Алгоритм підготовки майстра виробничого навчання до занять.

Про матеріал
Готуючись до уроку, майстер виробничого навчання повинен: – проаналізувати підсумки попередніх занять з метою виявлення причин недоліків та внесення змін і доповнень у наступний урок; – визначити основну дидактичну мету уроку; – визначити тип, вид, структуру уроку та час, відведений для проведення кожного його елементу; – скласти план уроку; – підготувати науково – технічну та методичну літературу, а також матеріали з передового досвіду за темою уроку; – намітити практичні та навчально – виробничі роботи, вправи, завдання для самостійної роботи учнів під час закріплення нового навчального матеріалу; – підготувати дидактичне і матеріально – технічне забезпечення уроку; – визначити міжпредметні (внутрішньо предметні) зв’язки та прийоми їх реалізації на уроці; – визначити типові помилки, яких допускаються учні під час вправ, намітити засоби їх попередження або виправлення; – приготувати до показу на уроці наочних засобів, експериментів, нових операцій і прийомів трудової діяльності; – визначити зміст і обсяг домашнього завдання учнів; – спланувати методику та форму контролю якості З,У, Н учнів на уроці.
Перегляд файлу

Алгоритм підготовки майстра виробничого

навчання до занять.

Готуючись до уроку, майстер виробничого навчання повинен:

– проаналізувати підсумки попередніх занять з метою виявлення причин недоліків та внесення змін і доповнень у наступний урок;

– визначити основну дидактичну мету уроку;

– визначити тип, вид, структуру уроку та час, відведений для проведення кожного його елементу;

– скласти план уроку;

– підготувати науково – технічну та методичну літературу, а також матеріали з передового досвіду за темою уроку;

– намітити практичні та навчально – виробничі роботи, вправи, завдання для самостійної роботи учнів під час закріплення нового навчального матеріалу;

– підготувати дидактичне і матеріально – технічне забезпечення уроку;

– визначити міжпредметні (внутрішньо предметні) зв’язки та прийоми їх реалізації на уроці;

– визначити типові помилки, яких допускаються учні під час вправ, намітити засоби їх попередження або виправлення;

– приготувати до показу на уроці наочних засобів, експериментів, нових операцій і прийомів трудової діяльності;

– визначити зміст і обсяг домашнього завдання учнів;

– спланувати методику та форму контролю якості З,У, Н учнів на уроці.

Зміст та порядок підготовки майстра до уроку багато в чому залежить від періоду навчання, змісту навчального матеріалу, досвіду майстра, складу учнівської групи тощо.

 

Оптимальні  рішення при виборі методів навчання

Діяльність

 

Методи

словесні

 

наочні

 

практичні

 

репродуктивні

пошукові

 

При     вирі­шенні    яких задач      цей   метод  є

раціональним

Формуван­ня теорети­чних і фактичних

знань

Розвиток спостережливості,

підвищення

уваги

Формуван­ня  і

 розви­ток  практичних

 умінь і

навичок

Формування первинних 3,У,Н

 

 

Розвиток

самостій­ності і творчості

 

При   якому змісту     навчального матеріалу цей  метод  є

раціональним

 

Навчальний матеріал носить   

пе­реважно теоретично-інформаційний    характер

Навчальний матеріал може   бути представ­лений у на­очному   вигляді

 

Навчальний матеріал мі­стить у собі практичні завдання     і дослідження

Зміст    дуже простий або дуже   складний

 

Зміст     навчального матеріалу має   серед­ній    рівень складності

 

 

При       яких особливостях    учнів   цей

метод є

раціональним

 

 

 

Навчальний період, коли       учні найкраще

спроможні

сприймати

словесну інформацію

 

Коли   вірно підібране

дидактичне забезпечення,       а

учні    спроможні    по­єднувати  наочність з

абстрактністю

  Коли учні засвоїли теоретичну  інформацію

і спроможні

до виконання практич­них завдань

Коли учні не мають необхідного   рів­ня З,У,Н і не

спроможні

до  вирішення  проблемних завдань

Коли    учні готові      до

пошукової роботи

 

 

 

 

При       яких

можливостях  педагога

цей  метод е

раціональним

Коли педагог    добре володіє словесним

методом        

Коли   педагог  має не­обхідне дидактичне

забезпечення

Коли   педагог  має   не­обхідне   ма­теріально-

технічне забезпечення

Коли    педагог вміє  демон -

струвати і   контролювати    якість

виконання

Коли  педагог володіє  прийомами проблемного      навчання


Схема плану уроку виробничого навчання.

 

 

Тема програми______________________________________________________________________

Тема уроку_________________________________________________________________________

Мета уроку :

а) навчальна – які професійні З,У,Н формуються, закріплюються і розвиваються на уроці;

б) розвивальна – які операції і прийоми розумової діяльності учнів розвиваються на уроці;

в) виховна – які якості особистості учнів формуються і розвиваються на уроці.

Тип уроку____________________ Вид уроку________________________

Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання)______________

__________________________________________________________________________________

Матеріально – технічне забезпечення (за допомогою якого всі учні здійснюють свою практичну діяльність)_____________________________________________________________________________

Міжпредметні зв’язки_______________________________________________________________

Перелік практичних завдань__________________________________________________________

Список основної і додаткової літератури_______________________________________________

 

 

Методична мета – вказується тільки при проведенні відкритих уроків.

 

Хід уроку

І.Організаційна частина (5хв.):

– перевірка наявності учнів;

– перевірка готовності учнів до уроку;

– допуск з техніки безпеки.

ІІ. Вступний інструктаж(40хв):

  1. Актуалізація знань:

– повідомлення теми програми і уроку;

– цільова установка проведення уроку;

       – перевірка опорних З,У,Н учнів, необхідним їм для подальшої роботи на уроці;

– аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.

 

ІІ. Викладання нового матеріалу:

– повідомлення нової навчальної інформації;

– показ нових прийомів трудової діяльності;

– пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці;

– повідомлення про передовий досвід за темою уроку;

– опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів, показаних майстром;

– відповідь майстра на запитання учнів;

– підведення підсумків вступного інструктажу.

ІІІ. Поточний інструктаж (270хв.):

– видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання;

– розподіл учнів за робочими місцями;

– повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт;

– цільові обходи майстра робочих місць учнів;

– прийом майстром виконаних робіт;

– прибирання робочих місць.

ІУ. Заключний інструктаж (30хв.):

– аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

– оцінка роботи учнів, її об’єктивне обґрунтування;

– аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення;

– повідомлення та обґрунтування оцінок;

       – видача домашнього завдання.

 

 

Вимоги до сучасного уроку:

1.Творче виконання програмно – методичних вимог до уроку, грамотне визначення типу уроку і його змісту в темі, бачення особливостей кожного уроку.

2. Вибір раціональної структури і темпу проведення уроку. Забезпечення виконання поставлених завдань та економне використання часу на уроці.

    Вибір форм методів, засобів навчальної діяльності.

3. Розширення  арсеналу вибору методів, оптимальне поєднання різних методів.

4. Педагог – організатор пошукової роботи навчальної діяльності.

5. Залучення учнів до навчально – пізнавальної діяльності. Учень – дослідник і практик на уроці.

6. Проблемність, як основа навчання.

7. Диференційований підхід до навчальних можливостей учнів.

8. Облік реальних можливостей учнів групи, цілеспрямована ліквідація прогалин у знаннях.

9.Продумування і розв’язування навчальних завдань та психологічного розвитку.

10. Концентрація уваги учнів, використання міжпредметних зв’язків з метою формування цілісно наукової картини світу та економії часу.

11. Максимальна зворотна інформація від учнів.

12.Формування у учнів активного ставлення до навчальної діяльності, навичок раціональної організації навчальної праці безпосередньо на уроці.

 

 

Поради молодим педагогам

  1.   Розвивати власну спостережливість, педагогічну уяву, вміння відчувати емоційний стан учнів.
  2.   Уповільнений темп уроку – одна  з причин порушення уваги і дисципліни учнів.
  3.   Пробуджуйте в учнів інтерес до знань. Створюйте можливість відчути радість успіху в навчанні.
  4.   Навчіться володіти собою! Утримуйтесь від непотрібних зауважень. Не удавайтеся до погроз, особливо тих, які практично не можливо виконати.
  5.   Пам’ятайте: нетактовність – одна з найважливіших ознак професійної непридатності. Відмовтесь від примусу, не привчайте учнів до сорому і покарань.
  6.   Важливим документом для оцінювання ваших можливостей та результатів праці має стати щоденник педагогічних спостережень.
  7.   Оцініть власну поведінку в складних психолого – педагогічних ситуаціях. Чи можете ви легко подолати роздратування через погано підготовлених або  недисциплінованих учнів?
  8.   Готуючись до уроку, продумайте можливий процес спілкування з учнями.
  9.   Контакт з групою (класом) значною мірою залежить від ваших контактів з окремими учнями. Знаходьте час поспілкуватися з учнями сам на сам, наприклад, ідучи разом додому.
  10.  Несіть батькам учнів радість. Адже ,що більше ви скаржитиметеся батькам на їхніх дітей, то більше вони захищатимуть їх або застосовуватимуть такі засоби впливу, які заважатимуть вашим стосункам з учнями.

 І остання порада: ”Хочеш наукою виховати учня, люби свою науку і знай її…”.

                                                                                    Л.М.Толстой

 

Принципи виробничого навчання

 

  1. Науковості і доступності:

– принцип науковості  потребує введення в зміст навчання науково достовірних знань, що відповідають сучасному станові науки, техніки, технології.

– доступність навчання передбачає ріст складності змісту освіти відповідно до пізнавальних можливостей учнів.


  1. Самостійності і активності учнів:

– потребує створення умов для виявлення вихованцями пізнавальної самостійності і творчі  активності в процесі засвоєння знань та застосування їх на практиці.

  1. Принцип наочності:

– базується на законах чуттєвого пізнання світу людиною за допомогою органів зору, слуху, нюху та смаку.

  1. Принцип послідовності застосовується:

– на початку навчання, полягає у створенні бази подальшого успішного оволодіння знаннями.

  1.  Принцип свідомості і міцності засвоєння знань, умінь і  навичок  визначає:

– умови для глибокого осмислення фактів, узагальнень, способів дій, міцного засвоєння основних понять, законів, теорій, формування умінь і навичок на практиці.

  1. Принцип зв’язку теорії з практикою, навчання з життям:

– вимагає поряд з розумінням науково обґрунтованих прогресивних технологій також і вміння бачити небажані наслідки виробничої діяльності за певною професією, уміння запобігати їм, а в разі потреби корегувати ситуацію.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Свиридова Світлана Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кучма Александр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Dyrbaba Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
5 березня 2020
Переглядів
1855
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку