Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради
Кафедра початкової освіти
Авторська розробка
на тему « Розробити алгоритм проведення, матеріали, картки контролю, картки самооцінювання тощо для «Щоденні 5»»
Виконала:
Чорна Катерина Геннадіївна
вчитель початкової школи
Запорізького навчально-виховного
комплексу № 111
м. Запоріжжя
група № 53
м. Запоріжжя, 2019
Система освіти України, а зокрема початкової, під час реформи спонукає до пошуку нових технологій, адекватних до сучасної мети і завдань, що відображається в концепції «Нової української школи». Нова українська школа (НУШ) буде ефективною за умови вивчення й упровадження в освітній процес досягнень і досвіду зарубіжній освітній систем із даної проблеми.
Мета: сформувати творчу особистість кожної дитини, яка прийшла в перший клас, здатну самостійно мислити, приймати сміливі і нестандартні рішення, креативно ставитись до праці.
Вчителі, що працюють за технологією Daily, на відміну від роботи вчителя у традиційній українській школі, взаємодіють з тими, хто потребує їхньої уваги. Коли їм хтось повідомляє про іншого школяра вони не відволікаються. Учителі працюють з маленькою групою дітей, а решта учнів працює самостійно. Спілкуються з кожним учнем вчителі в кінці дня, для того щоб підсумувати успішні досягнення які дитина мала протягом дня. Коли школярі залишають клас і школу, вчителі роблять аналіз їх робіт, виконаних за день та оцінюють їх.
«Щоденні 5» – це методична система, яка навчає учнів працювати самостійно.
Вона складається з п’яти діяльностей:
«Читання для себе»
Учитель:
Допомагає учням обирати книгу, тренувати витривалість, працює індивідуально чи з групою дітей.
Учні:
«Читання для когось»
Учитель:
Діти разом практикуть! Чому? Щоб краще читати! Щоб краще розуміти прочитане!
«Слухання»
Учитель:
Учні кажуть:
Учні роблять:
«Робота зі словами»
Учитель:
Учні кажуть:
«Письмо для себе»
Учитель:
Учні кажуть:
Учні роблять:
Пишуть вільно на власно обрану тему на листках паперу, в зошитах чи Щоденнику вражень. За бажанням використовують приладдя (олівці, фломастери, кольорові ручки), можуть малювати і прикрашати наліпками. Їхні роботи ніхто не перевіряє, але вони можуть їх прочитати для всіх чи для когось.
Першокласники розпочинають таку роботу з малюнків на обрану тему, поступово, вивчаючи літери, вони підписують свої малюнки так, як хочуть (друкованими чи писаними літерами).
Використання у щоденній роботі технології «Щоденні 5» (Daily 5) допомагає виробити в учнів уміння працювати самостійно, робити власний вибір, висловлювати думки щодо певного питання чи проблеми, аналізувати й приймати рішення. Вправляння в самостійній діяльності стимулює потребу в оцінці власних сил, у пошуку взаємодії з учителем, учнями задля консультації, підтримки, допомоги. Ця технологія в початковій школі України може слугувати важливим чинником розбудови Нової української початкової школи. Вона передбачає виховання у дітей під час роботи довіри і поваги, сприяє розвитку командної роботи, надає можливість вибору кожному, розвиває в учнів відповідальність, сприяє розвитку розумової діяльності.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ