Алгоритм проведення,матеріали, картки контролю, самооцінювання для " Щоденні 5"

Про матеріал
Алгоритм проведення,матеріали, картки контролю, самооцінювання для " Щоденні 5"
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

Кафедра початкової освіти

 

 

Авторська розробка

на тему « Розробити алгоритм проведення, матеріали, картки контролю, картки самооцінювання тощо для «Щоденні 5»»

 

 

 

 

Виконала:

Чорна  Катерина Геннадіївна

вчитель початкової школи

Запорізького навчально-виховного

комплексу № 111

м. Запоріжжя

група № 53

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Запоріжжя, 2019

 

 

Система освіти України, а зокрема початкової, під час реформи спонукає до пошуку нових технологій, адекватних до сучасної мети і завдань, що відображається в концепції «Нової української школи». Нова українська школа (НУШ) буде ефективною за умови вивчення й упровадження в освітній процес досягнень і досвіду зарубіжній освітній систем із даної проблеми.

Мета: сформувати творчу особистість кожної дитини, яка прийшла  в перший клас, здатну самостійно мислити, приймати сміливі і нестандартні рішення, креативно ставитись до праці.

Вчителі, що працюють за технологією  Daily, на відміну від роботи вчителя у традиційній українській школі, взаємодіють з тими,  хто потребує їхньої уваги. Коли їм хтось повідомляє про іншого школяра вони не відволікаються.   Учителі працюють з маленькою групою дітей, а решта учнів працює самостійно. Спілкуються з кожним учнем вчителі в кінці дня, для того щоб підсумувати успішні досягнення які дитина мала протягом дня. Коли школярі залишають клас  і школу, вчителі роблять аналіз їх робіт, виконаних за день та оцінюють їх.

«Щоденні 5» – це методична система, яка навчає учнів працювати самостійно.

Вона складається з п’яти діяльностей:

«Читання для себе»

Учитель:

Допомагає учням обирати книгу, тренувати витривалість, працює індивідуально чи з групою дітей.

Учні:

  • Самостійно  обирають книгу (текст) для читання.
  • Читають впродовж визначеного часу.
  • Виконують завдання для перевірки розуміння й усвідомлення прочитаного
  • Я читаю для себе!
  • Я можу дізнатись багато цікавого і корисного!

 

«Читання для когось»

Учитель:

  • Готує тексти (книги) для читання.
  • Об'єднує дітей у пари.
  • Визначає час для читання.
  • Готує завдання для роботи над усвідомленням прочитаного.

Діти  разом практикуть! Чому? Щоб краще читати! Щоб краще розуміти прочитане!

 «Слухання»

Учитель:

  • Готує матеріал для слухання (сюжетні твори, аудіозаписи).
  • Готує завдання для роботи над усвідомленням почутого.
  • Готує матеріали для роботи після слухання.
  • Працює з дітьми індивідуально чи в малій групі.

Учні кажуть:

  • Я слухаю, щоб отримати інформацію. Я можу дізнатись багато цікавого.
  • Я можу навчитись інтонуванню та артистичності.

Учні роблять:

  • Слухають учителя, друга чи аудіофайли та виконують завдання на розуміння та інтерпретацію прослуханого, які готує вчитель.

«Робота зі словами»

 Учитель:

  • Добирає слова та тексти для роботи.
  • Добирає матеріали і завдання.
  • Готує словники.
  • Розміщує слова на «стіні слів».

Учні кажуть:

  • Я вивчаю свою рідну українську мову.
  • Я правильно використовую слова в різних ситуаціях.
  • Я практикуюсь у написанні слів.

 «Письмо для себе»

Учитель:

  • Добирає теми, які стосуються їхнього власного досвіду.
  • Не оцінює, не критикує творів учнів. Не обмежує об’єм тексту.
  • Визначає час для написання тексту.
  • Допомагає учням обирати тему, тренувати витривалість, підписувати малюнки (за бажанням дітей).

Учні кажуть:

  • Я письмово висловлюю свої власні думки, ідеї та враження.

Учні роблять:

Пишуть вільно на власно обрану тему на листках паперу, в зошитах чи Щоденнику вражень. За бажанням використовують приладдя (олівці, фломастери, кольорові ручки), можуть малювати і прикрашати наліпками. Їхні роботи ніхто не перевіряє, але вони можуть їх прочитати для всіх чи для когось.

Першокласники розпочинають таку роботу з малюнків на обрану тему, поступово, вивчаючи літери, вони підписують свої малюнки так, як хочуть (друкованими чи писаними літерами).

 

Використання у щоденній роботі технології «Щоденні 5» (Daily 5) допомагає виробити в учнів уміння працювати самостійно, робити власний вибір, висловлювати думки щодо певного питання чи проблеми, аналізувати й приймати рішення. Вправляння в самостійній діяльності стимулює потребу в оцінці власних сил, у пошуку взаємодії з учителем, учнями задля консультації, підтримки, допомоги. Ця технологія в початковій школі України може слугувати важливим чинником розбудови Нової української початкової школи. Вона передбачає виховання у дітей під час роботи довіри і поваги, сприяє розвитку командної роботи, надає можливість вибору кожному, розвиває в учнів відповідальність, сприяє розвитку розумової діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. http://www.vspu.edu.ua/content/event/years18_19/04_11_rezult/work/r2.pdf
  2. http://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-1/
  3. http://school72.edukit.kiev.ua/Files/downloads/%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.docx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
13 березня 2020
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку