До алгоритмів проведення уроків з англійської мови додаю презентацію, яка є чудовим доповненням до проведення уроків і допомагає учням краще засвоїти урок.
Мета: Формувати навички вживання нових лексичних одиниць,вимови та граматичних явищ(розбір та засвоєння правил, які лежать в основі навички). Вдосконалювати навички читання, письма та усного мовлення, сприйняття інформації на слух та візуально. Розвивати культуру спілкування й мовленнєву реакцію учнів. Виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.
Номер слайду 3
Тип уроку. Урок формування навичок і вмінь. Перевірка домашнього завдання,актуалізація і корекція опорних знань, навичок та умінь; повідомлення теми,цілей і завдань уроку; актуалізація мотивації учіння учнів; вивчення нового матеріалу(вступні, мотиваційні та пізнавальні вправи); первинне застосування нових знань(пробні вправи); самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях(тренувальні вправи за зразком,інструкцією, завданням); творче перенесення знань і навичок у нові ситуації (творчі вправи); підсумки та повідомлення домашнього завдання.
Номер слайду 4
Look at the pictures and say what route you would like to choose for a weekend trip. Why?
Номер слайду 5
I would like to take a trip to the Carpathians because…………..
Номер слайду 6
I would like to take a trip to Disneyland because……………………..
Номер слайду 7
I would like to take a hiking trip because ………………………..
Номер слайду 8
Phonetic drills/r/ tram, train, stream, /i:/ dream, stream,see-saw,ship/ai/ island, like, find, motobike“The Route Song “ Climb every mountain Search every stream Follow every rainbow Till you find your dream
Номер слайду 9
transport
Номер слайду 10
Transport transportundergroundplaneshipbusmotobikescooterbiketraintransport
Номер слайду 11
Use the prepositions by and no article to say how you can get to your destination: to go by car/ bus/ train/air/sea/Use the preposition on and no article to say that you can get somewhere by walking…..on foot. But : Take the car……
Номер слайду 12
LAND Air Sea Sea Bike Helicopter Boat Bus Plane Ship Coach Lorry Motorbike Van Tram Train Scooter Underground Taxi
Номер слайду 13
What adjectives do we need to describe different kinds of transport?Fast. Slow. Cheap. Expensive. Safe. Exciting. Healthy
Номер слайду 14
What adjectives do we need to describe different kinds of transport? Fast - faster- the fastest. Slow – slower- the slowest. Cheap – cheaper –the cheapest. Expensive – more expensive- the most expensive. Safe – safer- the safest. Exciting – more exciting- the most exciting. Healthy – healthier- the healthiest
Номер слайду 15
Agree or disagree with the statements. Travelling by plane is a very fast way It is cheap to fly by plane. Travelling by ship is cheap. All people can sail by ship. You don’t depend on the time table driving your own car. If you want to enjoy the country view you should travel by bus
Номер слайду 16
1 TRUE2 FALSE3 TRUE4 FALSE5 TRUE6 TRUE7 FALSE
Номер слайду 17
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Name. Distance. Time. Danny km minutes. Charlotte. Craig. Ann Joe
Номер слайду 18
Jake 12 min school Sarah 15 min the cinema Mick 1 hour Liverpool Kevin 45 min work Tom 2 hours Madrid Robbie 8 hours France Laura 15 min the beach
Номер слайду 19
How long it will take you to get to the …?
Номер слайду 20
How long it will take you to get to the …?
Номер слайду 21
Phrasal verbs have two parts: a verb and one or two prepositions. They are very common in English. Get in Get out of We use get in and get out of with a car and taxi. We use get on and get off with a train, a plane, a tram, a ship, a motorbike and a scooter.style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 22
GET IN, GET OUT OF, GET OFF, GET ON, GET BACK, SLOW DOWN, TAKE OFF, BREAK DOWN