АЛГОРИТМИ В НАШОМУ ЖИТТІ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Знов дзвінок покликав вас
У комп'ютерний наш клас!
Хто знання з предмета має,
Той нехай розповідає,
Як сидіти, як писати,
Поведінку яку мати...
Гра «Істинне — хибне» (варіант «Годинник правильної відповіді»)
— У комп'ютерному кабінеті потрібно відразу швиденько сідати за комп'ютери, доки ніхто не випередив. (Ні)
— Під час роботи в комп'ютерному кабінеті не можна торкатися дротів, роз'ємів та розеток. (Так)
— Відстань від екрана до очей має становити не менше ніж 1 метр. (Ні)
— Працюючи за комп'ютером, можна співати від задоволення, особливо коли всі завдання виконані. (Ні)
— Під час роботи за комп'ютером не можна їсти. (Так)
— У класі потрібно ходити і дивитись, що напрацювали однокласники. (Ні)
— Сидіти потрібно так, щоб спина була рівною, а лікті лежали на столі. (Так)
— На урок інформатики бажано приносити улюблені іграшки, щоб не було сумно. (Ні)
— Працювати за комп'ютером за один раз можна не більше ніж 15 хвилин учневі третього класу. (Так)
— Чудово!
ІІ. Актуалізація опорних знань
3.1. Повторення вивченого матеріалу.
- А зараз повторимо те, що ви вивчали на попередньому уроці.
- Що таке алгоритм? (Алгоритмом називають порядок дій, що дає змогу виконати певну задачу)
- Із чого складається алгоритм? (Алгоритм складається з команд)
- Що таке команда? (Речення, яке спонукає до дії.)
- Хто такий виконавець? (Виконавець – це той, хто виконує алгоритм.)
- Хто може бути виконавцем алгоритмів? (Виконавцем алгоритмів можуть бути люди, тварини, технічні пристрої.)
- Складіть свій алгоритм з виконавцем. (Відповіді учнів)
III. Оголошення теми і завдання уроку.
сл. – Тема нашого уроку: Озернись навколо. Алгоритми в нашому житті.
Сьогодні ми:
- дізнаєтеся про алгоритми із повсякденного життя;
- навчимося складати алгоритми для різних виконавців.
IV. Мотивація навчальної діяльності.
- Ви вже знаєте, що алгоритм існує в житті кожного. Сьогодні ми поговоримо про алгоритми, які є в нашому житті.
V. Вивчення нового матеріалу
Розповідь вчителя.
- Ви вже знайте, що алгоритм — це послідовність дій. Кожного дня ви є виконавцем різних алгоритмів: переходу вулиці, виконання домашнього завдання, прибирання кімнати тощо. Навіть на уроках ви виконуєте певні алгоритми. Ось наприклад: Часто на уроках української мови ви виконували граматичні завдання. Одне з них – звуко-буквенний аналіз слова. Виконання цього завдання нагадує також виконання алгоритму.
Алгоритм «Звуко-буквенний аналіз слова»
1. Прочитай слово.
2. Постав наголос.
3. Поділи слово на склади.
4. Назви кожну букву і звук, який вона позначає.
5. Полічи кількість букв і звуків.
6. Визнач кількість складів.
7. Зроби звуко-буквенний аналіз слова в зошиті.
- Всі ці дії ви виконуєте навіть не замислюючись, що це алгоритм.
- Які ще алгоритми ви можете назвати, які ви виконуєте на уроках?
- Складіть і озвучте алгоритм ранкового збирання до школи.
- Вам потрібно скласти та записати алгоритм приготування чаю.
1. Налити в чайник води
2. Поставити чайник на вогонь
3. В чашку покласти пакетик чаю та 2 ложки цукру
4. Кип’яток налити в чашку
5. Почекати 1 хвилину і чай готовий.
VI. Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
VII. Закріплення вивченого матеріалу
Давайте разом відновимо алгоритм приготування піци
«Приготування піци «Кияночка»
1. поклади шар тіста для піци у форму.
2. Змасти поверхню тіста томатною пастою.
3. Покласти на пасту нарізані шматочки ковбаси та помідорів.
4. Присип піцу зверху натертим сиром.
5. Ввімкни духову шафу.
6. Вистав регулятор температури на 180 градусів.
7. Постав піцу в духову шафу.
8. Вимкни духову шафу через 20 хвилин.
9. Дістань піцу з духової шафи.
10. Постав піцу на стіл.
А зараз завдання в зошиті. Відкриваємо зошити на сторінці ___
Практичне завдання у зошитах
VIII. Підсумок уроку
- Що таке алгоритм? (Алгоритмом називають порядок дій, що дає змогу виконати певну задачу)
- Що вдавалося вам на уроці найкраще?
- В чому були труднощі?
- Чи використовують люди алгоритми в повсякденному житті? (Так)
- Наведіть приклади. (Застеляють ліжко з ранку, готують сніданок тощо)
- На цьому наш урок завершено. Дякую за роботу. До побачення!
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед
Візьми лопату – Викопай яму – Постав лопату – Візьми саджанець – Постав у яму – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Засип яму – Постав лопату – Візьми відро – Полий водою – Постав відро – Візьми лопату – Пройди вперед