19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

«Алгоритми з повторенням і розгалуженням»

Про матеріал
Урок гра у вигляді квесту . Для учнів з використанням призентації. пошагова інструкція з виконанням
Перегляд файлу

Квест

Тема: «Алгоритми з повторенням і розгалуженням»

Вступ:

Мета :

Нагадати учням поняття «алгоритму», «команди алгоритму», види алгоритмічних структур;

Закріпити вміння вірно визначати порядок дій в алгоритмі

Завдання :

Навчальні: повторення і систематизація раніше набутих знань і вмінь; закріплення вміння побудови алгоритму

Розвиваючі: розвиток уяви, кмітливості, логічного мислення, творчої активності, вміння працювати в команді.

Виховні: розвиток пізнавального інтересу учнів, впевненості у власних силах.

Тип уроку:

Урок повторення та систематизації знань

Форма проведення уроку:

Віртуальна подорож

Обладнання:

Дошка;

мультимедійний проектор;

комп’ютери для індивідуальної роботи дітей;

опорний конспект.

Структура уроку з хронометражем:

1

Організаційний момент, вступне слово учителя

2 хв.

2

Актуалізація опорних знань (опитування за технологією «Три помилки»)

5 хв.

3

Повторення теоретичного матеріалу (опитування за технологією «Інтелектуальні сходи»)

10 хв.

4

Закріплення навиків складання блок-схем

10 хв.

5

Фізкультхвилинка

3 хв.

6

Практична робота

10 хв.

7

Підведення підсумків, оцінювання учнів

2 хв.

8

Пояснення домашнього завдання

3 хв.

 

 

Хід уроку:

 

Слайд 1

1.Організаційний момент, вступне слово учителя:

Учитель: Доброго дня.

Сьогодні у нас не звичайний урок. Вранці я отримав дивного електронного листа. Я навіть не відразу повірив  своїм очам. В цьому листі незнайома мені людина просила про допомогу. Ось погляньте і ви: (учитель зачитує текст листа зі слайда)

Слайд 2

Доброго дня!
Прошу пробачення, що відволікаю вас, але мені дуже потрібна ваша допомога. Мені звати Мишко. Я звичайний школяр, вірніше був таким до недавнього часу. Зранку я відвідував школу, а після уроків годинами просиджував за комп’ютерними іграми. Батьки сварили мене, за те що я надто багато часу проводжу граючи в комп’ютерні ігри, але мені здавалося, що в цьому немає нічого поганого. Аж одного дня гра затягнула мене всередину комп’ютера і я не можу вибратися самотужки. Будь ласка допоможіть мені повернутися в реальний світ.

З повагою Мишко.

То що діти,  як гадаєте, чи зможемо ми відправитися в мандрівку безмежними комп’ютерними просторами і врятувати Мишка?

Діти: Так

Учитель: Що ж, в такому випадку нам потрібно стати злагодженою командою і гарно попрацювати, щоб ненароком і самим не загубитися. Я вже підключився  до сервера гри і він готовий дати нам можливість врятувати Мишка. Ви готові до подорожі?
Діти: Так!

Учитель:  Тоді ми переносимося до гри і спробуємо знайти сліди Мишка.

2. Актуалізація опорних знань

Учитель: Я отримав  нове повідомлення. Давайте поглянемо

Слайд 3

Учитель зачитує текст з слайду

Учитель: Вітаю вас, відчайдухи. Для початку давайте перевіримо вашу увагу. Вам буде запропоновано три твердження. В кожному з них допущена одна, дві, три або більше помилок. Ваше завдання – знайти ці помилки та обґрунтувати свою позицію. Але будьте уважними – можуть бути твердження і без помилки.

Слайд 4

Твердження 1: Всі наступні речення є висловлюваннями:

  1. Слоненя схоже на кенгуру
  2. Вона любить математику
  3. Вірш вивчено напам'ять
  4. Всі дельфіни не є рибами
  5. Київ – столиця України

(правильна відповідь – ні. Твердження 2 та 3 не є висловлюваннями)

Слайд 5

Твердження 2: Якщо серед команд тіла циклу є команда циклу, то другий цикл називається вкладеним у перший. Цикл, у тіло якого входить інший цикл називається внутрішнім циклом. (правильно зовнішнім циклом, а не внутрішнім )

Слайд 6

Твердження 3: Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання, називається повторенням. (правильно розгалуженням, а не повторенням )

3. Повторення теоретичного матеріалу

Учитель: Нове повідомлення від сервера:

Учитель зачитує текст з слайду

Слайд 7

Учитель: Молодці! Знайшли всі помилки. Але це тільки початок – далі буде важче! Ваше наступне завдання – дати відповідь на запитання. Всі питання розділені на блоки. Кожний наступний блок містить більш складні питання. Це наче підійматися сходами, тому бережіть сили, щоб дістатися кінця.

Слайд 8

Блок 1:

  1. Які висловлювання називаються істинними, а які – хибними? (Висловлювання вважається істинним, якщо воно відповідає реальній ситуації, і хибним, якщо не відповідає.)
  2. Який алгоритм називають алгоритмом із циклом? (Фрагмент алгоритму, у якому одна або кілька команд можуть виконуватися більше ніж один раз, називають циклом. Алгоритм, який містить цикл, називають алгоритмом із циклом, або алгоритмом з повторенням.)
  3. Який фрагмент алгоритму називається лінійним? (Лінійним, або слідуванням, називають алгоритм або фрагмент алгоритму, у якому кожна команда обов’язково виконується, причому кожна тільки по одному разу.)

Слайд 9

Блок 2:

1) Який загальний вигляд команди циклу з лічильником? (Команду виду Повторити N разів Команди називають командою циклу з лічильником.)

2) Як перевірити істинним чи хибним є умовне висловлювання «Якщо – то – інакше»» (потрібно поглянути на умову, що перевіряється. Якщо умова істина, то виконується вказівка (оператор) «то», а якщо умова хибна – «інакше»)

  1. Як у середовищі Scratсh реалізувати повторення команд визначену кількість разів? (Для створення циклічних алгоритмів з визначеною кількістю повторень використовують команду «повторити К», де параметр К вказує на кількість повторень у тілі циклу)

Слайд 10

Блок 3:

  1. Чим відрізняється розгалуження від циклу? (розгалудження від циклу відрізняється тим, що у ньому залежно від умови виконується або одна або інша послідовність дій, а в циклі відбуваються багаторазові повторення одних і тих самих дій)
  2. Чи може виконання циклу ніколи не закінчитися? (Так. Ситуація, при якій виконання циклу ніколи не закінчується, називається зацикленням. Слід розробляти алгоритми, що не допускають таких ситуацій.)
  3. Якими командами можна організувати цикл з передумовою в Scratсh? (У Scratсh можна використати командк «повторити поки»)

 

4. Закріплення навиків складання блок-схем

Учитель: Ми відповіли на всі запитання і чекаємо на нове повідомлення.

А ось і воно!

Учитель зачитує текст з слайду

Слайд 11

Учитель: Непогано. Я починаю вірити, що ви зможете визволити хлопчика. Але попереду ще багато завдань. А чи пам’ятаєте ви як складати блок-схеми? Як ви зрозуміли далі вам потрібно буде будувати блок-схеми двох задач. Добре подумайте яку саме структуру краще використати.

Побудувати блок-схему біля дошки я запрошу двох найкмітливіших учнів. А визначимо ми їх наступним чином: потрібно якнайшвидше виконати алгоритм:

Слайд 12

 

  1. Задумайте будь-яке число
  2. Додайте до задуманого числа наступне по порядку число (наприклад, якщо ви задумали 25, то треба додати 26)
  3. До сумі додайте 9
  4. Отримане число розділіть на 2
  5. Відніміть від результату задумане число

(Яке б число не задумали учні в результаті завжди будемо отримувати 5, тому легко перевіряти правильність виконання алгоритму)

Всі інші працюють в зошитах. На виконання завдання у нас є 10 хвилин, тому не баріться.

Слайд 13

Задача 1: У дворі є порожня діжка і відро ємністю 50 і 10 літрів відповідно і колодязь. Потрібно наповнити діжку водою.

Очікуваний результат

 

Слайд 14

Задача 2: Є 9 однакових на вигляд монет. Відомо, що серед них є одна фальшива і вона важча за справжню. Складіть алгоритм виявлення фальшивої монети найменшою кількістю зважувань на шалькових терезах.

Очікуваний результат

 

5. Фізкультхвилинка

Учитель: Ми з вами гарно попрацювали і перш ніж ми попросимо наступне завдання пропоную трохи перепочити, виконавши прості вправи.

Слайд 15

Вправа 1: «Дзеркало» - один із учнів виходить до дошки, решта учнів – дзеркала. Учень біля дошки показує рухи, «дзеркала» відображають усі його рухи

Слайд 16

Вправа 2 «Ха-дихання» - в.п. – стоячи, ноги на ширині плечей, руки вздовж тулуба. Зробіть глибокий вдих, підніміть руки через сторони вгору над головою. Затримка дихання. Видих – корпус різко нахиляється вперед, руки різко опускаються вниз перед собою, відбувається різкий викид повітря зі звуком «ха!». Повторити 2-3 рази

 

 

6. Практична робота

Учитель: Гарно ми відпочили, зарядилися енергією, можна і далі попрацювати. Тож переходимо до наступного завдання, воно вже давно прийшло на мою електронну скриньку.

Учитель зачитує текст з слайду

Слайд 17

Учитель: Настав час і з комп’ютером попрацювати. Засобами програми Scratсh створіть ось такий орнамент. Але перш ніж ми почнемо виконувати завдання, давайте згадаємо правила безпечної роботи з комп’ютером.

(Відповіді учнів. Наприклад:

суворо заборонено:

вмикати і вимикати апаратуру без вказівки вчителя;

торкатися роз'ємів з'єднувальних кабелів та самих кабелів;

торкатися екрана та тильної частини монітора;

переміщувати увімкнені складові обчислювальної системи (системний блок, монітор тощо);

класти будь-які предмети на системний блок, монітор, клавіатуру;

приносити та використовувати носії даних (дискети, компакт-диски) без дозволу вчителя.)

 

Очікуваний результат

7. Підведення підсумків

Учитель: Закінчили виконання завдання?

Учні: Так

Учитель: Тоді повертайтеся за парти. Я саме отримала нового листа будемо разом читати

Учитель зачитує текст з слайду

Слайд 18

Учитель: Молоді, мої юні друзі. Ще ніхто не міг виконати всіх моїх завдань. Ви перші змогли справитися, тому в нагороду я повертаю вашого товариша.

Бажаю вам подальших успіхів в навчанні.

Учитель: Я маю ще одного листа, цього разу від Мишка. Давайте почитаємо

Учитель зачитує текст з слайду

Слайд 19

Учитель: Дуже дякую за порятунок! Я ніколи вас не забуту. А ще я тепер назавжди запам’ятав, що надмірне захоплення комп’ютерними іграми може погано закінчитися.

З вдячністю, ваш друг Мишко.

А я хочу зі свого боку оцінити вашу роботу на урочі такими балами ……. (оголошення оцінок)

8. Пояснення домашнього завдання

Учитель: Наприкінці уроку я хочу розповісти вам одну легенду. За легендою в Індії існував храм, який містив велику кімнату з трьома стовпами і 64 золотими дисками на них. Жрець брагман, виконував команду давнього пророцтва, переставляючи ці диски згідно з правилами головоломки. Спочатку всі диски лежать на одному стовпі, причому всі диски різного розміру і менший диск лежить на більшому. Потрібно перенести піраміду на інший стержень. За один раз дозволяється переносити тільки один диск, причому не можна класти більший диск на менший. Згідно з легендою, після завершального руху настане кінець світу.

Якщо легенда правдива, і якщо жрець може пересувати диски зі швидкістю один раз на секунду, найменша кількість пересувів займе в нього 264−1 секунд або близько 585 мільярдів років.

Я ж пропоную вам побудувати алгоритм розв’язування цієї головоломки для 8 дисків. Це і буде вашим домашнім завданням.

Слайд 20

А щоб вам було легше виконувати домашнє завдання, я зараз дам вам картки, на яких записана легенда і пояснення домашнього завдання.

Слайд 21

 

Список літератури:

  1. Й.Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько Підричник «Інформатика, 7 клас», Генеза 2015
  2. Н. В.  Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер, О. Г. Кузьмінська Підричник «Інформатика, 7 клас», Освіта, 2015
  3. О. П. Казанцева, І. В. Стеценко, Л. В. Фурик Підричник «Інформатика, 7 клас», Богдан, 2015
  4. О. М. Ворожейкіна «100 цікавих ідей для проведення уроку», Основа, 2014
  5. http://allday1.com/index.php?newsid=291917
  6. https://wikipedia.org/wiki/Квест

 

doc
Додано
26 березня 2020
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку