''Амінокислоти: склад та будова молекул, загальні та структурні формули. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Білки, як високомолекулярні сполуки''

Про матеріал
Ця розробка з органічної хімії для 10 кл. Тема для них не нова, оскільки в 10-му класі йде повторення тем з хімії, які вивчили в 9 кл. Розробка розрахована на 1 пару.
Перегляд файлу

Тема заняття: Амінокислоти: склад та будова молекул, загальні та структурні формули. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Білки, як високомолекулярні сполуки”.

Тип заняття:  лекція

Форми проведення: лекція, тест, бесіда, розв’язування задач. Дидактична мета заняття:

-         поглибити знання студентів про органічні сполуки;

-         вивчити склад, будову, властивості амінокислот та білків;

-         формувати вміння і навички вирішення типових задач;  - розвивати хімічну мову, екологічне мислення; - виховувати інтерес до вивчення хімії.

Виховна мета заняття: виховувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти набуті знання.

 

Міжпредметні зв’язки: даний матеріал знадобиться при вивченні біології, медицини , основ здоров’я, екології.

Навчально-методичне забезпечення: таблиці, роздатковий матеріал, Сlassroom.

Обладнання: ПК, набір хімічного посуду, амінокислоти, хімічні реактиви.

Хід заняття:

1. Організаційний момент (3 хв)

- Перевірка присутності студентів, з’ясування причин  відсутності.

2.     Повідомлення теми, визначення навчальної мети заняття і завдань (2хв)

3.     Контроль початкового рівня знань (15 хв)

Проведення фронтального опитування по вивченому матеріалу:

-         Аміни це….

-         Класифікація амінів…

-         Загальна формула амінів…

-         Хімічні властивості: написати реакцію амінів з кислотою, водою….

-         За допомогою якої реакції одержали анілін..

-         Як ще одержують аміни…

-         Чи знебарвлює бромну воду анілін?

Опитування по темі “Аміни. Склад та будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. ”

4.     Мотивація навчальної діяльності: приклади застосування білків та амінокислот у житті.

      Знання властивостей білків допомагає зберегти життя людям: у разі отруєння солями важких металів вживають молоко, білки якого зв’язують ці сполуки.

      Амінокислоти та білки використовують спортсмени (протеїни), для збільшення і пришвидшення росту м’язів.

      Також з білків виготовляють велику кількість медичних препаратів, які допомагають життєдіяльності людини (різні ферменти для травлення, чи гормони, кровоспинні засоби тощо)

 

5.     Вивчення і засвоєння нового матеріалу (35 хв) Дидактичні проблеми:

1.     Амінокислоти, їх класифікація.

2.     Біполярна будова молекули амінокислоти.

3.     Властивості амінокислот, добування, застосування.

4.     Білки, як природні біополімери.

6.     Розв’язування задач викладачем (13 хв)

7.     Робота в групах (15 хв) (студенти розв’язують задачі в групах по 4 за одним столом, на швидкість, і оцінюють вклад кожного)

8.     Коротке узагальнення вивченого матеріалу( 3 хв) Що таке амінокислоти?

Що таке внутрішньо молекулярна сіль?

Чому амінокислоти проявляють кислотні та основні властивості?

Чому білки називають біополімерами?

Що таке пептидний зв’язок?

Як одержують і як використовують амінокислоти?

9.     Корекція рівня знань, умінь, навичок, виставлення оцінок (2хв)

10.Повідомлення домашнього завдання (2 хв)  Вивчити конспект лекції, розв’язати задачі.

 

 

 

 

Викладач: Солтис Н.В.

 

 

 

 

 

pdf
До підручника
Хімія (профільний рівень) 10 клас (Буринська Н.М. та інші)
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку