Тема заняття: “ Амінокислоти: склад та будова молекул, загальні та структурні формули. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Білки, як високомолекулярні сполуки”.
Тип заняття: лекція
Форми проведення: лекція, тест, бесіда, розв’язування задач. Дидактична мета заняття:
- поглибити знання студентів про органічні сполуки;
- вивчити склад, будову, властивості амінокислот та білків;
- формувати вміння і навички вирішення типових задач; - розвивати хімічну мову, екологічне мислення; - виховувати інтерес до вивчення хімії.
Виховна мета заняття: виховувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти набуті знання.
Міжпредметні зв’язки: даний матеріал знадобиться при вивченні біології, медицини , основ здоров’я, екології.
Навчально-методичне забезпечення: таблиці, роздатковий матеріал, Сlassroom.
Обладнання: ПК, набір хімічного посуду, амінокислоти, хімічні реактиви.
Хід заняття:
1. Організаційний момент (3 хв)
- Перевірка присутності студентів, з’ясування причин відсутності.
2. Повідомлення теми, визначення навчальної мети заняття і завдань (2хв)
3. Контроль початкового рівня знань (15 хв)
Проведення фронтального опитування по вивченому матеріалу:
- Аміни це….
- Класифікація амінів…
- Загальна формула амінів…
- Хімічні властивості: написати реакцію амінів з кислотою, водою….
- За допомогою якої реакції одержали анілін..
- Як ще одержують аміни…
- Чи знебарвлює бромну воду анілін?
Опитування по темі “Аміни. Склад та будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. ”
4. Мотивація навчальної діяльності: приклади застосування білків та амінокислот у житті.
• Знання властивостей білків допомагає зберегти життя людям: у разі отруєння солями важких металів вживають молоко, білки якого зв’язують ці сполуки.
• Амінокислоти та білки використовують спортсмени (протеїни), для збільшення і пришвидшення росту м’язів.
• Також з білків виготовляють велику кількість медичних препаратів, які допомагають життєдіяльності людини (різні ферменти для травлення, чи гормони, кровоспинні засоби тощо)
5. Вивчення і засвоєння нового матеріалу (35 хв) Дидактичні проблеми:
1. Амінокислоти, їх класифікація.
2. Біполярна будова молекули амінокислоти.
3. Властивості амінокислот, добування, застосування.
4. Білки, як природні біополімери.
6. Розв’язування задач викладачем (13 хв)
7. Робота в групах (15 хв) (студенти розв’язують задачі в групах по 4 за одним столом, на швидкість, і оцінюють вклад кожного)
8. Коротке узагальнення вивченого матеріалу( 3 хв) Що таке амінокислоти?
Що таке внутрішньо молекулярна сіль?
Чому амінокислоти проявляють кислотні та основні властивості?
Чому білки називають біополімерами?
Що таке пептидний зв’язок?
Як одержують і як використовують амінокислоти?
9. Корекція рівня знань, умінь, навичок, виставлення оцінок (2хв)
10.Повідомлення домашнього завдання (2 хв) Вивчити конспект лекції, розв’язати задачі.
Викладач: Солтис Н.В.