Аналітична довідка про результати вивчення системи роботи вчителя початкових класів

Про матеріал
Опис результатів вивчення заступником директора з навчально-виховної роботи системи роботи вчительки 3 класу, метою якого було визначення рівня професійної діяльність вчителя, організація роботи з класом щодо виконання вимог до організації навчального процесу відповідно до Концепціїї НУШ
Перегляд файлу

Аналітична довідка

 

Про результати вивчення системи роботи

вчительки  3  класу  Дубравської С.М.

 

Згідно плану роботи школи на  2020-2021 н.р. адміністрацією школи у листопаді-грудні  2020 р.   було вивчено систему роботи вчительки 3 класу, метою якого було визначення рівня   професійної діяльність вчителя, організація роботи з класом  щодо виконання вимог до організації навчального процесу  відповідно  до Концепціїї НУШ. Протягом вказаного періоду були відвідані та проаналізовані уроки, проведені бесіди з вчителем та учнями, проаналізовано облаштування класної кімнати, оформлення тематичних зон та навчальних осередків.

В результаті вивчення діяльності  вчительки Дубравської Світлани Михайлівни  виявлено, що у класі створено сприятливі умови для організації  навчальної діяльності   дітей    у 3 класі. На період  вивчення у вчительки наявні календарні та поурочні планування.

 В класі  багато зроблено для створення освітнього середовища, що є однією зі складових Нової української школи. Класна кімната  наповнилась новими меблями та обладнанням.

 Організація освітнього простору, створені осередки дають можливість для різноманітних форм навчальної діяльності учнів, сприяють вільному розвитку творчої особистості. Відповідно до методичних рекомендацій НУШ  Світлана Михайлівна  широко використовує нові мультимедійні засоби навчання, ігрові та інформаційні технології, настільні і розвивальні ігри, роботу в парах, в групах (одномісні парти та стілець, легко трансформувати для групової роботи), мають можливість спостерігати за діяльністю учнів в усіх (8) осередках. 

   Обов’язковим елементом уроку є фізкультхвилинки, динамічні дихальні вправи, пальчикова гімнастика.

 Належним чином оформлено  тематичні зони. Змінна тематична зона, у якій вчитель розміщує цікаву та необхідну інформацію, яка вивчається протягом тижня. Ігрова зона, у якій  учні можуть погратися улюбленими іграшками, конструкторами, розв’язувати головоломки, складати пазли та ін.. У цій зоні зберігається приладдя для творчих занять.  У зоні «Наша творчість» розміщуються творчі роботи учнів. В класі розміщено  килим, що став не лише центром відпочинку учнів, а і місцем для проведення різноманітних вправ навчально-розвивального характеру. В класі розміщено «Куточок настрою», за яким вчителька спостерігає за настроєм учнів, готовністю працювати. Класна бібліотечка дає змогу швидко знайти цікаву чи співзвучну з темою уроку книгу. Бібліотечку наповнюють учні разом з учителем. Використовують книги з класної бібліотечки під час уроків навчання грамоти. Зона вчителя оснащена ноутбуком, принтером,   та різноманітними дидактичними матеріалами. У зоні щоденних новин  учні  спостерігають за календарем природи, погодою тощо.  Наявний  також куточок тиші. Де учні можуть тимчасово усамітнитись та зайнятись улюбленою справою.  Під час навчання та виховання учні знайомляться з новими термінами, які розміщуються на «Стіні слів».  «Колесо досягнень», яке  вчителька постійно використовує в роботі,  дає змогу учням прагнути до досягнення кращих результатів,   успіху.  Відвідані уроки  засвідчили,  що  Світлана Михайлівна    будує уроки із врахуванням психологічних та індивідуальних особливостей учнів. В навчанні велику увагу приділяє грі як основному  виду діяльності. Ігрова діяльність  є цінним засобом виховання розумової активності учнів, активізує психічні процеси, викликає зацікавленість у процесах пізнання.  Під час проведення дидактичних ігор діти з  бажанням долають значні труднощі у навчанні, розвивають свої здібності та вміння.  Так на своїх  уроках  Дубравська С.М. практикує використання інтерактивних вправ ігрового характеру.  Уроки з курсу «Я досліджую світ» проводяться, активно поєднуючи навчально-пізнавальну та оздоровчо-рухову діяльність учнів.  Ігри та ігрові ситуації є невід’ємною частиною уроків.  Кожен день у школі розпочинається із ранкових зустрічей. Це дуже важливий елемент навчання, спрямований  на розвиток співпраці, емоційного інтелекту та вміння працювати в команді.  Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує вчителька відповідно до теми дня. Головною метою такого заняття  є створення позитивної атмосфери на весь період перебування дітей у школі.

 На уроках  навчання грамоти  значне місце відводиться дидактичним іграм та вправам, дозволяючи дітям час від часу рухатися, забезпечуючи тим самим зміну видів діяльності. Дидактичні матеріали використовуються також для розвитку просторової уяви.  Вчителька постійно стимулює учнів дотримуватись правильної постави під час виконання робіт за партою.  На час перевірки помітно підвищення працездатності учнів, пониження напруги та тривожності. Хоча увага окремих учнів ще й досі нестійка.

На уроках математики   прослідковується відповідність змісту уроку вимогам програми, реалізується міжпредметна інтеграція, а мета уроку досягається через розв’язання дидактичної задачі. Вчителька  викликає зацікавленість учнів, спонукають їх до активної роботи, застосовуються програмні та технічні засоби навчання, демонстраційний матеріал (набори LEGO, геометричних фігур, «арифметичні штанги», картки, малюнки, набірне магнітне полотно, «кружки та картки доміно», «Танграм» тощо).

 Зорові та графічні диктанти, «геометричні хвилинки», усна лічба актуалізують знання учнів, а створену проблемну ситуацію діти розв’язують самостійно.

 Навчальні дії із коментарем, безперервне повторення вивченого раніше, ігри - завдання з шістьма цеглинками, розв’язування творчих завдань в парах, групах сприяють формуванню ключових та предметних компетентностей учнів.

 Висловлювання «Я знаю, що…», «Я знаю, як зробити…», тощо визначають індивідуальні досягнення учнів на уроці.

На уроках учні разом з вчителькою спостерігають за змінами в природі. Учні вміло зіставляють явища, роблять висновок. 

 

В роботі з дітьми  вчителька дотримується принципів :

  • повага до особистості;
  • доброзичливість і позитивне ставлення;
  • довіра у відносинах;
  • діалог – взаємодія – взаємоповага;
  • розподілене лідерство;
  • принципи соціального партнерства;
  • дитиноцентризм.

 При плануванні роботи з учнями  враховує здібності, потреби і інтереси кожної дитини. Класна кімната перетворилася на простір для творчої  самореалізації дитини. Нові парти, обладнане робоче місце вчителя, дошки, LEGO-цеглинки та набори LEGO ДУПЛО, скрізь дитячі роботи. Для запровадження ігрового навчання  вчителька активно використовує Lego «Шість цеглинок», які допомагають   дітям опановувати матеріал інтерактивно, цікаво та наочно. При цьому вчителька   застосовує   пошукові методи навчання, стимулює дітей до навчання у більш цікавий та належний спосіб.  В процесі діяльності розв’язуються різні задачі: психологічні, розвивальні, пізнавальні. Подорожуючи, діти допомагають своїм друзям, визволяють героїв з біди, дізнаються цікавих фактів тощо. Готуючись до подорожі, діти конструюють, вчать вірші, працюють за схемами. При цьому у дітей розвивається творча уява, комунікативні якості, допитливість. Знання, які отримують діти є актуальними, необхідними для них.

Вчителька усвідомлює  пріоритетності родинного виховання, яке  реалізовується у спільній діяльності вчителя й учнів, учителя й батьків.  Тісна співпраця з батьками забезпечує взаєморозуміння, єдність інтересів і прагнень з метою особистісного розвитку школярів. 

Виходячи з вищезазначеного РЕКОМЕНДУЮ:

  1. Вчителю початкових класів Дубравській С.М.:

 

1.1. Забезпечувати реалізацію нормативних вимог Державного стандарту початкової освіти.

                  

1.2. Організовувати освітній процес із застосуванням компетентнісного та діяльніснісного підходів на  інтегровано-предметній основі.

           

1.3. Продовжувати роботу над забезпеченням належного методичного рівня викладання навчальних предметів, застосовуючи ефективні методи та форми роботи, програмні засоби навчання, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних  результатів, зазначених у навчальних програмах.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

1.4. Організовувати освітній процес на засадах педагогіки партнерства.                                                                                                                                                          Постійно

1.5. Сприяти створенню нового освітнього середовища, розвитку та поповненню навчально-матеріальної бази кабінету.                                                                                                                                                                                                                   

 

  1.       Сприяти всебічному розвитку дитини, її талантів, здібностей, компетентностей  і наскрізних умінь  відповідно до вікових,  та індивідуальних психофізіологічних особливостей  і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості.

 

 

Заступник директора  з навчально-виховної роботи     Н.О.Поліщук

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Фортуна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Численок Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Столярова Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шубіна Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додав(-ла)
Поліщук Ніна
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
17328
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку