Урок "Інклюзія. Практичне заняття"

Про матеріал
Матеріал для роботи тренінгів, семінарів, підвищення кваліфікації вчителя, стосовно інклюзивної освіти
Перегляд файлу

Практичне завдання 1

1. Ознайомтеся з визначеннями інклюзивної освіти провідних міжнародних організацій у сфері формування освітньої політики та зазначте їх у таблиці 1.

Таблиця 1

Міжнародні організації у сфері формування освітньої політки

Основні положення трактування інклюзивної освіти

ЮНЕСКО

 процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі

ЮНІСЕФ

 це така організація процесу навчання, за якої всі діти, незалежно від їхніх фізичних, психічних, інтелектуальних, культурних, етнічних та інших особливостей, включені в загальну систему освіти і навчання за місцем проживання разом зі своїми здоровими однолітками в одних і тих же умовах

Світовий Банк

 Це освіта основним принципом якої є право всіх дітей вчитися разом незалежно від особливостей або відмінностей між ними.

Рада Європи

 Інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації

Організація економічної

співпраці і розвитку (OECD)

Це освіта потребує додаткових ресурсів, з метою адекватного підходу до дітей з особливими можливостями, у тому випадку коли в них виникають труднощі у доступі до освіти

 

  1. Зазначте власне визначення інклюзивної освіти/інклюзивного навчання. Інклюзивна освіта/інклюзивне навчання – це процес забезпечення освітою кожну дитину, незалежно від її особливосте та можливостей.
  2. Порівняйте Конвенцію ООН з прав дитини та Конвенцію ООН з прав осіб з інвалідністю у контексті захисту прав дитини з особливими потребами на освіту.

Таблиця 2

Конвенція ООН з прав дитини (основні статті)

Конвенція ООН з прав осіб з інвалідністю

(основні статті)

 Дитиною є «кожна людська істота до досягнення 18-річного віку», якщо за законом, застосовуваним до даної особи, вона не досягає повноліття раніше.

Держава зобов’язана вживати всіх можливих заходів з метою забезпечення захисту дітей, яких торкається збройний конфлікт, та догляду за ними.

 Фундаментальне право всіх учнів. Важливо, що це право належить кожному конкретному учню, а не батькам чи опікунам, відповідальність батьків у цьому випадку підпорядковується праву дитини;

Принцип, який цінує добробут усіх учнів, поважає їх, визначає індивідуальні потреби і здатність бути ефективно включениму суспільне життя та робити у нього свій внесок.

 Дитина має право на освіту. Держава вводить обов’язкову, доступну і безплатну початкову освіту, сприяє розвиткові різних форм середньої освіти, забезпечує її доступність для всіх дітей. Шкільна дисципліна забезпечується методами, що ґрунтуються на повазі до людської гідності дитини. Освіта має бути спрямована на: розвиток особи, талантів, здібностей дитини, на виховання поваги до прав людини та основних свобод, на підготовку дитини до свідомого життя у вільному суспільстві в дусі миру, дружби, розуміння, толерантності і рівноправності, на виховання поваги до навколишньої природи.

 Допомого в захисті від експлуатації, покінчення з бідністю, повноправна участь у житті своїх громад.

Ліквідація бар’єрів, які перешкоджають праву на освіту, разом із відповідними змінами в культурі, політиці та практиці звичайних шкіл з метою прийняття й ефективного включення усіх шкіл.

 

  1. Зазначте роль Саламанкської декларації (1994р.) у розвитку інклюзивної освіти.

Це перший документ в якому вперше введено термін «інклюзивне навчання», «інклюзивна школа», «особливі освітні потреби» і проголошено керівні принципи впровадження інклюзивної освіти на національному рівні

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку