Моніторинг якості дошкільної освіти здійснювався шляхом анкетування, тестування, опитування всіх учасників освітнього процесу, також проводилися спостереження, бесіди з вихованцями в групі під час занять, ігор, прогулянки, проведення розваг та свят тощо.
Мета моніторингу: отримання об'єктивної інформації про стан розвитку дошкільного підрозділу НВК.АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
за результатами проведення моніторингового дослідження
в дошкільному підрозділі Комунального закладу «Харківський санаторний навчально-виховний комплекс№1» Харківської обласної ради
з 03 вересня 2018 року по 28 вересня 2018 року
На виконання Законів України «Про дошкільну освіту» (ст. 22), Постанови Кабінету Міністрів від 14.12.2011 № 1283 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти», відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), рішення колегії Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації від 20.06.2017 про запровадження освітнього проекту «Моніторинг якості освіти в умовах модернізації освітнього простору», регіональної програми «Моніторинг якості дошкільної освіти» (Рекомендовано методичною радою Харківської академії неперервної освіти (протокол №4 від 19.12.2013)) та плану роботи Комунального закладу «Харківський санаторний навчально-виховний комплекс №1» Харківської обласної ради на 2018/2019 навчальний рік (Далі -НВК) були проведені моніторингові дослідження, з метою підвищення якості організації освітнього процесу в закладі та відстеження динаміки особистісних досягнень дітей в усіх вікових групах згідно до Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) (Далі – БКДО)
Моніторинг якості дошкільної освіти здійснювався шляхом анкетування, тестування, опитування всіх учасників освітнього процесу, також проводилися спостереження, бесіди з вихованцями в групі під час занять, ігор, прогулянки, проведення розваг та свят тощо.
Мета моніторингу: отримання об’єктивної інформації про стан розвитку дошкільного підрозділу НВК.
Моніторинг проводився за такими показниками:
Рівень організації та здійснення освітнього процесу в НВК (дошкільний підрозділ)
Діаграма 1
Висновок: За результатами даних показників Діаграма 1, ми бачимо, що деякі питання потребують удосконалення в системі роботи закладу, а саме:
Тому рекомендовано:
Постійно
Протягом 2018/2019 н.р.
Протягом 2018/2019 н.р.
Рівень готовності педагогів до інновацій
(вересень 2018/2019 н.р)
Діаграма 2
Згідно до наказу по закладу в моніторингових дослідження взяли участь 13 педагогічних працівників закладу. Всі учасники отримали картки самоосвітньої діяльності, діагностичні картки професійної підготовки, анкети: «Налаштованість педагога на інновації», «Готовність педагога до інновацій», «Комп*ютерна грамотність педагога», після чого була здійснена оцінка ефективності організації освітнього процесу педагогами в дошкільному підрозділі НВК. Аналіз проводився за даними 13 педагогів.
Висновок: За результатами даних показників Діаграма 2, ми бачимо, що рівень готовності педагогів до впровадження інновацій в освітній процес закладу низький. За результатами опитування причини такого низького рівня на думку педагогів є:
За результатами щодо реалізації Програми інформатизації Комунального закладу «Харківський санаторний навчально-виховний комплекс№1» Харківської обласної ради, можна сказати, що рівень компетентності педагогів дошкільного підрозділу щодо використання сучасних ІК технологій підвищився:
За результатами показника Кваліметричної моделі оцінки діяльності педагога «Самооцінка вихователя» всі педагоги оцінили свою педагогічну діяльність на достатньому рівні. Отримавши такий низький показник за результатами анкетування та достатній рівень самооцінки своєї діяльності, виникла потреба винести на засідання педагогічної ради (жовтень 2018) питання щодо створення в дошкільному підрозділі НВК тимчасово творчого колективу (Далі – ТТК) для створення пілотного проекту з метою підвищення та удосконалення професійної педагогічної майстерності педагогічних працівників з питання щодо активного впровадження в освітній діяльності закладу інноваційних технологій, методик, проектів та спонукання до розроблення власного проекту чи технології.
Педагогам дошкільного підрозділу НВК, з метою удосконалення ефективності освітнього процесу рекомендовано:
Постійно
24.10.2018
Протягом 2018/2019 навчального року
Протягом 2018/2019 навчального року
24.10.2018
Рівень розвитку сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за освітніми лініями
Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція)
Загальний показник рівня розвитку сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за І півріччя
Таблиця 1
Період
Група |
Вересень 2018 р |
||||||
Кількість (чол.) |
Загальний показник |
||||||
за списком |
обстежених |
||||||
Освітня лінія «Особистість дитини» |
|||||||
І молодша група |
13 |
10 |
1 |
||||
ІІ молодша група |
16 |
16 |
6 |
||||
Середня група |
18 |
16 |
7 |
||||
Старша група |
17 |
17 |
7 |
||||
Освітня лінія «Дитина в соціумі» |
|||||||
І молодша група |
13 |
11 |
2 |
||||
ІІ молодша група |
16 |
16 |
5 |
||||
Середня група |
18 |
12 |
4 |
||||
Старша група |
18 |
17 |
7 |
||||
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» |
|||||||
І молодша група |
13 |
11 |
1 |
||||
ІІ молодша група |
16 |
16 |
4 |
||||
Середня група |
18 |
16 |
7 |
||||
Старша група |
18 |
17 |
5 |
||||
Освітня лінія «Дитина у світі культури» |
|||||||
І молодша група |
13 |
11 |
0 |
||||
ІІ молодша група |
16 |
16 |
4 |
||||
Середня група |
18 |
16 |
7 |
||||
Старша група |
18 |
17 |
5 |
||||
Освітня лінія «Гра дитини» |
|||||||
І молодша група |
13 |
11 |
1,3 |
||||
ІІ молодша група |
16 |
16 |
4,2 |
||||
Середня група |
18 |
16 |
6,2 |
||||
Старша група |
18 |
17 |
5,3 |
||||
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» |
|||||||
І молодша група |
13 |
11 |
0,24 |
||||
ІІ молодша група |
16 |
16 |
4,4 |
||||
Середня група |
18 |
16 |
7,3 |
||||
Старша група |
18 |
17 |
4,8 |
||||
Освітня лінія «Мовлення дитини» |
|||||||
І молодша група |
13 |
11 |
0,5 |
||||
ІІ молодша група |
16 |
16 |
4,1 |
||||
Середня група |
18 |
16 |
4,6 |
||||
Старша група |
18 |
17 |
6,6 |
||||
Діаграма 3
Рівень загального показника сформованості компетентностей
дітей дошкільного віку в дошкільному підрозділі НВК за освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) (І півріччя)
Моніторингові дослідження з питання щодо рівня розвитку вихованців, проводилися за всіма 7 освітніми лініями БКДО. Оцінювання результатів освітнього процесу у І півріччі 2018 року здійснювалося педагогами в усіх вікових групах. Діагностика проводилася відповідно до вимог Державного стандарту дошкільної освіти та відповідно до освітніх програм. Основним завданням було своєчасне виявлення й оцінювання реального стану рівня сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за всіма освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція). (Таблиця 1) (Діаграма 3)
Для проведення цілеспрямованого обстеження рівня засвоєння програмового матеріалу дітьми дошкільного віку відповідно до 7 освітніх ліній БКДО, вихователям усіх вікових груп було запропоновано оцінити досягнення дітей використовуючи картки спостережень за всіма освітніми лініями для оцінки результативності освітнього процесу, що дало можливість виявити рівень засвоєння знань, умінь і навичок дітей.
Критерії оцінювання:
Тож загальний коефіцієнт по групах відповідно до 7 освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) становить (див. Таблиця 1, Діагама 3):
І молодша група (вихователі Григоренко І.А., Китченко Т.В., Тубелець В.А):
Дані показники говорять про низький рівень сформованості дітей даної групи за всіма освітніми лініями БКДО. Найнижчий показник рівня сформованості в І молодшій групі за освітніми лініями «Мовлення дитини», «Дитина в світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі». (Таблиця 1) (Діаграма 3)
Вихователям І молодшої групи, інструктору з фізичного виховання Загородській Л.А., музичному керівнику Жмакіну О.І. для підвищення рівня показників рекомендовано:
Протягом 2018/2019 навчального року
Протягом 2018/2019 навчального року
Протягом 2018/2019 навчального року
ІІ молодша група (вихователі: Кучеренко В.М., Новохатська С.Л.):
Дані показники говорять про середній рівень сформованості дітей даної групи за всіма освітніми лініями БКДО. (Таблиця 1) (Діаграма 3)
Вихователям ІІ молодшої групи, інструктору з фізичного виховання Загородській Л.А., музичному керівнику Жмакіну О.І. для підвищення рівня показників рекомендовано:
Протягом 2018/2019 навчального року
Протягом 2018/2019 навчального року
Середня група (вихователі: Тертищева Л.О., Федоренко О.А.):
Дані показники говорять про середній рівень сформованості дітей даної групи за такими освітніми лініями БКДО: «Дитина в соціумі», «Гра дитини» «Мовлення дитини» (Таблиця 1) (Діаграма 3)
Вихователям середньої групи, інструктору з фізичного виховання Загородській Л.А., музичному керівнику Жмакіну О.І. для підвищення рівня показників рекомендовано:
Протягом 2018/2019 навчального року
Протягом 2018/2018 навчального року
Протягом 2018/2018 навчального року
Протягом 2018/2018 навчального року
Старша група (вихователі: Мусорова Л.О., Шокало С.М.):
Дані показники говорять про те, що рівень сформованості дітей старшої групи за освітньою лінією «Особистість дитини» та «Дитина у соціумі» знаходиться на достатньому рівні, за іншими освітніми лініями БКДО рівень сформованості середній. (Таблиця 1) (Діаграма 3)
Із семи ліній розвитку дошкільника, виділених Базовим компонентом дошкільної освіти України, першою є лінія «Особистість дитини». Здорова особистість дитини дошкільного віку – це особистість, яка зорієнтована на позитивне сприйняття моделі здорового способу життя та на високий стандарт і реалізацію власного потенціалу. Фізичний розвиток дитини реалізується через фізичну активність. Отже, одним з важливих показників компетентності дитини є зрілість її фізичної активності, що характеризується розвитком м’язово-рухової та предметно-практичної вмілості дитини.
Проаналізувавши результати проведеної роботи, вихователям та інструктору з фізичного виховання рекомендовано:
До 1 листопада 2018 року
Протягом 2018/2019 навчального року
Завдання реалізації освітньої лінії «Дитина в соціумі» - розкрити дитині соціальний світ, допомогти їй здобути соціальний досвід та зрозуміти своє місце в соціумі як активного учасника.
Педагогам слід керуватися певними рекомендаціями, зокрема, вони мають:
Протягом 2018/2019 навчального року
Базовий компонент дошкільної освіти визначає зміст освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі». Набуття природничо-екологічної компетентності дошкільників відбувається в різних видах діяльності і потребує практичного засвоєння дітьми системи доступних природничих знань.
Для покращення результату вихователям рекомендовано:
Протягом 2018/2019 навчального року
Актуальною проблемою сучасності є формування матеріальних та духовних цінностей особистості. Виникає необхідність в пошуку шляхів оптимізації духовного зростання особистості дитини дошкільного віку, розвитку її творчого потенціалу на основі синтезу мистецтв та творчого самовираження.
Вихователям та музичному керівнику рекомендовано:
Протягом 2018/2019 навчального року
Освітня лінія «Гра дитини» передбачає розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Дані дали змогу прослідкувати наскільки соціалізовані дошкільники та на якому рівні сформовані соціальні компетентності, адже в ході ігор відбувається демонстрація обізнаності дитини-дошкільника в життєвому просторі.
Для покращення результату педагогам рекомендовано:
До 1 листопада 2018 року
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» Базового компонента дошкільної освіти передбачає сформованість доступних для дітей дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об'єктів навколишнього світу.
Вихователям рекомендовано:
Протягом 2018/2019 навчального року
Освітня лінія «Мовлення дитини» передбачає засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства.
Педагогам необхідно:
Протягом 2018/2019 навчального року
Щодо рівня задоволення потреб батьків вихованців НВК (дошкільний підрозділ), робота проводиться на достатньому рівні, а саме: періодично проводиться анкетування, консультації (індивідуальні, групові), загальні та групові батьківські збори, постійно працює консультативний центр для батьків «Паросток». В роботі з батьками впроваджуються нетрадиційні форми роботи: спільні заходи з педагогами, дітьми та їх батьками, а саме: майстер-класи, розваги, участь у театралізованих дійствах (мюзикл), воркшоп, коучинг тощо.
Висновок.
За результатами моніторингового дослідження якості дошкільної освіти в дошкільному підрозділі Комунального закладу «Харківський санаторний навчально-виховний комплекс№1» Харківської обласної ради в І півріччі, ми отримали такий результат:
Загальний показник щодо надання освітніх послуг закладом знаходиться на середньому рівні. Для покращення результату, вище подані відповідні рекомендації.
Вихователь-методист Шепелєва Н.В.