Аналітична довідка за результатами проведення моніторингового дослідження в дошкільному підрозділі Комунального закладу «Харківський санаторний навчально-виховний комплекс№1» Харк

Про матеріал

Моніторинг якості дошкільної освіти здійснювався шляхом анкетування, тестування, опитування всіх учасників освітнього процесу, також проводилися спостереження, бесіди з вихованцями в групі під час занять, ігор, прогулянки, проведення розваг та свят тощо.

Мета моніторингу: отримання об'єктивної інформації про стан розвитку дошкільного підрозділу НВК.
Перегляд файлу

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

за результатами проведення моніторингового дослідження

в дошкільному підрозділі Комунального закладу «Харківський санаторний навчально-виховний комплекс№1» Харківської обласної ради

з 03 вересня 2018 року по 28 вересня 2018 року

 

На виконання Законів України «Про дошкільну освіту» (ст. 22), Постанови Кабінету Міністрів від 14.12.2011 № 1283 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти», відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), рішення колегії Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації від 20.06.2017 про запровадження освітнього проекту «Моніторинг якості освіти в умовах модернізації освітнього простору», регіональної програми «Моніторинг якості дошкільної освіти» (Рекомендовано методичною радою Харківської академії неперервної освіти (протокол №4 від 19.12.2013)) та плану роботи Комунального закладу «Харківський санаторний навчально-виховний комплекс №1» Харківської обласної ради на 2018/2019 навчальний рік (Далі -НВК) були проведені моніторингові дослідження, з метою підвищення якості організації освітнього процесу в закладі та відстеження динаміки особистісних досягнень дітей в усіх вікових групах згідно до Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) (Далі – БКДО)

Моніторинг якості дошкільної освіти здійснювався шляхом анкетування, тестування, опитування  всіх учасників освітнього процесу, також проводилися спостереження, бесіди з вихованцями в групі під час занять, ігор, прогулянки, проведення розваг та свят тощо.

Мета моніторингу: отримання об’єктивної інформації про стан розвитку дошкільного підрозділу НВК.

Моніторинг проводився за такими показниками:

  •                   рівень організації та здійснення освітнього процесу в НВК (дошкільний підрозділ);
  •                   готовність вихователів до інновацій в освіті;
  •                   динаміка особистісних досягнень дітей в усіх вікових групах згідно до БКДО;
  •                   рівень задоволення потреб батьків вихованців НВК (дошкільний підрозділ)

Рівень організації та здійснення освітнього процесу в НВК (дошкільний підрозділ)

Діаграма 1

Висновок: За результатами даних показників Діаграма 1, ми бачимо, що деякі питання потребують удосконалення в системі роботи закладу, а саме:

  • підвищення рівня реалізації компетентнісного підходу;
  • покращення рівня методичної роботи.

Тому рекомендовано:

  1. Педагогам дошкільного підрозділу НВК:
  •                   дотримуватися вимог нормативно-правової бази, яка регламентує освітню діяльність закладу, чітко усвідомлювати головні засади БКДО (нова редакція), з метою покращення рівня реалізації компетентнісного підходу в роботі закладу.

Постійно

  1.               Вихователю-методисту Шепелєвій Н.В., з метою покращення результативності методичної роботи:
  •                   організувати активну участь всіх педагогів у фахових конкурсах, фестивалях на обласному рівні;

Протягом 2018/2019 н.р.

  •                   залучати педагогів до впровадження інноваційних технологій в освітній процес закладу. Використовувати у своїй діяльності ЕПД.

Протягом 2018/2019 н.р.

Рівень готовності педагогів до інновацій

(вересень 2018/2019 н.р)

Діаграма 2

Згідно до наказу по закладу в моніторингових дослідження взяли участь 13 педагогічних працівників закладу. Всі учасники отримали  картки самоосвітньої діяльності, діагностичні картки професійної підготовки, анкети: «Налаштованість педагога на інновації», «Готовність педагога до інновацій», «Комп*ютерна грамотність педагога», після чого була здійснена оцінка ефективності організації освітнього процесу педагогами в дошкільному підрозділі НВК. Аналіз проводився за даними 13 педагогів.

Висновок: За результатами даних показників Діаграма 2, ми бачимо, що рівень готовності педагогів до впровадження інновацій в освітній процес закладу низький. За результатами опитування причини такого низького рівня на думку педагогів є:

  • брак часу;
  • недостатня матеріальна база;
  •                   інші причини.

За результатами щодо реалізації Програми інформатизації Комунального закладу «Харківський санаторний навчально-виховний комплекс№1» Харківської обласної ради, можна сказати, що рівень компетентності педагогів дошкільного підрозділу щодо використання сучасних ІК технологій підвищився:

  •                    11 педагогів дошкільного підрозділу мають власний веб-сайт;
  •                    під час занять у роботі з дітьми, деякі педагоги періодично використовується комп*ютерну техніку.

За результатами показника Кваліметричної моделі оцінки діяльності педагога «Самооцінка вихователя» всі педагоги оцінили свою педагогічну діяльність на достатньому рівні. Отримавши такий низький показник за результатами анкетування та достатній рівень самооцінки своєї діяльності, виникла потреба винести на засідання педагогічної ради (жовтень 2018) питання щодо створення в дошкільному підрозділі НВК тимчасово творчого колективу (Далі – ТТК) для створення пілотного проекту з метою підвищення та удосконалення професійної педагогічної майстерності педагогічних працівників з питання щодо активного впровадження в освітній діяльності закладу інноваційних технологій, методик, проектів та спонукання до розроблення власного проекту чи технології.

Педагогам дошкільного підрозділу НВК, з метою удосконалення ефективності освітнього процесу рекомендовано:

  1. Педагогам дошкільного підрозділу НВК:
  •                   більш відповідально відноситися до проведення моніторингових досліджень з питань щодо визначення рівня педагогічної компетентності;

Постійно

  •                   підготувати на засідання педагогічної ради презентацію інноваційного проекту який можна запровадити в закладі за такою схемою: актуальність та значущість даного проекту, мета, завдання або задачі, учасники, термін реалізації, очікувані результати.

24.10.2018

  •                    удосконалювати свої знання щодо застосування комп*ютерної техніки для реалізації освітніх завдань;

Протягом 2018/2019 навчального року

  •                    використовувати в освітній роботі інноваційні технології, методики та проектування.

Протягом 2018/2019 навчального року

  1.               Вихователю-методисту Шепелєвій Н.В.,
  •                   запланувати педагогічний диспут: «Я – агент змін»

24.10.2018

Рівень розвитку сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за освітніми лініями

Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція)

Загальний показник рівня розвитку сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за І півріччя

Таблиця 1

Період

 

Група

Вересень 2018 р

Кількість (чол.)

Загальний показник

за списком

обстежених

Освітня лінія «Особистість дитини»

І молодша група

13

10

1

ІІ молодша група

16

16

6

Середня група

18

16

7

Старша група

17

17

7

Освітня лінія «Дитина в соціумі»

І молодша група

13

11

2

ІІ молодша група

16

16

5

Середня група

18

12

4

Старша група

18

17

7

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»

І молодша група

13

11

1

ІІ молодша група

16

16

4

Середня група

18

16

7

Старша група

18

17

5

Освітня лінія «Дитина у світі культури»

І молодша група

13

11

0

ІІ молодша група

16

16

4

Середня група

18

16

7

Старша група

18

17

5

Освітня лінія «Гра дитини»

І молодша група

13

11

1,3

ІІ молодша група

16

16

4,2

Середня група

18

16

6,2

Старша група

18

17

5,3

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

І молодша група

13

11

0,24

ІІ молодша група

16

16

4,4

Середня група

18

16

7,3

Старша група

18

17

4,8

Освітня лінія «Мовлення дитини»

І молодша група

13

11

0,5

ІІ молодша група

16

16

4,1

Середня група

18

16

4,6

Старша група

18

17

6,6

 

Діаграма 3

Рівень загального показника сформованості компетентностей

 дітей дошкільного віку в дошкільному підрозділі НВК за освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) (І півріччя)

 

Моніторингові дослідження з питання щодо рівня розвитку вихованців, проводилися за всіма 7 освітніми лініями БКДО. Оцінювання результатів освітнього процесу у І півріччі 2018 року здійснювалося педагогами в усіх вікових групах. Діагностика проводилася відповідно до вимог Державного стандарту дошкільної освіти та відповідно до освітніх програм. Основним завданням було своєчасне виявлення й оцінювання реального стану рівня сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за всіма освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція). (Таблиця 1) (Діаграма 3)

Для проведення цілеспрямованого обстеження рівня засвоєння програмового матеріалу дітьми дошкільного віку відповідно до 7 освітніх ліній БКДО, вихователям усіх вікових груп було запропоновано оцінити досягнення дітей використовуючи картки спостережень за всіма освітніми лініями для оцінки результативності освітнього процесу, що дало можливість виявити рівень засвоєння знань, умінь і навичок дітей.

Критерії оцінювання:

  •                   високий (дитина виконує дії самостійно) – 12-10;
  •                   достатній (дитина виконує дії самостійно, але іноді потребує допомогу дорослого) – 9-7;
  •                   середній (дитина виконує самостійно лише окремі дії, але здебільшого потребує допомогу дорослого)  6-4;
  •                   низький (дитина виконує дії за допомогою дорослого)  3-0.

Тож загальний коефіцієнт по групах відповідно до 7 освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) становить (див. Таблиця 1, Діагама 3):

І молодша група (вихователі Григоренко І.А., Китченко Т.В., Тубелець В.А):

Дані показники говорять про низький рівень сформованості дітей даної групи за всіма освітніми лініями БКДО. Найнижчий показник рівня сформованості в І молодшій групі за освітніми лініями «Мовлення дитини», «Дитина в світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі». (Таблиця 1) (Діаграма 3)

Вихователям І молодшої групи, інструктору з фізичного виховання Загородській Л.А., музичному керівнику Жмакіну О.І. для підвищення рівня показників рекомендовано:

  •                   вивчити (психологічну) характеристику розвитку дітей даної вікової групи з метою забезпечення їх повноцінного розвитку та полегшення їх входження в соціум, адаптувати до постійно змінюваних умов предметного та соціального середовища, розвивати їх внутрішній потенціал.

Протягом 2018/2019 навчального року

  •                         щоденно поповнювати, активізувати та автоматизувати словниковий запас дітей;

Протягом 2018/2019 навчального року

  •                    більше використовувати в освітній роботі з дітьми мовних вправ, віршів пальчикових ігор з метою розвитку мовлення дітей.

Протягом 2018/2019 навчального року

ІІ молодша група (вихователі: Кучеренко В.М., Новохатська С.Л.):

Дані показники говорять про середній рівень сформованості дітей даної групи за всіма освітніми лініями БКДО. (Таблиця 1) (Діаграма 3)

Вихователям ІІ молодшої групи, інструктору з фізичного виховання Загородській Л.А., музичному керівнику Жмакіну О.І. для підвищення рівня показників рекомендовано:

  •                   орієнтуватися на цілісний і загальний розвиток кожної дитини з метою засвоєння дитиною програмових завдань за всіма освітніми лініями БКДО;

Протягом 2018/2019 навчального року

  •                   використовувати в своїй освітній діяльності інноваційні форми роботи з дітьми для покращення результативності по всіх показниках.

Протягом 2018/2019 навчального року

Середня група (вихователі: Тертищева Л.О., Федоренко О.А.):

Дані показники говорять про середній рівень сформованості дітей даної групи за такими освітніми лініями БКДО: «Дитина в соціумі», «Гра дитини» «Мовлення дитини»  (Таблиця 1) (Діаграма 3)

Вихователям середньої групи, інструктору з фізичного виховання Загородській Л.А., музичному керівнику Жмакіну О.І. для підвищення рівня показників рекомендовано:

  •                   спрямувати педагогічну діяльність на розвиток фізичного, психічного морально – духовного здоров*я, особистісних цінностей, емоційної сприйнятливості та розвитку індивідуальності дитини.

Протягом 2018/2019 навчального року

  •                   удосконалити предметно – ігрове середовище таким чином щоб вихованці могли розвивати свої соціальні вміння, мовлення в процесі різноманітних ігор (сюжетно-рольових, театралізованих, самостійних тощо);

Протягом 2018/2018 навчального року

  •                   використовувати в своїй освітній діяльності інноваційні форми роботи з дітьми для покращення результативності по всіх показниках.

Протягом 2018/2018 навчального року

  •                   урізноманітнити форми роботи з дітьми та батьками вихованців для покращення результативності.

Протягом 2018/2018 навчального року

Старша  група (вихователі: Мусорова Л.О., Шокало С.М.):

Дані показники говорять про те, що рівень сформованості дітей старшої групи за освітньою лінією «Особистість дитини» та «Дитина у соціумі» знаходиться на достатньому рівні, за іншими освітніми лініями БКДО рівень сформованості середній. (Таблиця 1) (Діаграма 3)

Із семи ліній розвитку дошкільника, виділених Базовим компонентом дошкільної освіти України, першою є лінія «Особистість дитини». Здорова особистість дитини дошкільного віку – це особистість, яка зорієнтована на позитивне сприйняття моделі здорового способу життя та на високий стандарт і реалізацію власного потенціалу. Фізичний розвиток дитини реалізується через фізичну активність. Отже, одним з важливих показників компетентності дитини є зрілість її фізичної активності, що характеризується розвитком м’язово-рухової та предметно-практичної вмілості дитини.

Проаналізувавши результати проведеної роботи, вихователям та інструктору з фізичного виховання рекомендовано:

  •                        створити сприятливі умови розвитку, виховання, навчання дитини (спокійне середовище, яке не пригнічує психічні процеси, відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог до дитини, зростання вихованця у прийнятному, найбільш відповідному його природі темпі);

До 1 листопада 2018 року

  •                        формувати стійкий інтерес до різних видів рухової діяльності, з метою досягнення позитивних результатів у здоров’язбереженні дітей;
  •                        варіативно застосовувати ефективні профілактичні інноваційні оздоровчі технології: елементи художньої гімнастики, пальчикова гімнастика, дихальна та звукова гімнастика, гідро аеробіка у літній оздоровчий період, психогімнастика;
  •                        залучати дітей до оздоровчих технологій терапевтичного спрямування (арт-терапія, піскова терапія, казко-терапія, сміхо-терапія, музична терапія, кольоро-терапія, ігрова терапія).

Протягом 2018/2019 навчального року

Завдання реалізації освітньої лінії «Дитина в соціумі» - розкрити дитині соціальний світ, допомогти їй здобути соціальний досвід та зрозуміти своє місце в соціумі як активного учасника.

Педагогам слід керуватися певними рекомендаціями, зокрема, вони мають:

  •                   ставитися до дитини не з позиції над нею, а з позиції поряд і разом з дитиною. Діти й дорослі є партнерами в життєтворчому процесі, рівноправними учасниками освітнього процессу.

Протягом 2018/2019 навчального року

Базовий компонент дошкільної освіти визначає зміст освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі». Набуття природничо-екологічної компетентності дошкільників відбувається в різних видах діяльності і потребує практичного засвоєння дітьми системи доступних природничих знань.

Для покращення результату вихователям рекомендовано:

  •                        формувати еколого - пізнавальний розвиток шляхом експериментально-дослідницької діяльності дошкільників та виховання екологічно доцільної поведінки дітей за допомогою народознавчого матеріалу.

Протягом 2018/2019 навчального року

Актуальною проблемою сучасності є формування матеріальних та духовних цінностей особистості. Виникає необхідність в пошуку шляхів оптимізації духовного зростання особистості дитини дошкільного віку, розвитку її творчого потенціалу на основі синтезу мистецтв та творчого самовираження.

Вихователям та музичному керівнику рекомендовано:

  •                   сприяти забезпеченню освітньо - культурних потреб дітей, створення умов для їх творчого, інтелектуального, та духовного розвитку.

Протягом 2018/2019 навчального року

Освітня лінія «Гра дитини» передбачає розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Дані дали змогу прослідкувати наскільки соціалізовані дошкільники та на якому рівні сформовані соціальні компетентності, адже в ході ігор відбувається демонстрація обізнаності дитини-дошкільника в життєвому просторі.

Для покращення результату педагогам рекомендовано:

  •                   створити сприятливе ігрове розвивальне середовище, в якому б гармонійно поєднувалися всі складники мовленнєвого розвитку дітей.

До 1 листопада 2018 року

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» Базового компонента дошкільної освіти передбачає сформованість доступних для дітей дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об'єктів навколишнього світу.

Вихователям рекомендовано:

  •                   використовувати методи та прийоми, спрямовані на підвищення пізнавальної активності дошкільників.

Протягом 2018/2019 навчального року

Освітня лінія «Мовлення дитини» передбачає засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства.

Педагогам необхідно:

  •                         підвищувати рівень мовленнєвої активності, спонукаючи кожну дитину до участі в обговоренні, даючи можливість висловлювати власні думки;
  •                         щоденно поповнювати, активізувати та автоматизувати словниковий запас дітей;
  •                         чергувати мовленнєві завдання з іншими видами дитячої діяльності для збереження інтересу й ініціативності дітей до навчального матеріалу заняття;
  •                         закріплювати мовленнєві вміння, набуті на заняттях, під час різних видів діяльності.
  •                         використовувати чуттєвий та опосередкований способи ознайомлення зі словом;
  •                         підтримувати бажання дитини експериментувати зі словом, звуком, заохочувати до вироблення самостійних суджень з приводу довкілля, власного «Я», висловлюватися з власної ініціативи;
  •                         уникати втручання в розповідь дитини, виправляння помилок у процесі її мовлення;
  •                         сприяти набуттю дітьми досвіду комунікативної взаємодії, даючи можливість спілкуватися з однолітками - запитувати, повідомляти, пропонувати, одстоювати думки;

Протягом 2018/2019 навчального року

Щодо рівня задоволення потреб батьків вихованців НВК (дошкільний підрозділ), робота проводиться на достатньому рівні, а саме: періодично проводиться анкетування, консультації (індивідуальні, групові), загальні та групові батьківські збори, постійно працює консультативний центр для батьків «Паросток». В роботі з батьками впроваджуються нетрадиційні форми роботи: спільні заходи з педагогами, дітьми та їх батьками, а саме: майстер-класи, розваги, участь у театралізованих дійствах (мюзикл), воркшоп, коучинг тощо.

Висновок.

За результатами моніторингового дослідження якості дошкільної освіти в дошкільному підрозділі Комунального закладу «Харківський санаторний навчально-виховний комплекс№1» Харківської обласної ради в І півріччі, ми отримали такий результат:

  •                    рівень організації та здійснення освітнього процесу в НВК – достатній;
  •                    готовність педагогів до ефективної діяльності з питань впровадження інноваційних технологій в освітнього роботі – нижче середнього;
  •                    рівень сформованості навичок вихованців дошкільного підрозділу відповідно до БКДО та освітніх програм – середній.

Загальний показник щодо надання освітніх послуг закладом знаходиться на середньому рівні. Для покращення результату, вище подані відповідні рекомендації.

Вихователь-методист                                    Шепелєва Н.В.

docx
Додано
4 січня 2019
Переглядів
2269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку