Аналіз контрольної роботи.

Про матеріал
Аналіз контрольної роботи. Мета:навчальна: повторити й закріпити знання учнів з тем, що вивчалися протягом року, удосконалювати вміння школярів виконувати мовні й мовленнєві завдання, працювати самостійно; розвивальна: розвивати логічне мислення, усне й писемне мовлення, навички самоконтролю, збагачувати словниковий запас; виховна: виховувати увагу до слова; пильність, наполегливість у на¬вчанні.
Перегляд файлу

Урок №122

Тема.               Аналіз контрольної роботи.

Мета:

 навчальна: повторити й закріпити знання учнів з тем, що вивчалися протягом року, удосконалювати вміння школярів виконувати мовні й мовленнєві завдання, працювати самостійно;

 розвивальна: розвивати логічне мислення, усне й писемне мовлення, навички самоконтролю, збагачувати словниковий запас;

 виховна: виховувати увагу до слова; пильність, наполегливість у на­вчанні.

Внутрішньопредметні зв'язки: культура мовлення і стилістика, текст (ри­торичний аспект), граматика.

Міжпредметні зв'язки: художня література.

Обладнання: таблиці-схеми, картки.

Тип уроку: урок повторення (урок-гра «Брейн-ринг»).

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

На уроці формують дві команди, учні обирають капітанів і да­ють назви своїм командам. Команди за ключовими словами визна­чають завдання останнього уроку з мови за рік.

III.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Конкурс «Розминка»

⋇ Що таке фонетика?

⋇ Чим відрізняються голосні звуки від приголосних?

⋇ Яка відмінність між глухими і дзвінкими приголосними? На­звіть пари.

⋇ Які склади відкриті, а які — закриті?

⋇ Які склади є наголошеними, а які — ненаголошеними?

⋇ Які букви мають подвійне значення?

⋇ Які букви, навпаки, означають один звук?

⋇ Що таке лексика?

⋇ Що таке лексикологія?

⋇ Що таке лексичне значення слова?

⋇ Які слова є однозначними?

⋇ Які слова багатозначні?

⋇ Розкажіть про пряме і переносне значення слова.

⋇ Що таке омоніми?

⋇ Що таке синоніми?

⋇ Що таке антоніми?

⋇ Назвіть значущі частини слова.

⋇ Як відрізнити спільнокореневі слова й форми слова?

⋇ Чим словосполучення відрізняється від речення?

⋇ Назвіть види речень за метою висловлювання,

⋇ Які розділові знаки ставлять у кінці речень?

⋇ Назвіть головні й другорядні члени речення.

⋇ Які члени речення називаються однорідними?

⋇ Що таке звертання? Наведіть приклади.

⋇ Назвіть найбільш уживані вставні слова.

⋇ Чим складні речення відрізняються від простих?

⋇ Які розділові знаки ставлять при прямій мові?

⋇ Які розділові знаки ставлять при діалозі?

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Конкурс «Поясни орфограму»

Варіант 1

Береги, легко, стаття, дистанція, предобрий, шістнадцять, торф’яний, дівчинці.

Варіант 2

Під’їхати, свято, проїзний, віддати, зелений, придорожній, дикція, неньці.

(Максимальна оцінка — 8 балів)

Конкурс «Юний письменник»

Напишіть за малюнком міні-твір, у якому використайте сино­німи, антоніми.

(Оцінка — 5 балів)

Конкурс капітанів

Зробіть повний фонетичний розбір слова.

1-ша команда — просьба.

2-га команда — земля.

Відповіді:

Прось\ба [проз'ба] — 7 б., 6 зв.

[п] — пр., тв., гл.

[р] — пр., тв., дзв.

[о] — гол, нагол.

[з] — пр., м’як., дзв.

[б] — пр., тв., дзв.

[а] — гол., ненагол.

1 — закр., наг.

2 відкр., ненаг.

Зем\ля [зеимл'а] — 5 б., 5 зв.

[з] — пр., тв., дзв.

и] — гол., ненагол.

[м] — пр., тв., дзв.

[л] — пр., м’як., дзв.

[а] — гол., нагол.

1 — закр., ненаг.

2 відкр., наг.

(Оцінка — 5 балів)

Гра «Хто швидше?»

Методика проведення: учні, які сидять за першими партами, отримують на папері зазначене слово, що є стрижневим словом сино­німічного ряду. Дібравши свій один приклад синоніма до вказаного слова, фіксують його на аркуші і передають назад товаришам.

(За кожен дібраний синонім — 1 бал)

Ходити —

Говорити —

Гра «Коректор»

Прочитайте, доведіть, що це текст. Уставте пропущені розділові знаки, поясніть пунктуацію. Продовжте текст двома-трьома ре­ченнями.

Найкраща наша планета — в зеленому. Може тому що восени нам важко й печально прощатися з нею може тому що ми спрагло чекаємо тієї зелені крізь холодну зиму й лякливу весну А може й тому що саме влітку ми найгостріше відчуваємо землю Влітку на ній найзатишніше людству...

Може й тому...

(Оцінка — 5 балів.)

Відповідь

Найкраща наша планета — в зеленому. Може, тому, що во­сени нам важко й печально прощатися з нею, може, тому, що ми спрагло чекаємо тієї зелені крізь холодну зиму й лякливу весну? А, може, й тому, що саме влітку ми найгостріше відчуваємо землю? Влітку на ній найзатишніше людству... Може, й тому... (В. Яворівський)

Гра «Хто швидше?»:

За 1 хвилину запишіть якомога більше назв кольорів.

(За кожне записане слово — 1 бал)

Творчий конкурс

Прослухайте текст. Який висновок можна зробити з почутого? Складіть вірш або невеличке оповідання, у якому всі слова бу­дуть починатися з літери прізвища капітана команди.

РІДНА МОВА

Було це давно, ще за старої Австрії 1916 року. В купе першого класу швидкого потягу Львів — Відень їхали чотири пасажири: англієць, німець, італієць. Четвертим був відомий львівський юрист Богдан Косів. Розмовляли на різні теми. Нарешті заговорили про мови: чия краща, котрій із них належить світове майбутнє. Першим заговорив англієць:

 Англія — країна великих завойовників і мореплавців, які рознесли славу англійської мови по всьому світі. Англійська мова — мова Шекспіра, Байрона, Діккенса, Ньютона та інших великих літераторів і вчених.

 Ні в якому разі,— гордовито заявив німець. — Німецька мова — це мова двох великих імперій — Німеччини й Австрії, які займають більше половини Європи... І тому, безперечно, німецька мова має світове значення.

Італієць усміхнувся і тихо промовив:

 Панове, ви обидва помиляєтеся. Італійська мова — це мова сонячної Італії, мова музики й кохання, а про кохання мріє кожен... Тому італійській мові належить бути провідною у світі.

Українець довго думав і нарешті промовив:

 Ви ж по суті нічого не сказали про багатство й можливості ва­ших мов... Я на своїй мові можу укласти... вірш, де всі слова будуть починатися на «с». Якщо Ваша ласка, прошу послухати:

САМІТНІЙ САД

Сонно сипляться сніжинки,

Струмінь стомлено сичить.

Стихли струни, стихли співи,

Срібні співи серенад.

 

Сріблом стеляться сніжинки,

Спить самітній сонний сад...

Сипле, стеле сад самітній

Сірий смуток — срібний сніг.

 

Сумно стогне сонний струмінь,

Серце слуха скорбний сміх.

Серед саду страх сіріє.

Сад солодкий спокій снить.

 

— Геніально! Незрівнянно!..

Потім усі замовкли.

— Говорити не було потреби

(За П. Столярчуком)

(Оцінка — 10 балів.)

V. ПІДСУМОК УРОКУ Бесіда

∎ 3 якими розділами мовознавчої науки ви ознайомились у 5 класі на уроках мови?

∎ Вивчення якого розділу викликало найбільші труднощі?

∎ Що найкраще запам’ятали?

∎ Що треба повторювати?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Виконайте вправу за підручником.

 Доберіть цікаві факти про українську мову.

 Підготуйте опорний конспект із найскладнішої, на вашу думку, теми за 5-й клас.

 

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку