Аналіз контрольної роботи «Взаємне розташування прямих на площині»

Про матеріал

Розробка уроку геометрії у 7 класі : " Взаємне розташування прямих на площині" дає можливість проведення аналізу контрольної роботи та узагальнення вивченого матеріала з геометрії 5-7 класу у формі гри.

Перегляд файлу

Урок геометрії в 7 класі. Вчитель Давиденко Т.М.

  Тема: Аналіз контрольної роботи

«Взаємне розташування прямих на площині»

 

Мета: моніторинг рівня навчальних досягнень учнів з даної теми,        

               аналіз та корекція типових помилок учнів, допущених в КР;   знати означення та властивості суміжних та вертикальних кутів, бісектриси; властивості та ознаки паралельних прямих;

вміти використовувати набуті знання при розв’язуванні  задач, виконувати побудову паралельних прямих, кута та його бісектриси, використовуючи транспортир та лінійку;                                                                             розвивати логічне мислення, навички виконання геометричних побудов, комунікативні навички учнів, рухову пам'ять, формувати творчий стиль розумової діяльності, шляхом поєднання колективної пошукової діяльності, та розвитку самостійності учнів;

виховувати відповідальність, активність, цікавість до предмету, культуру мовлення, запису та геометричних побудов, практичність; екологічне виховання.

Обладнання: комп’ютер, портрети вчених математиків, кольорові олівці, сигнальні карточки, карточки індивідуальних різнорівневих завдань, таблиця, особисті бланки для навчальних досягнень учнів, слайдові презентації Microsoft PowerPoint, таблиця аналізу контрольної роботи (електронна таблиця Excel).

Література:

1) . А.П. Єршова, В.В. Голобородько, О.Ф. Крижановський. Геомерія 7. Видавництво «Ранок», 2015.

2).А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський,  Ю.М. Рабінович, М.С. Якір.Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання. Геометрія 7 клас. Харків. «Гімназія» 2007

                                   Девіз уроку:

 

 Вимірюй свої вчинки, зважуй свої думки, розраховуй свої слова.

 

 

ХІД УРОКУ

 

І.Організаційний момент. Слайд 1-2.

 

 

«Очікування»(рухова вправа). Намалюємо руками своє серце, наповнимо легені киснем, щоб добре працював наш мозок. Подаруємо доброзичливу посмішку один одному. Бажаю вам доброго дня, діти.

 

ІІ. Мотивація діяльності учнів.  Слайд 3

 

Сьогодні у нас урок узагальнення та аналізу пройденого, тому :

Пам’ятай! Доведи собі та іншим, що ти знаєш, вмієш і можеш використовувати свої вміння та знання на практиці, при розв’язуванні задач та вправ . Порадій досягненням, успіхам, результатам одержаних тобою та іншими. Пізнавай,  удосконалюй, твори!  Слайд 4.

 

Спочатку перевіримо вашу готовність до уроку.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

 

1. Логічне завдання з рубрики «Готуємося до олімпіади».  Слайд 5.

 

   Задача: Скільки відрізків утворюють 4 точки, що лежать на одній прямій? (Шість. Чотири точки є кінцями трьох відрізків. Один відрізок пораховано двічі. 4×3=12:2=6).

 

2. Результати участі в Інтернет – олімпіаді «На Урок»: Слайд 6.

 

Зареєстровано: 7-А 17 учнів; 7-Б 12 учнів;

Сертифікати учасників: 7-А  7-Б: 16 учнів

Диплом І ступеня: 8 учнів

 

3.Творчі роботи учнів. Історичні повідомлення. Слайд 7.

 

  1. Термін « паралельний» античного походження від давньогрецького слова, що означає рівнобіжний, той, що не перетинається з чим-небудь при не обмежуваному продовженні. Його використовував вже Евклід. Спочатку знак був схожий на нинішній знак рівності, але з появою останнього, щоб уникнути плутанини, символ був повернений вертикально (1677)
  2. Термін «перпендикуляр» походить від латинського слова, що означає зважувати. Символи «кут» і «перпендикулярно» придумав в 1634 році французький математик П’єр Ерігона. Символ кута нагадував знак менше. Сучасну форму йому надав Вільям Отред в 1657 році.
  3. Вертикальні кути розглядав у своєму підручнику грецький математик Фалес, що жив 2600 років тому. Очевидно, що він відкрив і довів теорему про рівність вертикальних кутів. 
  4. Моделі суміжних кутів відомі людям давно. Проте тривалий час властивості суміжних кутів практично не використовували. До ХVІІІ ст. у підручниках цієї властивості не доводили.

 

 

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Повторення 1 розділу. Усні вправи. Слайд  8.

 

2. Математичний диктант 8 завдань із самоперевіркою. Слайд  9.

 

V. Аналіз контрольної роботи.

1.Рефлексія особистого рівня навчальних досягнень учнів.

Записуємо тему уроку: Аналіз контрольної роботи.

Учні записують в зошитах очікуваний бал(ОБ),одержаний бал за контрольну роботу(КР) і зображають свою реакцію відповідним малюнком(рефлексія).

При демонстрації одержаних балів відповідного рівня учні використовують сигнальні картки (високий – синього, достатній – жовтого, середній – зеленого, початковий – червоного). Хто задоволений своїм результатом , - підняли руки до неба і порадувалися успіху.

(Рухова вправа: діти плещуть долонями). Слайд 11.

 

 У мене є для вас загадку: « Три , три, три, та три. Що одержиться ? » (Бесіда про культуру запису). Щоб записи були охайними і вірними, будьте уважними і розсудливими.

2.Типові помилки учнів.(На кожній парті знаходяться завдання одного з варіантів контрольної роботи).

3.Моніторинг навчальних досягнень учнів.

Кожен учень помічає свій особистий результат, зафарбовуючи відповідним кольором діаграму особистих досягнень.

 Кожен з вас побачив свій рівень навчальних досягнень, а зараз поглянемо який загальний рівень класу. Ви можете порівняти його із своїми досягненнями. (Демонструється діаграма навчальних досягнень класу виконана за допомогою комп’ютера.) Слайд 12.

 

 

VІ. Корекція знань та вмінь учнів.

 

Всім хочеться одержати хороші результати, але… Кожен може проаналізувати свої помилки, їх причини та враховуючи свої висновки, покращити результат математичного диктанту (максимальна оцінка 8 балів)  отримавши додаткові бали під час повторення вивченого матеріалу. Воно буде проходити у вигляді гри, кожен учень має право одержати відповідний додатковий бал, але щасливий випадок дається вам лише один раз, використайте його,  не змарнуйте своєї можливості. 

 

Розв’язування задач. Слайд 1.

І. Найпростіші геометричні фігури.

1. На прямій послідовно позначені точки А, В, С і АС=8 см, АВ=5,6см. Знайти ВС. (ВС=2.4 см)

2. На прямій АВ лежить точка С, яка є початком променя СД. Які кути утворилися ? (<АСД, <ДСВ, <АСВ)

3. <АВC=100, ВД – бісектриса кута. Чому дорівнює <АВД? (50)

4. Побудувати промінь АС та доповняльний до нього промінь АВ. Яка фігура утворилася? (Пряма)

2. Кути.

1. Назвати види кутів. (Гострий, прямий, тупий, розгорнутий)

2. Чи можуть дві прямі, що перетинаються утворювати три гострих кута? (Ні)

3. Розгорнутий кут поділили на два кути один з яких на 34 більший за другого. Знайти утворені кути. (73,107)

4. Який кут утворює бісектриса кута, який дорівнює 54 з продовженням однієї з його сторін? (153)

3. Суміжні кути.

1. Кут, суміжний з гострим кутом…(тупий)

2. Кут, суміжний з гострим кутом…(прямий)

3. Знайти суміжні кути, якщо один із них утричі більший, ніж інший. ( 45, 135)

4. Знайти суміжні кути, якщо їх градусні міри відносяться як 5:31 (25, 155)

4. Вертикальні кути.

1. Скільки вертикальних кутів утворюється при перетині двох прямих? (Дві пари)

2. Вертикальні кути…, а суміжні…(рівні, а суміжні в сумі становлять 180° )

3. Один із кутів, Що утворилися при перетині двох прямих дорівнює 125. Знайти решту кутів. (125, 55, 55⁰)

4. Знайти всі кути, що утворилися в результаті перетину двох прямих, якщо сума двох із них дорівнює 320⁰. (160⁰, 160⁰, 20⁰, 20⁰  )

ЕЗ . Журавлиний ключ будується гак, що його сторони утворюють кут близько 110°. Яка величина кута суміжного з ним? (1 бал.) 70°.

Задача за мал. Знайти міри всіх кутів,зображених на малюнку. (3 б.)

<ΚFΒ=180°-60°=120°, як суміжний даному.

<ZFB=<АFК=60°, як вертикальні.

FZ=<KFB=120°, як вертикальні.

<CZF=180°-120°=60°, як внутрішні різносторонні або

<CZF=60°,як відповідний даному.

Аналогічно <PZD=60°, <FZD=120°, <CZP=120°.

VI. Підсумок уроку.

Оцінки (попереднє домашнє завдання 1 б, математичний диктант – 8б, завдання під час  гри –1-4б  )

VІІ. Домашнє завдання.

 1. Повторити «Підсумковий огляд  розділу 1» (стор.53-55)

 2.Повторення перед вивченням п.7 стор. 52.   № 164, 165.

 3.Додаткове завдання. : Скільки відрізків утворюють 10 точок, що лежать на одній прямій?

 

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
2161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку