Аналіз методичної роботи школи за 2019-2020 н.р.

Про матеріал
Дана робота містить опис діяльності педагогічного колективу протягом року над методичною проблемою «Формування творчого педагогічного середовища, стійких професійних та особистісних цінностей – шлях до якісно нових освітніх результатів». Проаналізовано досягнення та недоліки у методичній роботі, що в результаті даєможливість визначити мету та завдання діяльності педагогічного коолективу на новий навчальний рік.
Перегляд файлу

Аналіз методичної роботи

Гульської ЗОШ І-ІІІ ст. за 2018-2019 н.р.

 

Згідно з річним планом роботи школи у 2018/2019 навчальному році педагогічний колектив школи працював над методичною проблемою: «Формування  творчого педагогічного середовища, стійких професійних та особистісних цінностей – шлях до якісно нових освітніх результатів»

В школі визначена чітка структура методичної роботи, яка складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів: педагогічна рада, яка визначає основні напрямки і завдання, конкретні форми роботи педагогічного колективу та приймає рішення з основних питань діяльності школи; науково-методична рада, шкільні методичні об’єднання; творча групи вчителів з певних проблем навчально-виховного процесу, психолого-педагогічний семінар.

На початку навчального року було видано наказ по школі «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у 2018/2019  навчальному році».

Протягом року відбулися  такі методичні заходи:  теоретичний семінар «Роль компетентнісно зорієнтованих технологій для розвитку особистості в контексті НУШ», психолого-педагогічний консиліум «Адаптація учнів 5 класу до навчання в основній школі», семінар-тренінг «Використання сучасних ефективних форм і методів роботи в педагогічній практиці», тематичний методичний день «Формування у учнів  позитивної мотивації до навчання в умовах НУШ», круглий стіл «Сучасний урок у творчому пошуку вчителя», методичний  фестиваль «Мій кращий урок», «Мій кращий виховний захід», семінар-практикум  «Інноваційна діяльність: від теорії до практики».

Протягом року відбулися психолого-педагогічні семінари:  «Адаптаційний період учнів 5 класу до навчання у основній школі», «Happy-art – мистецтво щастя. Позитивна психотерапія», «Вплив комп'ютера на психічний стан людини », «Сучасний психологічний підхід до проблеми індивідуалізації навчальної діяльності учня».

З метою організації підвищення науково-методичного рівня вчителів проведено педагогічні читання з наступних тем: за книгою Кена Робінсона «Школа майбутнього» Пошук відповідей у  книзі, Концепції НУШ та Законі «Про освіту»,   за книгою «Корнинський метод» - погляд крізь століття.

Протягом року на засіданнях педагогічних рад розглянуто такі питання: «Про підсумки  діяльності педагогічного колективу у 2017-2018 н.р. та основні напрямки роботи  з реалізації Концепції НУШ», «Створення нового педагогічного простору для 1 класу з метою впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти», «Методи та прийоми створення ситуації успіху  як напрямок соціалізації особистості», «Забезпечення психолого-педагогічних умов для формування творчої особистості учнів  та вчителя », «Організація роботи  з підготовки  учнів 11 класу до проведення ЗНО», «Робота вчителів 2-4 класів по формуванню у учнів ключової компетенції «уміння вчитися»», «Виховання дітей та учнівської молоді в умовах нових стандартів освіти», «Про підсумки 2018-2019 н.р.».

З метою ознайомлення вчителів із системою і досвідом роботи вчителів, класних керівників,  помічників учителя були проведені й проаналізовані відкриті уроки, виховні заходи.

Постійно здійснювався супровід інноваційної діяльності, а саме: надання методичної допомоги та консультацій щодо здійснення інноваційної діяльності педагогічними працівниками школи, організаційно-методична допомога в створенні презентаційних матеріалів.

У 2018/2019 навчальному році були атестовані 7 педагогів . З них на відповідність раніше встановленій кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» : Корчемлюк З.М., Борисюк О.К., Голяченко Т.В., Корчемлюк С.І., Саух В.В.;

на відповідність раніше встановленій категорії «Вища» та звання «Старший учитель»   Чечет Н.Л.;

на встановлення  кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої  категорії» Солодкий М.С..

Під час атестації було вивчено досвід роботи вчителів шляхом відвідування уроків, проведення співбесід, анкетування учнів, батьків, колег, відвідування відкритих уроків та виховних заходів. Практичний психолог школи Саух В.В. провела анкетування для визначення рейтингу вчителів школи серед колег, батьків та учнів. Це дало змогу об’єктивно оцінити роботу кожного вчителя, який атестувався. Загалом атестація пройшла в діловій доброзичливій атмосфері.

Велика увага приділяється роботі щодо своєчасного проходження вчителями курсів підвищення кваліфікації. З цією метою на початку навчального складається заявка на для проходження вчителями курсів з основного предмета і вчителів, які працюють не за фахом або викладають декілька предметів. У 2018/2019  навчальному році  8  педагогічних працівників пройшли курси підвищення кваліфікації при комунальному  закладі «Житомирський  обласний інститут післядипломної  педагогічної освіти»:

- вчитель  російської мови Ливицька Т.С.;

- вчитель зарубіжної літератури Борисюк О.К..;

- вчитель історії Солодкий М.С.;

- вчитель англійської мови Голяченко Т.В.;

- вчитель  української мови та літератури Шевчук Л.С.;

- вчитель  фізичного виховання Чечет А.В.;

- вчитель  початкових класів Чечет Н.Л.;

-  вчитель початкових класів Дубравська С.М.

 

Найважливішою індивідуальною формою науково-методичної роботи є самоосвіта педагогів. До найважливіших завдань самостійної роботи учителів відносились: вивчення нових програм і підручників, аналіз їхніх дидактичних та методичних особливостей; самостійне засвоєння нових технологій навчально-виховного процесу; оволодіння методологією і методикою педагогічного дослідження; активна участь у роботі науково-методичних семінарів і методичних об'єднань, різних творчих груп; підготовка методичних розробок; систематичне вивчення передового педагогічного досвіду.

Результати самоосвіти вчителі репрезентували на кожному її етапі, брали участь у семінарах, інформуючи на засіданні методичного об'єднання, доповідаючи на психолого-педагогічних семінарах, педагогічних читаннях.
Самоосвіта є найгнучкішою формою отримання знань, тому що вона здійснювалася на діагностичній індивідуалізованій основі. У серпні 2018 року було проведено анкетування педагогічних працівників з метою вивчення проблемних питань і якими питання вчителі могли поділитися з колегами. Аналіз анкетування показав, що у вчителів визивають труднощі такі питання:

- впровадження моніторингу в практику роботи та аналіз отриманих результатів;

- використання інтерактивних технологій.

 

Одним із важливих видів самостійної діяльності педагога була його індивідуальна робота над шкільною науково-методичною темою. У процесі індивідуальної роботи над науково-методичною темою вчителі вивчали джерела науково-методичної інформації, досвід педагогів-новаторів, аналізували власну педагогічну діяльність з метою подолання недоліків у ній або удосконалення сильних сторін діяльності, теоретичного узагальнення й осмислення власного досвіду.   

Вивчення стану викладання навчальних предметів здійснювався згідно з перспективним планом. Результати викладання предметів були заслухані на нарадах при директору, засіданнях педагогічної ради, докладно проаналізували та оформили у вигляді довідок та наказів по навчальному закладу:

 - Про результати вивчення системи роботи вчителя початкових класів Чечет  Н.Л.»;

 -  «Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з англійської мови»;

- «Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів із зарубіжної літератури у 5-11 класах»;

- «Про стан викладання музичного мистецтва»;

- «Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів 2-3 класів із фізичної культури»;

- «Про результати вивчення  системи роботи вчителя 1 класу Чечет Н.Л.»;

- «Про роботу вчителів 2-4 класів по формуванню у учнів ключової компетенції уміння вчитися»;

- «Про результати перевірки викладання курсу за вибором»;

- «Про підсумки класно-узагальнюючого контролю  у 8 класі».

 

У педагогічній виставці «Сучасна освіта Звягельщини 2019» у 2018-2019 н.р. прийняли участь 8 педагогів: Шевчук Л.С., Корчемлюк З.М., Борисюк О.К., Голяченко Т.В., Солодкий М.С., Корчемлюк С.І., Саух В.В., Чечет  Н.Л.

У 2018/2019 навчальному році було організовано роботу методичних об’єднань учителів - предметників та класних керівників. Змістом роботи методичних об’єднань стала аналітична, організаційна, діагностична, науково-практична та інформаційна діяльність. Були затверджені плани їхньої роботи, науково-методичні проблеми, визначено керівників із числа досвідчених учителів. Завдяки роботі методичних об’єднань удосконалено методики проведення уроків, зріс рівень методичної підготовки, фахової майстерності вчителів-предметників. На своїх засіданнях члени методичних об’єднань обговорювали науково-методичні питання, а також знайомилися з нормативно-правовими документами, Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, перспективним педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичними виданнями тощо.

Відповідно до річного плану роботи школи на 2018/2019  навчальний рік у травні  було проведено спільне засідання методичних об’єднань школи, на якому голови методичних об’єднань вчителів природничо-математичного циклу  Кашперська О.М., суспільно-гуманітарного циклу Ливицька Т.С., вчителів початкових класів  Корчемлюк Г.О.,   класних керівників Корчемлюк З.М. звітували про роботу методичних об'єднань та результативність навчально-виховного процесу в 2018/2019 навчальному році. Члени методичних об'єднань презентували свої напрацьовані матеріали .

Аналіз роботи школи за різними напрямками показав, що вчителі й учні досягли певних результатів у своїй діяльності. Але ці результати участі учнів школи у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсах, турнірах з різних предметів,   незначні.  Призерами предметних олімпіад у 2018-2019 році були Луцько Богдана (9 кл) історія І місце в районі,  ІІІ місце в обласній олімпіаді, Дубравська Олена (8 клас)  біологія ІІ місце  районний конкурс, Лось Ірина (9 клас) ІІ місце районний конкурс.  Значних успіхів досягли учні школи у спортивному напрямку. Так на заключному фестивалі «Творча обдарованість  - 2019» було нагороджено 10 учнів за  спортивні перемоги: Несен М., Сарапхман С., Луцько О, Дяченко М., Рибак Я., Остапчук Л,  Бобер А. Подолянчук С., Нестерчук І,  Плисак О.  У номінації «Перлини року» нагороджено Шелест В.  та Дубравську О. У номінації  «Таланти позашкілля»  нагороджено Кравчук С., Коряк А.

Недоліками в організації методичної роботи є відсутність у методичному кабінеті школи технічних засобів навчання, аудіо-, відеотеки кращих освітянських доробок школи. Вчителі не займалися науково-дослідницькою роботою, бо відсутні творчі зв′язки і контакти з аналогічними підрозділами в інших школах, вищих навчальних закладах. Не проводилася робота з розробки нових авторських навчальних програм. Не на належному рівні була представлена школа на районних олімпіадах, науково-дослідницьких робіт МАН. Не всі методичні об`єднання працювали однаково ефективно. Їх засідання не завжди повною мірою відповідали інтересам і потребам вчителів. На жаль, не всі вчителі школи беруть участь у  педагогічній  виставці «Сучасна освіта Звягельщини», професійних конкурсах. А тому у 2019/2020 навчальному році більше уваги приділяти роботі методичних об'єднань, творчих груп.

  В 2019/2020 навчальному році педагогічний колектив буде продовжувати працювати над методичною проблемою «Формування  творчого педагогічного середовища, стійких професійних та особистісних цінностей – шлях до якісно нових освітніх результатів»

Мета і завдання педагогічного колективу:

- формування у педагогічних працівників стабільного інтересу до актуальних проблем психолого-педагогічної науки,

- розвиток соціальної активності вчителів, рівня загальної і педагогічної культури;

- забезпечення високої інформаційної насиченості змісту науково-методичної роботи, її відповідності поставленій меті та завданням;

- використання форм і методів методичної роботи з педагогічними кадрами, адекватним сучасним цілям і змісту науково-методичної роботи;

- забезпечення практичної спрямованості методичної роботи з метою задоволення потреб і формування запитів педагогічних працівників;

- сприяння виробленню в учителів умінь і навичок самостійної роботи з метою неперервного підвищення своєї кваліфікації та вдосконалення педагогічної майстерності;

- створення умов організації надання інтегрованої допомоги педагогічним працівникам в удосконаленні професійного рівня.

 

Заступник директора

з навчально-виховної роботи       Н.О.Поліщук

1

 

docx
Додав(-ла)
Поліщук Ніна
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
1492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку