8 осередків НУШОсередок навчально-пізнавальної діяльності з відповідними меблями. Змінні тематичні осередки, у яких розміщують дошки/фліпчарти/стенди тощо. Осередок для гри, обладнаний настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор. Осередок художньо-творчої діяльності з поличками для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт. Куточок живої природи. Осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям. Дитяча класна бібліотечка. Осередок учителя, оснащений столом, стільцем, комп’ютером, полицями/ящиками, шафами для зберігання дидактичного матеріалу тощо.
Осередок навчально-пізнавальної діяльності Осередок гарно обладнаний для групової діяльності учнів, роботах в парі. Віє є активним, так як учні проводять 60% часу працюючи саме в цьому осередку. Він спрямований також на підвищення комунікативних навичок учнів і сприяє формуванню в учнів толерантності, взаємодопомоги, співпраці тощо. Вчитель організовуючи таке середовище допомагає учням формувати вміння домовлятися, виражати думки, ділитися та розвивати в собі ті якості які закладені природою (лідерські, виконавчі, ораторські тощо)
Змінні тематичні осередки Змінні тематичні осередки також є активною ділянкою класу, в цьому осередку педагог разом із дітьми зазначають тему тижня/дня, та додають необхідні атрибути, формують його колективно, адаптують стосовно теми. У цьому осередку діти є активними учасниками процесу створення того чи іншого змісту теми.
Осередок для гри Це також активний осередок де діти мають змогу провести вільний час. Даний осередок можна використовувати також на уроках, залежно від теми і мети уроку. В цьому кутку класу учні можуть розслабитися, відпочити та налаштуватися на наступний урок. Головною метою цього осередку є психологічне і фізичне розвантаження учнів під час навчально-виховного процесу.
Осередок художньо-творчої діяльності Даний осередок класу дає змогу учням розвивати свій творчий потенціал та формувати господарські навички, навички відповідальності, раціональному використанні матеріалів, повертати на місце речі в такому ж гарному стані в якому вони і були. Це допомагає вчителю сформувати звичку прибирати за собою і не смітити. Можна сказати, що в деякій мірі це формує екологічне мислення
Куточок живої природи Цей куточок є достатньо активним, він спрямований на формування екологічної свідомості учнів, розвиває навички спостереження за природою, садоведення, можливість для дослідів, формує в учнів поняття догляду за рослинами, як оберігати їх. Педагог може використовувати цей куточок для проведення демонстрацій, а учні можуть спостерігати за змінами, за розвитком та життям рослин.
Осередок відпочинку В цьому осередку діти отримують психологічне та емоційне розвантаження, перевагою цього осередку, що діти можуть звернутися до нього у будь який час. Під час самостійної роботи, перерви чи навіть коли стомилися. Це досить активний осередок класу, в якому наявні м’які подушки, килимки, дощечки для малювання та розміщені бокси учнів, де вони зберігають власні речі, в який до речі вчитель не має права заглядати, без дозволу учня.
Дитяча класна бібліотечка Цей куточок особливо корисний, заповнення його – відповідальність самих учнів. Підібрана література - це книжки, журнали, газети, які читають діти вдома. До нього вони можуть звернутися на уроках літературного читання або на перервах. Під час ранкового кола розповісти про свою книжку і навіть обмінюватися одне з одним і обговорювати це. Тому можна вважати, що це також є доволі активним осередком.
Осередок учителя В цьому осередку розміщені матеріали та необхідне обладнання для вчителя. Учительський куточок розміщений так, щоб було видно всіх учнів класу, слідкувати за їхньою роботою. Матеріали які використовую під час уроку або підготовці до нього, спеціально обладнані полиці з педагогічною літературою тощо. Цей осередок є малоактивним для дітей і достатньо активним для вчителя, тому що вчитель під час уроку рухається по класу, надаючи допомогу учням.
Висновок Прогресивне освітнє середовище можливе при забезпеченні класу, учнів та педагога усім необхідним для навчання. Кожен куточок має свою мету і при правильному керуванні абсолютно виконує свою функцію. У власній роботі я б використовувала максимально надані ресурси і намагалась б включити їх в діяльність учнів.