Звіт роботи ШМО природничо-математичного циклу 2019-2020

Про матеріал
Протягом навчального року МО працювало над проблемою: “Дослідження STEM-освіти, інтегрування нових моделей в освітній простір закладу”. З метою впровадження STEM-освіти в освітній простір закладу, для того, щоб виростити покоління молодих інноваторів, які були б конкурентоспроможними не тільки на українському ринку, але і у світі. Виховання любові до STEM, у навчанні у виборі професії та руйнування стереотипів.
Перегляд файлу

 

Звіт роботи методичного об'єднання вчителів

 природничо-математичного циклу

   Раківського закладу повної загальної середньої освіти Шляхівської сільської ради Бериславського району  Херсонської області

 

Голови МО: Лукичової Наталі Сергіївни

 

Діяльність, як опановуємо та впроваджуємо  STEM

Відомий педагог Ш. Амонашвілі говорив: «Учитель сьогодні – це людина майбутнього, яка прийшла до дітей для того, щоб запалити їх мрію про майбутнє, навчити їх утверджувати сьогодні ідеали майбутнього»

Протягом навчального року МО працювало над проблемою: “Дослідження STEM-освіти, інтегрування нових моделей в освітній простір закладу”. З метою впровадження STEM-освіти в освітній простір закладу, для того, щоб виростити покоління молодих інноваторів, які були б конкурентоспроможними не тільки на українському ринку, але і у світі. Виховання любові до STEM, у навчанні у виборі професії та руйнування стереотипів. Задля підвищення престижності сільських шкіл, врахування у роботі еко-складової, фінансової грамотності та гейміфікації у навчанні. Залучення сучасних технологій, не тільки онлайн вправи, програми, qr-коди та ін,  а й таких, як ar- vr- (доповнена та віртуальна реальність). Для реалізації права на освіту, створення рівних можливостей для рівного доступу українських школярів до сучасної та якісної математичної освіти, формування у них належного рівня природничих компетентностей. Задля підвищення вмотивованості та зацікавленості здобувачів освіти з успішного оволодіння сучасними  знаннями і навичками ХХІ століття, їх застосування у соціальній, економічній та технологічний, науковій та інших сферах суспільного життя.

 

За мету було обрано:

  •                  активізація творчого потенціалу кожного вчителя методичного об’єднання;
  •                  надавати допомогу вчителям у розвитку та підвищення професійної майстерності  при використанні інноваційних технологій;
  •                  дослідити  шляхи впровадження STEM-освіти.

Основні напрямки роботи МО на 2019 – 2020 н.р.:

  1.                Підвищення  науково-теоретичної підготовки вчителів дисциплін  природничо-математичного циклу.
  2.                Удосконалення методичної підготовки вчителів, підвищення  якості навчально-виховного процесу.              
     
  3.                Організація  позакласної роботи з предметів:  математики, інформатики, фізики, біології  та ін.              
     
  4.                Організація  індивідуальної науково – методичної роботи.
     
  5.                Досягнення  високого освітнього рівня, розвиток дитячої обдарованості, впровадження нових методик, педагогічних інноваційний технологій.
     
  6.                Пошук нових підходів, зокрема, впровадження STEM-освіти.
     
  7.                Вдосконалення індивідуалізації, диференціації навчально – виховного процесу з предметів.
  8.                Підвищення  рівня знань, умінь і практичних навичок  учнів з предметів.

Для реалізації мети, та завдань, згідно з вказаними напрямками, було проведено методичну роботу. Запроваджено вивчення та використання: сучасних  методів, засоби та програми для навчання учнів, розвитку у них зацікавленості не тільки у вивченні предметів, а й комплексного розвитку навичок 21 століття. Під час підготовки до уроків користуємось науково-методичною літературою, періодичними виданнями (такими як «Математика в школах України», «Математика. Конкурси, ігри, олімпіади»), мережею Інтернет. На уроках використовуються схвалені Міністерством освіти і науки України Робочі та комплексні зошити. Різні платформи для навчання, сервіси та програми. Більшість уроків, тим чи іншим чином планувались з за діянням сучасних можливостей ІТ. Проводились інтегровані уроки, використовувались різні сервіси та платформи для навчання. Окрім цього, вчитель математики активно використовувала «розумні» презентації (Sway, Google, Scribe, PowToon), Qr-коди, Ar-коди (доповнена реальність) та  електронні ресурси (Інтерактивна школа «Ранок», GeoGebra, “Мій Клас” та ін..), ППЗ з математики,  функціонал онлайн-тестів «На Урок». Вчителі на уроках приділяли увагу компетентнісним завданням, практичним вправам та STEM-освіті. Запроваджено STEAM-освіту (А-мистецтво), де приділяється увага поєднанню математики з мистецтвом, запровадженню інформаційних технологій. Використовуємо такі прийоми роботи, як елементи STEM на уроках, показові  STEM-уроки,  #STEM_activities_for_kids (STEM-перерви, мейкерство), пікніки (у рамках  тижня #STEM), використання віртуальних кабінетів для навчання та додаткових занять, конкурсів, веб-квести, “Наукові лабораторії”.

Вчитель математики з учнями 5 класу займаються «дослідницькою» математикою («Я дослідник»). Для учнів (та колег) створила власний веб-сайт (підтримує його роботу) https://lukuchovanatalia7.wixsite.com/saitvchutelia де має рубрики для учнів (ЗНО, ДПА, Проекти і т.д.), Web-quest «Збережи воду». Веде блог, координує власні курси для учнів на  Google-клас, співавтор та адмін шкільного сайту, автор групи закладу у Facebook,  має права адміністратора закладу на українських платформах Міжнародних програм таких як «Мій Клас» та «Matific», освітньому е-журналі «Всеосвіта». Учасник спільноти (вчитель-новатор) Microsoft, «Microsoft Education Center (Центр освіти)» для викладачів,  клубу «Всеосвіта». За апробацію та успішне використання платформи «Мій Клас», має вже не одну подяку на заклад. Працює з учнями у пісочниці мережевої академії “Cisco Networking Academy”.  Проходить курси, залучає дітей до активностей, має права інструктора.

Члени МО активно працювали над самовдосконаленням, поширювали досвід та змагались у педагогічній майстерності.

Було проведено 3 основні засідання та 4 додаткових:

  •        Інструктивно-методична нарада (Вересень),
  •        Майстер-клас “#КрокуМайбутнє, #бутиуТренді або як не стати “динозавром”” (Із серії сертифікація вчителів),
  •        Друге засідання: планування роботи з обдарованими, робота над методичною проблемою закладу та опанування теми булінгу (жовтень),
  •        Круглий стіл “Сучасні освітні тенденції: STEM, STEAM, та учнівські проекти”,
  •        Третє засідання: аналіз роботи за І семестр, воркшоп “хмарні сервіси в роботі вчителя”, впровадження сучасних інноваційних технологій на уроках (грудень).
  •        Майстер-клас: “Інтеграція інформатики та математики як перший крок до STEM-освіти” (навчання та впровадження ЕОР “Мій Клас”)
  •        Планування та проведення “Інженерного тижня” у закладі, в рамках Всеукраїнської ініціативи.

Вчителі навчались у "Microsoft Educator Centrer", Networking Academy Cisco, ТОВ "Освітній проект "На Урок"", ТОВ "Всеосвіта", MCFR (цифрове видавництво), Академія цифрового розвитку,  ЕОР "МійКлас", “Якість освіти”, “Дія. Цифрова освіта”, Центр кращого Інтернету, Інтерактивна школа творчого вчителя "Ранок" та Prometheus. Зокрема взяли участь:

  •        у онлайн конференціях ТОВ "Освітній проект "На Урок"" та “Всеосвіта”  по підготовці до нового навчального року та формуванні ключових компетентностей  (Віхтюк І.В. , Лукичова Н.С.) ,
  •        долучились до участі у  Всеукраїнському уроці "Здоровий Зір" (проведено STEM урок, Віхтюк І.В. , Лукичова Н.С. )
  •        успішно завершили курс "Додатки Google в освітній діяльності" (Лукичова Н.С.),
  •        За участь у cepiї онлайн-урокiв та проходження тренiнгу з курсу "Введення у кiбербезпеку" та у вебінарі (успішне тестування) "Реагування на інциденти інформаційної безпеки. Досвід полювання на загрози"  отримали сертифікати (Лукичова Н.С.)
  •        пройшли онлайн-курс “Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти” (Віхтюк І.В.)
  •        Майстер-клас: “Цифрова майстерня з інформаційної безпеки”, Цифрова година та онлайн-урок від Cisco для успішної організації та проведення тижня до “Дня Безпечного Інтернету SID 2020” (Лукичова Н.С.)
  •        Зареєструвала заклад у Центрі кращого Інтернету (Національним комітетом Дня безпечного Інтернету в Україні), пройшла підготовку та організувала  участь у Дні безпечного Інтернету (#SID). (Лукичова Н.С.)
  •        Опанували “Базові цифрові навички (освітні серіали)” та “Цифрові навички для вчителів” на osvita.diia.gov.ua (Лукичова Н.С., Віхтюк І.В., Сезоненко І.М. та Костенко Л.В.)
  •        Взяли участь у вебзаходах: “Учитель покоління Z-2020 - перезавантаження” та з питань організації Всеукраїнського фестивалю “STEM-весна - 2020” (Лукичова Н.С.)

Загалом вчителями було набрано 292 години (Віхтюк І.В. - 110 год., Лукичова Н.С. - 168 годин, Сезоненко І.М. та Костенко Л.В. по 6 годин). Також, вчителі активно відвідували засідання РМО, семінари та курси підвищення кваліфікації.

Вчитель математики та інформатики Лукичова Н.С. взяла участь у хакатоні “STEM урок: методичні підходи та гендерні стереотипи”, що було проведено у Одесі для вчителів з 4-х областей за організації ІМЗО, CSR ukraine (Центр "Розвиток КСВ") та зайняла 1 місце (у складі команди). Бере активну участь у  фахових змаганнях, активностях та отримала відзнаки за роботу:

  •        "Сертифікований Вчитель-новатор" Microsoft
  •        Сертифікат учасниці національної премії Global Teacher Prize Ukraine 2019
  •        2 дипломи “За участь у конкурсі навчальних розробок "Фантастична п'ятірка"” (вересень, лютий "На Урок")
  •        За участь у IV Всеукраїнському конкурсі "Педагог новатор" (Шкільний портал)
  •        За зайняте 1 місце у  триденному хакатоні “STEM урок: методичні підходи та гендерні стереотипи” (Одеса, CSR ukraine (Центр "Розвиток КСВ"))

За результатами вчителем було проведено (за підсумками роботи ще одна перемога у конкурсі звітів учасників Хакатону):

  •        захід для вчителів закладу “STEM_урок: гендерні стереотипи”;
  •        батьківські збори “STEM family day”
  •        за підтримки вчителя фізики Віхтюк І.В. було проведено STEM урок “Здоровий зір” у рамках Всеукраїнського соціального проекту “Здоровий Зір”
  •        активності “STEM activities for kids”
  •        Доповідь "#поширюєм_STEM_вірус" була представлена на районному засіданні МО
  •        участь у ролі спікера у зимовій сесії “web STEM school” проекту ІМЗО та “Якість освіти” з доповіддю “Страшенно цікавий STEM. Чи варто боятись?”
  •        Провела Майстер-клас “Розвиток ключових компетентностей та навичок XXI століття крізь призму STEM-освіти” для слухачів курсів у ХАНО.
  •        Опублікувала статтю (спільно з командою) у періодичному виданні Науково-методичний журнал “Класному керівнику для роботи”: “Впровадження STEM-технологій у роботу класного керівника. Батьківські збори нового формату. Обираємо STEM-професію” вид. дім “Основа”, №2(134) лютий 2020, ст 35.

Також за результатам роботи, заклад було обрано до 44 шкіл-членів Всеукраїнської спільноти філіалів “Дівчата STEM” CSR ukraine (Центр "Розвиток КСВ").  Куратор/коучер закладу Лукичова Н.С. та члени  Клименко А.О., Віхтюк І.В. та Сезоненко І.М..

Налагоджено співпрацю у рамках впровадження STEM-освіти в області з ХАНО (STEM-весна 2020, STEM-уроки, публікації)

Успішно завершили представлення показових уроків:

  •        “Урок-суд над тютюном” від Костенко Л.В.
  •        “Періодичний закон. Періодична система Д.І. Менделєєва” урок з елементами STEM Сезоненко І.М.
  •        “Числовий космос” STEM урок від Лукичової Н.С.
  •        STEM урок  “Оптичні ілюзії” Віхтюк І.В.
  •        Уроки безпеки до Дня Безпечного Інтернету 2020 під керівництвом Лукичової Н.С.

Добре провели предметні тижні, залучили учнів до активної та плідної праці.

Вчителі закладу, зокрема і члени МО (Віхтюк І.В. та Сезоненко І.М.), долучились за підтримки куратора Лукичової Н.С. до ЕОР “МійКлас”. Отримали сертифікати та активно використовують електронну платформу для навчання. Учні закладу займають 5  щабель успішності в регіоні (з 35)  та 35-й по Україні серед 1089 шкіл-учасниць. Також, Раківський заклад входить до 100 шкіл-учасниць з України, що першими почали використовувати платформу на шкільному рівні (у області ми 1): маємо 4 активних вчителі, 54 учні та 10 класів.

Було успішно проведено STEM-тижні у рамках Всеукраїнських активностей: “Інженерний тиждень” та “День Безпечного Інтернету”. До проведення було залучено членів МО, у якості консультантів (Лукичова Н.С., Віхтюк І.В., Сезоненко І.М.) а й інших активних викладачів, зокрема й вчителів початкової ланки (під керівництвом Клименко А.О.). Діти від проведених активностей у захваті. Маємо сертифікат на заклад, за активне проведення Інженерного тижня.  Цифровий бейдж та сертифікат виданий організаторці заходів до Дня безпечного Інтернету (Safer Internet Day) Лукичовій Н.С.

Згідно з планом було проведено предметні олімпіади, за результатами яких, було направлено ученицю Крєчко Т. (8 кл)  з математики до участі на районному рівні. Також учні закладу долучались й до Всеукраїнських Інтернет олімпіад та конкурсів, активностей:

  • “Ок, Google. З днем народження!” від “На Урок”  має 13 учасників серед 5-11 класів, з них 8 переможців: Диплом І ст (Шевчук Д., Кавуненко К.), Диплом ІІ ст (Сатуліна В., Тищенко М., Кишляк М.), ІІІ ст (Крєчко Т., Таранець І., Блищик А.) гарні результати показали 2 учні (Цьока О. Жебчук Л.)
  • “Всеосвіта Осінь 2019” у олімпіаді з математики взяли участь 4 учні: Диплом ІІ ступеню (Крєчко Т.), Диплом ІІ ступеню (Масальова Л.) та достатній результат (Шевчук Д., Мандрик О.)
  • Всеукраїнський веб-квест “У світі кодування” для дівчат Диплом отримала Сатуліна В. Дівчата 8-11 класів сертифікати учасниць.
  • “Осінь 2019” від “На Урок”: Диплом ІІІ ст (Таранець І.) сертифікати (Снігірь Р., Кишляк К.)
  • “Бебрас” з інформатики (результати очікуємо)
  • Олімпіада “Всеосвіта Зима 2019-2020” За результатами з олімпіади з математики, поміж 10 учасників отримали: Дипломи І ст (Крєчко Т., Шевчук Д., Семко М.) Дипломи ІІ ст (Шпильовий А. та Масальова Л.), Диплом ІІІ ступеню (Цьока О. та Мандрик О.) гарні знання показали троє учнів (Слабокруг Г., Таранець І., Тимошевська П.).
  • “Зима 2019-2020” від “На Урок” Виявили бажання спробувати сили 11 учнів 8-9 класів  у математиці та інформатиці (3-є):  переможців немає,  найвищий бал з математики отримав Жебчук Л., але є й гарні результати (Шевчук Д., Таранець І. та Тимошевська П.).
  • “Колосок” (результати очікуємо)
  • Опанували з учнями 9-10 класів курс від мережевої Академії Cisco “Cyber Security Step by Step 2019-2020” (“Вступ до кібербезпеки”, продовжують курс Сатуліна В. та Жебчук Ю., які готуються до Всеукраїнських змагань) За результатами роботи, учні, що склали успішно тест, отримали іменні сертифікати та загальний сертифікат на заклад за успішне залучення 10+ учнів.
  • Урок “РЕАГУВАННЯ НА ІНЦИДЕНТИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ. ДОСВІД ПОЛЮВАННЯ НА ЗАГРОЗИ” від мережевої Академії Cisco  для учнів 9-11 кл (гарний результат показала Тимошевська П.). “Безпечний Інтернет” від “На Урок”
  • На “Всеосвіті” підкорювали “Основи кібербезпеки”. Отримали Диплом ІІ ступеню (Крєчко Т.), Диплом ІІІ ступеню (Тимошевська П.) та сертифікати отримали 2-є учнів (керівник Лукичова Н.С.). Учні 5 класу, під керівництвом Клименко А. О. отримали сертифікати (Тараненко В., Кишляк Є.). Вчитель 4 класу Кавуненко Р.С., теж залучила 5 учнів, серед яких  Дипломи І ступеня (Гуменюк С., Половинець І.), Диплом ІІ ступеню (Кишляк А., Данилов М.). Наразі конкурс продовжується, тож очікуємо на нових учасників.
  • Учнів 9 та 10 класу було залучено до Вебквесту "Як бути обачним та пильним під час роботи в мережі Інтернет, вміти себе захистити і водночас не втрачати ввічливість та сміливість" у Google Classroom (Академії цифрового розвитку, результати очікуємо).
  • Активно прийняли участь в онлайн-уроці: Інтернет: як безпечно грати, навчатися і працювати (Програма Cisco, наразі учні ще завершують тестування) учні 9-11 класів.
  • “На Урок” Всеукраїнський конкурс “Безпечний Інтернет”. Вже відомі перші результати. Серед 8-10 класів 12 учасників (Лукичова Н.С.), серед яких переможці І ступеню  (Мальчиков Є.), ІІ ступеню (Сатуліна В., Крєчко Т., Таранець І., Шевчук Д.), ІІІ ступеню (Блищик А., Тимошевська П., Нечипорук А.) непогані зання з безпеки показало троє учнів (Кавуненко К., Кишляк Л., Мелякін С.). Гарно попрацювали і учні молодшої школи, серед 21 учасника (Клименко А.О.), 1-6 класів: Дипломи І ступеню (Терещенко Д., Міненко І., Мелякіна К., Керецман Т.), ІІ ступеню (Снігірь Д.), Диплом ІІІ ступеню (Тараненко С., Шпильовий А.)  непогані зання з безпеки показали 5 учнів (Гуменюк С., Семко М., Дроздов Д., Цьока О., Тараненко В.).
  • ТОПи “Мій Клас”. За результатами І семестру, учні закладу отримали нагороди за рейтингом класів у школі: 1 місце - 8 клас, 2 місце- 9 клас, 3 місце - 6 клас. За рейтингом ТОПів однокласників на платформі, учні закладу би нагороджені “Почесними”, “Срібними” та “Бронзовими”  грамотами відповідно зайнятих 1-3 місць за кращі результати з 2 по 11 клас. Рекордсмен Шевчук Д. був нагороджений окремою грамотою як найактивніший учасник.
  • Учасники “Matific”, учні 5 та 6 класів теж мали рейтинги на платформі, тож отримали відповідні грамоти за результатами І семестру. Наразі стартували змагання на Міжнародній та Всеукраїнських аренах, де діти змагаються з математичного рахунку на рівні однокласників, з суперниками, що підключені до “Matific”.
  • Подали заявку на участь у Всеукраїнські змаганнях з кібербезпеки «CISCO Кіберзмаг 2020» для школярів 9-11 класів, проходимо навчання для участі у конкурсі до ініціативи ІоТ Step by Step.

Активності своєчасно відображались на сайті школи та у соцмережі, на сторінці офіційної групи Раківського ЗПЗСО.

Наразі продовжуємо роботу на міжнародних платформах “Мій Клас” та “Matific”, активно співпрацюємо з ХАНО, ДівчатаSTEM (CSR ukraine (Центр "Розвиток КСВ")) та мережевою академією Cisco. Беремо участь у Всеукраїнському фестивалі “STEM-весна 2020” за власною програмою ( у рамках співпраці з ХАНО). STEM-координатор: Лукичова Н.С., вчителі, що залучені: Віхтюк І.В., Сезоненко І.М. та Клименко А.О. (за бажанням, інші вчителі можуть долучитись до активностей)

Плануємо і надалі активно працювати у STEM напрямку, проводити уроки та активності, що допоможуть розвивати заклад та учасників освітнього процесу. Наразі проводяться заняття філіалу “Дівчата STEM” та стартував марафон заходів згідно з планом “STEM-весна 2020”, у рамках Всеукраїнських активностей. Подано заявку на грант, для поповнення технічної бази кабінетів, задля організації STEM навчання.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Павлова Катерина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сивак Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
30 травня 2020
Переглядів
5900
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку