Інтегровані уроки з навчання грамоти у 1 класі допомагають учням сприймати предмети та явища цілісно, різнобічно, системно.
Такі уроки емоційно збагачують навчально – виховний процес.
Інтегровані уроки сприяють формуванню в учнів якісно нових знань. Вони спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів.
Під час проведення інтегрованих уроків поглиблюються їхні знання, розвивається пам'ять, мислення, уява. Підвищується сприймання даної теми, появляється цікавість. Краще засвоюється дана тема уроків.
Від таких уроків учні одержують емоційне піднесення, задоволення і бажання дізнатися більше. Збагачується їхній світогляд.
Це стимулює їх до навчання, наполегливості у навчанні та відповідальності.
Тема. Звук (ш). Буква Ш, ш. Письмо літери «ша».
Мета. Ознайомити учнів з новою буквою ш, її назвою та звуковим значенням.
Навчити писати рядкову букву ш окремо, буквосполучення та слова з нею. Формувати навички виразного і свідомого читання; навички каліграфічного письма.
Розвивати уміння зв'язно розповідати за малюнками; відповідати на запитання до тексту. Виховувати культуру спілкування і охайного письма.
Обладнання: Буквар М.С. Вашуленко, О.В.Вашуленко, презентація до уроку, проектор, звукові фішки, робочий зошит у косу лінію.
Інтегровані уроки з навчання грамоти у 1 класі допомагають учням сприймати предмети та явища цілісно, різнобічно, системно. Такі уроки емоційно збагачують навчально – виховний процес.
Інтегровані уроки сприяють формуванню в учнів якісно нових знань. Вони спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів.
Під час проведення інтегрованих уроків поглиблюються їхні знання, розвивається пам’ять, мислення, уява. Підвищується сприймання даної теми, появляється цікавість. Краще засвоюється дана тема уроків.
Від таких уроків учні одержують емоційне піднесення, задоволення і бажання дізнатися більше. Збагачується їхній світогляд.
Це стимулює їх до навчання, наполегливості у навчанні та відповідальності.
Інтегрований урок. Навчання грамоти.1 клас (1 слайд)
Тема. Звук (ш). Буква Ш, ш. Письмо літери «ша».
Мета. Ознайомити учнів з новою буквою ш, її назвою та звуковим значенням.
Навчити писати рядкову букву ш окремо, буквосполучення та слова з нею. Формувати навички виразного і свідомого читання; навички каліграфічного письма.
Розвивати уміння зв’язно розповідати за малюнками; відповідати на запитання до тексту. Виховувати культуру спілкування і охайного письма.
Обладнання: Буквар М.С. Вашуленко, О.В.Вашуленко, презентація до уроку, проектор, звукові фішки, робочий зошит у косу лінію.
Зміст уроку
І. Організаційний момент уроку(2 слайд)
На урок вже час пора!
Дзвоник кличе – ти-ши-на!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Гра «Упіймай звук «ш»». (3 слайд)
Учитель читає вірш, у словах якого часто повторюється виучуваний звук.
Пригадаймо, друзі, вмить,
Як пшениченька шумить? Ш-ш-ш-ш
Як шумлять у птаха крила? Ш-ш-ш-ш
В морі синьому вітрила? Ш-ш-ш-ш
Вітер з гаєм розмовляє? Ш-ш-ш-ш
Поміж листячком гуляє? Ш-ш-ш-ш
К. Кондрацька
– Який звук чується найчастіше?
Комиші шумлять: шу-шу
Букву я нову пишу:
Три стовпці, внизу межа –
От і вийшла буква …(ша)
В. Гринько
Учитель правильно показує надруковану букву, і діти порівнюють її з тим, що вони намалювали. (4 слайд)
Яку букву ми зараз вивчаємо? (5 слайд)
Погляньте на зразок і скажіть, з яких і скількох елементів складається буква «ша»?
Вчитель показує на дошці і коментує написання літери «ша».
Малу літеру «ша» пишемо в основному рядку. Вона складається з трьох однакових елементів, які безвідривно поєднані між собою
(похилі три лінії, заокруглені внизу). З’єднуємо ці елементи літери під лічбу раз - і, два-і, три-і.
Написання за зразком малої рядкової літери ш у робочому зошиті.(1 рядок)
(6 слайд)
ІІІ. Види роботи над звуком (ш) та буквою «ша» (7 слайд)
1.Ознайомлення із віршами, у словах яких часто чується виучуваний звук.
Швидше шибеника гнати,
Шпаченят обороняти!
О. Кононенко
Шубку ляльці дошиває.
Шапку, шарф і шаровари
Шити мама помагає.
Л.Лужецька
– Учні називають слова у яких почули звук (ш).
Читання складів і слів із буквою «ша»
Шп ше ши шу иш ша ош рш
Вивчення скоромовки. Робота над дикцією. (8 слайд)
Шишки на сосні, шашки на столі.
6.У робочому зошиті записують слова під диктовку із буквою «ша»
Шпак, шершень, шубка, шишки, шашки, пташенята.
7. Музична хвилинка – відпочинку. Танок маленьких каченят (9 слайд)
8. Робота з малюнками (10 слайд)
Гра «У яких предметах сховався звук (ш)?». Назвіть ці слова.
(шахмати, шайба, шашки)
9. Робота з букварем. Вчитель читає виразно текст «Хороша гра»
10. У робочих зошитах учні записують самостійно слова, які зображені на слайді. (11слайд)
IV. Підсумок уроку
–Учні на перерві парами грають гру у шашки. (12слайд)
Ірина Базарницька
вчитель початкових класів,
учитель-методист,
Червоноградського навчально-виховного
комплексу № 13,Львівської області
1