Аналіз уроку "Людські чесноти. Намагайся не обманювати"

Про матеріал

Якість і ефективність уроку залежить від уміння вчителя аналізувати свої й чужі успіхи та помилки. Тому важливим елементом педагогічної творчості є аналіз і самооцінка власного уроку. Аналіз своєї роботи — один з найпродуктивніших заходів підвищення кваліфікації.Кожен вчитель аналізує свою роботу.

Перегляд файлу

Аналіз уроку

Предмет: «Я і Україна. Я в світі.»

Клас : 3

Тип уроку: комбінований

 

Тема: «Людські чесноти. Намагайся не обманювати.»

Урок №6, передостанній, за другою темою «Людина серед людей» з навчального предмета «Я в світі».

 

      Мета уроку відповідає програмним вимогам, узгоджена з головною метою суспільствознавчої складової навчального курсу «Я в світі» і спрямована на соціалізацію особистості молодшого школяра, його громадянське зростання.

      Освітня педагогічна мета даного уроку передбачає формування                   в учнів уявлення про людські чесноти й недоліки, а саме: про чесність (правдивість) та брехливість.

      Розвивальний аспект полягає у формуванні в учнів уміння здобувати інформацію з різних джерел знань, встановлювати причиново-наслідкові зв’язки, планувати шляхи до самовдосконалення, оцінювати свої та чужі вчинки з моральної сторони, а також у формуванні якостей соціально компетентної особистості: здатності до рефлексії, співпраці, взаєморозуміння.

     Виховна ціль уроку спрямована на формування в молодших школярів найбільш значущих життєвих цінностей: осмисленого бажання бути чесним, завжди говорити правду.

 

 

       Структура уроку відповідає вимогам до структури компетентнісно орієнтованого уроку й містить 6 етапів:

 

  1. Актуалізація опорних знань, чуттєвого досвіду.
  2. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної   діяльності.
  3. Сприймання й усвідомлення матеріалу.
  4. Oсмислення й систематизація вивченого.
  5. Первинне застосування набутих знань, формування умінь.
  6. Підсумок.

 

   На  I етапі з метою актуалізації опорних знань, підготовки до вивчення нового матеріалу були використані прислів’я, доцільність використання яких ґрунтується на доступності змісту та відповідності його народознавчій складовій курсу. Така перевірка розуміння сутності людських чеснот та недоліків сприяє розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів.

    Не менш важливим та ефективним було використання вправи «Дерево честі». Це один з кроків до самопізнання, перші спроби щодо самооцінки.

    «Місточком» до повідомлення теми була притча Леонардо да Вінчі «Язик та зуби», яка була представлена як життєва ситуація проблемного характеру. Запитання «чому?», «що?», «за що?», «як?» допомогли учням не тільки самостійно визначити тему уроку, а й скласти план роботи на уроці. Вважаю, що планування роботи за моделлю, прогнозування результатів – одна з обов’язкових умов процесу формування соціально компетентної особистості.

     Фактичний матеріал, який було використано під час вивчення нового матеріалу, за змістом, обсягом, характером завдань відповідав віковим можливостям учнів, мав практичну спрямованість і спирався на мінімальний життєвий досвід самих дітей.

     На етапі сприйняття й усвідомлення нового матеріалу були використані методи:

  • розповідь проблемного викладу;
  • спонукально – репродуктивна бесіда;
  • практичні методи спонукально – репродуктивного (робота зі словником, підручником) та евристичного характеру (розвязання життєвих ситуацій).

     Наступний етап роботи ( осмислення та систематизація ) побудовано на аналізі художніх творів, життєвих ситуацій. Це сприяє формуванню в дітей уміння встановлювати причиново – наслідкові зв’язки, робити умовиводи, міркувати, виділяти головне.

     Вважаю за необхідне зазначити, що найвагомішим показником ефективності уроку є результат навчання: учні початкових класів безпосередньо на уроці мають зрозуміти навчальний матеріал і набути певного досвіду діяльності за темою уроку.

Саме цей досвід і набували учні, виконуючи завдання в групах: відтворити початок ситуації й знайти вихід з неї, зробити правильний вибір. Про ефективність уроку свідчать ситуації, які були розіграні дітьми.

    Важливо зазначити, що модель уроку й план роботи, запропонований учнями, допомогли школярам не тільки засвоїти навчальний матеріал, а й порівняти передбачуваний й отриманий результати уроку

(безперечно, на рівні учня молодшого віку). Вправа «вільний мікрофон»  сприяє здатності до рефлексії, умінню вільно висловлювати свої думки.

 

 

   Таким чином, кожний етап уроку містить цільове завдання, що є невід’ємним ланцюжком логічно завершеної моделі компетентнісно орієнтованого уроку. Усі завдання спрямовані на досягнення результатів, зазначених у меті.

   Вибір методів навчання адекватний цільовим завданням за їх дидактичними функціями та змісту навчального матеріалу. Змістовна та методична логіка обраних методів така, що спонукає дітей до діяльності, до аналізу, до міркувань, а отже сприяє формуванню ключових компетентностей.

    На уроці було чітко розподілено час, відбувалось чергування різних видів діяльності як за змістом, так і за формою ( колективна, парна, групова ).

    З метою попередження втомлюваності проводилась фізхвилинка, зміна форм, видів роботи.

    Доцільно і своєчасно використовувалися засоби наочності для організації як репродуктивної, так і продуктивної діяльності.

     Недоліки уроку:

  • постійно звертати увагу на правильну поставу дітей під час письма;
  • слідкувати за мовленням учнів, виправляти помилки;
  • своєчасно провітрювати класну кімнату.

1

 

doc
Додано
25 серпня 2018
Переглядів
1353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку