Аналіз виховної роботи з учнями 5 класу

Про матеріал

Аналіз виховної роботи за 2017-2018 н.р. з учнями 5 класу. Виховна робота була підпорядкована проблемній темі школи та району. Власною проблемною темою було обрано «Формування і розвиток високоінтелектуальної свідомої особистості з громадянською позицією готового до конкретного вибору свого місця вжитті».

Перегляд файлу

АНАЛІЗ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

ЗА 2017-2018  Н.Р.  з учнями 5 класу.

Виховний процес у 2017/2018 навчальному році планувався і здійснювався з орієнтуванням на  нормативно – правову базу з питань  виховної роботи, а  саме Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Конвенцію про права дитини»,  «Декларацію прав дитини» та нормативно – правові акти, документи  Міністерства освіти і науки України, районного управління освіти.

Виховна робота була підпорядкована проблемній темі  школи та району. Власною проблемою була обрана  «Формування і розвиток високоінтелектуальної свідомої особистості з громадянською  позицією готового до конкретного вибору свого місця вжитті».

Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалися за основними напрямками:

  1. Ціннісне ставлення до суспільства та Держави;
  2. Ціннісне ставлення до людей;
  3. Ціннісне ставлення о праці;
  4. Ціннісне ставлення до природи;
  5. Ціннісне ставлення до культури та мистецтва;
  6. Ціннісне ставлення до себе;

Виховна робота  була спрямована на вирішення таких завдань:

 створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;

 турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;

 естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;

 продовження сумісної роботи з учнями, батьками;

 виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та патріотичної роботи;

 виховання дітей на принципах християнської моралі;

 вчити дітей вчитися, виховувати відповідальність за доручену справу;

 виховання поважного ставлення до вчителів, старших, батьків.

Виховна робота в класі велася в декількох напрямках, але більше уваги я приділяла ціннісному  ставленню до суспільства та Держави; та ціннісному  ставленню до людей; розвитку духовності, моральності учнів. Для вирішення поставлених завдань було проведено багато заходів: це й класні години на різноманітну тематику, бесіди із класом, випуск стінгазет, плакатів, години спілкування.

Провела ряд занять:

1.  Ціннісне  ставлення до суспільства та Держави:«Державні символи України», «Виконуй обовязки, поажай правопорядок», «Кара і закон. Анкетування», «А на хаті- серп та молот, а у хаті- смерть та голод», «Урок памяті ,присвячений подіям під Крутами», «Згадаймо всіх, кого немає поряд»,»Герої Небесної Сотні», «Їх подвиг памятають Бериславці», «Віночок країн Європи»;

2.Ціннісне ставлення до людей: « Наповнюймо серця добром». «Ксенофобія і расизм- це мода чи негативний прояв?», «Історія Червоного хреста в Україні»,« Конвенція ООН про права дитини. Права дитини в Україні»,  «Ми рівні – ми різні. Здоров’я людини та її особистість», бесіда «Діяльність громадянських організацій, що захищають права людини в Україні.

3.Ціннісне ставлення до себе:.З турботою про здоров'я учнів, та метою пропаганди здорового способу життя було проведено ряд занять з безпеки життєдіяльності та охорони здоров’я: «Інтернет: правила безпеки», вікторина з безпеки життєдіяльності, опитування «Ранкова гімнастика. За і проти», проведено години спілкування з попередження дорожньо-транспортного травматизму, виховна година «Спорт шлях до здоров’я», бесіда «Як покращити своє здоров'я», анкетування учнів з метою вивчення способу життя, у рамках циклу «збереження здорової нації» бесіда «Здорова дитина – здорова країна», залучала батьків до виховної роботи «На сторожі здоров’я», вікторина «Правила поведінки під час пожеж», , конкурси малюнків, виховні години «Наше здоров’я  в наших руках», "Турбота про здоров'я - обов'язок кожного", «Ми за здоровий спосіб життя», «Ні! Наркотикам», індивідуальний тест «Здоров’я». Робота з батьками «ВПЛИВ СІМ’Ї НА ФОРМУВАННЯ ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК У ДІТЕЙ» та ін.

4. Ціннісне ставлення до природи: та     5. Ціннісне ставлення до праці:

З метою естетичного, екологічного та трудового виховання було проведено вікторину «100 чудес України», виховну годину «Зазирни у природу рідного краю», «Пісня – душа українського народу», для виховання любові до української поезії «Земля, яку сходив Кобзар», бесіда «Як ми знаємо творчість Шевченка», участь у конкурсах декламаторів, письменників, художні вернісажи, галереї творчих робіт, участь у вечорі талантів. Залучення учнів до природоохоронної роботи: виховна година «Брати наші менші», «Червона Книга України», розгадування кросвордів, бесіда «Знай, люби, бережи!». З метою виховування любові до праці, розвитку у дітей розумових та творчих здібностей, уміння, навичок : виховнй захід «Можу+хочу+треба», "Моя майбутня професія", «Землю красить сонце, а людину-праця», анкетування «Як у нашій сім’ї виховують працелюбність», засідання клубу «умільців», виготовлення подарунків своїми руками.

6.Ціннісне ставлення до культури та мистецтва : Формування громадянина патріота України: виховні заходи  « Володимир Великий- князь Київський» . «Допоки є Шевченка мова, допоки Україна є», «Козацькому роду - нема переводу», «Людина. Особистість.  Громадянин », «Співаєм славу тій події і тепер.22 січня – День Соборності України», урок-подорож «Сім’я. Родина. Україна», година спілкування: "Україна! Наша славна країна!", «Духовна спадщина українців», вивчення традицій рідного краю,і т.д.

Свої відносини з учнями я намагаюся будувати на основі взаєморозуміння, довіри, намагаюся стати на позицію своїх учнів, подивитися на навколишній світ їх очима. Клас наш дружний, ми беремо активну участь у  загальношкільних заходах.

У проведенні й підготовці  заходів більшу частину роботи виконував актив класу, що ми обрали у вересні. Роботу із класом намагалася будувати, спираючись на актив класу. У класі всі охоплені дорученнями з урахуванням їх інтересів, про пророблену роботу розповідають на класних зборах, все це сприяє розвитку активності, ініціативи й діловитості. Результат: відчувається, що учні міняються на краще, намагаються стати добріше, поводження їх стає усвідомленим і мотивованим.

Як було вже сказано, були в нас успіхи, але й невдачі теж. Були й дрібні порушення дисципліни з боку членів класного колективу.  І успіхи, і невдачі, як особисті, індивідуальні, так і всього класу аналізувалися на класних зборах, на класних  годинах, в індивідуальних бесідах з учнями. Я, як класний керівник, намагалася вести бесіди з учнями за погане поводження, направляла бесіду в потрібне русло, допомагала класу підводити підсумки, робити висновки й будувати плани на майбутнє.

В індивідуальній роботі з учнями основний наголос робила на індивідуальних бесідах з ними, провела дослідження особистості учнів.   У процесі роботи були використані: практикум «Що означає відповідати за свої вчинки», тест по виявленню психологічного клімату, бесіда «Мій зовнішній вигляд», метода «Незакінчені речення», бесіда «Поведінка під час  перерв», анкета на виявлення шкідливих звичок, круглий стіл «Проблеми та їх вирішення», світ наших захоплень, вправа «Скринька порушень», різноманітні тести з вивчення психологічних особливостей учнів.

Роботі з батьками теж приділяла багато уваги, проводила з батьками індивідуальні бесіди, класні батьківські збори, заняття педагогічного всеобучу.

Звичайно, залишається ще багато невирішених проблем і протиріч. Це, по-перше, залишає бажати кращого рівень культури поводження деяких членів класного колективу, по-друге, нестача толерантності у ставленні до оточуючих. Але на те воно й життя, щоб були проблеми й вони вирішувалися.

На даному етапі потрібно здійснювати виховну роботу спрямовану на згуртування колективу, підвищення соціалізації, шляхом проведення бесід, зустрічей із батькам, прищеплювати трудові навички шляхом залучення до праці у повсякденному житті, підвищувати інтерес до навчання.

 

Класний керівник :                    Лукичова Н.С.

 

docx
Додано
23 січня 2019
Переглядів
1902
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку