Аналіз
виховної роботи за 2018 – 2019н.р.
класного керівника 9 класу Петропільського опорного ЗЗСО
Жихаревої Олени Сергіївни
На початок начального року в 9 класі навчалося 9 учнів. З них 7 хлопців і 2 дівчинки. З дітьми працюю з 5 класу (5 років). У моєму класі є 2 учнів з багатодітних сімей. В другому семестрі до нас прибули 2 учні – Литвинова Дарина та Васил'єв Кирило.
Більшість дітей виховується в сім’ях, де панує взаєморозуміння та повага один до одного. У спілкуванні з учителями учні не завжди проявляють вихованість і тактовність.
Виховна робота у школі протягом року була спрямована на виконання
завдань, поставлених Національною доктриною розвитку освіти в Україні,
законів України „Про освіту”, „Про охорону дитинства”, Концепції
громадянського виховання особистості в умовах розвитку української держави,
Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти,
національній програмі «Діти України», Загальнодержавними та обласними
програмами з питань формування здорового способу життя, профілактики ВІЛ
– інфікування.
Виховна робота була спрямована на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя , на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних дій.
Проблема, над якою працюю як класний керівник, - Формування профорієнтаційної свідомості учнів та їхньої соціальної та професійної мобільності.
Головною метою національного виховання, згідно з національною програмою „Освіта” (Україна XXI століття), є набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді незалежно від національної приналежності особистих рис громадянина Української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури.
Згідно віку суб’єктів національного виховання мета конкретизується у завданнях функціонування загальної середньої освіти (Законах України „Про освіту” та „Про загальну середню освіту”, Концепції профільного навчання в старшій загальноосвітній школі) в яких йдеться про всебічний розвиток дитини, трудову підготовку, професійне самовизначення (підкреслене нами), формування загальнолюдської моралі, засвоєння обсягу знань, екологічне виховання, фізичне вдосконалення...”
Профорієнтаційна робота сприяє цілеспрямованому розвиткові здібностей і талантів людини, зростанню її професіоналізму, працездатності, збереження здоров’я і виступає одним з найважливіших елементів державної політики в сфері соціального захисту та зайнятості населення.
Серед профорієнтаційних заходів проводилися профконсультації класного керівника, шкільного психолога, діагностика здібностей, нахилів учнів, обговорення питань розвитку професійно важливих якостей. Учні мали нагоду ознайомитися із вимогами щодо прийому та навчання у різних навчальних закладах, коли проходили зустрічі із викладачами окремих коледжів та університетів.
Виховні години з профорієнтації: ««Усвідомлений вибір професії як запорука життєвого успіху», «Дивовижний світ професій» , метою яких було:
За мету виховного процесу в класі я поставила прилучати учнів до духовних національних та загальнолюдських цінностей; прищеплювати повагу до Конституції держави, законодавства та державних символів; виховувати повагу та любов до державної мови; формувати моральні якості особистості, культури поведінки.
Розуміючи, що саме на класного керівника покладається відповідальність за духовний світ та ціннісні орієнтації дев'ятикласників, я приділяла час морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню відповідальності, культурної поведінки, сприяю розвитку у дітях таких якостей, як доброта, людяність, щирість, повага одне до одного. Для цього проводила виховні години, бесіди та диспут на дану тематику: «Що означає бути вихованою людиною», «Планета «Старість»», Годину відкритих думок «Щоб навчатись було легко», «Компліменти», роздуми «Доброта і милосердя», «Ангел з одним крилом» ( до Дня людей з особливими потребами), «Дружній колектив, який він?», «Людина – творець добра». Неодноразово зауважувала на важливості шанобливого ставлення до своїх батьків та однокласників, підтвердженням чого є проведені виховні години на такі теми: «Тепло маминих долонь», «Шануймо батька й неньку».
Формувала екологічну культуру школярів, залучаючи їх до організації та проведення таких заходів: насадження дерев біля своїх будинків, озеленення класної кімнати, приймали участь у трудовому десанті «Моє чисте шкільне подвір’я», у суботнику, прибираючи великий стадіон. Діти приймали участь у прибиранні класного приміщення; у чергуванні по школі. Провела години спілкування: «Дерева – наші друзі», «Люби все живе», «Допоможи природі».
З метою національного та патріотичного виховання я провела тематичний перший урок «Я – громадянин України – європейської країни», усний журнал «Мова нашого народу», наголосила на важливості участі у Всеукраїнській акції до Дня пам'яті жертв Голодомору «Засвіти свічку», урок-реквієм «Пам’ятаймо минуле заради майбутнього», година – реквієм «Чорнобиль – біль душі моєї», «За що шанують українців».
Наголосила, що краще пізнати себе, визначитися із майбутньою професією допомагають проходження онлайн тестів. Цього року провела диспут «Ким бути», бесіду «Моя майбутня професія».
Під час проведення годин спілкування та інструктажів демонструвала учням презентації і відео матеріали з Інтернету. Це сприяло кращому запам’ятовуванню матеріалу, який подавався.
Мала місце робота з учнями класу із попередження булінгу. Ознайомила їх із відповідальністю перед законом, і видами боулінгу. Провела анкету на виявлення агресії (2 учні схильні до агресії).
Формування здорового способу життя має на меті навчити дітей цінувати власне здоров’я і дбати про нього, формувати такий світогляд учнів, що створить у них потребу ведення здорового способу життя. Проводила виховну годину: «Я і моє здоров’я», бесіду «1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом», перегляд телефільму про СНІД, бесіди про шкідливість паління, інструктажі з попередження травматизму та нещасних випадків, такі як: попередження захворювань на менінгіт, грип; бесіди про безпеку руху під час ожеледиці; про порядок дій при виявленні вибухонебезпечного або підозрілого предмета.
Мали місце виховна година «Я і моє здоров’я», бесіда - «Здоров’я і шкідливі звички», виховна година-тренінг «Я буду здоровим». Протягом навчального року проводила бесіди з пожежної безпеки, з правил дорожнього руху, а протягом квітня місяця з цивільної оборони. Напередодні канікул проводила інструктажі з безпеки життєдіяльності.
З метою превентивного виховання, значну увагу приділяла формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру: (чесність, порядність). З цією метою щоденно проводила бесіди та роз’яснювальну роботу, прагнула обговорити кожен маленький чи великий інцидент, що траплявся у класі та спонукала своїх вихованців до адекватних висновків щодо даної ситуації. Проводила методику незакінчених речень (усього 10); анкету «Про кого б з своїх однокласників ти б так сказав…», анкети «Який у тебе характер?», «Інтереси і дозвілля учнів».
Учні 9 класу приймали активну участь у новорічних конкурсах, у заходах, присвячених Дню Вчителя, Дню Святого Валентина та 8 Березня, Дню Європи. Всі були залучені у танці на святі Останнього Дзвоника.
Прийняли участь у благодійній акції «Серце до серця».
Робила все можливе, щоб уникнути гострих кутів, проявляла стриманість, розуміння, терплячість. Взаємовідносини мене, як класного керівника і учнів класу вважаю довірливими. Діти мене розуміють, підтримують, прислухаються до зауважень та порад. Клас із достатнім рівнем вихованості, „важких” та схильних до правопорушень дітей немає. Але мали місце неодноразові порушення дисципліни на уроках окремими учнями.
Я проводила з батьками учнів батьківські збори, індивідуальні бесіди з питань режиму дня їхніх дітей, про необхідність більшого контролю за виконанням домашнього завдання; про стан здоров’я дітей; про їхні домашні обов’язки; про активність дітей на уроках; про успішність та поведінку на уроках та прийнятті участі у житті класу та школи. Систематично у телефонному режимі відбувається спілкування батьків з класним керівником, наслідком якого є корегування поведінки учнів та їх ставлення до навчання. Особливо в цьому відношенні, слід відзначити батьків Кубасової А., Кінжеєва О., Васил'єва Кирила.
Загалом діти доброзичливі, товариськi, люблять спілкуватись. Учні можуть органiзовувати самостiйно справи, пiдтримувати одне одного. Є повне порозумiння мiж дiвчатами та хлопцями.
Разом із батьками учнів мені слід попрацювати з культурою мовлення дітей, рівень якої – середній. Важливо залучати їх до активної участі в різних заходах. Залучати батьків до життєдіяльності класу, посилити роботу з розвитку учнівського самоврядування, сприяти згуртованості класного колективу, допомагати учням у підвищенні рівня успішності, організованості й дисципліни.
На майбутнє планую продовжувати здійснювати індивідуальний підхід до учнів, підвищувати рівень їх вихованості та громадської активності, удосконалювати роботу з батьками, працювати над створенням умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів.