Вміння аналізувати виховний захід - це шлях до підвищення ефективності виховного процесу
Тема заходу : « Добре тому жити, хто вміє дружити». Проблема стосунків між дітьми була, залишається та існуватиме. Але, на мою думку, в наш час ця проблема актуальна як ніколи. Я, як вчитель, вихователь, працюю над становленням дружного колективу в класі. Виховний захід проведено у вигляді гри-тренінгу, віковим та індивідуальним особливостям учнів початкової школи.
У тренінгу задіяні усі учні класу, бо виховання дружби та дружніх стосунків між дітьми потрібно починати якомога раніше. Кожна дитина є унікальною особистістю, зі своїм характером, із своїм баченням світу, зі своїми потребами, тому нам у виховній роботі потрібно відкрити кожну дитину, застосувати її потенціал у цікавій для неї формі, роботі. До дитячого розуміння намагалася довести через гру, цікаві завдання, що дружба – найбільший скарб у житті. Намагаюся виховати добрих, чуйних, дружелюбних особистостей – людей, які сформують майбутнє суспільство.
Підготовка свята включала підбір матеріалу, музичних записів, різних цікавих завдань, проводилося тестування «Чи добрий ти друг». Такі заходи позитивно впливають на учнів та допомагають досягти бажаних результатів. Систематична робота над проблемою не тільки у виховній роботі, а й у між предметній системі навчання дає гарні результати.
Дітям подобається приймати активну участь у різних заходах коли героями таких дійств є самі діти, знаходити відповіді на питання. Через гру вони вчаться найскладнішому – рахуватися з іншими, сприймати товариша як самого себе, вмінню правильної поведінки серед однокласників.
На мою думку, мету, яку було поставлено, вдалося реалізувати. Тому, що діти були активними, згуртованими. По закінченню тренінгу всі були задоволені, в очах іскрилась радість за себе, та своїх товаришів.
Важливість проведення виховного заходу такого типу полягає у тому, що учні мають можливість весело та корисно провести час , а також завдяки певним завданням пізнати самого себе, тобто дізнатися про можливості свого “Я”, дізнатися про свій емоційний стан на уроках у школі. У майбутньому, при проведенні виховних заходів такого типу слід звернути увагу на тих учнів, які є менш комунікабельні, ніж інші учні, та намагатися залучити їх якомога більше у роботу класу. У висновку хочеться додати, що з учнями потрібно проводити психологічні виховні заходи, адже для них це особливо цікава тема: навчитися бути чесним, щирим, відповідальним перед другом, допомагати один одному у важку хвилину