Анатолій Костецький «Косички», «Сонечкова мама». Загальні відомості про А. Костецького (аудіювання). Виразне читання віршів. Узагальнення знань і уміньучнів із розділу. Закріплення

Про матеріал
Анатолій Костецький «Косички», «Сонечкова мама». Загальні відомості про А. Костецького (аудіювання). Виразне читання віршів. Узагальнення знань і уміньучнів із розділу. Закріплення умінь писати літери з похилою лінією із заокругленням вгорі та внизу – У, Ч,И, Й, Ш, Ц, Щ. Письмо складів і речень із ними
Перегляд файлу

Тема: «Анатолій Костецький «Косички», «Сонечкова мама». Загальні відомості про А. Костецького (аудіювання). Виразне читання віршів. Узагальнення знань і уміньучнів із розділу. Закріплення умінь писати літери з похилою лінією із заокругленням вгорі та внизу – У, Ч,И, Й, Ш, Ц, Щ. Письмо складів і речень із ними»

Мета: познайомити учнів з письменником А.Костецьким; вдосконалювати навички читання; розвивати звязне мовлення; дрібну моторику рук; виховувати любов і повагу до книги.

Тип уроку: урок з використанням ІКТ

Обладнання: Портрет письменника, картка з анаграммами, Буквар, інтерактивна дошка

Хід уроку:

І Організаційна частина

  1. Привітання з учнями

Повинні бути завжди в порядку:

Ручки, книжки і зошити.

А девіз у нас такий:

«Все, що треба, - під рукою!»

ІІ Основна частина

1.  Вступна бесіда.

- Сьогодні ми вивчатимемо вірші поета, якого ви добре знаєте, бо вже не раз читали його вірші і навіть вивчали напам’ять. Давайте в цьому переконаємося.

- Погортайте сторінки першої частини букваря. Прочитайте вірші, що знаходяться на с. 45 («Я усіх і все люблю»), с. 69 («Просто»), с. 98 («Гроза»), с.110 («Школа»). Хто написав усі ці вірші? (Анатолій Костецький.)

- Знайдіть, який вірш Анатолія Костецького ми читали не так давно  в розділі «Батьківщина» в другій частині букваря.

- Який вірш цього поета ми читали на минулому уроці?

- Розгляньте світлини. На них зображений Анатолій Георгійович Костецький – письменник, поет, перекладач. Перші два портрети були зроблені тоді, коли він навчався в Київському університеті і потім викладав у ньому мову студентам. З інших двох світлин на вас дивиться письменник, який обрав літературу замість науки.

2. Демонстрація портрету письменника на інтерактивній дошці

3 . Розповідь учителя з елементами бесіди.

Анатолій Георгійович Костецький народився в сім’ї вчителів. Про це згадував поет із гумором: «Дитинство було важким: класний керівник — тато. Нормальні діти після школи відпочивали від учителів, а у школі — від батьків, а в мене вчителі і вдома й у школі».

Читати Анатолій Костецький навчився в 4 роки, писати — в 5. У цей же час він навчився грати в шахи, плавати. І була в нього мрія. Коли його, ще малого, запитували, ким він хоче стати, він упевнено відповідав: «Письменником».

- Ким були батьки Анатолія Костецького?

- Чи подобалося це хлопчику?

- У скільки років він навчився читати? Писати?

- Чого він ще навчився?

- Ким мріяв стати?

Анатолій Костецький став таки улюбленим поетом дітвори. Він написав для дітей книжки, сповнені добра і гумору. За них поет був нагороджений преміями імені Миколи Трублаїні, імені Олександра Копиленка та однією з найвищих літературних нагород України — премією імені Лесі Українки за літературно-мистецькі твори для дітей та юнацтва.

4. Розгляд книжок, ілюстрацій у них.

5. Читання статті  про Анатолія Костецького.

Учні напівголосно читають у букварі (с. 57)  текст «Анатолій Георгійович Костецький». Діти відповідають на запитання до прочитаного.

- Ким автор мріяв стати в дитинстві?

- Коли навчився читати і писати?

- Чим ще полюбляв займатися?

- Для кого і про кого писав свої твори?

Учні розглядають обкладинки книжок, поданих унизу  сторінки букваря, читають їхні назви, уточнюють, які з них уже відомі, які читали.

6. Фізкультхвилинка

7. Робота на дошці

8. Повторення групи великих писемних літер.

- На минулому уроці ми з вами повторили написання всіх малих букв. Сьогодні ми почнемо писати великі літери, об’єднувати їх за спільними основними елементами.

- Виберіть із писемної абетки всі букви, що починаються з похилої лінії із заокругленнями вгорі і внизу. Зверніть увагу: ця лінія може бути довгою і коротшою.

Учні вибирають і називають букви, записують їх на дошці.

- Розгорніть прописи (с. 58), перевірте, чи всі літери ми вибрали правильно.

- Скільки великих писемних букв написано на першому рядку в прописах?

- Чим схожі і чим відрізняються букви  У – Ч,  Ч – И,   И – Й,   И – Ш, И – Ц,   Ш – Щ,   Ц – Щ?

Після уточнення однакових і різних елементів у парах великих літер учні пишуть букви на вільному рядку під зразком.

9. Списування з друкованого шрифту.

- Прочитайте два останні рядки з вірша Анатолія Костецького «Косички».

А що я теж красивий –

То це помітно й так!

- Що змінилося б у реченні, якби його говорила дівчинка? (Я красива.)

Діти списують із букваря рядки вірша,  дівчатка змінюють форму слова красивий на красива.

ІІІ Підсумок уроку

 РЕФЛЕКСІЯ

- Про яких письменників дізналися, читаючи твори, вміщені в розділі «Вони писали для тебе»?

- Хто з авторів писав оповідання, казки, вірші, повісті для дітей, повісті-казки?

- Які з творів вам сподобалися більше? Чому? Хто їх написав?

- Оцініть свої знання з розділу за шкалою досягнень, оберіть відповідний смайлик. 

 

 

docx
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
1877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку