Анатолій Костецький «Спішу додому»

Про матеріал
Ознайомлення учнів з творчістю Анатолія Костецького; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творівпродовжити ознайомлення учнів з творчістю Анатолія Костецького; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів
Перегляд файлу

 Тема: Анатолій Костецький  «Спішу додому»

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Анатолія Костецького; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; учити аналізувати прочитане, виділяти головне,  оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення, комунікативну компетентність учнів, образне та критичне мислення; формувати соціальні навички,  здатність до само- та взаємооцінювання, виховувати любов до художнього слова.

                                                   Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

      1. Робота зі скоромовкою ( за допомогою мнемотаблиці)     

     Ворона сороці намисто купила,
     В намисті сорока намистинки лічила.

 

- Щоб краще запам’ятати скоромовку ,  скористаємось таблицею

 з малюнками   (Додаток 1) 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. МОТИВАЦІЯ

1. Перевірка домашнього завдання

 1) Виразне читання вірша А. Костецького «Мрія»

 - Проголосуйте Lego  за тих учнів,  чий виступ вам найбільше сподобався.

 

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— З творчістю якого поета ознайомилися на попередньому уроці?

— Сьогодні ми продовжимо знайомство з творчістю Анатолія Григоровича Костецького з віршем «Спішу додому»

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над віршем Анатолія Костецького «Спішу додому»

1) Гра  «Передбачення».

— Прочитайте заголовок.

— Розгляньте малюнки. Спробуйте спрогнозувати, про що йтиметься у вірші.

2)  Слухання

    Виразне читання вірша вчителем 

Інтерактивна вправа « Капелюхи мудреців»

    ( За методикою 6 мислячих капелюхів)                

      Учні одягають капелюшки різного кольору  та обговорюють поняття мрія з різних точок зору ( білий – надає інформацію ,  що таке мрія;   червоний  - висловлює свої емоції ,  зелений – видає креативні думки та ідеї; жовтий - позитивне  та    чорний – негативне    в парі  дискутують;  синій  робить певний висновок) 

3) самостійне читання вірша , а потім кулька з запитаннями   

— Чи сподобався вам вірш?

— Які почуття він у вас викликав?

— Який настрій створив?

—  З ким зустрівся хлопчик, ідучи додому ?

— Чому ніхто не зміг його зупинити?

— Хто є головним персонажем вірша?

— Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?

  1. Читання «Передай естафету» Робота зі словами

Вправа «Жук»

 

                   Іменник

                  Дієслово

                 Прикметник

                  Займенник

 

 

  1. Читання мовчки

Читання колонок слів учнями в парах,  пояснення їх значення

Гукає           гайда

Марив          удома

Навіть          негайно

Самоката     учорашнього

— Яке слово складається з двох частин? (Самоката)

— Від яких слів утворилося це слово?

— Доберіть синонім до слів марив (мріяв), негайно (терміново), гайда (біжімо).

                                          Музична фізкультхвилинка

  1. Вибіркове читання.

— Як звати хлопчика, від імені якого ведеться розповідь у вірші?

— Хто перший йому зустрівся дорогою зі школи?

— Що запропонував йому Микола?

— Хто запропонував поміняти ножика на шайбу?

— Від чого ще довелося відмовитися Сергійові?

— Чому він так поспішав додому?

— Знайдіть і прочитайте опис цуценяти.

   

8) Гра «Знайдіть рими та доберіть свої».

Микола — ... (футбола).

Житті — ... (іти).

Слава — ... (справа).

Твою — ... (стою).

Дні — ... (мені).

Самоката — ... (пускати).

Скоріш — ... (спішиш).

Цуценя — ... (дня).

5) Робота за ілюстраціями.

— Розгляньте ілюстрації до цього вірша.

— Кого художник зобразив на ілюстраціях? Які кольори він використав?

— Який настрій вони створюють? Як передають характер персонажів вірша?

— Яким рядкам вірша відповідають ілюстрації?

— Які малюнки створили б ви за сюжетом вірша? Опишіть

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Рюкзак» 

— З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— Чого вас навчив цей твір? ( напишіть на аркшах свої думки та висновки і покладіть в наш рюкзак,  і ці знання ми візьмемо з собою )

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати інсценування за прочитаним віршем (с. 158).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                          Мнемотаблиця до скоромовки                                                                                    

Картинки по запросу ворона      Картинки по запросу сорока

 

 Картинки по запросу намисто         Картинки по запросу гроші гривні анімація 

 

  Картинки по запросу сорока             Картинки по запросу намистинки червоні

 

    

      

 

 

 

doc
До підручника
Літературне читання 4 клас (Наумчук М. М., Романюк Н. З.)
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
849
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку