Тема: Англія в XV ст. Мета: Зясувати з якої галузі економіки розпочався процес ринкових відносин в Англії, що таке огороджування та його наслідки, розкрити особливості реформаційного руху, визначити роль Єлизавети в зміцнені англійського абсолютизму. Розвивати в учнів уміння давати характеристику історичним діячам, визначати їх місце в історичному процесі, аналізувати історичні явища та події.
Основні поняття: огороджування, «нові дворяни», мануфактура, «Криваве законодавство», Англіканська церква. Тип уроку: урок вивчення та засвоєння нових знань. Після уроку учні зможуть: Називати час правління Єлизавети І Пояснювати зміст понять: огороджування, новедворянство, англіканська церква. Працювати з історичною картою. Порівнювати реформаційні вчення, абсолютну монархію Франції та АнгліїВисловлювати судження щодо особливостей економічного та суспільного розвитку Англії в ранній Новий час.
Хід уроку:І. Організаційний момент1. привітання2.перевірка готовності до уроку.ІІ. Актуалізація знаньІсторичний диктант. Абсолютизм – це.. Кого називали «дворянами мантії»?Як у Франції називали прихильників кальвінізму?Скільки років тривали громадянські війни?Варфоломіївська ніч – це…Хто очолив конфедерацію гугенотів?Коли було видано Нантський едикт?Хто став французьким королем під іменем Генріх V ?Що таке меркантилізм?Яка країна межує з Францією на пн.. через протоку Ла-Манш?
3. Правління Єлизавети . Внутрішня політика Підтримка англіканської церкви. Встановлення верховенства влади над церквою. Проведення політики протекціонізму. Створення торгових компаній. Заснування Лондонської біржіЗовнішня політика. Війна з Іспанією. Відкрита підтримка Нідерландів1588р. Перемога над непереможною армадою. Захоплення колоній у пн. Америці та Індії. Розвиток морської торгівлі.