Англійська мова (дистанційний курс): Урок 6 з циклу уроків з теми “Food and drinks”

Про матеріал
Англійська мова (дистанційний курс): Урок 6 з циклу уроків з теми “Food and drinks”
Перегляд файлу

Урок 6

 

Рекомендації:

 

Любі друзі!

На цьому уроці ви познайомитесь з новими лексичними одиницями (дієсловами) з теми “Food and drinks”. Ознайомся з лексичними одиницями вивчивши теоретичний матеріал та за допомогою презентації, виконай практичні завдання і перевір засвоєння теми, виконавши контрольні тести.

 

Тема: Введення лексичних одиниць за темою. Дієслово.

 

Мета: ознайомити учнів з новими лексичними одиницями з теми, тренувати учнів у вживанні слів у словосполученнях та реченнях, практично закріпити вивчені слова, розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати та узагальнювати мовні явища, розвивати вміння переносу знань та навичок у нову ситуацію, збагачувати словниковий запас, виховувати повагу до традицій, почуття ввічливості, культуру спілкування, спостережливість, зацікавленість у розширенні своїх знань, прищеплювати навички здорового харчування.

 

Словник термінів.

 

Лексична одиниця - це найменша самостійна одиниця мови, що складається зі звука чи комплексу звуків і називає певні предмети, процеси, явища, які відносяться до певної лексичної теми.

 

 Словосполучення - це смислове й граматичне поєднання двох або більше повнозначних слів, пов'язаних підрядним зв'язком.

Дієсло́во — самостійна частина мови, що вказує на дію або стан предмета і відповідає на питання «що робити?», «що зробити?».

http://www.easylearningbooks.com/free_samples/making_pizza/making_pizza_int.html

http://www.sesamestreet.org/games#media/game_87fffab3-f866-42f4-bf2b-27f829aec771

 

 

Теоретичний матеріал.

to lay the table

накривати на стіл               

 

to clear the table

прибирати зі столу            

 

a napkin

серветка

 

a knife

ніж

 

a spoon

 ложка,

 

a fork

 виделка

 

a table- cloth

 скатертина

 

saucepan

кастрюля

to serve

 обслуговувати                                 

 

to cook

 готувати                                             

 

to grape

терти

 

to fry   

 жарити                                                 

 

to chop

дрібнити

 

to stew   

 тушкувати                                        

 

to mince

 подрібнювати

to boil

варити, кип’ятити                        

 

to skin

 очищувати від шкірки

 

to mix

 змішувати                                    

 

to peel

знімати шкірку, чистити

 

to add

додавати                                        

 

to oil

змащувати олією

to pour   

змащувати                                 

 

to cut

різати

 

to bake

випікати

 

to wash

мити

spread

намазувати

 

 

 

 

Практичні вправи.

Task 1. Put the letter in the correct order.

  • 1)abek         2) rigll    3) obli      4) lepe    5) hopc      

    6)  oastr     7) tuc      8)  scile     9)  ryf    10) dad

Task 2. Choose the correct letters to complete the word:

1. gr…    2. r…st    3. b…l    4. st…m    5. st…   6) fr…

a) ell       a) ao         a) oi         a) ea         a) ev       a) i

b) ill        b) ou        b) ei         b) ae         b) ew      b) a

c) il         c) oa         c) ai         c) ia          c) aw      c) y

Task 3. Choose the correct picture.

1) put

2) add

3) wash

4) mix

5) take

6) cut

 

 

 

 

 

 

 

Task 4. Match.

 

 

Verbs

 

Food

  1.  

Bake

a)

Meat

  1.  

Boil

b)

Oil

  1.  

Chop

c)

Lemon

  1.  

Cut

d)

Cake

  1.  

Fry

e)

Potato

  1.  

Peel

f)

Fish

  1.  

Pour

g)

Carrot

  1.  

Slice

h)

Onion

  1.  

Mash

i)

Water

 

Task 5. Choose the correct word.


   

 

  1. Peel and chop/slice the potatoes and onions.
  2. Bake/Boil the potatoes in the saucepan.
  3. Add/Mix a little mustard with some mayonnaise.
  4. Pour/Throw the mixture onto the potatoes and onions.

 

Task 6.  Read and match.

  1. What shall I do with the mushrooms?
  2. Shall I make the cake?
  3. What would you like to drink?
  4. I’m starving! Is there any beef left?
  5. Have some lamb, it’s delicious!
  1. No, thanks. I’m vegetarian.
  2. No, sorry. How about some pizza?
  3. Slice them first and then fry them.
  4. No, it’s OK. I’m making the cake.
  5. Just cup of coffee, please.

 

Task 7. Read the recipe. Fill in the gaps with the words from the box.

                (add, boil, cut, get, mash, peel, put, take, wash, add)

  • 1) ____ 3 or 4 potatoes. 2 )____them. 3) Then ____them carefully. 4) If the potatoes  are very big, ____them into smaller pieces.  5)Then ____ them into cold  water, ____ some salt and ____ till they are ready.6)____ the water out and  ____some  milk  and  butter.7)Wait till the milk starts boiling. _____ everything carefully.
  • Task 8. Listen  the song and fill in.
  • Vegetarian Groove!
  • Let me 1) ______ you all
  • About my favourite dish
  • There isn’t any meat
  • And there isn’t any fish!
  • There ‘s just vegetables
  • My favourite thing
  • Because my middle name
  • Is vegetarian!
  • 2) ________ a few tomatoes
  • And carrots too
  • And 3) ______ them up
  • Into tiny little cubes!
  • Now chop the onions,
  • Chop, chop, chop!
  • Now chop the onions,
  • Don’t you you  4) ________
  • Then put them in a a bowl
  • And 5) ______ them together,
  • Add a little oil
  • And a little bit of lemon!
  • Now mix them together,
  • Mix, mix, mix!
  • Now, mix them together,
  • It’s my favourite dish!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Test 6 (lesson 6)

  1.               Label the pictures.

 


 

  1. _______
  2. _______
  3. _______
  4. _______
  5. _______
  6. _______
  7. _______
  8. _______
  9. _______
  10.                      _______

 

 

  1. Choose the correct answer.

 


  

 


Slice/chop            chop/mix            boil/cut          boil/mash          mix/toast

 

  1. Which word is misspelt?

 

  1. mush      b) peel    c) chop     d) pour

 

  1.               Match verbs with the phrases.
    1. To beat               a) the potatoes and boil in a saucepan.
    2. To mix                b) the vegetables into small pieces.
    3. To peel               c) all ingredients together.
    4. To chop             d) the ham as thinly as possible.

 

  1. Choose the words which use with these words.

 

  1. Peel                    banana/butter/apple
  2. Chop                  onion/carrot/milk
  3. Boil                     potato/water/lemonade
  4. Slice                    coffee/bread/cheese

 

  1. Read the description of each method of cooking and match it with its name.

Boiling             frying     baking    

 

  1.     Food is cooked in boiling water. Potatoes and other vegetables are often cooked this way.
  2.     Food is cooked is an oven. Such food include bread, cakes, biscuits.
  3.     Food is cooked in fat, such as butter or vegetable oil. Chicken, eggs, fish are cooked this way.
  4.      
  1. Read, choose and fill in.

 

  1. Finally mash them and mix them very well together.
  2. Then, boil potatoes in one saucepan and the turnips in another.

Tatties and Neeps

(Potatoes and turnips)

         Ingredients

1 kilo potatoes

1 onion

1 kilo turnips

2 tablespoons of butter, salt and pepper

 

To make Tatties and Neeps, first peel and chop the potatoes, turnips and onion. 1) __________________________________________________________ .

Next, put the potatoes and the turnips in a bowl. Add the onion, salt and pepper. 2) ______________________________________________________ .

You can serve Tatties and Neeps with meat.

 

  1. Put the extracts in the right order to complete the recipe.

 

  1. Then, put the vegetables and the sausage into the pan and fry them together. Next mix the eggs and the milk in a bowl. Then add a little salt and pepper and pour the mixture into the pan.
  2.                                           Ingredients

4 eggs

1 cup of milk

1 sausage

1 onion

4 mushrooms

1 green pepper

A little salt and pepper

  1. First put the butter in afrying pan. Chop the onion and slice the green pepper, the mushrooms and the sausage.
  2. Finally, fry the omelette on both sides. You can serve it with fresh salad.
  3. Aunt Maude’s omelette (for 2 people)

 

  1. Write the correct verbs.

To make baked bananas, first 1) _______ and 2) ________

the bananas. Next 3) _______ the orange juice and sugar in a bowl and 4) _______ the mixture onto the bananas. Finally, bake the bananas for 10-15 minutes. You can serve baked bananas with yogurt.

 

  1.  Complete the sentences. Use drinks, fruits, meat and vegetables.

 

  1. Apples and bananas are _______ .
  2. Beets, peppers and potatoes are _______ .
  3. Milk and water are ________ .
  4. Beef, chicken and lamb are ________ .
  5.  Oranges and pears are _________ .

 

  1.  Match.
  1. First boil
  2. Then slice
  3. Take two slices of bread and
  4. Fill the sandwich with
  1. spread them with butter.
  2. the egg and slice it.
  3. the bread and cheese and the tomato.
  4. the cheese, the egg and the tomato.

 

  1.  Correct the mistakes in the text:

 Americans do not like to prepare meels at home. They prefer to eat at cafes and     1_______

 restaurants. Usually they have three meals a day: brekfast, lunch and dinner.          2_______

 American breakfast as a rule consists of batter, jam, bread and a roll. Usually         3______

 people also eat cereal with milk, some chees, soft-boiled eggs and drink                 4_______

 orange juise, tea or coffee. Most Americans do not come back home to lunch,        5______

 they have it at Fast Food Restaurans. The most common menu consists of               6______

 apple-pie, hamburger, cheeseburger, sandwishes. There are a lot of “fast food”      7_______

 shops to buy something to et quickly. They are situated on many street corners.      8______

 These sell humburgers, hot dogs and drinks like Coca-Cola. For dinner they           9______

 have meat, fried or baked potatoes with ketchup, corn, peas and makaroni.            10______ In general many drinks are drunk with ise, even tea.                                                   11_____

 

docx
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
11 червня 2019
Переглядів
1100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку