Англійська мова у початковій школі

Про матеріал

Діти в початковій школі охоче починають вивчати англійську мову. Як і все нове, цей предмет викликає великий інтерес школярів молодшого шкільного віку, і найголовніше для вчителя – зберегти цей інтерес.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Тимів Тетяна Петрівна

учитель англійської мови

Калуської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів № 1

П л а н

 

     Вступ

     1. Гра як засіб розвитку творчої активності

     2. Як урізноманітнити уроки англійської мови

    Висновки

    Список використаної літератури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

     Діти в початковій школі охоче починають вивчати англійську мову. Як і все нове, цей предмет викликає великий інтерес школярів молодшого шкільного віку, і найголовніше для вчителя    зберегти цей інтерес.

     Навчання учнів молодшого шкільного віку – це особливий вид освітньої діяльності. Адже, одне з першочергових завдань учителя – сформувати у дитини позитивнее ставлення до шкільного життя, мовленнєві вміння й навички.

     У дітей цього віку переважає мимовільна увага. Оскільки під час зосередження молодші школярі швидко втомлюються й стійкість уваги слабшає, то це значно впливає на ефективність навчання. Тому, доцільно використовувати такі засоби навчання, які допомагають зняти напруження, розвантажують психіку й нервову систему, усувають надмірне навантаження на зір, м’язи рук і впливають на мимовільну та вторинну увагу дитини, а саме: унаочнення, рухливі ігри, активні види діяльності (малювання, складання, тощо). Інтерес до завдань у школярів молодшого шкільного віку пропадає вже через 10-15 хвилин, внаслідок чого зміна видів діяльності просто необхідна. Тому я чергую виконання завдання з рухливими іграми. Діти виконують різноманітні фізкультхвилинки під музику чи беруть участь у різних рухливих іграх. Пригадаємо, що моторика дрібних м’язів рук безпосередньо пов’язана з діяльністю моз­ку. Так, дитина краще запам’ятовує слова і вирази, коли розфарбовує малюн­ки, вирізає фігури, і т.д. Таким чином, в процесі вивчення мови приймає участь весь організм, і мова «закріплюється». В цьому і є сенс «немовної» діяльності дітей на уроці англійської мови. 

 

  1. Гра як засіб розвитку творчої активності

     У своїй навчальній практиці, особливо на молодшому етапі, я велике значення надаю іграм, які мають комунікативну спрямованість, допомагають учням у невимушеній обстановці засвоїти навчальний матеріал. Адже навчання у грі розкомплексовує учнів, вони можуть імпровізувати і не бояться помилитися. Перевага  гри  у тому,  що вона дає учням можливість для активного оволодіння знаннями. Гра робить більш динамічним і цікавим сам процес сприйняття навчального матеріалу, бо знання засвоюються через практику. Гра для дитини – це важлива частина її життя, це її стихія, спосіб існування й пізнання світу, а у нашому випадку – спосіб вивчення іноземної мови. Саме в ігровій формі, непомітно для дітей, я поступово привчаю їх вчитися. За кожною грою на уроці іноземної мови приховане навчальне завдання, що послідовно ре­алізується вчителем. Ігрові завдання спря­мовують увагу дітей, розвивають їхні мов­ні навички, привчають дотримуватися пра­вил, вчать будувати взаємини з однолітка­ми і краще пізнавати себе.

     Особливу увагу я приділяю іграм, які дозволяють забезпечувати ситуації успіху кожному учневі. Участь кожної дитини в процесі спілкування – є дуже важливою. Якщо дитина не буде відчувати свою значимість, вона втратить інтерес до предмета. Щоб дитина почувалася комфортно, створюю сприятливі умови для спілкування на уроці: діти пригадують казкових героїв, малюють улюблених тварин, розповідають віршики. У цьому віці діти дуже вразливі, вони болісно реагують на критику. Через побоювання зробити помилку багато хто на уроках англійської мови в початковій школі присутній в ролі мовчазних спостерігачів. Щоб діти не боялися говорити, залучаю їх до рольових ігор, адже гра для дитини – це та стихія, де вона почувається комфортно. Це дає можливість створити доброзичливу атмосферу на уроці, коли діти відчувають емоційно-психологічний комфорт, що є необхідною умовою ефективного проведення заняття.

     Оскільки в молодшому шкільному віці у дітей домінує образне мислення, то найбільш ефективними є такі види діяльності: ситуативно-рольова гра, інсценування, гра-драматизація, гра-мандрівка, екскурсія, ігрова вправа, групові ігри, уявна подорож, театральна вистава і т. д. Прийоми театралізації завжди підвищують емоційний тонус дітей, у них з’являється відчуття особистої значущості.

     Творче спілкування емоційно забарвлене, пронизане індивідуальними переживаннями, приносить радість, зацікавленість у спільній діяльності, створює важливі передумови успіху в навчанні та розвитку творчих здібностей дитини.

     Проте, зловживати активними видами діяльності теж не потрібно, оскільки вони можуть зумовлювати підвищення нервового збудження.

 

2. Як урізноманітнити уроки англійської мови

          Уроки англійської мови у молодших класах я починаю з привітання та розминки. Для учнів першого класу я підбираю невеликі римування – це можуть бути навіть віршики українською мовою з вкрапленнями англійських слів. Розминка допоможе налаштувати учнів не тільки на «англійський лад», але й дозволить повторити деякі вивчені лексичні одиниці. Від того, наскільки невимушено ми вводимо учнів в атмосферу іншомовного спілкування, залежить успіх комунікативної діяльності на уроці. Для фонетичної зарядки підбираю віршики з чітким ритмом. Мета фонетичних ігрових вправ – удосконалювати вміння чітко та виразно вимовляти звуки, слова, оволодівати різними темпами мовлення. Вивчення віршів, пісень, скоромовок дає можливість активізувати мовленнєву діяльність, створити сприятливий психологічний клімат на уроці.

     Робота в парах та в групах, перш за все, реалізує комунікативну функцію, стимулює до участі дітей у діалогах, сприяє зняттю мовного бар'єру. Атмосфера колективного спілкування надає впевненості та дозволяє реалізувати свої вміння та навички слабшим учням також.

      Для ефективного розвитку функції сприймання доцільно використовувати різноманітну наочність (сюжетні малюнки, ілюстрації, комікси, діафільми, комп’ютерні навчальні ігри, кінофільми тощо). Запам’ятовування унаочненого матеріалу відбувається набагато швидше та ефективніше, особливо у процесі активної інтелектуальної діяльності. Діти запам’ятовують невимушено і легко той матеріал, який викликає позитивні емоції, є привабливим для них і містить важливу та цікаву інформацію. Вони краще оперують образами, ніж поняттями, процес узагальнення у них – чуттєвий, образний. Учні помічають у предметах не головне, важливе, істотне, а те, що яскраво виділяється, – забарвлення, розміри, форму тощо.

     Слухаючи під час уроку мову вчителя чи запис діалогів, пісень та римівок, імітуючи мову з аудіозапису,  дитина поступово опано­вує правильну англійську вимову. З перших уроків майже всі діти із задоволенням і дуже успішно імітують дикторів. Слід пам’ятати, що чим більше дитина буде слу­хати і повторювати правильні зразки вимови слів і виразів, тим швидше і успішніше вона їх засвоїть.

     Наявність малюнків, або ілюстрованих розпові­дей, допомагає молодшим школярам зорієнтуватися у навчальних ситуаціях. Під час уроку вони слухають роз­повідь, слідкують за перебігом подій завдяки малюн­кам, повторюють слова і фрази. Така методика сприяє створенню англомовного середови­ща, а також налаштовує учнів на реальне спілкування на рівні розмовних фраз (а не тільки слів). Діти засвоюють граматику не через правила, а че­рез зразки мови, які вони постійно чують і бачать, а потім імітують і відтворюють.

 

 

Висновки

     Найбільш ефективними методами роботи на уроці я вважаю ті, застосовування яких сприяють підтриманню інтересу учнів до вивчення іноземної мови, допомагають залучити всіх учнів до навчальної діяльності, підвищують ефективність уроку. До таких прийомів належать: навчальні ситуації; мовні зарядки; ігри, в тому числі рольові; бесіди на теми, пов’язані з інтересами учнів, безпосереднім оточенням.

     Щоб розвивати у дітей творчі здібності, пізнавальні інтереси та комунікативні вміння, створюю на уроці відповідні умови:

  • використовую різноманітні форми та методи організації навчальної діяльності;
  • створюю атмосферу зацікавленості кожного учня в роботі класу;
  • впроваджую не тільки індивідуальні, але й групові форми роботи;
  • використовую на уроці дидактичний матеріал, який сприяє швидкому запам'ятовуванню лексики (сюжетні малюнки, ілюстрації, комікси, кінофільми тощо).

     Завдання повинні містити елементи загадки, бути творчими, цікавими – тільки тоді вони сприятимуть розвитку глибокого й стійкого інтересу. Знання тоді стають надбанням дітей, коли вони самі відкривають їх для себе. Завдяки такій зацікавленості дитина активно включається в навчальну діяльність зосереджується на матеріалі, у неї виникають запитання в процесі навчальної діяльності. На цікавому занятті діти не відволікаються, ставлять запитання з власної ініціативи. Після заняття не поспішають залишити клас, оточують учителя, висловлюють власні судження, ставлять запитання, щоб з’ясувати незрозуміле. Одним із ефективних засобів самоствердження дитини є колективна діяльність, яка створює умови для розвитку мислення, виховує інтерес до навчання, задовольняє потреби у спілкуванні, допомагає налагоджувати стосунки з однолітками, а в процесі розв’язування певних проблем задовольняє і пізнавальну потребу дитини. Враховуючи це, я залучаю дітей до активної срівпраці у навчальній діяльності.    

     Роль учителя сьогодні змінюється. Він повинен бути терплячим і справедливим, не вдаватися до передражнювання, кепкування і не дозволяти іншим дітям робити це; ставитися з розумінням до потреб дітей; час від часу використовувати ручну працю: малювання, вирізання, клеєння, розфарбовування тощо; готувати навчальний матеріали, не забуваючи про казки, ігри, вірші, пісні.

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

1. Буренко В. Особливості навчання англійської мови учнів 1 класу //  Іноземні мови в сучасній школі. – 2012. – № 2. – С. 7 - 9.

2. Водоп’янова В. Молодший школярик: навчаємо обережно // Іноземні мови в сучасній школі. – 2012. – № 2. – С. 58 - 59.

3. Врублевська Л. Методичні розробки «Ігри на уроках англійської мови» // Англійська мова та література. – 2009. – № 19 - 21. – С. 63 - 67.

4. Гончарова А. Рольові ігри на уроках англійської мови // Англійська мова та література. – 2011. – № 16 - 18. – С. 2 - 6.

5. Жебровський Б. Всеукраїнська методична студія-семінар «Особливості навчання іноземних мов у початковій школі: пріоритети і завдання» // Іноземні мови в сучасній школі. – 2012. – № 1. – С. 11 - 12.

6. Коваленко О. Світові тенденції навчання іноземних мов у початковій школі та їх реалізація в Україні  // Іноземні мови в сучасній школі. – 2012. – № 1. –               С. 13 - 15.

7. Коломинова O., Роман С. Сучасні технології навчання англійської мови у початковій школі // Іноземні мови. – 2010. – № 2. – C. 40 - 47.

8. Ноздрачова О. Навчання іноземної мови молодших школярів // English. – 2012. –  № 16. –  С. 11 - 12.

9. Оцінювання першокласників // Елек­тронний ресурс. – Режим доступу:  http://teacher.at.ua/

10. Піроженко Т. Комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільника. – Тернопіль : Мандрівець, 2010. –  152 с.

11. Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти

Постанова КМУ № 462 від 20. 04. 2011 р. //  Електронний ресурс. – Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/17911/

12. Туріщева Л. Формування мотивації навчання // Англійська мова та література: [Мініжурнал]. – 2007. – № 2.  – С. 16-2 – 16-6.

13. Як вивчити англійську мову дітям? // Елек­тронний ресурс. – Режим доступу: http://ua.newtime.pro/

1

 

doc
Додано
21 липня 2018
Переглядів
1555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку