Англомовний ляльковий театр у закладі загальної середньої освіти

Про матеріал
Доповідь про роботу англомовного лялькового театру у закладі загальної середньої освіти
Перегляд файлу

Англомовний ляльковий театр

у закладі загальної середньої освіти

Сучасне життя переконливо доводить, що знання іноземних мов є одним із важливих умінь, якими повинна володіти сучасна людина. Опанувати комунікативною компетенцією англійською мовою, не перебуваючи в країні досліджуваної мови, завдання досить важке. Тому важливим завданням учителів є створення реальних й уявлюваних ситуацій спілкування англійською мовою, використовуючи для цього різні методи й прийоми роботи не тільки на уроках, а і в позаурочній діяльності.

Вже багато років на своїх уроках я використовую пальчикові ляльки, виготовлені учнями, та дитячі мяк’і іграшки для розігрування ситуацій та діалогів англійською мовою. А також, мої учні неодноразово влаштовували костюмовані вистави.

Створення лялькового театру українською мовою у нашому закладі освіти підштовхнуло мене до виведення методу інсценізації на новий, незнайомий для мене та моїх учнів рівень. Ми вирішили започаткувати англомовний ляльковий театр.

Членами гуртка стали учні молодшого та середнього шкільного віку, оскільки, у середньому шкільному віці при вивченні іноземної мови, як правило, спостерігається зниження мотивації у навчанні. Це обумовлено ускладненням програмного матеріалу, збільшенням обсягу досліджуваної лексики і т.д. З одного боку, діти володіють базовими граматичними структурами і необхідним мінімумом лексики для здійснення комунікації іноземною мовою, з іншого боку, немає бажання або можливості застосувати отримані навички на практиці. До того ж, ряд учнів відчуває психологічні труднощі під час спілкування іноземною мовою, тобто не можуть подолати так званий мовний бар'єр. Таким чином, з'явилася необхідність у створенні програми лялькового театру англійською мовою саме для учнів середнього шкільного віку, яка дозволяє  розвинути і зберегти інтерес і мотивацію до вивчення іноземних мов у учнів, реалізувати їх творчий потенціал, зняти мовні та психологічні труднощі.

Всіх позитивних моментів, які надає ляльковий театр на розвиток дітей, не можливо перелічити. Театральні ігри, підготовка лялькових вистав сприяють розвиткові всебічних знань, умінь та творчості вихованців. Діти, готуючись до лялькової вистави, випробовують себе як актори, художники, співаки, музиканти.

Ще одна перевага драматизації полягає в тому, що діти самі аналізують свою роботу і роботу своїх товаришів. Саме аналізують, а не оцінюють.

 В основу сценаріїв для репертуару лялькового театру англійською мовою стали добре відомі дитячі казки, що дозволяє розширити круг глядачів.

Ми організовуємо виступи  по мірі досконалого вивчення вистави для учнів та вчителів, батьків, запрошених гостей.

У розподілі ролей необхідно враховувати як мовні, так і акторські можливості учнів: одні вимовляють репліки англійською мовою, інші - пантомімічні ролі, треті стають суфлерами і працюють із зоровою опорою на текст. Можуть призначатися режисери постановок, дублери, оформлювачі. Така організація роботи стимулює активність всіх її учасників.

На заняттях керівник гуртка має можливість реалізувати компетентнісний підхід до вивчення англійської мови, а саме сформувати такі ключові компетенції:

  1.          Ціннісно-смислова компетенція – учні опановують дану компетенцію, беручи участь у обговоренні моральних вчинків героїв казок.  Заняття гуртка – благодатний грунт для формування цієї компетенції, оскільки, використовуючи мову як засіб, ми вивчаємо оточуючий світ у всіх його проявах.
  2.          Загальнокультурна компетенція дозволяє членам гуртка долучитися до діалогу культур, необхідність якого зростає з кожним днем. Працюючи з текстами п’єс, учні переконуються, що різні народи різними словесними формами висловлюють одні і ті ж ідеї.
  3.          Навчально-пізнавальна компетенція передбачає спільне визначення цілей заняття, а також, обговорення сфери застосування та практичного використання набутих знань та вмінь.
  4.          Інформаційна компетенція – використання новітніх інформаційних технологій під час проведення занять (аудіо- та відеозаписи, Інтернет).
  5.          Комунікативна компетенція – опанування мовою та способами взаємодії з людьми, удосконалення навичок роботи в групі через рольову гру.
  6.          Соціально-трудова компетенція - опанування знань і досвіду у суспільній діяльності.
  7.          Компетенція особистісного самовдосконалення спрямована на засвоєння способів фізичного, духовного та інтелектуального саморозвитку, емоційну саморегуляцію.

Отже, ляльковий театр англійською мовою є прекрасним засобом компетентнісного підходу до навчання іншомовному спілкуванню.

docx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку