: Анімалістичний жанр. Малювання зайчика.

Про матеріал

: Вчити учнів малювати зайчика; формувати уміння передавати

характерні форми тварин; збагатити учнів знаннями про тварин лісу;

розвивати мову, увагу, мислення; виховувати бережне ставлення до

тварин.

Перегляд файлу

Тема: Анімалістичний жанр. Малювання зайчика.            3клас

Мета: Вчити учнів малювати зайчика; формувати уміння передавати 

            характерні форми тварин; збагатити учнів знаннями про тварин лісу; 

            розвивати мову, увагу, мислення; виховувати бережне ставлення до 

            тварин.

Обладнання: Таблиці, магнітофон, комп’ютер, ілюстрації, репродукції 

                          картин із зображенням тварин.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

                                Продзвенів шкільний дзвінок

                                Всіх покликав на урок.

                                Всі почули: дзень –дзелень?

                                Тож привітайтесь:

  • Добрий  день!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Слухання  на диску української народної казки «Котик і Півник».
  • Як називається казка?
  • Назвіть головних героїв?
  • До якої групи тварин відноситься Котик і Півник? А Лиска?
  • Назвіть диких тварин, які проживають в лісі?
  1. Відгадування загадок

(Діти приготували загадки )

                Влітку ходить, бродить лісом.

                Все трощить важка нога.

                Взимку він, накрившись хмизом,

                У барлозі спать ляга.

                                                (Ведмідь)

                 Сірий, зубастий,

                 По полю блукає,

                 Ягнят шукає.

                                                 (Вовк)

                 Вона руденька, ще й хитренька,

                 Не велика й не маленька.

                 Вона – вовчику  сестричка,  

                А звуть її …

                                              (лисичка)

 

 

                    Боюсь я вовка і лисицю,

                    Боюсь мисливської рушниці,

                    Тому від страху перед ними

                    Я сплю з відкритими очима.

                                                                  (Заєць)

  1. Перегляд слайдів на комп’ютері із зображенням тварин (ведмідь, вовк, лисиця, лось)
  • Про яку тварину ми не прочитали загадку.
  • Так, про лося.
  • На уроці «Громадської освіти» ми говорили про людське «Я».
  • А яке ж «Я» має лось?
  1. Читання загадки вчителем.

                      Гарний, дужий, довгоногий,

                      Мов корону, носить роги.

                      Та вона така важка –

                      Не в течеш від хижака!

                      Взимку скинув роги – й ось –

                      До весни безрогий …

                                                                ( Лось)

  1. Бесіда.
  • А про яку тваринку загадку загадали, а картинки з нею не побачили?
  • Пригадайте, яку скоромовку ми вивчили на уроці «Читання»?

                              Заєць зілля з’їв у Зіни,

                              Захотів заїсти сіном.

                              Зіна   зойкнула  у сінях:

  • Де ж узяти зайцю сіна?
  • За метою висловлювання яке останнє речення?
  • Доберіть синоніми до слова зайчик.
  • Молодці, гарно знаєте українську мову.

ІІІ. Оголошення теми уроку.

  1. Вступне слово вчителя.
  • Сьогодні ми будемо малювати композицію, а яку дізнаєтесь, якщо розкодуєте слова, закреслюючи одинакові букви.

Будьте уважні, одне слово з пасткою.

у Х н т у о н        с в с    с і л і       к ж о і и к в о е і?

  • Саме сьогодні ми будемо малювати зайчика. Зайця завжди змальовують як боягуза. Проте, завдяки своїй лякливості й обережності, він рятується від своїх численних ворогів – лисиці, вовка, куниці, яструба, сови. Хутро зайця-русака сіре з рудуватими відтінками. На зиму воно густішає та світлішає. Крім зайця-русака, в Україні іноді трапляється заєць-біляк. На зиму він змінює хутро на біле, тільки кінчики вух залишаються чорними. Зайця легко впізнати по довгих вухах і куцому хвосту.  Задні ноги довші за передні, тому пересувається він стрибками.
  1. Перегляд репродукції картин із зображенням тварин. 
  •  Якщо ви побачите картину, на якій намальовано звірів, скульптуру, що зображує тварину, або навіть вишитого на рушнику півника –перед вами витвір мистецтва, що належить до анімалістичного жанру. Художника що працює в анімалістичному жанрі, називають анімалістом. Такий художник має бути дуже спостережливим, любити природу. Усі видатні живописці свого часу, відточуючи власну майстерність, малювали тварин.
  1. Словникова робота

анімалістичний жанр – « аніма» – тварина,

анімаліст

  1. Перегляд таблиці із послідовністю зображення тварини.
  2. Розгляд композиції виконаної вчителем.
  3. Практична діяльність учнів.

(Виконання роботи під музичний твір Е. Гріг «Танець Анітри»).

  1. Фізкультхвилинка.

                   Хтось постукав в клас.

                   Та перерві ще не час.

                   Тут підказує Іринка:

  •    Це у нас фізкультхвилинка.

(Діти співають і виконують рухи під музику пісня «Разом весело крокувать»)

  1. Продовження роботи учнями.
  2. Перевірка і виставка учнівських робіт.

ІV.  Закріплення знань.

  1. Поетична хвилинка

(Читання вірша ученицею О.Орага «Хто де живе»)

 Хто де живе

                                 Білка селиться в дуплі,

                                 Їжачисько – у кублі,

                                 Вепр –у хащах верболозів,

                                 А ведмідь –у глухім барлозі.

                                 Мудрий лис живе у норах,

                                 Тигр –у джунглях,

                                 Барс –у горах,

                                 Олень –в тундрі і в лісах,

                                 А верблюд –в пустелі,

                                 А орел –могутній птах –

                                 Гніздиться на скелі…

                                 Люди селяться в містах

                                 І в зелених селах,

                                 І живуть вони ось так –

                                 У людських оселях.

  • Кожної хвилини тварин підстерігає небезпека, як від хижих звірів так і від людей.
  • Пам’ятайте!  Дбати про природу повинна не тільки держава, а й кожна людина. Пригадайте, яких тварин занесено до «Червоної книги». Адже ми з ними познайомились на уроках «Природознавства» (Аполлон, зубр, дрохва, вусач альпійський,                         хохуля, тритон карпатський).
  • Дорослі й діти мають берегти природу там де вони живуть, працюють і відпочивають. Дбайливо ставтеся до природи самі і нагадуйте про це іншим. Посадіть дерево, кущ, квіти біля вашого будинку і доглядайте за ними. Тоді шумітимуть ліси, лунатиме пташиний спів, а в лісах і селах буде чисте повітря.

V. Підсумок уроку.

      1. Гра «Мовчанка»

 – Знайдіть помилку у підписі тварин.

  • Тож які тварини живуть в лісі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

 

  1. Л.М. Любарська, «Образотварче мистецтво», Київ «Форум» 2004 р.
  2. Т.М.Байбара, Т.М.Бібік, «Я і Україна», Київ «Форум».
  3. С.К. Трач, «Уроки образотворчого мистецтва», 3 клас, Тернопіль «Навчальна книга – Богдан».
  4. М.С.Вашуленко, О.І. Мельниченко, «Рідна мова», Київ «Освіта» 2003 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міністерство освіти і науки України

Районний відділ освіти

Снігурівської райдержадміністрації

   Галаганівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

  Інтегрований урок

з образотворчого мистецтва,

української мови,

читання, музики,

природознавства,

я у світі .  

3клас

3 клас

 

 

 

 

 

 

                                                                Вчитель:  Варавенко О.В.                            

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Калініченко О. В., Сергієнко В. В.)
Додано
16 квітня 2018
Переглядів
2136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку