Конспект уроку "Анімалістичний жанр у декоративному мистецтві. Виготовлення тематичної витинанки"

Про матеріал

Ознайомити учнів з анімалістичним жанром у декоративно-ужитковому мистецтві,правилами стилізації;навчити техніці виготовлення витинанки; розвивати композиційні вміння,творчий смак,уміння спостерігати за навколишнім світом,аналізувати форму тварин; виховувати любов до природи рідного краю,шанобливе ставлення до творчого спадку художників України.

Перегляд файлу

Анімалістичний жанр у декоративному мистецтві.

Виготовлення тематичної витинанки

                         Урок проведений

                                У 5 класі

                                Підволочиської ЗОШ

                                І –ІІІ ступенів

                                вчителем

                                образотворчого

                                мистецтва

                                Дацко Ганною

                                Анатоліївною

 

Тема уроку:Анімалістичний жанр у декоративному мистецтві.

                       Виготовлення тематичної витинанки.

Мета уроку:ознайомити учнів з анімалістичним жанром у декора-

                      тивно-ужитковому мистецтві,правилами стилізації;нав-

                      чити техніці виготовлення витинанки;

                      розвивати композиційні вміння,творчий смак,уміння

                      спостерігати за навколишнім світом,аналізувати форму

                      тварин;

                      виховувати любов до природи рідного краю,шанобливе

                      ставлення до творчого спадку художників України.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:репродукції творів декоративно-ужиткового мистецтва,лекала для витинанок,зразки витинанок,дитячі роботи,альбом витинанок народної майстрині Любові Процик.

                                             Хід уроку

І.Оргмомент.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

  • У якому жанрі працювали на попередньому уроці?
  • З якими видами образотворчого мистецтва познайомились?

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

  Оголошення теми та мети уроку.

 Ми продовжуємо знайомитись з анімалістичним жанром .Сьогодні на уроці ми розглянемо  образи тварин у декоративно-ужитковому мистецтві.

   На дошці таблиця.

-Діти,давайте пригадаємо,що таке декоративне мистецтво.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\img1.jpg

IV.Вивчення нового матеріалу.

-Які ж твори  ми можемо віднести до декоративно-ужиткового мистецтва?(Вчитель демонструє таблицю,учні називають твори.)

До декоративно-ужиткового мистецтва відносять:

-вишивку,

-народний розпис,

-ткацтво,

-килимарство,

-батик,

-різьблення по дереву,

-лозоплетіння тощо.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\0760809.jpg

Споконвіку людина прикрашала своє житло різноманітними виробами з різноманітними орнаментами,сюжетами,в тому числі й образами тварин. У декоративному мистецтві образи тварин зустрічаються дуже часто.(демонстрація творів)

C:\Documents and Settings\Admin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\303-ZyM1Uy.jpg   Керамічні вироби

Посуд часто оздоблювався стилізованими(спрощеними) фігурками тварин.Іноді й сам посуд був у формі тварин.

Глиняні фігурки тварин люди почали виготовляти ще у первісному суспільстві.(демонстрація вчителем зображень.)

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\img5.JPG  посуд

 

              C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\images.jpg   Глиняні фігурки тварин

 

C:\Documents and Settings\Admin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\p14-12.jpg  Вироби з солоного тіста

 

Образи тварин також бачимо й у інших творах декоративного мистецтва.(Демонстрація учителем.)

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\вологодское полотенце.jpg   Вишивка

C:\Documents and Settings\Admin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\koni-v-detskoy102.jpgНародний розпис

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\ллл.jpg

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\images.jpg оо.jpg  Петриківський розпис

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\images.jpgтт.jpg  Вирізання з дерева

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\images.jpgьь.jpg  народна іграшка

C:\Documents and Settings\Admin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\254995585.jpg   кераміка

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\до уроків\image_396211.jpgвитинанкиC:\Documents and Settings\Admin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\9731311_64469.jpg   килимарство

 

Кожен митець має своє бачення та створює свій неповторний образ.Тварини стилізуються,предстають перед нами в незвичайному вигляді,іноді чудернацькому,іноді фантастичному,іноді в наївно простому.

   Сьогодні ми з вами детальніше ознайомимося з одним із видів декоративного мистецтва – витинанкою.Витинанка виникла доволі давно ще з появою паперу.Була поширена у різних народів.Назва походить від слова «витинати».Це орнаментовані та фігурні прикраси,якими прикрашали стіни житла.Раніше їх наклеювали за допомогою молока на стіну.Вирізали витинанки ножицями або ножем з тонкого паперу,білого або кольорового.

Вчитель демонструє альбом майстрині витинанок Любові Процик.

У цьому альбомі вміщені чудові витинанки майстрині,на різну тематику.Ажурні,незвичні,ніби відштамповані графіком.

Демонстрація інших витинанок.

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\до уроків\images.jpg               C:\Documents and Settings\Admin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\14901.jpg

 

C:\Documents and Settings\Admin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\131642298043.jpg

C:\Documents and Settings\Admin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\K30T6MbTPGE.JPG

C:\Documents and Settings\Admin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\nw_2.jpg

V.Виконання практичної роботи.

Перш за все продумайте сюжет витинанки.

Використання методу «трьох ес» (споглядаю-сприймаю-створюю).

Витинанку можна виготовити за допомогою лекала,а можна придумати самому.(Деяким учням роздаються лекала,по бажанню.)

Етапи роботи:

1.Беремо аркуш паперу.Згинаємо його навпіл.

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PB172330.JPG

 

Користуватись при виконанні роботи будемо маленькими гостроносими ножицями та спеціальним ножем.

Крім того нам буде потрібен олівець,кольоровий картон та клей.

2.Малюнок сюжету витинанки.

Так як витинанка буде симетричною,нам потрібно намалювати лише половину зображення.Малюнок починати від згину.

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PB172331.JPG

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PB172332.JPG

3.Вирізування по контуру.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PB172333.JPG

 

Зараз це контурне зображення.Тепер потрібно зробити витинанку ажурною.

4.Виконання ажурного вирізування.

З допомогою ножиць з гострими тонкими кінчиками можна виконати ажур по витинанці.Ножиком допомагаємо робити прорізи,щоб витинанка була більш охайною.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PB172334.JPG

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PB172335.JPG

5.Наклеювання готової витинанки на картон.

Розгортаємо витинанку.У нас вийшло симетричне зображення.Розправляємо.Зі сторони,на котрій був нанесений малюнок,намащуємо клеєм і наклеюємо витинанку на картон.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PB172336.JPG

Робота завершена.

VI.Підсумки уроку.

Оцінювання дитячих робіт.

Виставка робіт на дошці.

VII.Домашнє завдання.Продумати образ фантастичної тварини.

 

 

 

Додаток

Співпраця вчителя і учнів.

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PA102234.JPG

 

Пояснення етапів роботи

 

 

 

 

 

Показ рисунка на дошці

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PA102238.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Праця учнів

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PA102240.JPG

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PA102243.JPG

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PA102242.JPG

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PA102249.JPG

Роботи учнів

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PB172338.JPG

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\дум\PB172339.JPG

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\до уроків\3917184_8ca81f16.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Громова Iнна Михайлівна
    Дякую, Ганно Анатоліївно за чудову розробку уроку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
1956
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку