Ознайомити учнів з анімалістичним жанром у декоративно-ужитковому мистецтві,правилами стилізації;навчити техніці виготовлення витинанки; розвивати композиційні вміння,творчий смак,уміння спостерігати за навколишнім світом,аналізувати форму тварин; виховувати любов до природи рідного краю,шанобливе ставлення до творчого спадку художників України.
Анімалістичний жанр у декоративному мистецтві.
Виготовлення тематичної витинанки
Урок проведений
У 5 класі
Підволочиської ЗОШ
І –ІІІ ступенів
вчителем
образотворчого
мистецтва
Дацко Ганною
Анатоліївною
Тема уроку:Анімалістичний жанр у декоративному мистецтві.
Виготовлення тематичної витинанки.
Мета уроку:ознайомити учнів з анімалістичним жанром у декора-
тивно-ужитковому мистецтві,правилами стилізації;нав-
чити техніці виготовлення витинанки;
розвивати композиційні вміння,творчий смак,уміння
спостерігати за навколишнім світом,аналізувати форму
тварин;
виховувати любов до природи рідного краю,шанобливе
ставлення до творчого спадку художників України.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:репродукції творів декоративно-ужиткового мистецтва,лекала для витинанок,зразки витинанок,дитячі роботи,альбом витинанок народної майстрині Любові Процик.
Хід уроку
І.Оргмомент.
ІІ.Актуалізація опорних знань.
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми та мети уроку.
Ми продовжуємо знайомитись з анімалістичним жанром .Сьогодні на уроці ми розглянемо образи тварин у декоративно-ужитковому мистецтві.
На дошці таблиця.
-Діти,давайте пригадаємо,що таке декоративне мистецтво.
IV.Вивчення нового матеріалу.
-Які ж твори ми можемо віднести до декоративно-ужиткового мистецтва?(Вчитель демонструє таблицю,учні називають твори.)
До декоративно-ужиткового мистецтва відносять:
-вишивку,
-народний розпис,
-ткацтво,
-килимарство,
-батик,
-різьблення по дереву,
-лозоплетіння тощо.
Споконвіку людина прикрашала своє житло різноманітними виробами з різноманітними орнаментами,сюжетами,в тому числі й образами тварин. У декоративному мистецтві образи тварин зустрічаються дуже часто.(демонстрація творів)
Керамічні вироби
Посуд часто оздоблювався стилізованими(спрощеними) фігурками тварин.Іноді й сам посуд був у формі тварин.
Глиняні фігурки тварин люди почали виготовляти ще у первісному суспільстві.(демонстрація вчителем зображень.)
посуд
Глиняні фігурки тварин
Вироби з солоного тіста
Образи тварин також бачимо й у інших творах декоративного мистецтва.(Демонстрація учителем.)
Вишивка
Народний розпис
Петриківський розпис
Вирізання з дерева
народна іграшка
кераміка
витинанки килимарство
Кожен митець має своє бачення та створює свій неповторний образ.Тварини стилізуються,предстають перед нами в незвичайному вигляді,іноді чудернацькому,іноді фантастичному,іноді в наївно простому.
Сьогодні ми з вами детальніше ознайомимося з одним із видів декоративного мистецтва – витинанкою.Витинанка виникла доволі давно ще з появою паперу.Була поширена у різних народів.Назва походить від слова «витинати».Це орнаментовані та фігурні прикраси,якими прикрашали стіни житла.Раніше їх наклеювали за допомогою молока на стіну.Вирізали витинанки ножицями або ножем з тонкого паперу,білого або кольорового.
Вчитель демонструє альбом майстрині витинанок Любові Процик.
У цьому альбомі вміщені чудові витинанки майстрині,на різну тематику.Ажурні,незвичні,ніби відштамповані графіком.
Демонстрація інших витинанок.
V.Виконання практичної роботи.
Перш за все продумайте сюжет витинанки.
Використання методу «трьох ес» (споглядаю-сприймаю-створюю).
Витинанку можна виготовити за допомогою лекала,а можна придумати самому.(Деяким учням роздаються лекала,по бажанню.)
Етапи роботи:
1.Беремо аркуш паперу.Згинаємо його навпіл.
Користуватись при виконанні роботи будемо маленькими гостроносими ножицями та спеціальним ножем.
Крім того нам буде потрібен олівець,кольоровий картон та клей.
2.Малюнок сюжету витинанки.
Так як витинанка буде симетричною,нам потрібно намалювати лише половину зображення.Малюнок починати від згину.
3.Вирізування по контуру.
Зараз це контурне зображення.Тепер потрібно зробити витинанку ажурною.
4.Виконання ажурного вирізування.
З допомогою ножиць з гострими тонкими кінчиками можна виконати ажур по витинанці.Ножиком допомагаємо робити прорізи,щоб витинанка була більш охайною.
5.Наклеювання готової витинанки на картон.
Розгортаємо витинанку.У нас вийшло симетричне зображення.Розправляємо.Зі сторони,на котрій був нанесений малюнок,намащуємо клеєм і наклеюємо витинанку на картон.
Робота завершена.
VI.Підсумки уроку.
Оцінювання дитячих робіт.
Виставка робіт на дошці.
VII.Домашнє завдання.Продумати образ фантастичної тварини.
Додаток
Співпраця вчителя і учнів.
Пояснення етапів роботи
Показ рисунка на дошці
Праця учнів
Роботи учнів