Анкета на тему: «Інтернет-загрози для дітей та підлітків»

Про матеріал
Анкета на тему: «Інтернет-загрози для дітей та підлітків» Щодня зростає популярність Інтернету, особливо серед молоді. Це пояснюється тим, що він дає неймовірні можливості для навчання, розваг, спілкування, творчості, саморозвитку та самореалізації. Можливість підключитися до мережі є не тільки через ПК, а й за допомогою мобільних телефонів, а це означає, що Інтернет став невід’ємною частиною повсякденного життя. З самого початку Інтернет розвивався без будь-якого контролю, тому на сьогоднішній день він містить величезну кількість інформації, яка в більшості випадках є небезпечною. Проте, навіть батьки інколи не здогадуються про деякі небезпеки, на які може натрапити їх дитина, перебуваючи в мережі Інтернет.
Перегляд файлу

Анкета на тему: «Інтернет-загрози для дітей та підлітків»

(анкетування проводить студентка Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т.Г.Шевченка, природничо-математичного факультету, Коротка Вікторія)

 Щодня зростає популярність Інтернету, особливо серед молоді. Це пояснюється тим, що він дає неймовірні можливості для навчання, розваг, спілкування, творчості, саморозвитку та самореалізації. Можливість підключитися до мережі є не тільки через ПК, а й за допомогою мобільних телефонів, а це означає, що Інтернет став невід’ємною частиною повсякденного життя.

 З самого початку Інтернет розвивався без будь-якого контролю, тому на сьогоднішній день він містить величезну кількість інформації, яка в більшості випадках є небезпечною. Проте, навіть батьки інколи не здогадуються про деякі небезпеки, на які може натрапити їх дитина, перебуваючи в мережі Інтернет.

 Отже, проблемою є існування ризиків та загроз в Інтернеті для дітей та підлітків.

 Мета опитування: визначення рівня опізнанності дітей та підлітків щодо Інтернет-загроз.

 Завдання дослідження: за допомогою антетування виявити вікову групу ризику, яка найбільш схильна до “потрапляння в пастку” Інтернет-загроз.

 Об’єкт: учні 5-11 класів.

 Предмет: знання респондентів щодо Інтернет-загроз.

 Інструкція: Прочитайте уважно всі запитання антеки та дайте відповідь на них (там де прочерки — напишіть відповідь самі, там де є варіанти відповідей — підкресліть або обведіть той варіант, який Вам більше підходить).  Деякі питання мають загальний вигляд, тому спробуйте уявити ситуацію та свої дії в ній. Прошу відповідати на питання анкети максимально відверто, що допоможе мені об’єктивно оцінити рівень Вашої опізнанності з теми антекування. Це анкетування є добровільним та анонімним і його результати не будуть оприлюднені та не впливатимуть на ставлення до Вас.

Опитувальник

1. Ваш вік ___________

2. Стать:

а) чоловіча      б) жіноча

3. В якому класі Ви навчаєтесь? _________________

(на наступні запитання відповідають ті учні, які активно користуються мережею Інтернет)

4. Яким пристоєм Ви користуєтесь для “виходу” в Інтернет? (можна обрати декілька відповідей)

а) Смартфон    б) ПК

в) Ноутбук     в) Планшет

5. Скільки годин на день Ви проводите на просторах Інтернету?

а) менше 2х годин   б) від 2 до 5 годин

в) від 6 до 8 годин   г) більше 9 годин

6. На що Ви витрачаєте більшість свого часу в Інтернеті? (Заповніть таблицю, де 5 - “переважно займаюсь саме цим”, а 0 - “ніколи цього не роблю”)

Вид діяльності

Оцінка

Перегляд фільмів/серіалів

 

Спілкування в соціальних мережах

 

Читання книг

 

Гра в онлайн-ігри

 

Пошук інформації для навчання

 

Перегляд відео на Ютубі

 

Прослуховування музики

 

Здійснення онлайн-покупок

 

 

7. Якими соц.мережами Ви користуєтесь? ____________________________________________________________________

8. Чи переходите Ви за незнайомими посиланнями в Інтернеті?

а) Так     б) Ні

9. Ви думаєте про можливі ризики, перед тим як викласти щось в мережу Інтернет?

а) так, завжди    б) більше так ніж ні

в) більше ні ніж так   г) ні, ніколи

10. Оберіть варіанти, які, на твою думку, є прикладами порушення прав користувача в Інтернеті (необмежена кількість варіантів):

а) зламування акаунту;

б) пересилання розмови з однією людиною іншій (іншим);

в) розповсюдження образливих чуток про інших людей;

г) скривання приватної інформації від інших користувачів;

д) розміщення фотографій інших людей без їх згоди;

е) цьокування інших людей в приватних повідомленнях;

є) розміщення неправдивої інформації про себе;

ж) розголошування приватної інформації інших людей;

з) ведення приватного акаунту з обмеженою кількість підписників.

11. Ваше ставлення до інтернет-тролінгу ________________________________________________________________________________________________________________________________________

12. Якщо у Вас поганий настрій, Ви надаєте перевагу такій діяльності:

а) перегляд фільмів/серіалів   

б) прослуховування музики

в) сон      

г) прогулянка на свіжому повітрі з друзями

д) душевна розмова з інтернет-другом

е) свій варіант _______________________________________________________

13. Уявіть ситуацію. Нам на електронну скриньку надійшов лист з проханням перейти за посиланням для отримання винагороди. Чи зробите Ви це?

а) Так     б) Ні

 

14. Оберіть варіанти, які, на Вашу думку, які є позитивом Інтернету в нашому житті (необмежена кількість варіантів)

а) веб-форуми

б) злочини хакерів

в) обмеженість доступу до мережі

г) інтернет-магазини

д) електронні платіжні системи

е) освітні проєкти

є) віруси

ж) низький рівень цензури

з) інтернет-залежність

15. Чи Ви користуєтесь електронною поштою?

а) Так     б) Ні

(на питання 16, 17 та 18 відповідають лише ті учні, які користуются послугами інтернет-магазинів)

16. Чи перевіряєте Ви реальність інтернет-магазину перед покупкою?

а) Так, завжди

б) Інколи, коли інтернет-магазин здається мені підозрілим

в) Ні, замовляю без перевірки

17. Оберіть варіанти, в яких, на Вашу думку, наведена інформація, яку повинен надати покупець для оформлення замовлення (необмежена кількість варіантів)

а) адресу проживання

б) номер телефону

в) ПІБ

г) реквізити банківської картки

д) адресу поштового відділення

е) особисті дані батьків

є) свій індентифікаційний номер

 

18. Який спосіб оплати Ві частіше всього обираєте при оформленні замовлення в Інтернет-магазині?

а) накладний платіж   б) часткова предоплата на карту продавця

в) повна оплата на карту продавця  г) свій варіант ______________

19. Уявіть ситуацію. На Вас в Інстаграм підписався(-лась) незнайомий(-а) хлопець/дівчина, який(-а) дуже хоче стати Вашим другом. Чи почнете Ви з ним/нею спілківатись?

а) Так    б) Ні

20. Ви приймаєте участь в Інтернет-челенджах?

а) Так, приймаю участь в усіх челенджах

б) Так, якщо вони безпечні

в) Так, якщо в них приймають участь мої друзі

г) Ні, мені це не цікаво

д) свій варіант _______________

21. Ваші батьки контролюють час, який Ви проводите в Інтернеті?

а) Так    б) Ні

22. Чи відчуваєте Ви себе в безпеці, знаходячись на просторах Інтернету?

а) Так

б) більше так ніж ні

в) більше ні ніж так

г) Ні

23. Якщо Ви або Ваш друг натрапить на небезпеку в Інтернеті, до кого ви звернетесь за допомогою? (заповніть таблицю, де 5 — точно звернусь, а 0 — ніколи не звернусь)

Варіанти відповідей

Оцінка

До психолога або соціального педагога

 

До сервісного центру або технічної підтримки

 

До поліції

 

До батьків

 

До знайомих/друзів

 

До вчителів

 

Нікуди

 

 

24. Як Ви вважаєте, у Вас є Інтернет-залежність?

а) так

б) більше так

в) більше ні

г) ні

Дуже дякую за відповіді!

 

Загальні правила для максимального уникнення загроз під час роботи в Інтернеті:

1. Використовуйте лише ліцензійне програмне забезпечення.

2. Встановлюйте та вчасно оновлюйте антивірусне програмне забезпечення як на ПК, так і на мобільні телефони.

3. Використовуйте надійні паролі.

4. Приєднуйтесь тільки до перевірених Wi-Fi-мереж.

5. Перевіряйте Інтернет-магазини на предмет шахраїв.

6. Переходьте лише за перевіреними посиланнями.

7. Встановіть фільтр спливаючих вікон у браузері та блокування реклами.

8. Не відкривайте повідомлення електронної пошти від невідомих Вам осіб і прикріплені до них файли.

9. Думайте про можливі ризики для Вас перед тим, як викласти щось у мережу Інтернет.

10. Зберігайте важливі для Вас дані на носіях, відключених від мережі Інтернет.

11. Нікому не повідомляйте свої особисті дані в Інтернеті.

 

 

 

 

Зміст анкети

Запитання 1 — відноситься до питання про особу респондента (за змістом); відкрите питання (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 2 — відноситься до питання про особу респондента (за змістом); закрите питання дихотомічної форми (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 3 — відноситься до питання про особу респондента (за змістом); відкрите питання (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 4 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); закрите питання поліваріантної форми (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 5 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); закрите питання поліваріантної форми (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 6 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); закрите питання табличної форми(за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 7 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); відкрите питання (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 8 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); закрите питання дихотомічної форми (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 9 — відноситься до питання про факти свідомості (за змістом); закрите питання шкалової форми (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 10 — відноситься до питання про факти свідомості (за змістом); закрите питання поліваріантної форми (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 11 — відноситься до питання про факти свідомості (за змістом); відкрите питання (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 12 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); напівзакрите питання (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 13 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); закрите питання дихотомічної форми (за формою відповіді); непряме питання  (за способом формулювання); контрольне питання до питання 8 (за функцією).

Запитання 14 — відноситься до питання про факти свідомості (за змістом); закрите питання поліваріантної форми (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 15 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); закрите питання дихотомічної форми (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 16 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); закрите питання шкалової форми (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); питання-фільтр (за функцією).

Запитання 17 — відноситься до питання про факти свідомості (за змістом); закрите питання поліваріантної форми (за формою відповіді); пряме питання  (за способом формулювання); питання-фільтр та контрольне питання до питання 9 (за функцією).

Запитання 18 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); напівзакрите питання (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); питання-фільтр (за функцією).

Запитання 19 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); закрите питання дихотомічної форми (за формою відповіді); непряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 20 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); напівзакрите питання (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 21 — відноситься до питання про особу респондента (за змістом); закрите питання дихотомічної форми (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 22 — відноситься до питання про факти свідомості (за змістом); закрите питання шкалової форми (за формою відповіді); пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 23 — відноситься до питання про факти поведінки (за змістом); закрите питання табличної форми ( за формою відповіді); не пряме питання (за способом формулювання); основне питання (за функцією).

Запитання 24 — відноситься до питання про факти свідомості (за змістом); закрите питання шкалової форми (за формою відповіді); пряме питання(за способом формулювання); контрольне питання до питання 5, 6, 12 (за функцією).

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Фалько Надія
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Каверіна Ірина Іванівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
6983
Оцінка розробки
4.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку