ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ
ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ
«СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 20»
ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Засідання педагогічної ради
«ПАРТНЕРСЬКА ВЗАЄМОДІЯ ШКОЛИ І СІМ’Ї,
ПІДТРИМКА ДИТИНИ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ КРИЗИ»
27.02.2022
ВИСТУП
ШАПОВАЛ ОЛЬГИ ВОЛОДИМИРІВНИ
практичного психолога
Результати анкетування
«ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ»
Місто Дніпро, 2022 рік
Результати анкетування
«ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ»
Респонденти: Батьки учнів 1-11 класів, 356 осіб
№ |
Запитання |
Результат |
1 |
З яких предметів, на думку батьків, дистанційне навчання відбувається ефективно:
|
Предмети базового компонента (математика, алгебра, геометрія, історія, правознавство, українська мова та література, зарубіжна література, фізика, хімія тощо) 297 осіб, 83%
|
2 |
З вивченням яких предметів у дитини виникають труднощі
|
Всі предмети початкової школи 152 осіб, 43% Інформатика та технології 51 особа, 14% (під час офлайн занять зрозуміліше засвоєння матеріалу, відсутність комп’ютеру, не можливість програмування з телефону) Предмети естетичного циклу (трудове навчання, фізична культура) 28 осіб, 8% (щоб не перанавантажувати учнів деякі уроки проходять в асинхронному режимі, учні отримують відеоматеріали, презентації тощо і відсутнє практичне закріплення вмінь при фахівцеві)
|
3 |
Причини виникнення труднощів:
|
|
А) Труднощі у самостійному засвоєнні матеріалу; |
224 особи, 63% |
|
Б) Великий об’єм інформації; |
255 осіб, 72 % |
|
В) Відсутній зворотній зв’язок. |
45 осіб, 13% |
|
Г) Інший варіант: - відсутність комп’ютера, несправні гаджети |
120 осіб, 34% |
|
- погане інтернет покриття |
99 осіб, 28% |
|
- слабка самоорганізація та дисціпліна |
|
|
4 |
Які предмети залишились «поза увагою» дитини (тобто наразі не вивчаються).
|
0 осіб, 0% |
5 |
Пропозиції щодо покращення організації дистанційного навчання, які практично можна реалізувати: Все влаштовує, в школі створено єдину платформу Googl cklasroom |
253 особа, 71% |
Краще навчатись офлайн |
247 осіб, 69% |
|
На рівні країни поліпшувати забезпечення планшетами та інтернет-покриттям |
98 осіб, 28% |
Висновки: - Дистанційна форма навчання складна для реалізації учням початкової школи, які потребують технічної підтримки батьків.
- Практичне засвоєння матеріалу краще вдається за допомогою вчителя.
- Підлітки страждають частково поганою самоорганізацією та дисципліною.
- Більшість респондентів надають перевагу очній формі навчання.
- Економічне становище родин та країни не повною мірою сприяє дистанційному навчанню (у декого відсутні електронні пристрої для навчання та Інтернет).
Рішення: 1. 2022-2023 н.р. запланувати та провести батьківський всеобуч «Партнерська взаємодія школи і сім’ї»
ДОДАТОК 1
Анкета для батьків
«Впровадження дистанційного навчання»
Шановні батьки. Адміністрація та психологічна служба школи пропонують Вам взяти участь в опитуванні щодо впровадження дистанційного навчання.
Ми прагнемо зробити цей період для дітей максимально комфортним та продуктивним, тому сподіваємось на Ваші щирі відповіді. Дякуємо за розуміння та співпрацю.
А) Труднощі у самостійному засвоєнні матеріалу;
Б) Великий об’єм інформації;
В) Відсутній зворотній зв’язок.
Г) Інший варіант.
Клас, в якому навчається дитина __________
Прізвище, ім’я дитини (необхідно для зворотнього зв’язку)
____________________________________________________________
ДОДАТОК 2
Пам'ятка «ПРАВИЛА ДОМАШНЬОЇ РОБОТИ»
ДОДАТОК 3
«ДЕРЕВО МОГО РОДУ»
(Як описати історію своєї родини)
"Пізнай свій край… себе, свій рід, свій нарід, свою землю - і ти побачиш свій шлях у життя…"
Cаме цими словами видатного українського філософа Григорія Сковороди, слід починати оповідь свого родоводу.
Генеалогічне дерево мого родоводу дуже гіллясте і має міцне й дуже коріння. Дякувати Богу, нищівний час не зумів стерти з пам'яті моїх рідних спогади про їхніх предків, й саме це робить нас, нащадків, сильними й допомагає долати труднощі, адже хто не знає свого минулого, не знає своїх предків, той не має майбутнього. Дерево не може рости без коріння, а людина не може жити без роду. Без роду вона - ніхто, і звати її - ніяк.
Опис свого роду, почну з татової лінії. Татова мама, тобто моя бабуся, розповіла мені багато цікавих історій про наших предків...
Мій прапрапрадідусь …
Бабуся працювала на …, а дідусь -… Сьогодні мої дідусь і бабуся живуть …
Мій дідусь, за татовою лінією, розповів мені про своїх дідуся і бабусю, тобто моїх прадідуся і прабабусю. Моя прабабуся …, прадідусь -…, жили в …
Продовження опису мого родоводу, я продовжу розповідю про парщурів за маминою лінією. Моя бабуся - Народилась вона у сім'ї…, її батько - …, а мати - …. У сім'ї … було … дітей. Дідусь був …. Його мати - …, його тато - ….
Мої батьки: …, завжди підтримують мене.
Я повинна пам'ятати, що мої предки покладають на мене надії, я не маю права зганьбити їх.
ДОДАТОК 4
ЯК ПЕРЕЖИТИ БАТЬКАМ
"ДИСТАНЦІЙКУ" ДІТЕЙ – ПОРАДИ ПСИХОЛОГА
Дистанційна освіта в більшості випадків така освіта передбачає і фізичну участь батьків. Вони повинні, або зробити паузу в роботі, або поєднувати роботу вдома з навчанням вдома, що є дуже нелегким завданням. Як батькам організувати дитину на віддаленому навчанні і при цьому не зійти з розуму, розповіла психолог Тетяна Ловчинська.
1. Як графік дня пов'язаний з безпекою і навіщо він потрібен дитині?
Однією з важливих потреб, як у дорослих, так і у дітей, є потреба в безпеці. Чітко організований день дає дитині це саме почуття безпеки і стабільності. А також привчає і показує, як можна розподіляти і планувати свій час. І звичайно ж, плануючи графік, не забудьте виділити час як для навчання, так і для ігор, близького спілкування з дитиною і прогулянок на свіжому повітрі.
2. Всьому своє місце. Як правильно організувати простір будинку?
Вибудовування особистих кордонів і рамок надзвичайно важливо для дітей. А організація простору в будинку якнайкраще це наочно демонструє. Підготуйте місце для навчання, щоб дитина чітко знала, що в цій зоні потрібно налаштуватися на продуктивний лад і займатися навчанням, а окремо є простір для ігор. В даному випадку своєрідна прив'язка до місць допоможе дотримуватися порядку.
3. Ви не одні такі. Навіщо потрібна група або співтовариство для батьків?
Поділяючи з кимось свої тривоги і переживання, можна зменшити силу впливу негативних факторів. Батьки можуть ініціювати створення спільного чату, де за взаємною згодою можна буде обмінюватися досвідом, висловлювати свої почуття, а також допомагати один одному. Адже у когось із учнів, наприклад, може не бути необхідних технічних можливостей або доступу до інтернету, а допомагаючи іншим, ми самі стаємо внутрішньо наповненішими.
4. Інтерактивні елементи та ігри. Як урізноманітнити навчання?
Намалюйте на великому ватмані план навчання, щоб дитина могла відзначати виконані завдання і наочно бачити свій прогрес. Можете навіть нараховувати бали, як у грі, наприклад, набрати 30 балів і виграти приз (нову книгу).
Підберіть цікаві і корисні відео на онлайн-платформах, щоб можна було зайняти дитину на якийсь час з користю.
Попросіть пояснити вам пройдений матеріал або запишіть на відео вивчений вірш, щоб порадувати бабусь-дідусів.
5. Чому важливо позбутися бажання бути ідеальними?
Зараз ми живемо в світі, де блогери і публічні люди виставляють напоказ своє життя. І виявляється, що хтось встигає з ідеальною укладкою і свіжим манікюром спекти пиріг, відвести дітей на індивідуальні уроки музики та іноземної мови, а ввечері влаштувати романтичну вечерю з чоловіком. Всі розуміють, що це лише картинка, але установка "будь досконалим" зрадницьки закладається в підсвідомість.
6. Як допомогти батькам організувати дитину на "дистанційці"
Тому просто дозвольте собі бути собою і робити помилки. Пам'ятайте, бувають погані дні, можна зазнати поразки і дати собі час прожити цей стан. Адже завтра буде новий день і новий шанс почати все заново, але з великим досвідом.
ДОДАТОК 5
ЯК ПЕРЕТВОРИТИ КАРАНТИН У КОРИСНЕ ДОЗВІЛЛЯ.
ПОРАДИ ПСИХОЛОГІВ.
Тимчасово обмеження освітнього процесу в Україні та забезпечення дистанційного навчання в закладах загальної та вищої освіти, в мистецьких, спортивних школах, у дитячих садочках міста ускладнює навчання.
Сам у квартирі – мрія багатьох школярів, вони завжди знайдуть, чим зайнятися, окрім виконання уроків і домашніх обов’язків. Тут і телевізор, і комп’ютер,і планшет. Найголовніше, коли дитина залишається вдома сама, вона повинна чітко усвідомити: є речі, яких робити не можна за жодних обставин. А саме: - Нікому не можна відчиняти дверей, навіть якщо це прийшла сусідка чи подруга мами. Вхідні двері повинні відчиняти лише дорослі. Поясніть дитині, що у всіх близьких є ключі від квартири. - Не можна по телефону незнайомим людям розповідати, що вона (дитина) зараз сама вдома, а мама прийде тільки через годину. І взагалі не дозволяйте дитині вступати в тривалі бесіди зі сторонніми. Скажіть дитині, щоб незнайомим людям вона відповідала приблизно так: “Мама зараз дуже зайнята і не може поговорити з вами. Зателефонуйте через годину”. У цьому випадку ви, по-перше, не змушуєте дитину брехати, адже мама справді зайнята. А по-друге, стороннім невтямки, що дитина вдома сама. - Не можна нічого кидати з балкона та з вікна. До вікон взагалі краще не підходити і не визирати на вулицю. На вікна краще поставити спеціальні блокуючі засувки, що їх дитина не зможе самостійно відкрити. - Не можна гратися з електропобутовими приладами та газовою плитою. - Біля телефону повинен бути список потрібних номерів (ваш мобільний, татів, тітки, бабусі, і т.д.), щоб у разі екстреної необхідності дитина знала, куди їй телефонувати. І обов’язково поясніть дитині, в яких випадках треба терміново дзвонити та кликати на допомогу. Для підтримання позитивного емоційного стану та змістовного наповнення дозвілля дітей шкільного віку пропонуємо батькам 5 ідей для проведення корисного дозвілля з дітьми:
• Настільні ігри неодмінно мають захопити вашу дитину. Їх варто обирати за віком. Для учнів початкової школи буде цікаво пограти у «ходилки-бродилки з кубиком», для підлітків та старшокласників – монополію та інші ігри, які розвивають логічне мислення. Лото, карти, пазли – теж будуть цікаві для дітей будь-якого віку.
• Заняття для розвитку теж будуть доречні. До цієї категорії можна віднести розмальовки, ліплення з пластиліну. Звичайно ж, такий вид діяльності сприяє розвитку творчих здібностей. А ще можна запропонувати дитині виготовити фотоколаж сім’ї. На великому аркуші паперу можна намалювати велике дерево, на гілках якого приклеїти фотографії членів сім’ї. Таке заняття неодмінно сподобається вашій дитині.
• Хатні справи десятиліття досліджень доводять: якщо дитина виконує обов’язкові хатні справи – це позитивно впливає на навчання, психіку, а також у майбутньому це піде на користь становленню особистості та допоможе адаптуватись до соціального оточення. Згідно з дослідженням Марті Россмана (почесного професора університету Міннесоти), якщо ви з раннього віку привчите свою дитину виконувати хатню роботу, вона почуватиметься самостійною, відповідальною та впевненою в собі людиною. Не потрібно перевантажувати дитину домашніми справами, проте дитина може допомогти батькам вдома. Наприклад, можна доручити: - вологе прибирання в квартирі, пилососити, підмітати та\ або витирати пил; - розкладати і розвішувати по місцях свої речі (чистий одяг вішати в шафу, а брудний відносити в пральну машину або в кошик для брудної білизни); - стежити за станом свого взуття, мити його в разі необхідності, завжди ставити на місце; -поливати квіти; - піклуватися про домашнього улюбленця:, витирати лапи, міняти вміст лотків; - застеляти своє ліжко; - мити посуд і розкладати його.
• Звичайне читання перетворіть у гру. Після прочитання казки або оповідання спробуйте разом з дитиною влаштувати за її мотивами домашній театр. Цікавим для дітей буде також театр тіней. Для цього необхідно встановити настільну лампу біля стіни і руками показувати фігури тварин.
• Ведення щоденника. Купіть для дитини гарний блокнот, який застібається на замочок чи закривається на ключик. Їх у продажі є безліч варіантів. Запропонуйте своєму чаду щоденно вести блокнот, записувати туди свої думки та описувати, як минув день. Це допоможе розвивати пам’ять дитини та розвине здатність чітко висловлюватися.