Анкетування та поради практичного психолога «ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ»

Про матеріал
Результати анкетування батьків та рекомендації «ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ»
Перегляд файлу

ДЕПАРТАМЕНТ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ

ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ

«СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 20»

ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

Засідання педагогічної ради

«ПАРТНЕРСЬКА ВЗАЄМОДІЯ ШКОЛИ І СІМ’Ї,

ПІДТРИМКА ДИТИНИ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ КРИЗИ»

27.02.2022

 

 

 

 

ВИСТУП

ШАПОВАЛ ОЛЬГИ ВОЛОДИМИРІВНИ

практичного психолога

 

 

 

Результати анкетування

«ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ»

 

 

 

 

 

Місто Дніпро, 2022 рік

Результати анкетування

«ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ»

Респонденти: Батьки учнів 1-11 класів,  356 осіб

 

Запитання

Результат

1

З яких предметів, на думку батьків, дистанційне навчання відбувається ефективно:

 

Предмети базового компонента (математика, алгебра, геометрія, історія, правознавство, українська мова та література, зарубіжна література, фізика, хімія тощо)     

 297 осіб, 83%

 

2

З вивченням яких предметів у дитини виникають труднощі

 

Всі предмети початкової школи  

152 осіб, 43%  

Інформатика  та технології       

                   51 особа,  14%      (під час офлайн занять зрозуміліше засвоєння матеріалу, відсутність комп’ютеру, не можливість програмування з телефону)

Предмети естетичного циклу (трудове навчання, фізична культура)

                      28 осіб, 8%  (щоб не перанавантажувати  учнів деякі уроки проходять в асинхронному режимі, учні отримують відеоматеріали, презентації тощо   і відсутнє практичне закріплення вмінь при фахівцеві)

 

3

Причини виникнення труднощів:

 

 

А) Труднощі у самостійному засвоєнні матеріалу;

224 особи, 63%

Б) Великий об’єм інформації;

255 осіб, 72 %

В) Відсутній зворотній зв’язок.

45 осіб, 13%

Г) Інший варіант:

- відсутність комп’ютера, несправні гаджети

120 осіб, 34%

               - погане інтернет покриття

99 осіб, 28%

               - слабка самоорганізація та дисціпліна

  1. особа, 28%

4

Які предмети залишились «поза увагою» дитини (тобто наразі не вивчаються).

 

0 осіб, 0%

5

Пропозиції щодо покращення організації дистанційного навчання, які практично можна реалізувати:

Все влаштовує, в школі створено єдину платформу Googl cklasroom

253 особа, 71%

Краще навчатись офлайн

247 осіб, 69%

На рівні країни поліпшувати забезпечення планшетами та інтернет-покриттям

98 осіб, 28%

 

Висновки:   - Дистанційна форма навчання складна для реалізації учням початкової школи, які потребують технічної підтримки батьків.

                     - Практичне засвоєння матеріалу краще вдається за допомогою вчителя.

                     - Підлітки страждають частково поганою самоорганізацією та дисципліною.

                      - Більшість респондентів надають перевагу очній формі навчання.

                      - Економічне становище родин  та країни  не повною мірою сприяє дистанційному навчанню (у декого відсутні електронні пристрої для навчання та Інтернет).

 

Рішення: 1. 2022-2023 н.р. запланувати та провести батьківський всеобуч «Партнерська взаємодія школи і сім’ї»

  1. Березень 2022 провести психолого-педагогічний семінар для вчителів «Наступність початкової та середньої ланки школи»
  2. Провести тренінги 5-10 класи «Формування характеру на родинних цінностях»

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

Анкета для батьків

«Впровадження дистанційного навчання»

Шановні батьки. Адміністрація  та психологічна служба школи пропонують  Вам взяти участь в опитуванні щодо впровадження дистанційного навчання.

Ми прагнемо зробити цей період для дітей максимально комфортним та продуктивним, тому сподіваємось на  Ваші щирі відповіді.  Дякуємо за розуміння та співпрацю.

  1. З яких предметів, на Вашу думку, дистанційне навчання відбувається ефективно? (Вкажіть назву предметів).
  2. З вивченням яких предметів у дитини виникають труднощі? (Вкажіть назву предметів).
  3. Причини виникнення труднощів:

А) Труднощі у самостійному засвоєнні матеріалу;

Б) Великий об’єм інформації;

В) Відсутній зворотній зв’язок.

Г) Інший варіант.

  1. Які предмети залишились «поза увагою» дитини (тобто наразі не вивчаються). (Вкажіть назву предметів).
  2. Ваші пропозиції щодо покращення організації дистанційного навчання, які практично можна реалізувати.

 

Клас, в якому навчається дитина      ­­­­__________

Прізвище, ім’я дитини (необхідно для зворотнього зв’язку)

____________________________________________________________

 

ДОДАТОК 2

Пам'ятка «ПРАВИЛА ДОМАШНЬОЇ РОБОТИ»

  1. Побачити в тексті головне (виділити головну думку, правило, закон).
  2. Діалог з автором (у процесі читання учень начебто веде розмову з автором, перевіряє, чи співпадають його при­пущення з матеріалом підручника).
  3. Навчитись ставити запитання (в процесі читання у сві­домості учня мають виникати запитання до тексту).
  4. Складання плану (накидати пункти плану; пункт пла­ну — це стисле, в одне речення, формулювання основ­ного змісту частини тексту).
  5. Суто запам'ятовування, самоконтроль (самоконтроль — необхідна умова і розуміння, і запам'ятовування).

 

ДОДАТОК 3

«ДЕРЕВО МОГО РОДУ»

 (Як описати історію своєї родини)

 

"Пізнай свій край… себе, свій рід, свій нарід, свою землю - і ти побачиш свій шлях у життя…"

Cаме цими словами видатного українського філософа Григорія Сковороди, слід починати оповідь свого родоводу.

Генеалогічне дерево мого родоводу дуже гіллясте і має міцне й дуже коріння. Дякувати Богу, нищівний час не зумів стерти з пам'яті моїх рідних спогади про їхніх предків, й саме це робить нас, нащадків, сильними й допомагає долати труднощі, адже хто не знає свого минулого, не знає своїх предків, той не має майбутнього. Дерево не може рости без коріння, а людина не може жити без роду. Без роду вона - ніхто, і звати її - ніяк.

Опис свого роду, почну з татової лінії. Татова мама, тобто моя бабуся, розповіла мені багато цікавих історій про наших предків...

Мій прапрапрадідусь …

Бабуся працювала на …, а дідусь -… Сьогодні мої дідусь і бабуся живуть …

Мій дідусь, за татовою лінією, розповів мені про своїх дідуся і бабусю, тобто моїх прадідуся і прабабусю. Моя прабабуся …, прадідусь -…, жили в …

Продовження опису мого родоводу, я продовжу розповідю про парщурів за маминою лінією. Моя бабуся - Народилась вона у сім'ї…, її батько - …, а мати - …. У сім'ї … було … дітей. Дідусь був …. Його мати - …, його тато - ….

Мої батьки: …, завжди підтримують мене.

Я повинна пам'ятати, що мої предки покладають на мене надії, я не маю права зганьбити їх.

 

 

ДОДАТОК 4

ЯК ПЕРЕЖИТИ БАТЬКАМ

"ДИСТАНЦІЙКУ" ДІТЕЙ – ПОРАДИ ПСИХОЛОГА

 

Як допомогти батькам організувати дитину на "дистанційці"

 

 Дистанційна освіта в більшості випадків така освіта передбачає і фізичну участь батьків. Вони повинні, або зробити паузу в роботі, або поєднувати роботу вдома з навчанням вдома, що є дуже нелегким завданням. Як батькам організувати дитину на віддаленому навчанні і при цьому не зійти з розуму, розповіла психолог Тетяна Ловчинська.

 

1. Як графік дня пов'язаний з безпекою і навіщо він потрібен дитині?

 Однією з важливих потреб, як у дорослих, так і у дітей, є потреба в безпеці. Чітко організований день дає дитині це саме почуття безпеки і стабільності. А також привчає і показує, як можна розподіляти і планувати свій час. І звичайно ж, плануючи графік, не забудьте виділити час як для навчання, так і для ігор, близького спілкування з дитиною і прогулянок на свіжому повітрі.

 

2. Всьому своє місце. Як правильно організувати простір будинку?

 Вибудовування особистих кордонів і рамок надзвичайно важливо для дітей. А організація простору в будинку якнайкраще це наочно демонструє. Підготуйте місце для навчання, щоб дитина чітко знала, що в цій зоні потрібно налаштуватися на продуктивний лад і займатися навчанням, а окремо є простір для ігор. В даному випадку своєрідна прив'язка до місць допоможе дотримуватися порядку.

    

3. Ви не одні такі. Навіщо потрібна група або співтовариство для батьків?

 Поділяючи з кимось свої тривоги і переживання, можна зменшити силу впливу негативних факторів. Батьки можуть ініціювати створення спільного чату, де за взаємною згодою можна буде обмінюватися досвідом, висловлювати свої почуття, а також допомагати один одному. Адже у когось із учнів, наприклад, може не бути необхідних технічних можливостей або доступу до інтернету, а допомагаючи іншим, ми самі стаємо внутрішньо наповненішими.

 

4. Інтерактивні елементи та ігри. Як урізноманітнити навчання?

 Намалюйте на великому ватмані план навчання, щоб дитина могла відзначати виконані завдання і наочно бачити свій прогрес. Можете навіть нараховувати бали, як у грі, наприклад, набрати 30 балів і виграти приз (нову книгу).

 Підберіть цікаві і корисні відео на онлайн-платформах, щоб можна було зайняти дитину на якийсь час з користю.

 Попросіть пояснити вам пройдений матеріал або запишіть на відео вивчений вірш, щоб порадувати бабусь-дідусів.

 

5. Чому важливо позбутися бажання бути ідеальними?

 Зараз ми живемо в світі, де блогери і публічні люди виставляють напоказ своє життя. І виявляється, що хтось встигає з ідеальною укладкою і свіжим манікюром спекти пиріг, відвести дітей на індивідуальні уроки музики та іноземної мови, а ввечері влаштувати романтичну вечерю з чоловіком. Всі розуміють, що це лише картинка, але установка "будь досконалим" зрадницьки закладається в підсвідомість.

 

6. Як допомогти батькам організувати дитину на "дистанційці"

 Тому просто дозвольте собі бути собою і робити помилки. Пам'ятайте, бувають погані дні, можна зазнати поразки і дати собі час прожити цей стан. Адже завтра буде новий день і новий шанс почати все заново, але з великим досвідом.

 

 

 

ДОДАТОК 5

ЯК ПЕРЕТВОРИТИ КАРАНТИН У КОРИСНЕ ДОЗВІЛЛЯ.

ПОРАДИ ПСИХОЛОГІВ.

C:\Users\user\Desktop\Без названия.jpg Тимчасово обмеження освітнього процесу в  Україні та забезпечення дистанційного навчання в закладах загальної та вищої освіти, в мистецьких, спортивних школах, у дитячих садочках міста ускладнює навчання.

Сам у квартирі – мрія багатьох школярів, вони завжди знайдуть, чим зайнятися, окрім виконання уроків і домашніх обов’язків. Тут і телевізор, і комп’ютер,і планшет. Найголовніше, коли дитина залишається вдома сама, вона повинна чітко усвідомити: є речі, яких робити не можна за жодних обставин. А саме: - Нікому не можна відчиняти дверей, навіть якщо це прийшла сусідка чи подруга мами. Вхідні двері повинні відчиняти лише дорослі. Поясніть дитині, що у всіх близьких є ключі від квартири. - Не можна по телефону незнайомим людям розповідати, що вона (дитина) зараз сама вдома, а мама прийде тільки через годину. І взагалі не дозволяйте дитині вступати в тривалі бесіди зі сторонніми. Скажіть дитині, щоб незнайомим людям вона відповідала приблизно так: “Мама зараз дуже зайнята і не може поговорити з вами. Зателефонуйте через годину”. У цьому випадку ви, по-перше, не змушуєте дитину брехати, адже мама справді зайнята. А по-друге, стороннім невтямки, що дитина вдома сама. - Не можна нічого кидати з балкона та з вікна. До вікон взагалі краще не підходити і не визирати на вулицю. На вікна краще поставити спеціальні блокуючі засувки, що їх дитина не зможе самостійно відкрити. - Не можна гратися з електропобутовими приладами та газовою плитою. - Біля телефону повинен бути список потрібних номерів (ваш мобільний, татів, тітки, бабусі, і т.д.), щоб у разі екстреної необхідності дитина знала, куди їй телефонувати. І обов’язково поясніть дитині, в яких випадках треба терміново дзвонити та кликати на допомогу. Для підтримання позитивного емоційного стану та змістовного наповнення дозвілля дітей шкільного віку пропонуємо батькам 5 ідей для проведення корисного дозвілля з дітьми:

Настільні ігри неодмінно мають захопити вашу дитину. Їх варто обирати за віком. Для учнів початкової школи буде цікаво пограти у «ходилки-бродилки з кубиком», для підлітків та старшокласників – монополію та інші ігри, які розвивають логічне мислення. Лото, карти, пазли – теж будуть цікаві для дітей будь-якого віку.

Заняття для розвитку теж будуть доречні. До цієї категорії можна віднести розмальовки, ліплення з пластиліну. Звичайно ж, такий вид діяльності сприяє розвитку творчих здібностей. А ще можна запропонувати дитині виготовити фотоколаж сім’ї. На великому аркуші паперу можна намалювати велике дерево, на гілках якого приклеїти фотографії членів сім’ї. Таке заняття неодмінно сподобається вашій дитині.

Хатні справи десятиліття досліджень доводять: якщо дитина виконує обов’язкові хатні справи – це позитивно впливає на навчання, психіку, а також у майбутньому це піде на користь становленню особистості та допоможе адаптуватись до соціального оточення. Згідно з дослідженням Марті Россмана (почесного професора університету Міннесоти), якщо ви з раннього віку привчите свою дитину виконувати хатню роботу, вона почуватиметься самостійною, відповідальною та впевненою в собі людиною. Не потрібно перевантажувати дитину домашніми справами, проте дитина може допомогти батькам вдома. Наприклад, можна доручити: - вологе прибирання в квартирі, пилососити, підмітати та\ або витирати пил; - розкладати і розвішувати по місцях свої речі (чистий одяг вішати в шафу, а брудний відносити в пральну машину або в кошик для брудної білизни); - стежити за станом свого взуття, мити його в разі необхідності, завжди ставити на місце; -поливати квіти; - піклуватися про домашнього улюбленця:, витирати лапи, міняти вміст лотків; - застеляти своє ліжко; - мити посуд і розкладати його.

Звичайне читання перетворіть у гру. Після прочитання казки або оповідання спробуйте разом з дитиною влаштувати за її мотивами домашній театр. Цікавим для дітей буде також театр тіней. Для цього необхідно встановити настільну лампу біля стіни і руками показувати фігури тварин.

Ведення щоденника. Купіть для дитини гарний блокнот, який застібається на замочок чи закривається на ключик. Їх у продажі є безліч варіантів. Запропонуйте своєму чаду щоденно вести блокнот, записувати туди свої думки та описувати, як минув день. Це допоможе розвивати пам’ять дитини та розвине здатність чітко висловлюватися.

 

docx
Додано
2 червня 2022
Переглядів
954
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку