Анотація досвіду "Використання дидактичних online – сервісів на уроках української мови та літератури - засіб розвитку і самореалізації особистості"

Про матеріал
У роботі впроваджено цифрові технології (LearningApps.org , Wordart , QR-коди , Google Форми, Google Classroom, онлайн-сервіс Plickers,Kahoot, Ourboox), інтерактивні технології, особистісно-орієнтованого навчання, які діють на засадах педагогіки партнерства та дитиноцентризму. Матеріали даного педагогічного досвіду містять приклади використання інформаційно-комунікаційних, цифрових технологій у різних видах навчальної діяльності учнів із впровадженням різноманітних методів, прийомів (тестові online завдання, віртуальні екскурсії, хмари слів, електронні книжки, відеопоезія, буктрейлери, ментальні або інтелект-карти, комп’ютерні презентації тощо).
Перегляд файлу

Анотація перспективного педагогічного досвіду

Тема досвіду: Використання дидактичних online – сервісів на уроках української мови та літератури -  засіб розвитку і самореалізації особистості

C:\Users\User\Desktop\яяяяяяяяяя\20191216_141626.jpg

 

 

 

 ПIБ: Кравченко Оксана Леонідівна     

Посада: вчитель української мови та літератури

Кваліфікаційна категорія: «спецiалiст вищої категорiї», педагогічне звання: «старший вчитель»

 


 

Провідна педагогічна ідея досвіду:  Цілеспрямовано стимулювати інтерес учнів до самоосвіти й самореалізації через систематичне залучення їх до самостійної пізнавальної діяльності шляхом широкої інтеграції дидактичних  online - сервісів у процес навчання, які  сприятимуть реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти. 

 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

      Науково-технічний прогрес, інформатизація суспільства XXI століття зумовили необхідність інноваційної діяльності педагога.

      Потужний потік нової інформації, застосування комп'ютерних технологій у різних сферах життя людини, розповсюдження ігрових приставок і комп'ютерів мають великий вплив на виховання сучасної  дитини і її сприйняття навколишнього світу. Істотно змінюється і характер її улюбленої практичної діяльності, і захоплення. Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати з підручника, довідників, лекції вчителя. Але  сьогодні, з огляду на сучасні реалії, учитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання: навіщо це потрібно?  Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі використання комп'ютерних мереж і онлайнових засобів,  набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа засобів. 

      Саме тому сьогодні широко використовуються цифрові технології, які могли б найбільш повно враховувати вікові особливості,  інтереси, нахили, здібності кожного учня. У досвіді поєдналися елементи традиційних уроків та сучасні інноваційні методи роботи з учнями. Використання дидактичних online - сервісів дозволяє  сформувати особистість, яка має міцні знання з теми і  здатна адаптуватися в умовах сьогодення.  Широке використання  цифрових технологій на уроках спонукає учнів до самостійної праці, творчого мислення, пошуку.

    Такий процес навчання є досить привабливим і для вчителів: допомагає їм вчасно оцінити досягнення дитини, сформувати її «життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації в житті, навчанні та праці»( «Концепція нової української школи»)

Науково-теоретична база досвіду

Самостійна пізнавальна діяльність  досліджувалась  у  контексті проблемного та розвивального навчання науковцями: А.М. Алексюком, В.І Бондарем, М.І. Махмутовим, А.М. Матюшкіним, В.Ф. Паламарчук, І.С Якиманською та ін..

Проблему застосування у навчально-виховному процесі хмарних технологій, створення хмароорієнтованих навчальних середовищ відображено в працях С. Карамана, Ж. Горіної, Г. Дегтярьової,  Л. Мацько та ін. У роботах цих авторів висвітлено теоретико - практичні питання розроблення й використання програмних засобів ІКТ в україномовній освіті. Науковці В. Биков, М. Бухаркіна, Г. Корицька, Г. Дегтярьова, Ю. Запорожченко, В. Заседатель, Н. Ладиженська, С. Литвинова та інші також досліджують впровадження хмарних технологій в освітньому середовищі.

         Разом із тим у педагогічній науці недостатньо розглянуто питання апробації на практиці технології організації  та ефективності засобів самостійної пізнавальної діяльності учнів шляхом використання дидактичних  online – сервісів на уроках української мови та літератури, що і обумовило вибір теми досвіду. 

 

 Стисла анотація досвіду

У роботі впроваджено цифрові технології (LearningApps.org , Wordart ,  QR-коди , Google Форми,  Google Classroom,  онлайн-сервіс Plickers,Kahoot, Ourboox), інтерактивні технології, особистісно-орієнтованого навчання, які діють на засадах педагогіки партнерства та дитиноцентризму. 

Матеріали даного педагогічного досвіду містять приклади використання інформаційно-комунікаційних, цифрових технологій у різних видах навчальної діяльності учнів із впровадженням різноманітних методів, прийомів (тестові online завдання, віртуальні екскурсії, хмари слів, електронні книжки, відеопоезія, буктрейлери, ментальні або інтелект-карти, комп’ютерні презентації тощо).

У роботі презентовано  практичну систему, яка включає:

  • систему уроків української мови  з комп’ютерною підтримкою в 5 класі з теми «Відомості з синтаксису і пунктуації»;
  • конспекти уроків різних типів;
  • види самостійних пізнавальних ігор та ігрових ситуацій;
  • різноманітні прийоми активізації самостійної пізнавальної діяльності учнів;
  • завдання для самоосвітньої діяльності школярів.

 

Результативність впровадження досвіду

   Систематичне залучення учнів до самостійної пізнавальної діяльності сприяє підвищенню ефективності уроків української мови та літератури - всі учні 11 класу успішно складають ЗНО (100%). Мої  учні є студентами філологічного факультету та факультету журналістики ЗНУ. Учні посідають призові місця у II етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, Міжнародному   мовно - літературному конкурсі імені Т.Шевченка, Міжнародному конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика.

Репрезентація досвіду

Виступи на засіданнях ШМО вчителів філологічних дисциплін, шкільних семінарах і педрадах, на засіданнях РМЦ.

Посилання на досвід

 

Посилання на додатки

  • Додаток 1. Урок - казка з української мови в 6 класі. «Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові. Числівники прості, складні й складені»
  • Додаток 2. Урок – казка з української мови в 7 класі. «Дієприслівниковий зворот. Коми при дієприслівниковому звороті та одиничному дієприслівнику» 
  • Додаток 3. Система уроків із української мови  з комп’ютерною підтримкою в 5 класі з теми «Відомості з синтаксису і пунктуації»
  • Додаток 4.  Інтегрований урок української мови в 5 класі з теми «Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів», презентація 
  • Додаток 5. Урок української літератури в 11 класі. О. Довженко. Оповідання «Мати» як  гімн невмирущій красі українки. Новела «Воля до життя»
  • Додаток 6. Урок –екскурсія з української мови у 8 класі. «Твір-опис місцевості (вулиці, села,міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі»
  • Додаток 7. Урок української літератури в 10 класі. «Леся Українка.  «Лісова пісня» - шедевр світової драматургії. Оригінальність жанру, фольклорно-міфологічна основа, піднесена до філософських узагальнень. Особливості композиції. Майстерне розкриття у творі загальнолюдських проблем»
  • Додаток 8. Відеопоезія, буктрейлери
  • Додаток 9. Реклама творів, сторінки у ФБ
  • Додаток 10. Флеш – картки
  • Додаток 11. Система самоосвітніх завдань
  • Додаток 12. Кроссенс
  • Додаток 13. Діаманта
  • Додаток 14. Wordart. Хмаринки слів

 



 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пилипчук Таїса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
1560
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку