Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

Про матеріал
Урок-подорож має за мету:дослідити символіку подорожей Маленького принца, їхній філософський зміст і значення для людського життя.
Перегляд файлу

Тип уроку: урок-подорож. Клас: 8

 

Тема: Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц» 

 

Методи та прийоми: інтерактивна подорож, аналіз тексту, бесіда, творча робота. 

 

Мета уроку 

1. Освітня: розкрити глибинний зміст твору «Маленький принц»; дослідити філософські та моральні ідеї, закладені в книзі. 

2. Розвивальна: розвивати вміння аналізувати літературний твір, порівнювати події книги з реальним життям, формувати критичне мислення. 

3. Виховна: виховувати чуйність, вміння цінувати дружбу, любов, відповідальність. 

 

Обладнання: 

- Карта подорожей Маленького принца. 

- Цитати з твору для аналізу. 

- Ілюстрації Антуана де Сент-Екзюпері. 

- Аудіо або відеофрагменти за мотивами книги. 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент 

1. Привітання учнів. 

2. Перевірка готовності до уроку. 

3. Налаштування на атмосферу уроку-подорожі. 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань 

1. Бесіда: 

   - Що ви знаєте про Антуана де Сент-Екзюпері? 

   - Чи читали ви «Маленького принца»? Яке враження справила книга? 

 

2. Епіграф уроку: 

   «Ми у відповіді за тих, кого приручили». 

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку 

- Тема уроку: Подорож Маленького принца: пошук відповідей на важливі життєві питання. 

- Мета: дослідити символіку подорожей Маленького принца, їхній філософський зміст і значення для людського життя. 

 

IV. Основна частина уроку 

1. Старт подорожі: Планета автора 

   - Коротка розповідь про Антуана де Сент-Екзюпері. 

   - Аналіз його життєвого шляху та впливу на створення твору. 

 

2. Подорож планетами Маленького принца: 

 

   1) Планета Короля: 

   - Символіка влади та авторитету. 

   - Чи завжди влада є розумною? 

 

   2) Планета Честолюбця: 

   - Аналіз образу людини, яка прагне слави. 

   - Як честолюбство заважає справжньому щастю? 

 

   3) Планета П’яниці: 

   - Роздуми про людську слабкість і зневіру. 

   - Як подолати коло безвиході? 

 

   4) Планета Бізнесмена: 

   - Символ матеріалізму та жадібності. 

   - Що важливіше – гроші чи духовні цінності? 

 

   5) Планета Ліхтарника: 

   - Образ людини, яка слідує обов’язку. 

   - Як знайти гармонію між працею та життям? 

 

   6) Планета Географа: 

   - Осмислення знань і їхнього значення. 

   - Чи можна знати світ, не бачачи його? 

 

3. Планета Земля – зустріч із важливими образами: 

   - Лис («Ти назавжди у відповіді за тих, кого приручив»). 

   - Троянда як символ кохання й турботи. 

   - Змія як символ смерті та переходу. 

 

4. Філософія Маленького принца: 

   - Що означає бути відповідальним? 

   - Як дорослі втрачають здатність бачити головне? 

   - Чому справжнє щастя ховається в дрібницях? 

 

V. Закріплення матеріалу 

1. Дискусія: 

   - Чому дорослі часто стають «сліпими» до простих істин? 

   - Як ви розумієте фразу: «Головного очима не побачиш, тільки серце здатне це відчути»? 

 

2. Творче завдання: 

   - Уявіть, що ви зустріли Маленького принца. Що б ви йому сказали або запитали? 

 

VI. Підсумок уроку 

1. Узагальнення: 

   - «Маленький принц» – це твір про пошук себе, справжніх цінностей і любові. 

   - У кожного своя планета, але ми всі шукаємо одне: розуміння й тепло. 

 

2. Рефлексія: 

   - Що ви взяли для себе з цього уроку? 

   - Як слова Маленького принца змінюють ваше сприйняття життя? 

 

VII. Домашнє завдання 

1. Написати есе на тему: «Моя зустріч із Маленьким принцом». 

2. Підготувати малюнок або колаж, що відображає ваші уявлення про його подорожі. 

 

docx
Додано
9 січня
Переглядів
1223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку