Тема: Створення та виконання алгоритмів з циклами для виконавців у середовищі програмування для дітей.
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: комп'ютер, підручник.
Хід уроку:
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
На сьогоднішньому уроці ми будемо створювати на виконання алгоритми з циклами у середовищі програмування Scratch.
IV. Вивчення нового матеріалу
Одним із найвідоміших героїв американського письменника Марка Твена є Том Сойєр. Пригадайте, як йому довелося у вихідний день білити паркан.
- Складемо для Тома алгоритм фарбування паркана. Візьмемо як приклад паркан із 2 дощечок.
- Алгоритм фарбування двох дощечок містить 6 команд. А скільки команд буде в алгоритмі, якщо потрібно пофарбувати 100 дощечок?
- У поданому алгоритмі деякі команди повторюються. Якщо відомо, скільки разів слід виконати певні команди, використовують алгоритм із заданою кількістю повторень.
- Подамо алгоритм фарбування паркана у вигляді алгоритму із заданою кількістю повторень.
- У середовищі Скретч для реалізації алгоритмів із заданою кількістю повторень існує команда Повторити N з групи Керувати (де N — кількість повторень).
Однією з найпопулярніших мов програмування для навчання дітей основам програмування досі залишається мова Лого (англ. Logo), розроблена Сеймуром Пейпертом та Ідіт Харель ще в 1967 р. Як продовження ідей мови Лого, в 2007 р. було створено середовище програмування Скретч.
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання
Опрацювати п.