Апаратна і програмна складові інформаційної системи. Комп’ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп’ютера.

Про матеріал
Апаратна і програмна складові інформаційної системи. Комп’ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп’ютера.
Перегляд файлу

Тема: Створення та виконання алгоритмів з циклами для виконавців у середовищі програмування для дітей.

Мета: 

  • навчальна: продовжити ознайомлювати з  структурою розгалуження і повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з повторенням, у визначеному навчальному середовищі;
  • розвивальна: розвивати логічне та алгоритмічне мислення; пам’ять, творчу уяву;
  • виховна: виховувати позитивне ставлення до занять інформатики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: комп'ютер, підручник.

Хід уроку:

І. Організаційний етап

  • Перевірка присутніх
  • Перевірка домашнього завдання

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке алгоритми?
  2. Які ви знаєте алгоритми?
  3. Які алгоритми називаються циклічними?
  4. Наведіть приклад циклічного алгоритму.
  5. В якому середовищі програмування ми працювали на минулому уроці?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ми будемо створювати на виконання алгоритми з циклами у середовищі програмування Scratch.

IV. Вивчення нового матеріалу

Одним із найвідоміших героїв американського письменника Марка Твена є Том Сойєр. Пригадайте, як йому довелося у вихідний день білити паркан.

- Складемо для Тома алгоритм фарбування паркана. Візьмемо як приклад паркан із 2 дощечок.

  1.                   Підготуй пензель і фарбу.
  2.                   Набери фарбу на пензель.
  3.                   Пофарбуй першу дощечку.
  4.                   Набери фарбу на пензель.
  5.                   Пофарбуй другу дощечку.
  6.                   Прибери пензель і фарбу.

- Алгоритм фарбування двох дощечок містить 6 команд. А скільки команд буде в алгоритмі, якщо потрібно пофарбувати 100 дощечок?

- У поданому алгоритмі деякі команди повторюються. Якщо відомо, скільки разів слід виконати певні команди, використовують алгоритм із заданою кількістю повторень.

- Подамо алгоритм фарбування паркана у вигляді алгоритму із заданою кількістю повторень.

- У середовищі Скретч для реалізації алгоритмів із заданою кількістю повторень існує команда Повторити N з групи Керувати (де N — кількість повторень).

Однією з найпопулярніших мов програмування для навчання дітей основам програмування досі залишається мова Лого (англ. Logo), розроблена Сеймуром Пейпертом та Ідіт Харель ще в 1967 р. Як продовження ідей мови Лого, в 2007 р. було створено середовище програмування Скретч.

V. Підсумок уроку

  1. За допомогою якої команди можна здійснити повторення у середовищі програмування Scratch?
  2. В якій фігурі позначається блок схема повторення?
  3. Що таке алгоритм із заданою кількістю повторень?

VI. Домашнє завдання

Опрацювати п.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 серпня
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку