Творчість учнів «Аплікація «Золота рибка»
Творча робота - це прекрасна,
надзвичайно важка і
дивовижно радісна праця.
М. Островський
Мета: навчити дітей правильно визначити пропорцію між розмірами
окремих шаблонів і їх розміщення на листку; виховувати почуття
відповідальності та взаємодопомоги; розвивати творчу уяву;
привчати дітей до роботи в колективі; ознайомлення з правилами
безпеки під час виготовлення аплікацій
Обладнання: ножиці, кольоровий папір, кольоровий картон, шаблони до
аплікації, шаблони маленьких рибок, коробка, клей
Хід заняття:
Вчитель. Для того щоб дізнатися, що ми будемо робити зараз вам потрібно відгадати загадки.
Загадки:
1. У воді вона живе, дзьоба не має, а дзьобає. Риба
2. У мулі він ховається, в сметані смажиться. Карась
3. Крила є та не літає, ніг нема,а не доженеш, зуби є та не порахуєш. Щука
4. В морі рибка золота кораблі переверта. Кит
5. В річці риба проживає-
Довгу морду вона має,
Гострі зуби, хижу вдачу –
В річці всі від неї плачуть. Щука
6. Упіймав Івасик рибу,
Але витягнути – мука!
Бо сердита і велика
На гачок зловилась… Щука
7. У річці , у ставі, у морі
Живе і не відає горя.
Дзьоба нема та дзьобає з гачків
Мушок, жучків, черв’ячків. Риба
8. Я великий, важкий, мов ракета, стрімкий.
В океані живу — випірнаю,
пливу з буруна на бурун...
Потрапляю на гарпун. Кит.
Вчитель. А тепер скажіть мені чи знаєте ви вірші про рибок. Якщо так то я вас послухаю.
Вірші
Акула ти без дула
І не стріляєш ти з гармати,
Та як ухопиш з дуру
То буду цяцьку мати.
В `юн гніздо собі не в`є
Бо у воді купається
Зате він добре воду п`є
І сам собі пишається.
Дельфін тому такий дельфін
Що співає гарно він
З позаранку він встає
Й спати рибам не дає.
Карасі ви карасі
Ви не грайтеся в мулці
Бо як будете шуміти
То не довго там вам жити.
Лещик лащився до сома
Не хотів сидіти в дома
Сом і сам там не сидів
Бо лещика вранці з`їв.
Мойва риба невеличка
Не живе вона у річці
Полюбляє лиш озера
І не любить браконьєра.
Окунь окуня спитав:
«Ти сьогодні не проспав?»
Окунь окуню сказав
Що сьогодні він й не спав.
Сом собі гуляє сам
Тому сом усім сомам
Наказав гуляти з ним
Щоб не бути тут одним.
Форель також славна риба
І її вловити треба
Бо як зловиш ти форель
Будеш пити ти коктейль.
Щука у ставку царює
І на всіх мальків полює
А вони втікати вміють
Бо щуку не розуміють.
Вчитель. А зараз пограємо в цікаву гру «Злови рибку»
У коробку, розмальовану водоростями, покласти рибок до яких прикріплена число з кількістю мрій або бажань кожного учня. Кожен по черзі однією рукою витягує по одній рибці. На кожній рибці написано число від 1 до 3 це кількість мрій чи бажань. Запам’ятайте це число.
А тепер ви напевно здогадались, що ми будемо сьогодні робити. Так діти!?
Діти відповідають. Так!
Вчитель. Діти вірно це рибка ось така (вчитель показує дітям уже зроблену рибку) а яка ця рибка, яка має бажання для кожного.
Діти відповідають. Золота!
Вчитель. Так діти! Це золота рибка! А зараз вам я розкладу на парти шаблони до рибки, а ми з вами з неї зробимо таку рибку, яка буде здійснювати бажання.
І. Повторити правила користування ножицями, клеєм і необхідності дотримання порядку на партах.
ІІ. Розгляд зразка аплікації і вибір відповідних шаблонів.
ІІІ. Бесіда з учнями про пропорційні співвідношення шаблонів на рибці.
ІV. Практична колективна робота.
- Для початку потрібно обличчя для рибки зробити та приклеїти.
- Далі щоб наша рибка вміла бачити, ми робимо та приклеюємо очі.
- Для того, щоб вона могла говорити треба зробити та приклеїти губки рибки.
- Для того, щоб вона була гарнішою, ми її вдягнемо.
Вчитель. Ви напевно трішки потомились. Проведемо для вас фізкульхвилинку. (діти встають )
Добре те, що сонце світить! (руки піднімаються вгору)
Добре те, що вітер віє! (імітують коливання од вітру)
Добре те, що оцей ось ліс! (присідають)
Разом з нами ріс і ріс! (повільно піднімаються, показуючи як ростуть дерева)
Добре те, що в нашій річці! (руки піднімаються вперед, долоні назовні)
Синя, не брудна вода! (імітують плавання)
І мене матуся рідна! (крокують на місці)
Після школи зустріча! (плескають в долоні)
Добре гратися надворі! (стрибають)
Добре вчитися у школі! (сідають за парти)
Добре плавати в ставу! (імітують плавання)
Добре те, що я живу! (плескають в долоні)
- А для того щоб наша рибка була справді золотою ми для її приклеїмо корону.
- Ось і наша рибка готова.
V. Прибирання робочого місця.
5. Підсумок заняття.
Вчитель. Тепер коли ваша золота рибка готова візьміть її в руки та загадайте стільки бажань, скільки було у вас на початку. бажання. Тепер ви нікому не кажіть його і воно обов’язково здійсниться. Придумайте ім’я своїй рибці.
Тепер рибки ми приклеїмо на цей стенд. І коли ми захочемо забажати бажання. Ми до її підійдемо , закриємо оченята та загадаємо бажання.
Дякую всім за увагу!