Тема: «Апостроф. Розрізнення слів з апострофом».
Мета:
Завдання: вчити сприймати матеріал, аналізувати і узагальнювати. Закріпити орфограму щодо написання слів з апострофом.
Тип уроку: урок-гра
Інноваційні методи та інтерактивні технології, застосовані на уроці: вправа «Мікрофон», вправа «Асоціативний кущ», гра «Дослідники», гра з LEGO.
Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, групова, парна.
Обладнання: герой Апостроф, карта випробувань, опорний конспект «Апостроф. Розрізнення слів з апострофом», дидактичний ілюстративний матеріал, музичний супровід, зошити, підручник «Українська мова та читання. 2клас » І.Большакова, М.Пристінська.
Хід уроку
Пролунав шкільний дзвінок,
Всі зібрались на урок.
Повернемось до гостей,
Дружно скажем «Добрий день!»
Ми візьмемося за руки,
Веселіше буде нам,
Бо у класі всі ми друзі –
Усмішки даруєм вам.
2.Мотивація навчальної діяльності.
Все залежить від вашої уважності, активності, творчості.
Виразно читаємо,
Чітко відповідаємо,
Мову свою рідну
Збагачуємо й вивчаємо. (Хором)
ІІ. Основна частина.
1.Актуалізація опорних знань.
Я такий же, як знак розділовий,
І відомий шкільній дітворі.
Та в словах української мови
Я пишусь не внизу, а вгорі.
Спробуй лиш написати ім’я-
Зразу стану потрібним і я.
2. Повідомлення теми і завдань уроку. Слайд 5.
Сьогодні на уроці ми з вами працюватимемо над темою:
Апостроф.
-Діти, вам цікаво дізнатися, що означає слово Апостроф? Слайд 6
• Само слово прийшло до нас з грецької мови, де означало «повернутий убік», кривий, зігнутий.
• Апостроф унікальний, бо ж не в кожній мові є! І тому його не можна губити і забувати, бо від цього мова збідніє, стане незрозумілою.
– На що схожий апостроф? (Відповідь дітей)
Подивимося, яке наступне завдання на 2 конверті.
3. Сприймання й усвідомлення матеріалу
1)Каліграфічна хвилинка. Слайд 8
УРОК ПОЧНЕМО БЕЗ ЗУПИНКИ
З КАЛІГРАФІЧНОЇ ХВИЛИНКИ.
М’я п’ю б’є в’ї р’я ф’ю
-Що спільного в написанні цих складів?
2) Гра «Дослідники» (утворити слова з апострофом)
Об’єднати, ім’я, солов’ї, торф’яний, пір’я, комп’ютер.
- Прочитати слова і записати в зошити.
- Так коли ми пишемо апостроф (правило)? Слайд 10
Після букв, запам'ятайте:
Бе, Пе, Ве, еФ, еМ та еР —
Всі апостроф проставляйте
Між Я, Ю, Є, Ї тепер!
3) Вибіркове списування (списати слова з апострофом з 4 червоного конверта на парті)
Кам’яний, пюре, п’ять, рюкзак, б’ють, в’ялий, буряк, м’ята.
Фізкультхвилинка
«Склади речення» Слайд 13
– Дем’ян і Мар’яна запрошують на своє подвір’я. Що ж роблять на подвір’ї Дем’ян і Мар’яна ?
– В які ігри на подвір’ї любите грати ви?
Дем’ян, друзями, з, м’ячем, граються.
- У вас на парті лежить конверт у якому є уривок тексту з казки («Маша та ведмідь»).
- Прочитайте цей уривок.
- З якої казки?
- Хто підбіг на подвір’я?
- Чи можна заходити на чужу територію, або у чужий дім?
- Це вам нічого не нагадує?
- Зробити звуко-буквений аналіз слів з апострофом. (1 ряд-подвір’я;
2 ряд-пір’я).
ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
• Цеглинки LEGO
• Обговорюємо правильність або хибність твердження
ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Вправа «Незакінчене речення» Слайд 12
-На уроці я дізнався/дізналася …
-Навчився / навчилась…
- Вмію читати і писати слова з …