Архітектурні пам’ятки Стародавнього Єгипту

Про матеріал
Презентація до теми "Архітектурні пам’ятки Стародавнього Єгипту" - характерні риси та ознаки стилю
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Архітектурніпам’ятки. Стародавнього Єгипту

Номер слайду 2

З якими культурами асоціюютьсяу вас споруди на фото?Чому саме з ними?

Номер слайду 3

Архітектурні образи відображають стиль історичної епохи, самобутність та особливості світосприйняття її творців. Стиль притаманний усім видам мистецтва, але наочніше він виявляється в декоративно - прикладному мистецтві та архітектурі. Стиль - це спільність образної системи, засобів художнього вираження, що характеризують мистецтво певного періоду. Мистецтво Стародавнього Єгипту було надзвичайно залежним від релігії, і це значною мірою уповільнювало його розвиток. Культові догмати вимагали канонізації художніх образів, суворого наслідування усталеним зразкам. Та попри все протягом тривалого періоду єгипетська художня культура розвивалась, відбиваючи і нові вимоги часу, і боротьбу різних соціальних верств.

Номер слайду 4

Роль мистецтва у Стародавньому Єгипті була абсолютно іншою, ніж у сучасній культурі. На відміну від скороминущого земного життя, мистецтво було носієм буття вічного, головним засобом забезпечення безсмертя. Тому праця художників вважалася священнодією. Вони займали високе соціальне становище, часто були жерцями. Характерно, що в період Стародавнього царства вперше архітектор виступає не як безіменний ремісник, а як особа, котра займає високий суспільний стан і до котрої володарі Єгипту виявляють найвищу пошану – зв'язують його ім'я зі спорудою.  Мистецтво Єгипту пов'язано головним чином з релігійними віруваннями. Воно представлено величними монументами і присвячено двом культам у житті єгиптян: культу богів і культу мертвих. Серед творів мистецтва домінуюче положення займає образ фараона. Для образного втілення цієї ідеї розміри фігур фараонів у скульптурі й живопису перевищують за розмірами фігури простих смертних. Провідним видом мистецтва Стародавнього Єгипту була архітектура, а всі інші види певним чином залежали від неї. У Єгипті вже на початку III тисячоліття до н.е. складається монументальна архітектура. Причому майже не збереглося громадських будівель, проте безліч – поховальних споруд і храмів.

Номер слайду 5

Спорудження грандіозних царських пам'ятників негативно позначалося на економіці держави, відриваючи величезну кількість людей від землеробства, ремісництва і тим викликало незадоволення не тільки народних мас, а й знаті.  Тільки уявіть, наскільки трудомістким був даний процес і наскільки великої кількості фізичних сил він вимагав! У порівнянні з сучасним будівництвом, це було справжньою каторгою для робітників, проте єгиптяни анітрохи не нарікали на подібні умови, оскільки головною їхньою метою було створення усипальниці для вельмишановного ними правителя. Наприкінці періоду Стародавнього царства в Єгипті відбуваються важливі соціально-політичні зміни. Постійні війни та гігантські будівельні роботи по спорудженню пірамід та храмів ущент підірвали економіку країни і призвели до ослаблення влади фараонів. Єгипет розпався на окремі області — номи, між правителями яких точилася жорстока боротьба за владу.

Номер слайду 6

Всі зображення в Стародавньому Єгипті яскраво розфарбовували. Кам'яну поверхню готували до фарбування — грубий шар бруду з більш м'яким шаром гіпсу зверху, потім вапняк — і фарба лягала рівніше. Застосовувані пігменти були мінеральними, щоб захистити зображення від сонячного світла.Єгипетські храми розташовано на гігантських колонадах, або їх висікали в глибині скелі. Їх фасади оздоблювали різними зображеннями. Колони робили з дерева, або каменю, прикрашали розписами, увінчували стилізованою квіткою лотоса, або папірусу.

Номер слайду 7

Зміст настінних розписів залежав від їхнього призначення: в поминальних храмах уславлювали царя, зображували битви, захоплення полонених, полювання, розповідали про сівбу, жнива, риболовлю, полювання в заростях Нілу, працю ремісників. Єгипетські майстри стінопису користувалися барвниками мінерального походження. Білу фарбу одержували з вапняку, червону — з червоної вохри, зелену — з малахіту, жовту — з вохри, блакитну — з лазуриту. Зверху живопис покривали шаром лаку або смоли, щоб зберегти зображення надовго. Невеликі зображення, виконані в такій техніці, добре збереглися, хоча на великих статуях практично не зустрічаються. Найчастіше подібні методи застосовували при розфарбовуванні маленьких статуй, особливо дерев'яних.  Статуї богів і фараонів ставили на загальний огляд, як правило, на відкритих просторах і поза храмів. Існував дуже строгий канон створення давньоєгипетської скульптури: колір тіла чоловіка мав бути темніше кольору тіла жінки, руки сидячої людини повинні були бути виключно на колінах; існували певні правила зображення єгипетських богів.

Номер слайду 8

Давньоєгипетська архітектура вирізняється умовністю й одноманітністю. Це було пов'язано з тим, що видобуток каменю і його обробка перебувала в руках держави, методи роботи встановилися так міцно, що не змінювалися впродовж 3500 років.Ізольованість єгипетської цивілізації призвела до того, що в стародавній державі була відсутня конкуренція в архітектурі, яка б сприятливо вплинула на її розвиток, як, наприклад, в Європі. Ще одним важливим фактором була відсутність різноманітності будівельного матеріалу.

Номер слайду 9

Д/З - підготуйте коротку доповідь (10-15 речень) про будь-яку архітектурну пам'ятку Єгипту (крім піраміди Хеопса та Сфінкса – про них не писати!) * можна від руки або в електронному вигляді (презентація чи word-файл) головне, оформіть красиво та грамотно

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, 8 клас, Презентації
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
4 вересня 2023
Переглядів
2032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку