Аркуш міні-підручника з трудового навчання 8 клас "Технологія в’язання виробів спицями."

Про матеріал
Аркуш міні-підручника це допомога вчителю та дітям у вивченні теми та виконання практичної роботи. В аркуш входять ті матеріали, що необхідні для виконання проекту.
Перегляд файлу

МІНІ-ПІДРУЧНИК з трудового навчання учениці 8  класу

 

ТЕМА: Технологія в’язання виробів спицями.

Змістовно-пошуковий міні-модуль (2x30).

Пам'ятка для учнів.

  1. Будь уважний, май гарний настрій, володій собою.
  2. Заглиблюйся у суперечності проблемної ситуації.
  3. Самостійно встановлюй зв'язки відомого і невідомим. Вияви приховані залежності.
  4. Будь наполегливим і не бійся помилятися.
  5. Відшукай відповідь на запитання: Чому? Як? Навіщо?
  6. Пропануй гіпотези, що до шляхів розв'язування проблем.
  7. Шукай нові способи розв'язування проблеми.
  8. Активно пізнавай та аналізуй нове.
  9. Шукай причинно-наслідкові та функціональні зв'язки. Пояснюй причини, порівнюй факти, зіставляй образи.

10.Розклади на складові, класифікуй, записуй головне.

 

Рефлексія.    Прочитайте пам'ятку та позначте те що вам підходить.

  •      готовий працювати наполегливо;
  •      є сумніви, що до вивчаємої теми;
  •      не готовий працювати, бо є поважні причини.

 

Інструкційна карта №1. Визначення розміру шкарпетки. Прочитайте питання. Відповідями „так" чи „ні" розділіть питання на ті, які ви знаєте відповіді, та на ті, що не знаєте.


Питання.

  1. Чи зрозуміло вам, що це таке?_______
  2. Чи знаєте ви, що таке резинка?_______
  3. Навіщо необхідна сантиметрова стрічка?____________________
  4. Навіщо вимірювати розмір ноги?_____
  5. Як зв'язати п'ятку?________________
  6. Як закрити носок?________________
  7. Як зв'язати шкарпетку на двох спицях?_

 

 

 

Інструкційна карта №2.

Технологічна карта в'язання шкарпетки на двох спицях.

Прочитайте питання. Відповідями „так" чи „ні" розділіть питання на ті, які ви знаєте відповіді, та на ті, що не знаєте.


Питання.

  1. Де початок в'язання, згори чи знизу? 
  2. Якою в'язкою в'яжуть патент?____
  3. Якою в'язкою в'яжуть

манжет?;_________________

  1. Що необхідно, щоб зв'язати п'ятку? 
  2. Як зв'язати стопу?____________
  3. Як закрити петлі?____________
  4. Як добавляти петлі?___________

 

 

 

 

Інструкційна карта №3. Приклади збільшення та зменшення петель у

в 'язанному полотні.

Прочитайте та розгляньте уважно. Виберіть ті види збільшення та зменшення петель, які вам необхідні для в'язання шкарпетки і в якому місті.

1. Вив'язування п'ятки:

а) зменшення -

б) зменшення -

2. Вив'язування миска -

Інструкційна карта №4. Способи прибавленим кількості петель у в'язаному полотні.

 Виберіть один з  видів добавляння петель, який ми будемо використовувати при в'язанні

Інструкційна карта №5. Способи убавлення кількості петель

        у в'язаному полотні.

 Виберіть один вид убавлення петель, який ми будемо використовувати при в'язанні.

 

 

 

 

Рефлексія.   Виберіть те що вам підходить.

  •       все зрозуміла, до практичної роботи готова повністю
  •       є моменти, які потребують особистого пояснення
  •       зрозумілі тільки де які моменти, потребую особистої уваги вчителя.

ДОВІДНИК.

Набор петель, лицьова петля, виворотна петля.

НАБОР ПЕТЕЛЬ

 

 

ЛИЦЕВАЯ ПЕТЛЯ

ОБРАЗОВАНИЕ БОКОВОГО КРАЯ

В плоских изделиях, независимо от узора и количе­ства петель, всегда следует набирать 2 лишние — кро­мочные петли. В начале спицы первую петлю всегда снимают не провязанной, при этом нить проходит сверху, т.е. перед началом. Получается ровный цепочкообразный край.

ЗАКРЕПЛЕНИЕ ПЕТЕЛЬ

Закрепление петель применяется при окончании работы. Существует два варианта закрепления петель.

Первый вариант

Провязываем две петли вместе, т.е. кромочную и следующую за ней. Правой спицей захватываем две пет-

ли вместе за переднюю стенку и вытягиваем петлю. В результате из двух петель получаем одну. Эту провя­занную петлю снимаем с правой спицы обратно на левую и привязываем также из двух петель одну. И так провязываем до конца ряда. Когда на спице останется одна петля, нить обрываем. Оставляем 5-6 см нити, которую вводим в петлю и затягиваем.

Второй вариант.

Первую петлю снимаем, вторую вяжем лицевой или изнаночной, в зависимости от узла. На правой спице получаем две петли. Левую спицу вводим в снятую петлю, слегка вытягиваем ее и протаскиваем через нее провязанную петлю. Далее вяжем 3-ю петлю по рисун­ку 49 и протаскиваем ее в петлю на правой спице.

Так вяжут до конца ряда. Когда останется одна пет­ля, нить обрывают и петлю вытягивают.

 

ИЗНАНОЧНАЯ ПЕТЛЯ


Расчет количества петель и рядов. Плотность вязания

Не начинайте вязать, не сделав предварительного расчета вязания! Даже асы в трикотажном деле не рискуют вязать изделия без лекал и расчета. Поверьте, 20 минут, затраченные на расчет, гарантируют вам качество и нужный размер готового изделия, избавят от утоми­тельного распускания испорченных деталей.

 

Сделайте на свой размер чер­теж лекала со всеми необходимы­ми припусками (см. Припуски на свободное облегание) и свяжите образец основной вязки по схеме размером не менее 10x10 см. Отпарьте его утюгом через влаж­ную ткань. Определите, сколько петель и рядов укладывается в 10 см и в 1 см (рис. 1)

Например: мы определили, что по горизонтали плотность вязания равна 2,8 петли в 1 см и по вертикали — 4,2 ряда в 1 см. Зна­чит, вязание шарфа шириной 20 см и длиной 120 см (рис. 2) надо начинать на 56 петлях и вязать 504 ряда. После влажно-тепловой обработки полуфабриката вы с удовольствием убедитесь, что шарф действительно получился нужной длины и ширины (±1 см на погрешности, которых может и не быть).

 

 

 

 

                                    ЧУЛОЧНАЯ ВЯЗКА

Для образца набираем 25 петель (можно больше) и вяжем:

1-й ряд — все петли вяжут лицевой вязкой;

2-й ряд — все петли вяжут изнаночной вязкой;

3-й ряд — узор повторяется с первого ряда.

 

  РЕЗИНКА 1x1

Применяется при вязании манжет, носков, варежек, шапочек, шарфов и свитеров.

Для образца набираем 32 петли (или любое другое четное количество) и вяжем:

1-й ряд — 1 петля лицевая, 1 изнаночная и т.д. до конца ряда;

2-й ряд — \ петля лицевая, 1 изнаночная и т.д. до конца ряда;

3-й ряд — узор повторяется с первого ряда.

 

                                                    РЕЗИНКА 2x2 

Применяется при вязании манжет, носков, варежек
и в резинках любых трикотажных изделий. 

Для образца набираем 24 петли (или любое другое количество, кратное 4, плюс 2 кромочные) и вяжем:

1-й ряд — 2 лицевые петли, 2 изнаночные и т.д. конца ряда;

2-й ряд — 2 лицевые петли, 2 изнаночные и т.д. конца ряда;

    3-й ряд — узор повторяется с первого ряда.

 

docx
Додано
19 січня
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку