Тема. Страх
Мета. Зниження рівня тривожності, боротьба зі страхами та переживання. Розвиток творчих здібностей, уваги до свого ментального здоров’я.
Хід заняття
Привітання і емоційне налаштування
Вчитель. Я рада вітати Вас, учні та учениці. З яким настроєм та емоціями ви сьогодні завітали на нашу зустріч? Минулого року гімн українських січових стрільців «Ой, у лузі червона калина» прогримів на увесь світ. А як ваша внутрішня червона калина? Закріпіть свій стікер до відповідного зображення червоної калини на фліпчарт:
Емоції – постійні супутники нашого життя. Ми щедро пересипаємо ними повідомлення у месенжерах та соціальних мережах, але чи завжди нам вдається їх розпізнати, коли вони у реальному житті? Давайте перевіримо.
Вчитель на екрані демонструє смайлики, що відображають емоційний стан і фото людей, що переживають відповідні емоції. Завдання – встановити відповідність між фото людини та смайлом.
Визначення мети
Вчитель. Наша червона калина у лузі, вона не похилилася, адже ми незламні, але на ній не вистачає листя. Давайте додамо їх листочки, закріпивши наші очікування.
На аркушах паперу у формі листочків учні та учениці записують свої очікування від уроку, закріпляють їх на гілочках калини та озвучують.
Візуалізація
Вчитель. Події останніх років виснажили нас морально та фізично. Ми багато боялися за себе, за рідних і близьких, за друзів. Іноді здавалося, що кожен наш день – це суцільний страх.
Візьміть квіточки, що є на ваших столах. Напишіть на них, що таке страх для вас. Після цього озвучуємо та закріплюємо квіти на гілочки калини на дошці.
Насправді, відчуття страху – це цілком природна, захисна реакція людського організму на подразник. На думку психологів, немає у світі жодної людини, яка б нічого не боялася. Але це не значить, що зі страхами потрібно змиритися і перебувати у їх полоні. Найпопулярнішою є ніктофобія – страх перед темрявою, є навіть страх страху – це фобофобія.
Малюнки закріплюємо на дошку.
Робота з притчею. Підсумки
Вчитель. Одного разу почалася дуже сильна злива. Всі діти прибігли додому, але наймолодшої доньки не було.
Мати занепокоїлася і пішла шукати її. Надворі йшов дощ, безперервно виблискували блискавки і гримів грім. Від цих блискавок ставало страшно і моторошно. Мама кожен раз лякалася при виблискуванні блискавки.
Незабаром, жінка знайшла свою дочку, дівчинка бігала і гралася під дощем. Вся змокла, але щаслива вона стрибала і танцювала. І кожен раз, коли в небі вдаряла блискавка, дівчинка піднімала своє обличчя та сміялась! Мама була дуже здивована:
– Що ти робиш? – запитала вона. Тобі не страшно? Невже ти зовсім не боїшся грози?
– А чого тут боятися? – Весело відповіла дівчинка. – Мамо, дивись, я танцюю, а небо мене фотографує!
Обговорення:
– Як ви вважаєте, чого ця притча навчає?
Подумайте, як страх можна подолати? Запишіть свій «рецепт» подолання страху на кетязі калини, озвучте та закріпіть його до нашого деревця.
Нехай у вашому житті не буде місця тривогам та страхам, а внутрішня, душевна калина завжди лише квітне!