Про матеріал
Мовлення — це один із найбагатших скарбів, який подарувала людині природа. Мовлення — це один із найвагоміших критеріїв оцінювання розвитку дитини, її розумової діяльності.
Для дитини дуже важливо, як сприймають її мовлення дорослі та ровесники, з якими вона спілкується. ЇЇ мовлення повинно бути чітким, виразним, розбірливим, зрозумілим і приємним на слух для співрозмовників. Але часто мовленнєві вади стають на заваді нормального спілкування дитини в колективі, спричиняють негаразди та розлади психічного здоров’я. Під час мовлення малюк почувається дискомфортно, може заглибитися у себе. Щоб запобігти цьому, необхідно своєчасно виявити дефекти мовлення і якомога швидше їх подолати.
Одним із перших етапів корекції фонетичних порушень у дітей є підготовка артикуляційного апарату до постановки звуків та розвиток артикуляційної моторики.
Артикуляційна гімнастика – це вправи для тренування органів мовлення. Адже для того, щоб дитина навчилася правильно артикулювати складні для вимови звуки, її губи та язик мають бути достатньо сильними, гнучкими і рухливими, тривалий час утримувати певне положення, легко здійснювати перехід від одного положення до іншого.