5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

Артикуляційна гімнастика

Про матеріал
Мета артикуляційної гімнастики – розвиток рухливості органів мовленнєвого апарату, відпрацювання правильних, повноцінних рухів артикуляційних органів необхідних для правильної вимови звуків.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Артикуляційна гімнастика “Язичок розминай – чітко звуки вимовляй”Підготувала вчитель-логопед. Романівського інклюзивно-ресурсного центру Анастасія Гранківська

Номер слайду 2

Артикуляційна гімнастика – це комплекс вправ для тренування органів артикуляційного апарату (губ, язика, нижньої щелепи) спрямованих на формування правильної звуковимови.      Мета артикуляцiйної гімнастики — розвиток рухливості органів мовленнєвого апарату, відпрацювання правильних, повноцінних рухів артикуляційних органів необхідних для правильної вимови звуків.

Номер слайду 3

Основні правила проведення артикуляційної гімнастики. Артикуляційні вправи повинні проводитися щоденно, протягом 10 -15 хв., в залежності від віку дитини. Артикуляційну гімнастику виконувати сидячи або стоячи перед дзеркалом, щоб дитина бачила своє, і Ваше обличчя, та могла контролювати виконання вправ. Перед початком роботи необхідно показати дитині вправу та пояснити її виконання. Кожну вправу дитина повинна повторювати 10-15 разів. Кожну вправу виконувати повільно, ритмічно та чітко (доцільно використовувати пісочний годинник або рахунок подумки).

Номер слайду 4

Під час роботи перед дзеркалом потрібно стежити за тим, щоб у дитини працювали лише ті м’язи, що тренуються у даній вправі. Шия і плечі повинні бути ненапруженим. Наприкінці виконання кожної вправи органи мовленнєвого апарату повинні повернутися у вихідне положення. Дотримуватися послідовності, від виконання простих вправ до складніших. Не перевантажуйте дитину, не вимагайте від неї виконання всіх вправ під час одного заняття. Частіше хваліть дитину, викликайте позитивний настрій при виконанні артикуляційної гімнастики.

Номер слайду 5

Артикуляційні вправи для щелепи. Жувальні рухи в повільному темпі із зімкнутими зубами. Жувальні рухи в швидкому темпі із зімкнутими зубами. Легке постукування зубами – губи розімкнуті.

Номер слайду 6

Ариткуляційні вправи для губ і язика

Номер слайду 7

«Посмішка» Утримувати кілька секунд губи в усмішці. Намагатися не показувати зуби. Виконувати 10-15разів.

Номер слайду 8

«Хоботок» Витягнути зімкнені губи вперед. Утримувати в такому положенні 5-10 секунд. Виконувати 10-15 разів..

Номер слайду 9

«Парканчик» Посміхніться без напруження, щоб було видно верхні та нижні зуби. Утримувати в такому положенні5-10 секунд. Виконувати 10-15 разів.

Номер слайду 10

«Лопатка» Відкрити рот та покласти широкий язик на нижню губу. Утримувати в такому положенні 5-10 секунд. Виконувати 10-15 разів.

Номер слайду 11

“Голочка” Усміхнутися, висунути язик, зробити його вузьким. Слідкувати, щоб кінчик не загинався. Виконувати 10-15 разів.

Номер слайду 12

“Гребінець”Висунути широкий і розслаблений язик. «Розчесати» його зубами від кінчика до серединки, а потім від серединки до кінчика. Виконувати 10-15 разів.

Номер слайду 13

«Смачне варення» Висунути широкий язик, облизати верхню губу і сховати язик вглиб рота. Повторити 10-15 разів.

Номер слайду 14

«Чистимо зубки» Посміхнутися, відкрити рот, кінчиком язика «почистити» верхні зуби з внутрішньої сторони, виконуючи рухи із сторони в сторону. Потім нижні зуби. Повторити 10-15 разів.

Номер слайду 15

«Чашечка» Відкрити рот. Бічні та передні краї широкого язика підняти вгору. Не торкатися зубів. Утримувати в такому положенні 10-15 секунд.

Номер слайду 16

«Гойдалка» Відкрити рот, напруженим язиком тягтися до верхніх та нижніх зубів (по черзі). Повторити 10-15 разів.

Номер слайду 17

“Годинник”Відкрити рот, губи розтягнути в посмішці, кінчиком вузького язика тягнутися то до правого, то до лівого вуха (в різні куточки язика). Слідкувати, щоб щелепа і губи не рухались. Повторити 10-15 разів.

Номер слайду 18

«Маляр» Рот відкрити. Кінчиком язика проводити по піднебінню вперед-назад, як маляр щіткою білить стелю. Слідкувати, щоб язик залишався широким, а його кінчик не висувався з рота. Повторити 10-15 разів.

Номер слайду 19

“Гірка”Відкрити рот, заховати кінчик язика за нижні зуби, а спинку язика підняти вгору. Показати круту гірку. Повторити 10-15 разів.

Номер слайду 20

“Котушка” Рот трохи відкрити. Бокові краї язика притиснути до верхніх корінних зубів. Зробити так, щоб кінчик язика впирався в нижні передні зуби. Широкий язик «викочувати» вперед і ховати вглиб рота. Виконувати 10-15 разів.

Номер слайду 21

“Барабан”Відкрити рот. Підняти язик до альвеол («горбики» за верхніми зубами). Утримуючи таке положення, швидко стукати язиком, промовляючи: «т-т-т», «д-д-д», «тд-тд-тд». Повторити 10-15 разів.

Номер слайду 22

“Парус”Рот трохи відкрити. Широкий язик підняти за верхні зуби. «Викочувати» його, вимовляючи «и-и-и». Виконувати 10-15 разів.

Номер слайду 23

«Грибок» Широко відкрити рот. Язик присмоктати до піднебіння. Утримувати в такому положенні 10- 15 секунд.

Номер слайду 24

«Коник» Відкрити рот. Присмоктати язик до піднебіння, клацати язиком. Спочатку повільно, потім швидше, розтягуючи під’язичну зв’язку. Повторити 10-15 раз.

Номер слайду 25

Молодці!!!

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
16 квітня
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку