ЛОГОПЕДИЧНА КАЗКА «ВЕСНЯНА ПОДОРОЖ СТРУМОЧКА» ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Автор:вчитель – логопед Тимофєєва М.С.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст І кваліфікаційної категорії ДНЗ: дошкільний навчальний заклад компенсуючого типу, дитячий садок №25 «Дзвіночок» Лексична тема: «Весна прийшла»
№ |
Назва артикуляційної вправи |
Правила виконання |
|
Зміст логопедичної казки |
|
1. |
Артикуляційна вправа «Віконечко»
|
Рот широко відкритий, язик спокійно лежить на дні ротової порожнини. Утримувати в такому положенні під рахунок від 5-10. Повторити 5 – 10 разів.
|
|
Сьогодні, я розкажу тобі цікаву історію про пригоди Струмочка. Прийшла весна. Погода стояла просто дивовижна. Пригріло тепле, лагідне сонечко. Сонечко було таке гарне, таке велике, таке кругленьке. Ось таке. |
|
2. |
Артикуляційна вправа «Лопатка» |
Широкий, розслаблений язик висунути, покласти на нижню губу, потримати 10-15 секунд (при напруженні поплескати по язику шпателем або поплямкати губами). Повторити 5 – 10 разів.
|
|
Сонечко пригрівало, сніг навкруги танув. Почалася весняна відлига. В яру, за маленьким будиночком, де жила дівчинка Оленка, протікав струмок. Він був спочатку широкий. Ось такий. |
|
3. |
Артикуляційна вправа «Голочка» |
|
Усміхнутися, висунути язик, зробити його вузьким. |
|
Потім звужувався і ставав вузьким. Ось таким. |
Утримувати під рахунок: 1-2-3-45-6-7-8-9-10. |
|
|
Слідкувати, щоб кінчик не загинався. Повторити 5 – 10 разів. |
|
||
4. |
Артикуляційна вправа «Лопатка – Голочка» |
|
Почергово виконувати вправи «Голочка» та «Лопатка» (робити язичок то широким, то вузьким). Рахунок: 1-2. |
|
То широкий, то вузький струмочок протікав у яру. То широкий, то вузький |
Повторити 5 – 10 разів.
|
|||||
5. |
Артикуляційна вправа «Вітрило» |
|
Посміхнутися, широко відкрити рот, поставити язик за верхні зуби так, щоб кінчик язика міцно упирався в зуби. Утримувати 5 – 10 с. Повторити 5 – 10 разів. |
|
Одного разу Оленка зробила човник з вітрилом і пустила його у струмочок |
6. |
Артикуляційна вправа «Гойдалка»
|
Відкрити рота. Почергово рухати язиком вгорувниз. А) до верхньоїнижньої губи; б) до верхніхнижніх зубів; Нижня щелепа не рухається. Рахунок: 1-2. Вправу виконувати 5 – 10 разів. |
Оленка дуже хвилювалася, чи допливе її човник до справжньої річки. Оленка спитала у струмочка: Чи донесеш ти мій човник до річки? І струмочок продзюрчав: Звісно, мені допоможуть інші струмки. І поніс човник вгору – вниз. Ось так. |
||
|
|
|
|||
7. |
Артикуляційна вправа «Гірка»
|
Посміхнутися, відкрити широко рот, кінчик язика поставити за нижні зуби, |
Раптом струмочок наткнувся на крижану перешкоду і не міг нести човника далі. |
||
|
спинку язика вигнути «гіркою». В такому положенні утримувати язичок під рахунок від 1до 5 – 10 разів |
||||
8. |
Артикуляційна вправа «Індик»
|
Відкрити рот, покласти язик на верхню губу й широким переднім краєм робити рухи вперед – назад: спочатку повільно, не вдриваючи язик від губи, потім швидко, додаючи голос: бл – бл – бл |
Але сонечко пригрівало все сильніше та сильніше та крижинка розтанула. Води в Струмочку стало більше і він поніс човник з більшою силою. Навіть було чути як булькотіла водиця |
||
9. |
Артикуляційна вправа «Муляр»
|
Посміхнутися, відкрити рот. Широким кінчиком язика погладити піднебіння від зубів до горла. Нижня щелепа не повинна рухатися. Вправу виконувати 5 – 10 разів. |
Човника притискало то до одного берега, то до іншого |
||
10. |
Артикуляційна вправа «Пароплав гудить»
|
Губи у посмішці, рот широко відкрити та з напруженням промовляти звук И – И – И |
Нарешті струмочок виніс човника у річку, де плив величезний пароплав
|
||
11. |
Артикуляційна вправа «Посмішка» |
Розтягування розімкнутих губ, зуби при цьому зімкнуті, добре видно і верхні, і нижні різці. Утримувати в такому положенні під рахунок від 3-10. Повторити 5 – 10 разів. |
Коли Оленка гуляла по бегегу річки, то вона побачила свій маленький, рожевий човник поруч з величезним пароплавом. Дівчинка дуже зраділа та посміхнулася. Ось так. |