АРТИКУЛЯЦІЙНА КАЗКА "ВЕСНЯНА ПОДОРОЖ СТРУМОЧКА" (старший дошкільний вік)

Про матеріал
Надзвичайного значення має артикуляційна гімнастика для розвитку рухливості та укріплення м'язів мовного апарату дитини. Провести артикуляційну гімнастику в цікавій ігровій формі допоможуть артикуляційні казки. Опубліковану казку можна використовувати в роботі з дітьми старшого дошкільного віку, лексична тема "Весна"
Перегляд файлу

ЛОГОПЕДИЧНА КАЗКА «ВЕСНЯНА ПОДОРОЖ СТРУМОЧКА» ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор:вчитель – логопед  Тимофєєва М.С.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст І кваліфікаційної категорії ДНЗ: дошкільний навчальний заклад  компенсуючого типу,    дитячий садок №25 «Дзвіночок»  Лексична тема: «Весна прийшла»

Назва артикуляційної вправи

Правила виконання

 

Зміст логопедичної казки

1.

Артикуляційна вправа «Віконечко»

image

 

Рот широко відкритий, язик спокійно лежить на дні ротової порожнини. Утримувати в такому положенні під рахунок від 5-10.

Повторити 5 – 10 разів.

 

 

 

 

 

Сьогодні, я розкажу тобі цікаву історію про пригоди Струмочка. Прийшла весна. Погода стояла просто дивовижна. Пригріло тепле, лагідне сонечко.   Сонечко було таке гарне, таке велике, таке кругленьке. Ось таке.

image

2.

Артикуляційна вправа «Лопатка»

image

Широкий, розслаблений язик висунути, покласти на  нижню губу, потримати 10-15 секунд (при напруженні  поплескати по язику шпателем або поплямкати   губами).

Повторити 5 – 10 разів.

 

 

Сонечко  пригрівало, сніг навкруги танув. Почалася

весняна відлига. В яру, за маленьким будиночком, де жила дівчинка Оленка, протікав струмок. Він був спочатку широкий. Ось такий.

image

3.

Артикуляційна вправа «Голочка»

image

 

Усміхнутися, висунути язик, зробити його вузьким. 

 

Потім звужувався і ставав вузьким. Ось таким.

Утримувати під рахунок: 1-2-3-45-6-7-8-9-10.

 

 

 

Слідкувати, щоб кінчик не загинався. Повторити 5 – 10 разів.

 

4.

Артикуляційна вправа «Лопатка –

Голочка»

image

 

Почергово виконувати вправи «Голочка» та «Лопатка» (робити язичок то широким, то вузьким).

Рахунок: 1-2.

 

То широкий, то вузький струмочок протікав у яру. То широкий, то вузький 

image

Повторити 5 – 10 разів.

 

 

5.

Артикуляційна вправа «Вітрило»

image

 

Посміхнутися, широко відкрити рот, поставити язик за верхні зуби так, щоб кінчик язика міцно упирався в зуби. Утримувати

5 – 10 с.

Повторити 5 – 10 разів.

 

Одного разу Оленка зробила човник з вітрилом і пустила його у струмочок image

6.

Артикуляційна

вправа «Гойдалка»

image

 

   Відкрити рота.

Почергово рухати язиком  вгорувниз. 

     А) до верхньоїнижньої губи;

     б) до верхніхнижніх зубів;

  Нижня щелепа не рухається. Рахунок: 1-2.     Вправу виконувати 5 – 10 разів.

Оленка дуже хвилювалася, чи допливе її човник до справжньої  річки. Оленка спитала у струмочка: Чи донесеш ти мій човник до річки? І струмочок продзюрчав: Звісно, мені допоможуть інші струмки. І поніс човник вгору – вниз. Ось так.

 

 

 

7.

Артикуляційна

вправа «Гірка»

 

Посміхнутися, відкрити широко рот, кінчик язика поставити за нижні зуби,

Раптом струмочок наткнувся на крижану перешкоду  і не міг нести човника далі. 

 

image

спинку язика вигнути «гіркою». В такому положенні утримувати язичок під рахунок від 1до 5

– 10 разів  

image

8.

Артикуляційна

вправа «Індик»

image 

Відкрити рот, покласти язик на верхню губу й широким переднім краєм робити рухи вперед – назад: спочатку повільно, не вдриваючи язик від губи, потім швидко, додаючи голос: бл – бл – бл

Але сонечко пригрівало все сильніше та сильніше та крижинка розтанула. Води в Струмочку стало більше і він поніс човник з більшою силою. Навіть було чути як булькотіла водиця

9.

Артикуляційна

вправа «Муляр»

 

image

Посміхнутися, відкрити рот. Широким

кінчиком язика   погладити піднебіння від зубів до горла.   Нижня щелепа не повинна рухатися. Вправу  виконувати  5 – 10  разів.

Човника притискало то до одного берега, то до іншого 

10.

Артикуляційна вправа «Пароплав

гудить»

 

Губи у посмішці, рот широко

відкрити та з напруженням промовляти звук

И – И – И 

imageНарешті струмочок виніс човника у річку, де плив величезний

пароплав

 

 

11.

Артикуляційна вправа «Посмішка»

image

Розтягування розімкнутих губ, зуби при цьому зімкнуті, добре видно і верхні, і нижні різці. Утримувати в такому положенні під рахунок від 3-10. Повторити 5 – 10 разів.

Коли Оленка гуляла по бегегу річки, то вона побачила свій маленький, рожевий човник поруч з величезним пароплавом. Дівчинка дуже зраділа та посміхнулася. Ось так. 

 

image

pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку