Аудіювання. Літературне читання

Про матеріал
Аудіювання містить оповідання В.Сухомлинського "Пелюстка на квітці" та шість тестових запитань, та текст Б. Комар "Груші - дві і одна" та шість тестових запитань.
Перегляд файлу

Варіант 1

 

ПЕЛЮСТКА ТА КВІТКА

 

У садочку на грядочці виросла гарна квітка жоржини. Біла, як мармур, духмяна. Літають над квіткою бджоли й джмелі, беруть чудовий нектар. У білій квітці жоржини сорок дві пелюстки. І ось одна з цих сорока двох пелюсток загордилася:

— Я найкраща. Без мене й квітка не квітка. Я найголовніша.

Ось візьму та піду — що мені?

Промовила це Пелюстка, напружилася й вилізла з квітки жоржини, скочила на землю. Сіла вона в кущі шипшини й дивиться:що ж квітка робитиме? А квітка байдужки собі. Біла, духмяна,усміхається сонцю, згукує до себе бджіл і джмелів.

Пішла собі Пелюстка. Довго ходила, аж зустрічає Муравлика.

— Ти хто?

— Я Пелюстка. Найкраща. Найголовніша. Без мене й квітка неквітка,— пояснює.

— Пелюстка? Знаю пелюстку я у квітці, а на двох тоненьких лапках не знаю,— відповідає Муравлик.

Ходила бідна Пелюстка, ходила до вечора та й засохла. А квітка все цвіте, біла, духмяна, усміхається сонцю, і літають над нею, які раніше, бджоли й джмелі. Ось така, бачте, казка. Квітка й без однієї пелюстки квітка. А пелюстка без квітки — ніщо! (182 слова)

За В. Сухомлинським

 

 

 

 

 

Оберіть правильну відповідь на запитання.

 

Яка квітка виросла на грядочці?

а) рожева троянда;

б) біла жоржина;

в) біла лілея.

 

 Чому квітку покинула одна із її сорока двох пелюсток?

а) захотіла помандрувати;

б) із цікавості до навколишнього світу;

в) тому що загордилася.

 

 Що сталося з квіткою?

а) усе цвіла й згукувала бджіл і джмелів;

б) змарніла, і бджоли та джмелі забули про неї;

в) образилася на Пелюстку й страшенно злостилася.

 

 Кого зустріла Пелюстка?

а) Коника;

б) Муравлика;

в) Жучка.

 

 Що сказав Муравлик Пелюстці?

а) визнав Пелюстку та побажав їй веселих мандрів;

б) визнав Пелюстку та привітав її вчинок;

в) сказав, що знає пелюстку в квітці, а на двох лапках —не знає.

 

 Що довела ця історія з Пелюсткою?

а) що квітка та пелюстка можуть існувати одна без одної;

б) що пелюстка без квітки — ніщо;

в) що горда Пелюстка здатна на сміливий крок.

 

 

 

 Оцінка ____________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 2

 

ГРУШІ — ДВІ І ОДНА

 

Якось ми з Оксаною сиділи на лаві у сквері. Повз нас стежкою пройшла бабуся. В одній руці вона несла кошик з грушами, другою спиралася на сухувату палицю.

Спіткнулася бабуся і мало не впала. А кошик не втримала, випустила з рук, і груші розсипалися.

— От лихо! — скрутно зітхнувши, мовила бабуся й заходилася збирати груші.

Тільки їй, старенькій, дуже важко було нахилятися.Та вона ще й не добачала: мацає, мацає рукою навколо себе, аж поки знайде якусь грушу.

Я підійшов до бабусі і почав показувати, де вони лежать.

— Ось… ось… — тикав пальцем.

А коли бабуся мацала не там, куди показував, то аж сердився: —Та не там! Ось тут!

До нас підбігла Оксана. Але вона не стала підказувати. Присіла навпочіпки, швиденько зібрала груші у фартушок і висипала в кошик.

— Всі? — спитала бабуся.

— Всі! — дружно відповіли ми.

— Спасибі, дітки, що допомогли,— подякувала вона і простягнула нам груші.

— Це тобі, дівчинко,— бабуся дала Оксані дві здоровенні з рум’яними боками груші

—А це тобі хлопчику…

У руці у мене опинилася одна груша, також велика й рум’яна. Бабуся ще раз подякувала, попрощалася й пішла далі.

Ми раді були. Одразу ж побігли додому розповісти мамі, як допомогли старенькій і які гарні груші вона дала нам. Мама теж раділа, що в неї такі виховані та чемні діти.

— Молодці, молодці! — хвалила. А потім помітила, що в Оксани дві груші, а в мене одна.

Вона з подивом дивилася на мене.

— Ти вже встиг з’їсти другу?

— Ні, не їв,— відповів я.— Бабуся дала Оксані дві, а мені тільки одну.

— Чого ж це? — не зрозуміла мама.

— Не знаю… Може, тому, що Оксана дівчина, або тому, що мала?

Я здвигнув плечима.

— Та ні, тут щось не те,— не погодилась мама.— Ану розкажіть докладніше, як ви допомагали бабусі.

І ми розповіли.

— От тепер мені зрозуміло, чому вона тобі, Володе, тільки одну грушу дала,— сказала мама,— а могла б зовсім не дати.

— Чому? — зніяковів я.

— А ти сам добре поміркуй,— відповіла мама.

 

Б. Комар

 

 

 

Тестування

 

Назвіть головних дійових осіб оповідання.

а) Володя, бабуся;

б) Володя, Оксана, бабуся, мама;

в) Бабуся, Володя, Оксана.

 

 Що сталося з бабусею?

а) вона впала й не могла піднятися;

б) вона розсипала груші;

в) вона не могла нести важкий кошик.

 

 Як допоміг бабусі Володя?

а) він показав, де лежать розсипані груші;

б) він зібрав груші і поклав у бабусин кошик;

в) він узяв кошик і поніс.

 

 Як допомогла бабусі Оксана?

А )сказала, скільки груш ще не зібрано;

б) швиденько зібрала груші у фартушок і висипала в кошик;

в) покликала на допомогу брата.

 

 Як бабуся віддячила дітям?

а) дала Володі й Оксані по одній груші;

б) дала Володі одну грушу, а Оксані — дві;

в) віддала дітям усі груші.

 

 Чому бабуся по-різному віддячила дітям?

а) бо Оксана — мала дівчинка;

б) бо Володя не заслужив подяки;

в) у бабусі було всього три груші.

 

 

Оцінка ________

docx
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку