Аукціон знань «Знай, люби, бережи»

Про матеріал

Тема. Аукціон знань «Знай, люби, бережи»

Мета: узагальнити знання дітей про рослин, тварин, птахів, явища неживої природи; виховувати любов і бережливе ставлення до природи; розвивати пізнавальний інтерес до природи рідного краю.

Обладнання: конверти із запитаннями, ребуси, записи звуків птахів, ноутбук, проектор, пазли, ілюстрації до теми.

Хід заходу

Перегляд файлу

Тема. Аукціон знань «Знай, люби, бережи»

Мета: узагальнити знання дітей про рослин, тварин, птахів, явища неживої природи; виховувати любов і бережливе ставлення до природи; розвивати пізнавальний інтерес до природи рідного краю.

Обладнання: конверти із запитаннями, ребуси, записи звуків птахів, ноутбук, проектор, пазли, ілюстрації до теми.

Хід заходу

1.Привітання команд

Сьогодні проведемо інтелектуальну вікторину, пригадаємо раніше вивчений матеріал, логічно поміркуєте, знайдете прогалини і «залатаєте» їх. А вболівальники активно підтримають свої команди і допоможуть здобути їм перемогу.

Тож часу не гаємо, і наші команди зустрічаємо.

Перша команда – «Ромашка»

Друга – «Маки»

Всім бажаю успіхів!

2. 1 раунд «Всесвіт»

Наша планета у космічному просторі дуже маленька, але для нас вона здається великою і рідною. Одна з головних особливостей нашої планети – існування на ній життя. Тому ми повинні берегти і дбати про нашу Землю.

Запитання для першої групи

1.Що належить до неживої природи?

2.На якій планеті ми живемо?

3.Що таке Сонце?Зірка?

4.Яка планета ближче за всіх знаходиться до Сонця?

5. Що таке атмосфера?

Запитання для другої команди

1.Які явища у природі ви знаєте?

2.Скільки планет у Сонячній системі?

3.Що таке місяць?

4.Яким світлом світять планети?

5.Що таке астрономія?

3. 2раунд «Рослинний світ»

Люди не можуть існувати без рослин, вони дають нам кисень для дихання, їжу, сировину для промисловості, ліки одяг та інше. Тому потрібно оберігати природу.

 Запитання для першої команди

1.На які групи можна поділити дерева за виглядом листя?

2.Чому дерева взимку не замерзають?

3.Що необхідно рослинам для росту?

4.Назвіть лікарські рослини.

5.Відгадайте рослину за описом.

Це кущ. Його ягоди полюбляють всі: і люди, і птахи. На смак вони
кислі і трохи гіркуваті та дуже корисні: лікують і надають бадьорості.
Проводжаючи сина в далеку дорогу, мати напувала його чаєм із цієї
рослини, а з собою давала хліб з ягодами цього куща. Це харчова,
лікарська, медоносна та декоративна рослина. З неї готують повидло,
варення, компоти, киселі, мармелади, начинку для цукерок,
приправи до м'ясних страв. Це також — фарбувальна рослина.

У народній медицині використовують від застуди свіжі ягоди з медом та водою, вживають при кашлі, серцевих захворюваннях, соком очищають обличчя — щоб рум'янилося. ( Калина)

6.Розгадайте ребуси

 

(слива)

 

 

(абрикос)

 

Запитання для другої команди

1.На які групи можна поділити рослини?

2.За назвою якого дерева названо місяць року?

3.Які весняні квіти занесені до Червоної книги України?

4.Назвіть рослини з яких виготовляють нитки, одяг?

5.Відгадайте рослину за описом

Розцвітає ця квітка ранньою весною на схилах, поблизу ручаїв, там, де добре пригріває сонце. Здається, що в цей час в лісі загораються маленькі золотисті вогники. Вони піднімаються на­зустріч сонцю на струнких ніжках все вище і вище. Тільки в яскравий сонячний день можна побачити її квітки розкритими. А в похмуру погоду квітки м закриваються, поникають, наче сумують за сонцем. Розцвітає вона так рано тому, що ще з літа запасає у своєму корене­вищі, схожому на товсті шнури, поживні речовини. Минає весна, і квітки відцвітають. Потім виростають листки, вкриті знизу ніжним білим пухом. Доторкнешся листочок теплий, лагідний, як мамині руки. А зверху листки гладенькі, холодні це мачуха. Квітками і листям цієї рослини лікуються від кашлю. (Мати-й-мачуха)

6. Розгадайте ребуси

 

( баклажан)

 

 

( огірок)

 

 

 

 

Фізхвилинка

  1. Діти, якщо ви не смітите на вулицях — сплесніть у долоні!
  2. Якщо ви не спалюєте у дворі листя, дим якого забруднює повітря шкідливими речовинами, — почухайте свого носа!
  3. Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю, у травичку, у річку — погладьте себе по голівці!
  4. Якщо ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми міста — підніміть дві руки!

5.Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку, покладіть руку на серце!

6.Якщо хочете дружити з природою, жити з нею у злагоді, красі, мирі візьміть один одного за руки та підніміть їх вгору!

4.3раунд «Наші друзі – птахи»

Птахи – це краса та радість природи. Пернаті друзі радують нас своїм співом, допомагають у боротьбі за врожай. Нам треба берегти і турбуватися про птахів.

Запитання для першої команди

1.Назвіть найрозповсюдженішого  птаха у світі.

2.Як називають птахів, які відлітають у теплі краї?

3.Назвіть птахів, які зимують у нас.

4.В якого птаха гніздо схоже на рукавичку?

5. Відгадайте птаха за звуками.

Запитання для другої команди

1.Які птахи прилітають першими?

2.Якого птаха називають лікарем?Чому?

3.Чому і водоплавних птахів пір’я не промокає у воді?

4.Назвіть птаха, що не в’є гнізда і не висиджує пташенят.

5.Відгадайте птаха за звуками.

5. 4 раунд «У світі звірів»

Тварини – невід’ємна частка нашої природи. Кожна тварина необхідна для гармонії і взаємоіснування.

Запитання для першої команди

1.Назвіть свійських тварин. Чому їх так назвали?

2.Які тварини взимку впадають у сплячку?

3.У якого ссавця маса серця має 1т?

4.Де живе білка?

5.Збери пазл

Запитання для другої команди

1.Розкажіть про життя лисиці.

2.Які тварину називають кораблем пустині?

3.Заєць – це дика чи свійська тварина?

4.До якої групи можна віднести тварин, що живляться іншими тваринами?

5.Збери пазл

6.Конкурс між вболівальниками

Розгадування загадок

  1.               Під соснами, під гілками лежить мішок з голками. (Їжак)
  2.               Хвіст пухнастий, хутро золотисте,

В лісі живе, в селі курей краде. (Лисиця)

3. Влітку в лісі гуляє, взимку в барлозі відпочиває. (Ведмідь)

4. Що це за звір лісовий,

Став як стовпчик прямий.

І стоїть серед трави,

Вуха більше голови. (Заєць)

  1.               Стоїть хлопчик під пеньком,

 Покрив голову бриликом. (Гриб)

  1.               Гострі кігті має, в подушки ховає, лазить все на плотик, а зоветься… (Котик)
  1.               Звірята рогаті, та ще й бородаті, ходить пастися в лози, хто вгадає? (Кози) 
  1.               Підбиття підсумків. Нагородження команд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

  1. Система виховання у початковій школі (за Національною програмою виховання МОН України)/ упоряд. А.В. Лихва. - Х.: Вид. група «Основа», - 2012р. – 373с.
  2. Вікторина з природознавства http://konspektu.at.ua/publ/1_klas/prirodoznavstvo/viktorina_prirodoznavstvo/15-1-0-2765
  3. Вікторина «Знавці рослин», -  підготувала  Побочна О. В. – Первомайськ. – 2012р.
  4. Незвичайні рекорди. Птахи України http://bird-ukraine.pp.ua/
  5. Ілюстрації для пазлів: --http://www.liveinternet.ru/users/2890587/tags/%E6%E8%E2%E0%FF+%EF%F0%E8%F0%EE%E4%E0/ - олень

 

http://ukrainaincognita.com/zhytomyrska-oblast/ovrutskyi-raion/selezivka/khyzhaky-poliskogo-zapovidnyka - вовк

 

docx
Додано
4 травня 2018
Переглядів
1224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку