Баштанський опорний заклад загальної середньої освіти
І-ІІІ ступенів №1 Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області
«Географи – краєзнавці»
для учнів 6-9 класів
Дуб’яга Н.Г.
вчитель географії
ЗМІСТ
«Географи - краєзнавці»
Гурток створений з метою виховання в учнів почуття гідності, відповідальності за природу Батьківщини, бажання знати її минуле, примножувати й охороняти її скарби. Залучати дітей до різноманітних форм роботи з вивчення географії свого краю. Завдання гуртка – створити історико - географічний літопис свого району та міста.
Пояснювальна записка
Відомо, що краєзнавство – це всебічне вивчення частини країни (області, міста тощо),зокрема природи, господарства, історії та культури рідного краю, з пізнавальною, науковою, навчально-виховною і практичною метою.
Об’єктом краєзнавчої діяльності є навколишнє середовище, населення, господарство, історія рідного краю на тлі загального перебігу подій в Україні.
Мета: планомірне вивчення історії та природних особливостей рідного краю шляхом виявлення взаємозв’язків між природою, населенням та господарством, формування життєвих компетентностей і виховання екологічного мислення, бережливого ставлення до природи.
У процесі активного пізнання рідного краю на заняттях гуртка під час пошукової і дослідницької діяльності досягається ефективна єдність навчання і виховання, формується самостійність, відповідальність, потяг до пізнання нового. Дослідження місцевого матеріалу є підготовчим етапом до ознайомлення з природними умовами і суспільним життям усієї країни. Заняття в гуртку сприяють поглибленню знань учнів, розширенню кругозору.
Програма має на меті:
Завданнями програми є:
Навчально-тематичний план
№ п\п |
К-ть. годин (35) |
Тема заняття |
Дата |
Примітка |
1 |
1 |
Вступ |
|
|
2 |
1 |
Географічне краєзнавство і його основні напрямки розвитку. |
|
|
3 |
1 |
Орієнтування на місцевості. |
|
|
4 |
2 |
Окомірна зйомка місцевості. Практична робота 1 (на місцевості). Окомірне знімання невеликої ділянки земної поверхні. |
|
|
5 |
1 |
Топографічні карти і робота з ними. |
|
|
6 |
2 |
Екскурсія до краєзнавчого музею. |
|
|
7 |
1 |
Історія рідного краю. |
|
|
8 |
1 |
Природні умови краю. Рельєф. Геологічна будова. Практична робота 2. Визначення висоти точок земної поверхні. |
|
|
9 |
2 |
Корисні копалини. Практична робота 3. Збирання колекції місцевих корисних копалин. Практична робота 4. Організація спостереження за погодою. |
|
|
10 |
2 |
Місцеві ознаки погоди. Практична робота №4. Організація спостереження за погодою. |
|
|
11 |
2 |
Екскурсія на метеостанцію. |
|
|
12 |
1 |
Водні ресурси. |
|
|
13 |
1 |
Вивчення грунтів. |
|
|
14 |
1 |
Рослинність краю. |
|
|
15 |
1 |
Тваринний світ. |
|
|
16 |
1 |
Охорона природи району, області. |
|
|
17 |
4 |
Екологічна експедиція. Практична робота 5. Комплексна оцінка стану навколишнього середовища. |
|
|
18 |
1 |
Населення. Видатні люди. |
|
|
19 |
1 |
Промисловість. |
|
|
20 |
1 |
Сільське господарство. |
|
|
21 |
1 |
Транспорт. |
|
|
22 |
2 |
Рідне місто. Екскурсія вулицями міста. |
|
|
23 |
2 |
Оформлення фотомонтажу «Природа краю», «Господарство краю.» |
|
|
24 |
1 |
Перспективи розвитку господарства району. |
|
|
25 |
1 |
Підведення підсумків проведених занять. |
|
|
Література