Авторська програма краєзнавчого гуртка "Географи-краєзнавці"

Про матеріал
Головна мета гуртка - виховання в учнів почуття гідності, відповідальності за природу Батьківщини, бажання знати її минуле, примножувати й охороняти її скарби. Залучати дітей до різноманітних форм роботи з вивчення географії свого краю. Завдання гуртка – створити історико - географічний літопис свого району та міста.
Перегляд файлу

Баштанський опорний заклад загальної середньої освіти

І-ІІІ ступенів №1 Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області

 

 

«Географи – краєзнавці»

для учнів 6-9 класів

 

 

                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         Дуб’яга Н.Г.

                                     вчитель географії                                                  

                                                        

  

 

 

 

                                    ЗМІСТ

  1. Передмова
  2. Навчально-тематичний план
  3. Література

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      «Географи - краєзнавці»

 Гурток створений  з метою виховання в учнів почуття гідності, відповідальності за природу Батьківщини, бажання знати її минуле,  примножувати й охороняти її скарби. Залучати дітей до різноманітних форм роботи з вивчення географії свого краю. Завдання гуртка – створити історико - географічний літопис свого району та міста.

                            Пояснювальна записка

 Відомо, що краєзнавство – це всебічне вивчення частини країни (області, міста  тощо),зокрема природи, господарства, історії та культури рідного краю, з пізнавальною, науковою, навчально-виховною і практичною метою.

 Обєктом краєзнавчої діяльності є навколишнє  середовище, населення, господарство, історія рідного краю на тлі загального перебігу подій в Україні.

 Мета: планомірне вивчення історії та природних особливостей рідного краю шляхом виявлення  взаємозв’язків між природою, населенням та господарством, формування життєвих компетентностей  і виховання екологічного мислення, бережливого ставлення до природи.

 У процесі активного пізнання рідного краю на заняттях гуртка під час пошукової і дослідницької діяльності досягається ефективна єдність навчання і виховання, формується самостійність, відповідальність, потяг до пізнання нового. Дослідження місцевого матеріалу є підготовчим етапом  до ознайомлення з природними умовами і суспільним життям усієї країни. Заняття в гуртку сприяють поглибленню знань учнів, розширенню кругозору.

Програма має на меті:

  •  Виховувати любов до рідного краю;
  • Створити можливість отримання учнями додаткових знань шляхом участі у краєзнавчій роботі;
  • Розкривати творчі здібності учня  шляхом участі у певному напрямі роботи гуртка.

Завданнями програми є:

  • Підвищення рівня знань членів гуртка з краєзнавства.
  • Виробляти вміння відшукувати, оцінювати та синтезувати краєзнавчу інформацію.

 

 

 

 

 

 

Навчально-тематичний план

п\п

К-ть.

годин (35)

Тема заняття

Дата

Примітка

1

1

Вступ

 

 

2

1

Географічне краєзнавство і його основні напрямки розвитку.

 

 

3

1

Орієнтування на місцевості.

 

 

4

2

Окомірна зйомка місцевості.

Практична робота 1 (на місцевості). Окомірне знімання невеликої ділянки земної поверхні.

 

 

5

1

Топографічні карти і робота з ними.

 

 

6

2

Екскурсія до краєзнавчого музею.

 

 

7

1

Історія рідного краю.

 

 

8

1

Природні умови краю.

Рельєф. Геологічна будова.

Практична робота 2. Визначення висоти  точок земної поверхні.

 

 

9

2

Корисні копалини.

Практична робота 3. Збирання колекції місцевих корисних копалин.  Практична робота 4. Організація спостереження за погодою.

 

 

10

2

 Місцеві ознаки погоди.

Практична робота №4. Організація спостереження за погодою.

 

 

11

2

Екскурсія на метеостанцію.

 

 

12

1

Водні ресурси.

 

 

13

1

Вивчення грунтів.

 

 

14

1

Рослинність краю.

 

 

15

1

Тваринний світ.

 

 

16

1

Охорона природи району, області.

 

 

17

4

Екологічна експедиція.

Практична робота 5. Комплексна оцінка стану навколишнього середовища.

 

 

18

1

Населення. Видатні люди.

 

 

19

1

Промисловість.

 

 

20

1

Сільське господарство.

 

 

21

1

Транспорт.

 

 

22

2

Рідне місто. Екскурсія вулицями міста.

 

 

23

2

Оформлення фотомонтажу «Природа краю», «Господарство краю.»

 

 

24

1

Перспективи розвитку господарства району.

 

 

25

1

Підведення підсумків проведених занять.

 

 

 

                                       Література

  1. Костриця М.Ю. Практикум з географічного краєзнавства. – К. «Радянська школа». 1979.
  2. Костриця М.Ю. Туристсько-краєзнавча робота в школі. – К. «Радянська школа». 1985.
  3. Географічне краєзнавство в Україні. // Журнал «Географія» – Х.В.Г. «Основа» - № 10, 2004.
  4. Екологічна експедиція. // Журнал «Краєзнавство.Географія.туризм» – № 6 – 7, 2007.
  5. Авторська програма туристсько-краєзнавчого гуртка  «Юні краєзнавці і туристи» //Журнал «Географія» - Х. В.Г. «Основа» - № 11 – 12. 2010.

 

 

 

docx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку