11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Урок "Десяток. Повторення таблиць додавання та віднімання чисел в межах 10"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із десятком як новою лічильною одиницею; закріплювати вміння додавати і віднімати чисел в межах 10, будувати відрізки заданої довжини, розв'язувати задачі та приклади; вчити розпізнавати геометричний матеріал; стимулювати пізнавальну активність; розвивати логічність, послідовність і швидкість мислення, увагу, пам'ять, мовлення; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, охайність, швидкість у роботі.

Перегляд файлу

УРОК – ГРА  „ Морська мандрівка”

 

Тема: Десяток. Повторення таблиць додавання та віднімання чисел в межах 10.

Мета: ознайомити учнів із десятком як новою лічильною одиницею; закріплювати вміння додавати і віднімати чисел в межах 10, будувати відрізки заданої довжини, розв’язувати задачі та приклади; вчити  розпізнавати   геометричний матеріал; стимулювати пізнавальну активність; розвивати логічність, послідовність і швидкість мислення, увагу, пам’ять, мовлення; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, охайність, швидкість у роботі.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

  • Діти, зараз у нас урок математики – це дуже важлива наука. І щоб ви вивчали її з задоволенням, пропоную на сьогоднішньому уроці здійснити морську мандрівку. Ми доберемося до берегів країни Арифметики, де ви продемонструєте свої уміння додавати і віднімати різні числа, розв’язувати задачі, ознайомимося з новою лічильною одиницею. Також побуваємо у країні Геометрія, де зустрінемо знайомі геометричні фігури, які допоможуть виготовити вироби з паперу.

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

 

  1. Усний рахунок

Збирати речі в подорож треба швидко, щоб не спізнитись.

  1. «ланцюжком»;

б) «Рахуй»: від 3 до 8; від 9 до 2; від 3 до 10;

в) «Продовж» : 1, 2, 3,...; 9, 8, 7,....; і т. п.

 

  1. Гра «Віднови ряд»  (робота з числовою прямою – один  учень біля дошки)
  1. «Заборонене число»: учні перевіряють роботу біля дошки, починають рахувати, коли вчитель каже «заборонене число» - його не називають, а плескають в долоні відповідну кількість разів, потім продовжують рахунок.

 

  1. Графічний диктант «Корабель»

Діти, сьогодні на уроці ми будемо виконувати письмові завдання у спеціальних іменних планах – картах. Вони нам допоможуть не збитися з курсу і підкажуть, коли ми дістанемось цілі. Це буде тоді, коли виконаємо всі завдання. Отже, приступаємо!

а) Графічний диктант

          Але ж на чому ж ми будемо мандрувати? Давайте виконаємо графічний диктант і дізнаємося про наш транспорт.    

 Молодці діти! Чудові кораблі у нас вийшли.( Вивішується макет корабля на дошці).      

       б) Презентація про походження слова «корабель» та історію розвитку кораблебудування

Звідкіля ж прийшло до нас слово „корабель”? Воно походить від слова „кора”. Виявляється, що давні слов’яни плавали  по річках у легеньких човнах, обшитих березовою корою. На зміну їм прийшли великі, довгі, вузькі, з десятками весел з боків. Новим досягненням стали вітрила. На вітрильних кораблях відбулося перше кругосвітнє плавання, воно тривало три роки. Час вітрильних кораблів минув, на зміну їм прийшли пароплави, а згодом – кораблі з турбінами, атомні криголами та підводні човни.

 

  1. Робота в групах «Збери число»

-Тепер час відправлятися у подорож, А щоб дізнатися, які номери кают вам дісталися, нам  допоможе цікава гра. Попрацюємо в групах. Обов’язково в своїй групі оберіть командира, відповідального за вашу роботу та поведінку.

Ви отримаєте конверт з завданням. У конверті ви знайдете розрізане число – «квиток». Вам треба його швиденько зібрати, і ваша група буде знати номер своєї каюти. Але, крім цього, вам треба буде розказати ще про ваше число все, що знаєте про нього: як воно утворилося, назвати сусідів, попереднє, наступне числа, склад числа, таблиці + і – цього числа.

 

5. Гра „ Зніми корабель з якоря”

- Попереду нас чекає море Чисел і країна Арифметика. Але ми не можемо рушити – якір корабля заплутався у морських водоростях та камінні. Треба його звільнити. Знімаєте з якоря камінь – картка з прикладом – розв’язуєте його. Якщо правильно зробимо всі приклади, корабель вирушить далі. 

 10 – 9 =                     7 – 6 – 1 =

  7 + 1 =                      8 – 3 + 0 =

  9 – 8 =                      4 + 5 – 1 =        

 

6.  Зоровий диктант. Картки Нікітіна

- На наш корабель сіла чайка. Вона принесла нам таємне повідомлення, треба записати його. Якщо правильно все запишемо, дізнаємося курс за яким піде наш корабель.

а) Гра « Увага»  (один учень працює за дошкою)

  • Молодці! Ви все записали правильно, отже «Повний вперед»! Назвіть число з таємного послання, яке стоїть біля знака + (+4); біля знака – (-5)

 

  1. Гра „Мовчанка” (розв’язування прикладів)
  • Вибираємо курс +4; – 5
  •  

                 

 

Фізкультхвилинка

Простелилось море нам до ніг.

Коло моря – гори, наче сніг.

Височенні гори,

Широченне море!

А на морі хвилі голубі,

На них гребні білі і рябі.

Хвилі в морі грають,

Човника гойдають.

Тиша в морі…Ледве – ледве

Колихає море хвилі,

Не колишуться од вітру

На човнах вітрила білі.

 

Діти, щоб наша мандрівка була ще цікавіша, на нашому кораблі для вас була відкрита школа танців. Запрошуються всі!!!

  1. Робота над задачею  етап)
  • Перш ніж вийти у відкрите море, треба обминути мис Задачний.
  • За малюнком складіть задачу.

                          Було:

                

червоних рибок – 1 дес.            Жовтих  рибок - ?, на 3 менше

 

                             Скільки синіх рибок?

 

Учні стикаються з проблемою: що означає запис 1дес.

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

 

Діти, сьогодні на уроці ми дізнаємося, що означає цей запис і познайомимося з таким поняттям як десяток. Прослухавши пояснення нової теми, я впевнена, що ви зможете  розібратися з коротким записом до задачі і розв’язати її.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу


1. Пояснення нового матеріалу

Викладіть на партах 10 паличок. А тепер складіть їх докупи. У руках 1 десяток паличок.

Учитель показує малюнки, на яких зображені «десятки» предметів.

Учитель говорить, що є предмети, які можна лічити десятками. Наприклад,на базарі можуть продавати десятками однакові за розміром овочі, дрібну рибу, розфасовані у мішечки дрібні металеві предмети тощо.

 

  1. Первинне закріплення

а) Учні шукають на малюнках десятки  предметів.

              

 

V. Закріплення нового матеріалу

 

  1. Робота над задачею(ІІ  етап)

Діти, давайте тепер повернемося до нашої задачі. Тепер ми зможемо її розв’язати? (Так).

  • Назвіть умову, питання задачі. Складіть розв’язання. Яка буде відповідь? (Діти з поясненням розв’язують задачу).

 

Фізкультхвилинка (релаксація)

 

2. Робота з підручником.  Гра „Рибалка”

а) креслення відрізків

  • Всі ви, напевне, зголодніли? Давайте наловимо рибки!
  • Які геометричні фігури нагадують вам вудочки? (Відрізки).
  • Діти, прочитайте уважно  завдання №3, с 76.
  • Що треба зробити у цій вправі?(накреслити два відрізки – 1 см, 10 см)

 

Після того як учні накреслять відрізки, учитель говорить:
«Ми накреслили відрізки завдовжки 1 см і 1 десяток сантиметрів. 10 сантиметрів — це теж міра довжини, вона має спеціальну назву, з якою ми ознайомимось пізніше.

 

VІ. Розвиток уяви і логіки

 

  1. Робота в парі. Гра «Геометрична мозаїка»
  • У нас вийшли чудові вудочки. А тепер попрацюйте з сусідом по парті у парі.  Перед вами набір геометричних фігур, викладіть із них рибок, яких ви спіймали своїми вудочками.

 

  1. Завдання на логіку
  • Діти, ми сьогодні з вами цікаво мандрували, виконували різні завдання: розв’язували і задачу, приклади, креслили відрізки, повторили + і – чисел в межах 10. Тепер ми   можемо повертатися додому. Але треба ще відповісти на такі запитання:
  • Уяви, що ти – капітан корабля. На кораблі 2 ящика з фруктами, 8 пасажирів. Скільки років капітану?
  • Якого каменя немає в морі?

 

VІІ. Підсумок уроку

 

  1.     Слово вчителя

Ось наша подорож і закінчилася.

-   Чи сподобався вам наш урок?

-    Що найбільше запам’яталося?

Заплющить на секундочку оченята, а коли ви їх розкриєте, озирніться: ви знову звичайні учні у звичайному класі. Та я впевнена, що про сьогоднішню мандрівку у вас залишаться найкращі спогади.

 

  1. Виготовлення закладки

Діти, а на згадку про наш цікавий урок – подорож я пропоную вам виготовити ось такі закладки для підручників. Заготовки, які ми зробили з вами вчора на уроці трудового навчання, у вас лежать на парті. Вам залишається сконструювати з геометричних фігур кораблик і приклеїти його на закладку.

Діти виготовляють закладки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нестеренко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
1153
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку