Мета: ознайомити учнів із десятком як новою лічильною одиницею; закріплювати вміння додавати і віднімати чисел в межах 10, будувати відрізки заданої довжини, розв'язувати задачі та приклади; вчити розпізнавати геометричний матеріал; стимулювати пізнавальну активність; розвивати логічність, послідовність і швидкість мислення, увагу, пам'ять, мовлення; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, охайність, швидкість у роботі.
УРОК – ГРА „ Морська мандрівка”
Тема: Десяток. Повторення таблиць додавання та віднімання чисел в межах 10.
Мета: ознайомити учнів із десятком як новою лічильною одиницею; закріплювати вміння додавати і віднімати чисел в межах 10, будувати відрізки заданої довжини, розв’язувати задачі та приклади; вчити розпізнавати геометричний матеріал; стимулювати пізнавальну активність; розвивати логічність, послідовність і швидкість мислення, увагу, пам’ять, мовлення; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, охайність, швидкість у роботі.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
Збирати речі в подорож треба швидко, щоб не спізнитись.
б) «Рахуй»: від 3 до 8; від 9 до 2; від 3 до 10;
в) «Продовж» : 1, 2, 3,...; 9, 8, 7,....; і т. п.
Діти, сьогодні на уроці ми будемо виконувати письмові завдання у спеціальних іменних планах – картах. Вони нам допоможуть не збитися з курсу і підкажуть, коли ми дістанемось цілі. Це буде тоді, коли виконаємо всі завдання. Отже, приступаємо!
а) Графічний диктант
Але ж на чому ж ми будемо мандрувати? Давайте виконаємо графічний диктант і дізнаємося про наш транспорт.
Молодці діти! Чудові кораблі у нас вийшли.( Вивішується макет корабля на дошці).
б) Презентація про походження слова «корабель» та історію розвитку кораблебудування
Звідкіля ж прийшло до нас слово „корабель”? Воно походить від слова „кора”. Виявляється, що давні слов’яни плавали по річках у легеньких човнах, обшитих березовою корою. На зміну їм прийшли великі, довгі, вузькі, з десятками весел з боків. Новим досягненням стали вітрила. На вітрильних кораблях відбулося перше кругосвітнє плавання, воно тривало три роки. Час вітрильних кораблів минув, на зміну їм прийшли пароплави, а згодом – кораблі з турбінами, атомні криголами та підводні човни.
-Тепер час відправлятися у подорож, А щоб дізнатися, які номери кают вам дісталися, нам допоможе цікава гра. Попрацюємо в групах. Обов’язково в своїй групі оберіть командира, відповідального за вашу роботу та поведінку.
Ви отримаєте конверт з завданням. У конверті ви знайдете розрізане число – «квиток». Вам треба його швиденько зібрати, і ваша група буде знати номер своєї каюти. Але, крім цього, вам треба буде розказати ще про ваше число все, що знаєте про нього: як воно утворилося, назвати сусідів, попереднє, наступне числа, склад числа, таблиці + і – цього числа.
5. Гра „ Зніми корабель з якоря”
- Попереду нас чекає море Чисел і країна Арифметика. Але ми не можемо рушити – якір корабля заплутався у морських водоростях та камінні. Треба його звільнити. Знімаєте з якоря камінь – картка з прикладом – розв’язуєте його. Якщо правильно зробимо всі приклади, корабель вирушить далі.
10 – 9 = 7 – 6 – 1 =
7 + 1 = 8 – 3 + 0 =
9 – 8 = 4 + 5 – 1 =
6. Зоровий диктант. Картки Нікітіна
- На наш корабель сіла чайка. Вона принесла нам таємне повідомлення, треба записати його. Якщо правильно все запишемо, дізнаємося курс за яким піде наш корабель.
а) Гра « Увага» (один учень працює за дошкою)
Фізкультхвилинка
Простелилось море нам до ніг.
Коло моря – гори, наче сніг.
Височенні гори,
Широченне море!
А на морі хвилі голубі,
На них гребні білі і рябі.
Хвилі в морі грають,
Човника гойдають.
Тиша в морі…Ледве – ледве
Колихає море хвилі,
Не колишуться од вітру
На човнах вітрила білі.
Діти, щоб наша мандрівка була ще цікавіша, на нашому кораблі для вас була відкрита школа танців. Запрошуються всі!!!
Було:
червоних рибок – 1 дес. Жовтих рибок - ?, на 3 менше
Скільки синіх рибок?
Учні стикаються з проблемою: що означає запис 1дес.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Діти, сьогодні на уроці ми дізнаємося, що означає цей запис і познайомимося з таким поняттям як десяток. Прослухавши пояснення нової теми, я впевнена, що ви зможете розібратися з коротким записом до задачі і розв’язати її.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення нового матеріалу
Викладіть на партах 10 паличок. А тепер складіть їх докупи. У руках 1 десяток паличок.
Учитель показує малюнки, на яких зображені «десятки» предметів.
Учитель говорить, що є предмети, які можна лічити десятками. Наприклад,на базарі можуть продавати десятками однакові за розміром овочі, дрібну рибу, розфасовані у мішечки дрібні металеві предмети тощо.
а) Учні шукають на малюнках десятки предметів.
V. Закріплення нового матеріалу
Діти, давайте тепер повернемося до нашої задачі. Тепер ми зможемо її розв’язати? (Так).
Фізкультхвилинка (релаксація)
2. Робота з підручником. Гра „Рибалка”
а) креслення відрізків
Після того як учні накреслять відрізки, учитель говорить:
«Ми накреслили відрізки завдовжки 1 см і 1 десяток сантиметрів. 10 сантиметрів — це теж міра довжини, вона має спеціальну назву, з якою ми ознайомимось пізніше.
VІ. Розвиток уяви і логіки
VІІ. Підсумок уроку
Ось наша подорож і закінчилася.
- Чи сподобався вам наш урок?
- Що найбільше запам’яталося?
Заплющить на секундочку оченята, а коли ви їх розкриєте, озирніться: ви знову звичайні учні у звичайному класі. Та я впевнена, що про сьогоднішню мандрівку у вас залишаться найкращі спогади.
Діти, а на згадку про наш цікавий урок – подорож я пропоную вам виготовити ось такі закладки для підручників. Заготовки, які ми зробили з вами вчора на уроці трудового навчання, у вас лежать на парті. Вам залишається сконструювати з геометричних фігур кораблик і приклеїти його на закладку.
Діти виготовляють закладки.