Авторська розробка на тему«Інтелект-карти, фрагменти уроків навчання грамоти та інтегрованого курсу «Я досліджую світ» з їх використанням»

Про матеріал
Зразок авторської розробки на завершення очної сесії курсів НУШ. У розробці подані матеріали з використанням інтелект - карт на інтегрованих уроках у першому класі.
Перегляд файлу

 

 

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського

 

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

 

на тему «Інтелект-карти, фрагменти уроків   навчання грамоти та інтегрованого курсу «Я досліджую світ» з їх використанням»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Виконала:

                                             Соколова Світлана Володимирівна,

                             вчитель початкових класів

              опорного закладу

                                                     «Скороходівська загальноосвітня школа

           І – ІІІ ступенів»

                     Полтавської області

 

 

 

 

 

                                                   Полтава

                                           2018

На даному етапі розвитку суспільства потік інформації в світі постійно збільшується. Завдання нової школи – навчити  дітей не губитися в цьому потоці, а фільтрувати, систематизувати, класифікувати почуте і побачене. Досить  ефективною в цьому плані є  технологія інтелект-карт. Вираження думок за допомогою схем, давно не новий, але дієвий спосіб конспектування, запам’ятовування і впорядкування інформації. І навчати дітей цій технології необхідно вже з молодшого шкільного віку. 

  Завдання  вчителя – навчитися оптимізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів завдяки унаочненню послідовності пошуково-орієнтувальних дій; встановленню взаємозв’язків різноманітних понять; залучати до  активної участі дітей у створенні карти знань, коли вони у процесі обговорення,  полілогу  обмінюються думками, міркуваннями, висловлюють пропозиції, варіанти відповідей.

 Карти знань можна створювати з учнями на всіх уроках.

Урок навчання грамоти

Тема: звуки голосні і приголосні.

Мета: формувати поняття «звуки», вчити розрізняти голосні і приголосні звуки, орієнтуватися в звукових схемах слів, розвивати зв’язне мовлення, виховувати любов до природи, бережливе ставлення до всього живого.

Етап уроку – вивчення нового матеріалу.

На дошці заготовка інтелект- карти з ключовим словом «Звуки»

– Діти, ми вирушаємо з вами у країну звуків. Господиня цієї країни королева Фонетика. Вона запрошує нас пограти у гру «Відгадай, хто так вимовляє?» (Звучить запис голосів свійських тварин і птахів). Діти відгадують назви тварин і птахів, відшукують їх зображення серед запропонованих вчителем малюнків і прикріплюють на карту.

– Що допомогло вам правильно відгадувати тварин і птахів? (Звуки)

– А тепер закрийте очі і уявіть, що ви у такому куточку природи, де немає ні машин, ні людей, ні тварин. Що ви можете почути? (Шелестіння листя, шум вітру, дощу та ін.).

Прикріплюємо малюнки, листочків чи дерев, дощу.

– Звуки, які подають тварини, птахи, явища природи – це природні звуки.

А ще є звуки, за допомогою яких ми вимовляємо слова. Це мовні звуки.

Учитель називає звуки, а діти повторюють. Королева Фонетика всі звуки за способом вимовляння поселила у два будиночки, різні за кольором: один червоний, а другий голубий. У червоному будиночку живуть звуки, які вимовляються легко, без перешкод, їх навіть можна проспівати: [а], [о], [у], [и], [е], [і].  Ці звуки називаються голосні. На звукових схемах такі звуки позначаються кружечками.

      о

 

-              -

А решта звуків вимовляються важче, бо під час вимовляння з'являються перешкоди: язик, зуби, горлечко стискається. (Вимовляємо такі звуки). Ці звуки називаються приголосні. На звукових схемах вони позначаються рисочками.

F:\DCIM\101MSDCF\DSC06174.JPG

Королева Фонетика приготувала для вас малюнки і схеми. (Демонструємо схеми, учні підбирають відповідні малюнки).

Фрагмент уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

Тема. Птахи

Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками птахів; розповісти про важливість пір’яного покриву в житті птахів; розширювати знання про перелітних та осілих птахів; виховувати бажання піклуватися про птахів.

Етап уроку – сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Групи птахів розміщені на дошці зліва і справа.

– Назвіть птахів, зображених на малюнках на дошці зліва. Де вони живуть? Чим вони харчуються? Це свійські птахи.

– Назвіть птахів, зображених на малюнках на дошці справа. Де вони живуть? Чим вони харчуються? Це дикі птахи.

Весною, влітку і на початку осені пташкам вдосталь їжі. Та ось настає похолодання, ховаються комахи, зібрані врожаї зернових, фруктів, ягід, їжі для птахів стаєвсе менше і менше. Одні птахи (перелітні) збираються в зграї і відлітають у теплі краї,  інші можуть протягом зими прогодуватися біля людських жител – розсипаним ненароком зерном, крихтами хліба, насінням соняшника, дикорослих рослин, ягодами горобини, калини, шипшини та ін. 

– Назвіть, яких перелітних птахів ви знаєте.

– Які птахи зимують у нашій місцевості?

За допомогою презентації діти знайомляться з іншими птахами, які є в даній місцевості.

На дошці є малюнки з зображеннями зайця, мурашки, ведмедя, сови, дятла, щуки, рака, індика, крокодила, ящірки.

– Назвіть серед усіх тварин птахів.

– За якими ознаками ви впізнали птахів, чим птахи відрізняються від інших тварин? А ви знаєте для чого птахам пір'я? (Пір’я захищає птахів від охолодження і перегрівання, допомагає літати. Пір’я вкриває все тіло птаха, як луска — тіло риби, воно утворює обтічну поверхню, полегшуючи політ птаха).

– Для чого птахам крила? Чи можна сказати, що коли в тварини є крила, то це птах? Хто ще літає, але птахом назвати його не можна? Чому метелика, комара, муху, бджолу не можна назвати птахом? Яка ознака птахів відсутня в цих тваринок?

У ході уроку учні заповнюють інтелект-карту.

Отже, використання інтелект-карт дає змогу дітям   розвивати  асоціативне мислення, поповнювати та активізувати словниковий запас,  зв’язне мовлення, фантазію.

   Більше того, розвиваються  вміння слухати вчителя і товаришів по групі, формується бажання  бути активним, проявляти ініціативу, виховуються лідерські якості і разом з тим повага до інших. Тобто  колективна робота з  картами знань сприяє формуванню мотивації до навчання, емоційно вольової сфери, вмінню працювати в колективі, уваги, посидючості, наполегливості.

Карта-схема орієнтує педагога і дітей на засвоєння не відокремленого,  теоретизованого знання, а на життєву ситуацію, освоєння якої надає дитині життєвих компетенцій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел та посилань:

 

 https://www.pedrada.com.ua/article/1241-qqq-17-m3-17-03-2017-ntelekt-karti-same-te-dlya-suchasnogo-osvtnogo-protsesu

osvita.uaСередня освітаФорум педагогічних ідей/edu_technology/48586

http://viakiev.blogspot.com/

https://bubbl.us/9124802

http://www.mindmeister.com 

http://poradu.pp.ua/

1

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку