Азбука безпеки або Надзвичайні ситуації та вихід з них

Про матеріал
Стимулювати пізнавальну діяльність учнів, вміння діяти в надзвичайних ситуаціях, приймати відповідальні рішення на основі набутих знань та власного досвіду. Розвивати мислення, мовлення, спостережливість, пам’ять, формувати комунікативну та життєву компетентності учнів. Виховувати відповідальне ставлення до власної безпеки, бажання самостійно працювати, уміння працювати в групі.
Перегляд файлу

 

 

Слайд 1

Мета: Стимулювати пізнавальну діяльність учнів, вміння діяти в надзвичайних ситуаціях, приймати відповідальні рішення на основі набутих знань та власного досвіду. Розвивати мислення, мовлення, спостережливість, пам’ять, формувати комунікативну та життєву компетентності учнів. Виховувати відповідальне ставлення до власної безпеки, бажання самостійно працювати, уміння працювати в групі.

Обладнання: кросворд, презентація, відеоролики «Вогонь», «Лід», «Струм», «Газ», «Різдво».

 

Хід заходу

 

Слайд 2

Соціальний педагог:

Леонардо да Вінчі написав:

«Пам’ятай! Життя є дар,

І той, хто його не цінує,

Цього дарунку не заслуговує».

 

І, дійсно, найцінніше, що є у людини – це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє: довге чи коротке, неповторне чи звичне, радісне чи сумне, солодке, як мед чи гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожити двічі. Отже, життя своє потрібно любити, цінувати і боронити від усього лихого. Життя має бути в безпеці. Як ви вважаєте?

Запитання до учнів.

 

Слайд 3

Що таке безпека?

Учні дають відповіді

 

Соціальний педагог: Ви вже знаєте, що безпека — це коли нічого не загрожує життю і здоров’ю, а небезпека — ситуація, коли щось або хтось може тобі зашкодити.

Щоб убезпечитися, треба вміти розпізнавати небезпеки, знати причини їх виникнення та способи захисту. Упевненість у собі, сміливість, обачність допоможуть уникати небезпечних ситуацій.

Соціальний педагог: Починаючи з того моменту, як дитина робить перші кроки, вона зазнає впливу небезпечних факторів. Небезпеки підстерігають дитину практично на кожному кроці – удома небезпека йде від електричних, газових приладів, пустощів із сірниками, на вулиці – необережність на дорозі, використання піротехнічних, вибухонебезпечних предметів і та інші, які може призвести до біди.

Соціальний педагог: Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний брейн-ринг на тему: «Азбука безпеки або Надзвичайні ситуації та вихід із них».

Слайд 4

1. Конкурс «Розминка»

На цій станції вам потрібно дати відповідають на запитання, які стосуються правил безпеки життєдіяльності. За кожну правильну відповідь нараховується жетон. Тобто, я вам за правильну відповідь даю жетон у вигляді кольорового папірця. Після закінчення конкурсів, той хто отримає найбільше жетонів отримає сюрприз. Ви готові?

 

1. Що використовують для гасіння пожежі? (Вогнегасник).

2. Чи можна водою гасити вогонь, який виник від спалаху телевізора? (Ні)

3. Де повинні знаходитись всі пожежонебезпечні речовини? (У недоступних для дітей місцях).

4. Скільки букв у слові «пожежа»? (6 букв)

5. Якщо виникла пожежа у домі, за яким номером слід викликати пожежних? (101)

6. Що треба робити, коли пожежа невелика? (Гасити самому)

7. Як вибратися із дому, коли багато диму? (Повзком)

8. Чи можна залишати без догляду увімкнені електроприлади? (Ні)

9. Скільки складів у слові «Вогонь»? (2)

10. Чи можна користуватися відкритим вогнем, відвідуючи горища чи підвали? (Ні)

11. Для чого слід закривати рот і ніс вологою тканиною, коли вибігаєш з палаючого будинку? (Щоб не обпалити обличчя)

12. Чи можна лити у вогонь легкозаймисті рідини? (Ні)

13. Дим від пожежі підіймається вгору чи опускається вниз? (Вгору)

15. Чи можна вмикати в розетку зразу кілька електроприладів? (Ні)

16. Якщо сильно пахне газ в квартирі, за яким номером викликати допомогу? (104)

 

Соціальний ролик «Вогонь»

 

Слайд 5

2. Конкурс «Розпутай клубок».

Складіть із розкиданих слів речення. Хто швидше виконає, тому жетон.

 

Слайд 6

(Не той пропав, хто в біду попав, а той пропав, хто духом занепав)

Якщо ви попали в біду, здаєтеся і не боретеся то ви пропали.

 

Слайд 7-8

(Здоров’я – це стан фізичного, духовного, соціального благополуччя, а не відсутність хвороб чи фізичних вад).

 

Слайд 9

3. Конкурс «Відгадай кросворд». Я буду задавати запитання. Хто правильно відповість жетон.

1. Пристрій, за допомогою якого пожежники можуть дістатися місця пожежі в багатоповерховому будинку (драбина).

2. Заклад, де можна придбати медичні препарати (аптека).

3. Перелом кінцівок, без пошкодження поверхні шкіри (закритий).

4. Травма, яку людина може отримати від вогню чи окропу (опік).

5. Надзвичайна ситуація, коли спостерігається неконтрольований процес горіння (пожежа).

6. Людина, яка здійснює кваліфіковану медичну допомогу (лікар).

7. Пошкодження , яке людина може отримати під час падіння (травма).

 

Слайд 10

4. Конкурс «Як стати супергероєм?»

Соціальний педагог: Кожен може впоратись зі складною ситуацією і стати супергероєм, якщо буде сильним, сміливим, вправним і знатиме що робити. А тепер перевіримо, чи готові ви до зустрічі з небезпекою?

Кожне запитання має три відповіді, з яких одна правильна.

1. Чим не можна загасити бензин?

а) піском;

б) ковдрою;

в) водою.

2. Як перейти дорогу, якщо на зупинці стоїть автобус?

а) спереду автобуса;

б) ззаду автобуса;

в) дочекатись, коли автобус поїде.

3. Скільки можна плавати у воді?

а) не більше 40 хв.;

б) не більше 20 хв.;

в) не більше 1 години.

4. Що робити, якщо незнайомець дзвонить у двері й просить викликати «швидку допомогу»?

а) відчинити двері й запросити його до телефону;

б) не відчиняти дверей і викликати «швидку» самому;

в) нічого не відповідати і не робити.

5. Яке місце в будинку найбільш безпечне під час землетрусу ?

а) пройма дверей;

б) ванна

б) наріжна кімната.

6. Як не можна перевіряти товщину льоду ?

а) вдарити палицею;

б) вдарити ногою;

в) оцінити на око.

 

Слайд 11

5. Конкурс капітанів.

Вам пропонується знайти слова, зашифровані в таблиці. Слова не перетинаються. Можуть бути розташовані горизонтально, вертикально та змінювати свій напрямок.

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

Слайд 12

Перевіримо ваші відповіді

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

1) Дорога.

2) Таксі.

3) Тротуар.

4) Водій.

5) Велосипед.

6) Машина.

7) Транспорт.

8) Світлофор.

9) Автобус.

10) Депо.

Три літери, що залишились –ДТП (Дорожньо-транспортна пригода).

 

Слайд 13

Щоб не сталося ДТП учням рекомендовано в темну пору часу одягати світловідбивачі елементи. Як ви бачите на слайді.

 

Слайд 14

6. Конкурс «Перший мільйон»

Ви бажаєте виграти мільйон? Найперше дайте правильні відповіді на запитання.

1. Що таке життєдіяльність?

а) створення людиною умов життя;

б) створення людиною багатства;

в) створення людиною різних організмів.

2. Вам необхідно викликати пожежних, ви телефонуєте за номером?

а) 101;

б) 103;

в) 102.

3. Поділіть небезпеку на три групи:

1) природні;

2) техногенні;

3) соціальні.

а) землетрус; б) транспортна аварія; в) пограбування; г) шторм; д) війна; е) аварія на промислову підприємстві, ж) вибух газу; з) гроза; и) бійка; к) повінь.

4. Ти – пішохід. На яке світло ти переходиш вулицю:

а) червоне;

б) зелене;

в) жовте.

5. Ти став свідком дорожньо-транспортної пригоди автомобіля, який перевозив небезпечний вантаж. Ти

а) спостерігатимеш за розвитком подій;

б) допомагатимеш рятувальникам;

в) намагатимешся якнайшвидше залишити місце аварії і попередити про неї перехожих.

6. Чим можна захистити органи дихання під час пожежі?

а) протигазом чи респіратором;

б) поліетиленовим пакетом;

в) руками.

7. На твоє запитання незнайомий голос сказав, що це прийшов сантехнік або працівник служби газу?

а) відчиниш двері;

б) попросиш прийти пізніше;

в) запросиш до квартири.

 

Слайд 15

7. Конкурс «Найточніший окомір».

Обираємо двох учасників, які на око визначають відстань від сходів додверей. Потім переміряють визначені відстані кроками. Виграє той, кому вдалося найточніше визначити задані відстані.

 

Слайд 16

8. Конкурс «Фото Фішка». Демонструю вам певну ситуацію, а ви повинні запропонувати шляхи виходу із небезпечної ситуації.

Учні, як ви гадаєте, яка ситуація відображена на світлині?

Запропонуйте шляхи,щоб не попасти в дану ситуацію.

 

Слайд 17

Правила безпечної поведінки на льоду.

 

Соціальний ролик «Лід»

 

Слайд 18

Учні, як ви гадаєте, яка ситуація відображена на світлині?

Запропонуйте шляхи, щоб не попасти в дану ситуацію.

 

Слайд 19

Правила та заборона користування піротехніки.

 

Слайд 20

Учні, як ви гадаєте, яка ситуація відображена на світлині?

Запропонуйте шляхи,щоб не попасти в дану ситуацію.

 

Слайд 21

На світлинах ви бачите місця високої небезпеки.

 

Слайд 22

Як діяти коли горить телевізор?

 

Соціальний ролик «Струм»

 

Слайд 23

Учні, як ви гадаєте, яка ситуація відображена на світлині?

Запропонуйте шляхи,щоб не попасти в дану ситуацію.

 

Слайд 24

Як виявити витік чадного газу?

Що потрібно робити, коли ви відчули витік чадного газу?

 

Соціальний ролик «Газ»

 

Молодці, хто знав, хто не знав запам’ятайте та використовуйте в житті, щоб попередити небезпечну ситуацію.

 

Слайд 25

9. Конкурс «Відгадайте слово».

Треба вгадати слово із завдань, вибираючи необхідні виділені букви з розгаданих слів

1. Письмове вітання на свято (Листівка) – 4 буква - Т

2. Біда, яка виникає через необачне поводження з сірниками (Пожежа) – 4- Е

3. Місце, де ходять люди і їздять машини(Вулиця) – 3 - Л

4. Напис, за яким можна знайти людину в місті чи селі? (Адреса) - 4 - Е

5. Кабіна, що піднімає людей у багатоповерховому будинку (Ліфт) – 3 - Ф

6. Він складається із цифр і є на будинках та на дверях квартир (Номер) – 2 - О

7. Гучний звук, за допомогою якого можна привернути увагу, подзвонивши до квартири (Дзвінок) – 5-Н

Що у вас вийшло за слово? Так, дійсно це телефони

 

Слайд 26

Телефони екстрених служб

 

Слайд 27

Абетка безпеки

 

Слайд 28.

Під час свят у вас зазвичай з'являється більше вільного часу, і ви хочете провести його з друзями та відпочити від навчання.

 

  •  Щоб свята проходили радісно, пам’ятайте:

✅ Під час свят не варто забувати про карантинні обмеження. Цього року варто уникати скупчення людей, а свята варто провести в сімейному колі, з тими людьми, з якими проживаєш. Привітати близьких можна телефоном.

✅ Зустрічі з друзями краще планувати невеликою компанією, та більше гуляти на свіжому повітрі.

  •  Завжди будь на зв'язку з рідними. Якщо ти йдеш в гості до друга, на святкування - заряди свій телефон та візьми зарядний пристрій з собою.
  •  Кращим подарунком для себе буде корисна звичка. Спробуй почати робити щоденну зарядку, читати кілька сторінок щодня або зменшити кількість споживання цукру.

✅ Намагайся не ходити пізнім вечором один/на. Якщо так трапилося, що ти змушений/а повертатися пізно, зателефонуй батькам, щоб зустріли тебе або викликали таксі.

 

Соціальний ролик «Різдво»

 

Слайд 29.

Соціальний педагог:

Пам’ятайте! Ваше здоров’я і життя залежать не тільки від знання правил безпечної поведінки, а найголовніше — від їх виконання в будь-яких ситуаціях.

 

Людське життя – це найсокровенніший дар Божий. Воно дорожче за всі цінності земні і небесні. Тож любімо, цінуймо, бережімо його і себе.

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
24 грудня 2020
Переглядів
1051
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку