Міський семінар – тренінг для вихователів дитячого садка
за темою: « Корекція розвитку пізнавальної сфери дитини
дошкільного віку ».
Мета:
Категорія: вихователі.
Тривалість: 2-3 години
Хід.
1. Вступ
Повідомлення мети та завдань групи. Правила роботи у групі.
2. Разминка.
Індивідуальна робота з бланками відповідей. Виділення професійно важливих рис педагога у рамках особистісно орієнтованого навчання. Самооцінка – ідентифікація з виділеними рисами.
Перевірка зробленого вибору.
Із запропонованого списку ділових та особистісних рис людини вибрати 9 самих важливих рис для педагога.
Черты |
Профессионально важные черты педагога |
Черты моей личности |
Тщательность |
|
|
Объективность, точность восприятия |
|
|
Стремление к успеху |
|
|
Отказ от угроз |
|
|
Независимость |
|
|
Чувство нового |
|
|
Эмоциональная стойкость |
|
|
Самостоятельность |
|
|
Высокий уровень интеллекта и общей культуры |
|
|
Деловитость |
|
|
Самокритичность |
|
|
Принципиальность |
|
|
Эмпатия |
|
|
Жизнерадостность |
|
|
Высокий самоконтроль |
|
|
Экспрессивность |
|
|
Авторитетность |
|
|
Уважение к нравам и свободам |
|
|
Энтузиазм |
|
|
3. Тест „Досвідченого” педагога.
Інструкція.
Виберіть, які з народних прислів’їв, на ваш погляд, найбільш відповідають уявленням про вашу діяльність:
1. Педагог дитячого садка – це...
а) добра конячка усе повезе
б) без матки – бджілки – пропащі дітки
в) під трубами повиті, під шоломом викохані, кінцем списа вигодувані.
2. Педагогічний колектив – це...
а) у світі, як у морі
б) в однієї ягнички – сім пастухів
в) склеєний посуд два століття живе
3. Навчати дітей означає...
а) що посієш, те й пожнеш
б) була б нитка, дійдемо й до клубка
в) у дорогу йти – п’ятеро постолів сплести
4. Виховувати дітей означає...
а) служив сім років, вислужив сім рік, та й тих немає.
б) перемелеться – борошно буде
в) наказом воєвода сильний
5. Розвивати дітей – означає...
а) цей день не без завтра
б) високо літаєш, та низько сідаєш
в) палка в два кінці
6. Робота з батьками – це...
а) папір не купила, лист домашній
б) у добру годину мовити, в лиху промовчати
в) способом німого ходимося
Ключ до тесту
Якщо у вас переважають відповіді:
типу А – ви більше орієнтовані на виконання викладацької, корекційно-розвивальної й культосвітньої функції педагога. Отже, можна говорити про те, що ви вже маєте власний, індивідуальний стиль психолого-педагогічної діяльності і правильно вибрати собі професію.
типу Б – у вас переважає мотивація особистісного спілкування з дітьми, батьками, колегами. Це виявляться в тім, що найкраще вам вдається реалізація науково-методичної й виховної функцій педагога. Отже, саме ви зараз найбільше потрібні сучасному дошкільному закладу, щоб зберегти і відродити кращі традиції роботи старшого вихователя ДНЗ.
типу В – пріоритетними напрямками вашої діяльності в ДНЗ є управлінська й соціально-педагогічна. Вам варто задуматися: може ваше покликання – стати завідувачем дитячим садком.
4. Вправа „Асоціативний рядок”
Учасники формують визначення:
П - послідовність Л – людяність
І – інтенсивність Н – наступність
З – значність А – аргументованість
С – спільність Р – розвиток
Ф – фундаментальність А – абсолютність
Е – енергійність В – вимогливість
Н – навчання А – активність
А – аналіз
5. Міні-лекція „Корекція пізнавального розвитку дитини дошкільного віку в умовах д/с”
6. Вправа „Афоризми”
Робота в групах.
Виберіть із запропонованих афоризмів один, який найбільше характеризує ваше професійне кредо. Приєднуйтесь до колег, які вибрали афоризм із тієї ж групи.
Ваша група повинна придумати та зобразити образ – метафору, яка б совмістила у собі групове уявлення про професійне кредо педагога.
Образ-метафора – предмет чи явище, яке зображає у переносному виді суть професійної діяльності, її пріоритети та головні цінності, особливості взаємодії з навколишнім середовищем.
Складіть невеликий монолог від імені цього образу, у якому б розповідалося про:
Стиль розповіді може бути різним. Потім обов’язково проводиться презентація образів.
Синій колір – „комунікатори”
Жовтий колір – « предметники»
Зелений колір – „організатори”
Фіолетовий колір – „інтелігенти – просвітлені”
Синій колір |
Капля долбит камень не силой, а частотой. Дайте детству дозреть в детстве. Понимание – начало согласия. |
Жовтий колір |
Чем больше у меня работы, тем больше я учусь. Лучше выучить меньше, чем ничего. Делай лучше свое дело и узнай самого себя. |
Зелений колір |
Один алмаз копирует другой. Иди к цели через опыт и учись на ошибках. Час работы научит большему, чем день объяснений. |
Фіолетовий колір |
Не мыслям надо учить, а мышлению. Дари свет, темнота появится сама. Наша личность – это сад, а наша воля – садовник |
7. Вправа «П’ять добрих слів”
Кожному учаснику надається аркуш паперу.
Завдання – обвести свою долоню, написати у центрі своє ім’я.
Кожний учасник передає лист сусіду по колу.
На кожному пальці намальованої руки треба написати будь-яку притягувальну рису.
Коли всі закінчили, зачитати характеристики.
Висновок:
8. Практичний досвід
Нам треба:
стакан води – дитина – (чиста, прозора, наївна)
сіль - грубі, солоні слова
перець – пекучі, образливі слова
комок землі – неувага
Все змішати – отримаємо стан дитини. Скільки часу пройде,
коли все осяде, забудеться?
А тільки легенько збовтати – все підніметься на поверхню.
А це знов стреси, неврози, гіперактивність.
Автор: практичний психолог дитячого садку Костянтинівського Навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад»
Бовкун Наталія Володимирівна