« Корекція розвитку пізнавальної сфери дитини дошкільного віку ».

Про матеріал
Міський семінар – тренінг для вихователів дитячого садка за темою: « Корекція розвитку пізнавальної сфери дитини дошкільного віку ». Мета: - розвиток педагогічної рефлексії; - розширення досвіду переживання мотивів діяльності; - підвищення психологічної компетентності в питаннях корекції розвитку пізнавальної сфери дитини дошкільного віку.
Перегляд файлу

         Міський   семінар – тренінг для вихователів дитячого садка

           за  темою: « Корекція розвитку пізнавальної сфери  дитини

                                    дошкільного віку ».

 

Мета:

  • розвиток педагогічної рефлексії;
  • розширення досвіду переживання мотивів діяльності;
  • підвищення психологічної компетентності в питаннях корекції розвитку пізнавальної сфери  дитини дошкільного віку.

Категорія: вихователі.

Тривалість: 2-3 години

                                             Хід.                                                            

1. Вступ

Повідомлення мети та завдань групи. Правила роботи у групі.

 

2. Разминка.

Індивідуальна робота з бланками відповідей. Виділення професійно важливих рис педагога у рамках особистісно орієнтованого навчання. Самооцінка – ідентифікація з виділеними рисами.

Перевірка зробленого вибору.

 

Із запропонованого списку ділових та особистісних рис людини вибрати 9 самих важливих рис для педагога.

 

Черты

Профессионально важные черты педагога

Черты моей личности

Тщательность

 

 

Объективность, точность восприятия

 

 

Стремление к успеху

 

 

Отказ от угроз

 

 

Независимость

 

 

Чувство нового

 

 

Эмоциональная стойкость

 

 

Самостоятельность

 

 

Высокий уровень интеллекта и общей культуры

 

 

Деловитость

 

 

Самокритичность

 

 

Принципиальность

 

 

Эмпатия

 

 

Жизнерадостность

 

 

Высокий самоконтроль

 

 

Экспрессивность

 

 

Авторитетность

 

 

Уважение к нравам и свободам

 

 

Энтузиазм

 

 

 

3. Тест „Досвідченого” педагога.

Інструкція.

Виберіть, які з народних прислів’їв, на ваш погляд, найбільш відповідають уявленням про вашу діяльність:

1. Педагог дитячого садка – це...

а) добра конячка усе повезе

б) без матки – бджілки – пропащі дітки

в) під трубами повиті, під шоломом викохані, кінцем списа вигодувані.

2. Педагогічний колектив – це...

а) у світі, як у морі

б) в однієї ягнички – сім пастухів

в) склеєний посуд два століття живе

3. Навчати дітей означає...

а) що посієш, те й пожнеш

б) була б нитка, дійдемо й до клубка

в) у дорогу йти – п’ятеро постолів сплести

4. Виховувати дітей означає...

а) служив сім років, вислужив сім рік, та й тих немає.

б) перемелеться – борошно буде

в) наказом воєвода сильний

5. Розвивати дітей – означає...

а) цей день не без завтра

б) високо літаєш, та низько сідаєш

в) палка  в два кінці

6. Робота з батьками – це...

а) папір не купила, лист домашній

б) у добру годину мовити, в лиху промовчати

в) способом німого ходимося

Ключ до тесту

Якщо у вас переважають відповіді:

типу А – ви більше орієнтовані на виконання викладацької, корекційно-розвивальної й культосвітньої функції педагога. Отже, можна говорити про те, що ви вже маєте власний, індивідуальний стиль психолого-педагогічної діяльності і правильно вибрати собі професію.

 

типу Б – у вас переважає мотивація особистісного спілкування з дітьми, батьками, колегами. Це виявляться в тім, що найкраще вам вдається  реалізація науково-методичної й виховної функцій педагога. Отже, саме ви зараз найбільше потрібні сучасному дошкільному закладу, щоб зберегти і відродити кращі традиції роботи старшого вихователя ДНЗ.

 

типу В – пріоритетними напрямками вашої діяльності в ДНЗ є управлінська й соціально-педагогічна. Вам варто задуматися: може ваше покликання – стати завідувачем дитячим садком.

 

4. Вправа „Асоціативний рядок”

Учасники формують визначення: 

П - послідовність     Л – людяність   

І – інтенсивність     Н – наступність

З – значність       А – аргументованість

С – спільність     Р – розвиток

Ф – фундаментальність    А – абсолютність

Е – енергійність     В – вимогливість  

Н – навчання       А – активність

А – аналіз

 

5. Міні-лекція „Корекція пізнавального розвитку дитини дошкільного віку в умовах д/с”

 

6. Вправа „Афоризми”

Робота в групах.

Виберіть із запропонованих афоризмів один, який найбільше характеризує ваше професійне кредо. Приєднуйтесь до колег, які вибрали афоризм із тієї ж групи.

Ваша група повинна придумати та зобразити образ – метафору, яка б совмістила у собі групове уявлення про професійне кредо педагога.

Образ-метафора – предмет чи явище, яке зображає у переносному виді  суть професійної діяльності, її пріоритети та головні цінності, особливості взаємодії з навколишнім середовищем.

Складіть невеликий монолог від імені цього образу, у якому б розповідалося про:

  • до чого прагне цей образ?
  • чого хоче досягнути?
  • що може цей образ?
  • як звичайно знаходиться у взаємодії з колегами, підлеглими, начальником, інформацією?

Стиль розповіді може бути різним. Потім обов’язково проводиться презентація образів.

Синій колір – „комунікатори”

Жовтий колір – « предметники»

Зелений колір – „організатори”

Фіолетовий колір – „інтелігенти – просвітлені”

 

Синій колір

Капля долбит камень не силой, а  частотой.

Дайте детству дозреть в детстве.

Понимание – начало согласия.

Жовтий колір

Чем больше у меня работы, тем больше я учусь.

Лучше выучить меньше, чем ничего.

Делай лучше свое дело и узнай самого себя.

Зелений колір

Один алмаз копирует другой.

Иди к цели через опыт и учись на ошибках.

Час работы научит большему, чем день объяснений.

Фіолетовий колір

Не мыслям надо учить, а мышлению.

Дари свет, темнота появится сама.

Наша личность – это сад, а наша воля – садовник

 

7. Вправа «П’ять добрих слів”

Кожному учаснику надається аркуш паперу.

Завдання – обвести свою долоню, написати у центрі своє ім’я.

Кожний учасник передає лист сусіду по колу.

На кожному пальці намальованої руки треба написати будь-яку притягувальну рису.

Коли всі закінчили, зачитати характеристики.

 

Висновок:

8. Практичний досвід

Нам треба:

стакан води – дитина – (чиста, прозора, наївна)

сіль - грубі, солоні слова

перець – пекучі, образливі слова

комок землі – неувага

Все змішати – отримаємо стан дитини. Скільки часу пройде,

коли все осяде, забудеться?

А тільки легенько збовтати – все підніметься на поверхню.

А це знов стреси, неврози, гіперактивність.

 

 

 

IMG_0258Автор:  практичний психолог дитячого садку  Костянтинівського Навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа  І-ІІІ   ступенів - дошкільний навчальний заклад»

Бовкун  Наталія Володимирівна

 

 

 

 

                                      

 

 

 

IMG_0258IMG_0258

docx
Додав(-ла)
Бовкун Наталья
Додано
28 грудня 2020
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку