Перевірка домашнього завдання. Розгорнута відповідь на питання «Змалювання внутрішнього стану Василька в оповіданні «Вітрогон». Виставка ілюстрацій до оповідання. Обговорення переглянутих попередньо картин В. Леоновича за посиланням:http://kartiny-mira.ru/hudozhnik-vladislav-leonovich/Виконання тестів «Уважний читач» за посиланням:https://vseosvita.ua/library/borys-hrinchenko-ukrala-testy-uvazhnyi-chytach-623237.html
П’ятикласники!Сьогодні на уроці ви:поглибите свої знання про життя та творчість Бориса Грінченка;дізнаєтесь про шкільні проблеми ваших ровесників, які жили колись;зумієте визначати тему, ідею твору;будете вчитися працювати з прозовим твором, виділяючи деталі для глибшого розуміння; складатимете цитатний план;висловите своє ставлення, думки та міркування з приводу змісту оповідання;будете аналізувати твір у мистецькому контексті.
Цікаво знати Становлення Б. Грінченка як письменника й громадянина відбувалося наприкінці ХІХ століття, в найтяжчий для України час, коли російським тоталітарним режимом переслідувалося все українське. Це був час появи молодих борців за волю і незалежність. Серед них був Борис Грінченко. Один з його літературних псевдонімів — Вартовий. Звісно ж, таким чином письменник свідомо визначав свою роль і своє місце в суспільних процесах.
Скарбничка Божої та народної мудростіПрочитайте і прокоментуйте прислів’я. Які з них суголосні ідеї оповідання Б. Грінченка «Украла»?Добре треба шукати, а зле саме прийде. (Прислів’я)Злочини чинять у темряві - дістають покарання при світлі. (Прислів’я)Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе. (Біблія)Не будь переможений злом, але перемагай зло добром. (Біблія)
Питання від Всезнайка. Зло чи добро перемогло у творі? Чому?Як діти змінили своє ставлення до Олександри?Чи можна судити про людину за одним вчинком?Кого із героїв твору ви обрали б собі у друзі?Чи маєте ви до кого звернутися у разі виникнення життєвих проблем? Чи знаєте ви про Службу у справах дітей і сім’ї?
Літературознавчий практикум. Колективне складання цитатного плану Цитатний план«Її біляве, усе у веснянках, обличчя було біле, як крейда.»«Украла в мене хліб!»«Її треба прогнати з школи!».«Певне, то ти свій хліб їла…»«Я вкрала!... Ми їмо су… су… сухарі вже другий тиждень.»«…десяток рук простяглися до його, і в кожній руці була якась їжа».«Цього року вона здасть останнього екзамена і вийде з школи розумною, правдивою і чесною дівчиною.»