Батьківська зустріч "Батьки – партнери" НУШ 1 клас

Про матеріал
Рекомендовано для вчителів 1 класу НУШ. Матеріал спрямований на дослідження батьківсько-дитячих стосунків. Познайомити батьків для подальшої співпраці; створити позитивну атмосферу в батьківському колективі, мотивувати їх на співпрацю.
Перегляд файлу

Батьківська зустріч

Тема.  Батьки – партнери

Мета. Познайомити батьків для подальшої співпраці; створити позитивну атмосферу в батьківському колективі, мотивувати їх на співпрацю.

Обладнання: класна дошка, кольорова крейда, фломастери, маркери, стікери, (малюнком сонечко з промінцями), фліпчарт, інтелект карта, набір LEGO, капелюх, фішки.

 

   Перебіг зустрічі

І. Вступ

Вправа 1. «Привітання»

Мета: допомогти батькам краще пізнати своїх дітей, створити дружню атмосферу, позитивно налаштувати їх на спільну роботу.

Хід вправи:

Запропонувати батькам написати ім’я своєї дитини вертикально (згори вниз аркуша), а навпроти кожної літери записати якість дитини, що починається з цієї літери.

Батьки продовжують речення: «Я ____ (ім’я), мама _____ (ім’я дитини) хочу похвалитися такими рисами своєї дитини».

Обговорення:

– Які почуття виникли, коли представляли себе та дитину?

Чи важко було представлятися? Чому?

2. Хвилинка рефлексії

– Хто зможе сказати, кого у нас більше дівчат чи хлопців?

– Чи є у вашої дитини в класі тезки?

– Кого з батьків звати так, як і вас?

 ІІ. Очікування батьків

Мета: у ході зустрічі з’ясувати очікування батьків на сьогоднішню зустріч та на 4 роки, визначити пріорітети на навчання учнів у початкових класах закладу освіти.

Вправа «Чарівні  промінці»

Батьки пишуть очікування на сонячних промінчиках і прикріплюють на сонечко (ватман з малюнком сонечка)….

Сьогоднішній тренінг буде проведено у класному сімейному колі, і мова піде про те, як тісно ми можемо співпрацювати у нашій шкільній родині.

Самопрезентація в колі

ІІІ. Створення правил роботи колективу

Мета: сприяти створенню атмосфери відвертості, співпраці, доброзичливості комфорту та довіри,  формування уміння працювати в команді, поважати думку інших.

Обладнання: капелюх з фішками 6-7 кольорів, на столах для групової роботи фломастер і прапорець одного із кольорів, А-1.

Хід проведення:

  1.               Об’єднання в групи учасників

Учасники обєднуються у групи за допомогою 4 кольорів веселки. Згідно обраних кольорів формуються групи. (6 груп).  Учасник займають місце за столами відповідно до  обраного кольору.

  1.               Вправа «Карусель»

– Для того щоб наш  колектив працював ефективно, злагоджено, без конфліктів нам необхідно виробити правила.

– Кожній групі потрібно за допомогою малюнків та знаків зобразити на своєму аркуші правила маркером відповідного кольору. На роботу виділяється 2 хвилини. Потім групи переходять із маркером свого кольору до аркуша сусідньої групи зліва.

– Відгадайте правила, запропоновані цією групою, проголосуйте за них (+,  -) і доповніть іншим правилом. Такий перехід здійснюється до того моменту, коли кожна група опиняється на своєму  місці. (Правила не мають повторюватися)

Рефлексія. Перегляд складених правил, які вже фактично узгоджені з усіма учасниками. Обговорення.

Наголосити батькам, що діти самі є дизайнерами, вони створюють собі мобільне, комфортне і динамічне середовище, тому і батьки спробували себе у цій ролі.

Орієнтовні правила

  1.               Поважати інших
  2.               Слухати того, хто говорить
  3.               Говорити спокійно
  4.               Бути активним
  5.               Не соромитися запитати
  6.               Бути чемними

ІV. Обмін інформацією

Джерелом людського життя є сім’я. Саме там дитина починає пізнавати навколишній світ, у який прийшла. Саме в сім’ї формуються характер, світогляд дитини, її моральні орієнтири, естетичні смаки тощо. Батьки як найперші вихователі  можуть зробити для щастя свого сина чи доньки значно більше, ніж будьхто. Сьогодні ми зібралися, щоб поговорити на важливу та цікаву тему, також спробуємо знайти ключі до трепетних і ніжних дитячих сердець.

Вправа «Ми батьки»

Діти – це наше майбутнє. Від часу народження ваших дітей ви мріяли, якими вони будуть, коли виростуть, ким стануть у майбутньому. Поділіться своїми мріями. А допоможе нам у цьому вправа «Ми – батьки» .

(Учасники отримують по одному стікеру зеленого, синього та червоного кольорів. Їм пропонується на кожному зі стікерів продовжити речення (стосовно своєї реальної дитини):

• на зеленому стікері — «Як мати я хочу бачити свою дитину…»;

• на синьому стікері — «Як мати для цього я роблю…»;

• на червоному стікері — «Як мати я ніколи…».

      По закінченню учасники прикріплюють стікери на аркуш з написами «Я хочу…», «Я роблю…», «Я ніколи …»).

– Чи легко було продовжити речення «Як мати для цього я роблю…»

– Чи завжди вдається у реальному житті виконувати ваш варіант  речення «Як мати я ніколи…»?

V. Проектна діяльність

Мета: систематизувати ідеї батьків, скласти проект колективних творчих справ для виховної роботи, максимально залучити батьків до участі у шкільному житті дітей.

Обладнання: аркуш паперу А-3, кольоровий папір, клей, ножиці, маркери.

На фліпчарті заготовка для  інтелекткарти (формат А-1)

 

 

 

Хід проведення:

Утворені групи обговорюють і висвітлюють на папері ідеї щодо справ на 1-ий  рік шкільного життя 5-7 хвилин і презентують кожен свою. Аркуші прикріпляються до інтелекткарти.

Рефлексія

– Чи буде такий проект виховної роботи цікавим для  ваших дітей? А що потрібно для його реалізації? (Співпраця усієї батьківської спільноти класу з учнями та школою.)

VІ. Підведення підсумків тренінгу

Мета: визначити, чи справдилися очікування учасників, мотивувати батьків участі у шкільному житті, співпраці.

Обладнання: набір LEGO.

Хід проведення: кожна група викладає з цеглинок LEGO настрій – асоціацію від проведеного тренінгу.

Рефлексія 

– Який настрій у нас переміг?

Вправа «До нових зустрічей»

Мета: створити мотивацію до активної співпраці, бажання сприяти становленню та розвитку ефективного колективу.

Хід проведення:

– Що б ви хотіли сьогодні сказати один одному?

Учасники стають у коло і, подаючи один одному руку, говорять слова вдячності, прощання, сподівань.

Вправа «Куля мрій»

   Ми всі любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснювалися (вчитель розкидає різнокольорові кульки). Піймайте кожен свою кульку мрії та намалюйте або напишіть свою мрію на ній, користуючись маркерами. Давайте об’єднаємо всі кульки мрій в один великий оберемок, нехай всі такі різні  і водночас однакові бажання здійсняться.

 

 

 

 

Джерела

  1. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.

http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/NUSH-poradnyk-dlya-vchytelya.pdf

  1. Як проходять батьківські збори в різних країнах

https://osvitoria.media/experience/yak-prohodyat-batkivski-zbory-u-riznyh-krayinah/

  1. Традиційні батьківські збори – це немодно. Олена Фіданян про те, як київські школи шукають новий формат співпраці з батьками.

http://nus.org.ua/articles/tradytsijni-batkivski-zbory-tse-nemodno-yak-kyyivski-shkoly-shukayut-novyj-format-spivpratsi-z-batkamy/

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
6 жовтня 2019
Переглядів
5496
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку