«Свято сімейного читання». Батьківська зустріч у 1 класі НУШ.
Мета. Створити умови для спільного навчання дітей і батьків; організувати інтерактивну подорож під час якої діти виконуватимуть цікаві завдання з читання; дати можливість батькам відчувати допомогу і підтримку своїй дитині. Спонукати у дітей бажання читати; виховувати інтерес до книги. Формувати соціальну компетентність. Викликати радість, позитивні емоції, відчуття сімейної єдності.
Обладнання. Таблички із назвами станцій «Письмова», «Складова», «Буквена», «Звукова», «Читальна», «Майстерна», «Фотозона», маршрутні листи для кожного учня; постери про читання; фотографії учнів;
Хід заняття
Клас прикрашений повітряними кульками, постерами про читання, фотовиставка «Ми активні відвідувачі бібліотеки», виставка дитячих книг. Парти розміщені парами одна проти одної. На партах – печиво, сік, фрукти. Батьки і діти займають місця (групи по 4 осіб).
Вчитель.
-
Я вітаю дітей, батьків, гостей і всіх присутніх на нашому святі. Сьогодні ми зібралися для того, щоб здійснити захопливу мандрівку по станціях, які розміщені у нашій школі; щоб повчитися разом із своїми дітьми та провести час весело цікаво і корисно.
Ви уже знаєте, як нелегко навчити дитину читати, а ще важче --виховати вдумливого читача. Тож, сьогодні ви матимете нагоду поринути у казковий світ читання, саме туди – де він починається – із звука, букви, складу,слова. В цей момент дітям дуже важлива ваша підтримка, емоційний зв'язок, ваша любов. Час, проведений з дитиною за читанням це – якісний час. В ці моменти банк обопільної пам’яті поповнюється спогадами любові. Тож я бажаю, щоб ваша стежина країною читання була легкою і приємною, а у вашому домі було багато друзів – книг.
Пам’ятайте, що саме любов до читання, в майбутньому, визначатиме ставлення дитини до навчання.
Перед тим, як відправлятися у подорож, ми поспілкуємося у дружньому колі та обговоримо питання пов’язані із читанням.
Учасники свята сидять за столам, пригощаються та у групах обговорюють питання, які висвітлені на мультимедійній дошці. (10 хв).
-
Які книги любить ваша дитина?
-
Як ви заохочуєте дитину до читання?
|
ІІ. Основна частина. (30 хв)
Вчитель вручає маршрутні листи. Далі діти із батьками у довільному порядку рухаються станціями та виконують потрібні завдання.( На станціях -- помічники вчителя (старшокласники)). Після проходження -- повертаються у свій клас.
СВЯТО СІМЕЙНОГО ЧИТАННЯ
Ласкаво запрошуємо на «Свято сімейного читання». На Вас чекає мандрівка цікавими станціями. Ці станції були створені для того, щоб Ви і ваша дитина разом навчалися.
Проведіть весело час разом.
Станції
|
Місцезнаходження
|
Письмова
|
Кабінет №9
|
Звукова
|
Кабінет №4
|
Буквена
|
Кабінет №10
|
Складова
|
Кабінет №1
|
Читальна
|
Бібліотека
|
Майстерна
|
Кабінет №12
|
Фотозона
|
Коридор
|
|
|
Завдання на станціях
«Письмова».
У коробках з-під цукерок насипані крупи (рис, манка, пшоно ). Написати пальчиком своє ім’я або інші слова за бажанням дитини.
«Звукова»
На столі лежать предметні картинки (парасолька, парта, метелик, торт, акула) та шумові музичні інструменти. Завдання – визначити кількість складів у кожному слові за допомогою музичного інструмента ( на вибір).
«Буквена»
У великому боксі насипана квасоля і там же сховані картинки із зображенням предметів. На столі – розкладені букви. Дитина витягає картинку, називає предмет і кладе на ту букву, з якої починається слово. (Картинки: мак, сова, пень, лев, ножиці, калина).
«Складова»
У коробках – пазли «Букви» (додаток). Дитина складає букву і називає слова на визначену букву.
«Читальна»
У бібліотеці сховані різнокольорові конверти з наборами букв. Завдання: знайти конверт та скласти слово із букв, які в ньому. Орієнтовно: трава,стріла, зима, малина, верба.
«Майстерна»
Із поданих заготовок виготовити корону із буквою на яку починається ім’я дитини .
«Фотозона» Фото напам’ять.
ІІІ. Підсумок.
Ось і закінчилася наша мандрівка. Сподіваюся – вона вам сподобалася.
А на згадку про свято, я хочу вручити вам, діти, ось ці чудові книжечки.
-
Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали хоча б однієї сторінки із нової книги. Людина, яка любить і вміє читати, - щаслива людина. Навколо неї завжди багато розумних, добрих і вірних друзів – книг.
ДОДАТОК
П'ять дієвих способів захопити дітей читанням
-
Читання може бути для дітей справжньою розвагою, але коли воно подається як обов'язкове навантаження, то може стати нудним або навіть ненависним заняттям. Пропонуємо батькам п'ять способів прищепити дітям любов до читання.
-
1. Зробіть так, щоб діти могли читати все, що їм цікаво. Звісно, можливо, вам хочеться, щоб вони читали Шекспіра чи щось повчально-розвивальне, але погодьтеся, будь-яке читання краще, ніж повна його відсутність. Читайте разом інструкцію до мобільного телефону, енциклопедію про динозаврів або просто дитячий журнал з картинками! У будь-якому випадку, це набагато краще, ніж годинами просиджувати перед телевізором. Нехай діти читають книги, які їм цікаві, і вони природним чином будуть розширювати свій світогляд, що стосується жанрів і тем, попутно розвиваючи читацькі навички та ерудицію.
-
2. Нехай книги будуть у будинку всюди. Не тримайте книги винятково на книжкових полицях у шафі. Покладіть кілька книг на журнальний столик – зверху на пульт дистанційного керування телевізором. Нехай на поличці вашого кухонного куточка, за яким ви проводите сімейні трапези, стоїть 4–5 книг різної тематики. На столику біля дитячого ліжка теж не повинно бути порожньо. Поставте туди кілька цікавих книг для вечірнього читання, а також установіть якісну настільну лампу, при світлі якої дитина зможе читати після того, як ви вимкнете світло. Протягом дня, коли ви знаходитесь у полі зору дітей, ви могли б із захопленням перегорнути кілька дійсно цікавих книг, діставши їх із ваших книжкових полиць. Так ви підвищите шанс того, що дитина вибере собі якусь книгу й почне її з цікавістю читати.
-
3. Перетворіть читання на гру. Попросіть дитину прочитати книгу, а потім відповісти на запитання про прочитане. Якщо у вас кілька дітей приблизно одного віку, ви можете перетворити це заняття на веселий і цікавий конкурс. За кожну правильну відповідь (на не найпростіше запитання) вони повинні щось отримати, наприклад, звільнення від вечірнього миття посуду, улюблене частування або прогулянку в парку. Звісно ж, ви теж повинні прочитати ці книги.
-
4. Читайте разом з дітьми, навіть перш, ніж вони самі навчаться читати. Діти набагато охочіше читають, якщо ви читаєте разом з ними. Це підсилює позитивні відчуття від читання та є чудовим способом провести час разом. Щоб допомогти дітям мислити критично, ставте їм запитання у процесі читання. Нехай вони по черзі з вами беруть книгу в руки та прочитують свою сторінку вголос (якщо вони вже вміють читати). Можете запропонувати їм читати всі ті місця, де висловлюється певний герой, або читати за ролями. Якщо вони ще не вміють читати, просто покажіть картинку й запропонуйте розповісти про те, що відбувається з героями. Скоро вам буде важко відірвати дітей від цього заняття.
-
5. Складайте й записуйте історії разом з дітьми. Нехай дитина вибере тему, а потім по черзі пишіть з нею по кілька речень, доки не вийде невелике оповідання. Коли закінчите, попросіть дитину прочитати написану історію вголос. Якщо у вас кілька дітей, перетворіть таке заняття на гру або конкурс на найкращий сюжет, а потім нехай кожний прочитає вголос написану власноруч частину історії. Якщо діти писати ще не вміють, перший час їхні «авторські лінії» можете записувати ви. Такий підхід допоможе поповнити словниковий запас і зробить читання більш цікавим, тому що діти будуть брати участь у створенні того, що читають.
-
Кращий спосіб виховати любов до читання – прищепити її дітям у ранньому віці. Спробуйте застосувати хоча б кілька з цих порад, щоб зацікавити дитину читанням, і ви здивуєтесь, наскільки вся ваша сім'я стане більше читати.
-